Jump to content

Photo

Turnering: Tidernas Bästa TV-Serie

• This topic is locked This topic is locked
896 replies to this topic

#476 Marie Morot

Marie Morot

Deputy Admiral

• Members
  • 10,069 posts
  • Interests:fantasy noir
    cyberpunk
    crime
    shapeshifters
    vamps

Posted 08 September 2006 - 20:34

Jag menade inte att jag ville se den. Tror den är rätt dated överlag och kan stanna i byrålådan för evigt. ;)
Support your local search and rescue unit - get lost.

#477 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 08 September 2006 - 20:37

Okej. :)

Så vad var det i DA:s slut du ogillade då?

Egentligen ungefär samma som i Angel men det var lättare att acceptera slutet i Angel då den serien var mycket bättre än Dark Angel. D.A hade ju bara 2 säsonger man hade ju knappt kommit in i den tyckte jag :)

Vart mycket änglar nu :P

ALF! Haha, den har väl inte gått på tv på ett bra tag nu, skulle säkert vara väldigt outdated men samtidigt lika kul/charmig. :P

Ja ALF var en klar favorit hos mig när jag var liten. Som sagt länge sen den visades på tv nu.
Skulle gärna se den igen :)

Winter is Coming

#478 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 08 September 2006 - 22:47

Egentligen ungefär samma som i Angel men det var lättare att acceptera slutet i Angel då den serien var mycket bättre än Dark Angel. D.A hade ju bara 2 säsonger man hade ju knappt kommit in i den tyckte jag :)

Det var intrycket jag fick - att det var liknande Angel. Max och hennes freaks stod enade då flaggan hissades upp. Jag tyckte det var ett helt okej slut :)

Vart mycket änglar nu :P

Jupp :)
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#479 SavedByZero

SavedByZero

Fleet Captain

• Members
  • 1,173 posts
  • Interests:musik, film TV böcker, fotboll. ishockey, fri idrott<br />Allt som har med SF att göra.....<br />Arthur.C.Clarke<br />Isaac Asimov<br />Greg Bear<br />Peter Nilsson<br />Clifford D Simak<br />Poul Anderson<br />mm<br />-----<br />Babylon 5<br />Star Trek- alla<br />Firefly<br />Lost<br />The 4400<br />Arkiv X<br />MilleniuM<br />Surface

Posted 09 September 2006 - 18:57

Det var ett tag sen jag blev så fascinerad av en serie som jag blev av "The 4400" :) (Battlestar Galactica bubblar, men den ska visa potentialen i serien nu)... :)
Många frågor ställdes, vilka var dom? var kom dom ifrån och vad var syftet egentligen?? karaktärer som jag fäste vid mig och en spännande handling gjorde att denna serie blev riktigt bra imho :)
ALF minns jag som en riktigt rolig och charmig serie men den får ändå stå tillbaka för episodserien "The Twilight Zone , men det var jämt skägg mellan dessa...
Postad bild
"It's a whole new world."
"Laura Daughtery" -Surface
My name is John Loengard. I'm recording this because we may not live through the night. They're here, they're hostile, and powerful people don't want you to know about it. History as we know it is a lie ......
"John Loengard"-Dark Skies
I'm federal agent Jack Bauer, and today is the longest day of my life.
"Jack Bauer"-24

#480 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 10 September 2006 - 21:04

Röstade på CSI Miami trots att jag högst sett 2 hela avsnitt, skulle egentligen vilja se mer men jag kollar redan på så mycket. Men i för sig så kan man aldrig se för mycket tv-serier :)
Vad vet jag? :P

Winter is Coming

#481 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 10 September 2006 - 21:52

Röstade på CSI Miami trots att jag högst sett 2 hela avsnitt, skulle egentligen vilja se mer men jag kollar redan på så mycket. Men i för sig så kan man aldrig se för mycket tv-serier :)
Vad vet jag? :P

Nä tv-serier kan man aldrig få för mycket av. :D Sport (helst då hockey) och tv-serier är det bästa som finns. :wub:
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#482 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts

Posted 10 September 2006 - 22:07

Sport (helst då hockey) och tv-serier är det bästa som finns. :wub:

Hälften rätt. Stryk det första så ;)

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#483 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 10 September 2006 - 22:16

Hälften rätt. Stryk det första så

Håller med Cappy ;)

Men ibland kan det också bli lite för mycket :o speciellt när man börjar blanda ihop olika serier.

Edited by Georgia, 10 September 2006 - 22:17.

Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.

#484 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 10 September 2006 - 22:24

Håller med Gatergirl. Någon måste ge henne lite stöd här också. ;)
*Hockey och superhjältar*

#485 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 11 September 2006 - 08:49

Det är alldeles för mycket sport i TV. :P

fqq5BYam.jpg

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)

#486 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 11 September 2006 - 09:00

Det är alldeles för mycket sport i TV. :P

*Host* bullshit! *host* :P

#487 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts

Posted 11 September 2006 - 09:08

*host*Sanning*host* ;)

#488 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 11 September 2006 - 09:12

*host*Sanning*host* ;)

Snart kommer det här mynna ut i en "nä-äää!"/"jo-oooo"-diskussion. Varning för trådutspårning. ;)

Mer sport i kanaler som alla kan se! :rambo:

#489 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 11 September 2006 - 09:14

Kermit: "nä-äää!" :P

fqq5BYam.jpg

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)

#490 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 11 September 2006 - 09:22

Jo-ooo tre gånger mer än du säger nä-äää! B)

#491 Marie Morot

Marie Morot

Deputy Admiral

• Members
  • 10,069 posts
    cyberpunk
    crime
    shapeshifters
    vamps

Posted 11 September 2006 - 09:36

Med alla de fördelar som digitaliseringen har (kommer att få?) så finns det väl rimligtvis plats i etern för en renodlat sportkanal i SVT:s utbud, som ingår i grundutbudet man betalar licens för. Då kan de vanliga SVT-kanalerna hållas fria från sport - annat än i nyhetsform - och det skulle frigöras mycket plats för annan programmering.

Detsamma gäller också för trean och fyran och i viss mån femman.

Världen då majoriteten bara har tre kanaler är snart över.

#492 Illyria

Illyria

Commodore

• Members
  • 1,533 posts

Posted 11 September 2006 - 10:47

Sport i egen kanal! Sport är inte viktigare än någon annan tv och ska inte dominera utbudet.

Förövrigt blev jag förvånad att det gick att skriva en post med bara en bokstav i, brukar inte forumet klaga på det på Tv-land?

#493 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 11 September 2006 - 11:00

Marie: Jag håller med dig, förflytta sporten till en egen sandlåda - där den hör hemma.

Edited by XC, 11 September 2006 - 11:01.

fqq5BYam.jpg

#494 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 11 September 2006 - 18:24

Sport i egen kanal! Sport är inte viktigare än någon annan tv och ska inte dominera utbudet.

Håller med om det, sport ska ha egna kanaler lika väl som tv-serier och filmer egna (typ canal+ och tv1000)
dokusåpor ska låsas in i egna kanaler där vi anständiga människor slipper se skiten ;) Nyhetskanaler, dokumentärkanaler, ja listan kan göras lång.

Sen ska vi givetvis ha en eller flera sci-fi kanaler också B)

Winter is Coming

#495 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 11 September 2006 - 18:57

Sen ska vi givetvis ha en eller flera sci-fi kanaler också B)

Absolut. Minnst en var varje undergenre. :D

Edited by XC, 11 September 2006 - 18:57.

fqq5BYam.jpg

#496 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 11 September 2006 - 19:10

Blir en j*vla massa kanaler att hålla reda på då :D
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.

#497 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 11 September 2006 - 19:33

Se det från den ljusa sidan: du kommer inte behöva ratta in internetkanalen någe mer. Bara du och fjärren i 24 timmars avslappnande zapping. :P

fqq5BYam.jpg

#498 Marie Morot

Marie Morot

Deputy Admiral

• Members
  • 10,069 posts
    cyberpunk
    crime
    shapeshifters
    vamps

Posted 11 September 2006 - 19:35

Ny omröstning på gång snart eller? :whistle:

#499 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 11 September 2006 - 19:41

Ny omröstning på gång snart eller? :whistle:

hoppas det. :)
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#500 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 11 September 2006 - 19:59

Se det från den ljusa sidan: du kommer inte behöva ratta in internetkanalen någe mer. Bara du och fjärren i 24 timmars avslappnande zapping. :P

:lol:
Då får jag nog lov att vinna drömvinsten på lotto först så att jag kan njuta av mina 24 timmars avslappning med zappande framför TVn
:P