...men det där med bilen? Senaste boken jag läste ur hette något med "muren" tror jag
Vad är det för bok? [Lek]
Posted 19 December 2006 - 20:44
...men det där med bilen? Senaste boken jag läste ur hette något med "muren" tror jag
Okänd?
Posted 19 December 2006 - 21:44
Din tur.
Edited by XC, 19 December 2006 - 21:44.

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.
»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)
Posted 19 December 2006 - 23:03
He fell...
Alone.
Twisting through the air of Veridian III. The shriek of the metal bridge echoing in his ears. Spinning. The sun flashing into his eyes. The shadows engulfing him. One following the other, over and over as he fell. Light. Shadow. Like the beating of wings. Like all the days of his life. Intersecting...
Okänd?
Posted 20 December 2006 - 07:45
Xena doesn't just have a warcry. She made war cry. Just ask Ares
For Xena, death is never permanent. Its just a slight set back and always part of her plan.
If you're going through hell, keep going.Winston Churchill
Posted 20 December 2006 - 12:34
Okänd?
Posted 20 December 2006 - 12:45
»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«
Posted 20 December 2006 - 12:58
Edited by Mjolnir, 20 December 2006 - 13:02.
Posted 20 December 2006 - 15:32
Veridian III, eh? Star Trek: Generations, om mina mnemoniska synapser har rätt. Kirks dödsfall.
Det har med det att göra ja, men citatet kommer från en bok.
Okänd?
Posted 20 December 2006 - 18:51
Posted 20 December 2006 - 21:56
Får vi en gissning på boktiteln?
Okänd?
Posted 20 December 2006 - 22:42
Posted 20 December 2006 - 22:45
Trodde först att det var "Captain's Blood" eller "Captain's Glory" men efter nån minuts efterforskning får jag säga "The Return", som f.ö. klingar väldigt Shatnerskt (varför inte bara kalla den "I'm Back!
).
Helt riktigt, din tur
Okänd?
Posted 20 December 2006 - 23:25
"Då direktören för anstalten för kläckning och fostran kom in i rummet, satt i nästan ändlös tystnad trehundra befruktningstjänstemän böjda över sina instrument, förstrött gnolande eller visslande för sig själva som ett tecken på en allt uppslukande kocentration. En skara nyanlända studenter, mycket unga, finhyllta och oerfarna, följde direktören hack i häl med nervös och litet ynklig uppsyn. Var och en av dem hade en anteckningsbok, i vilken han klottrade förtvivlat, när helst den store mannen talade. K.F.-direktören för inre London lät sig alltid angeläget vara att personligen föra sina nya studenter omkring i de olika avdelningarna."
Posted 21 December 2006 - 00:06
Okänd?
Posted 21 December 2006 - 00:21
Posted 22 December 2006 - 17:45
Nej. Gnolande och visslande hade nog inte tolererats där.
Det är nog sant...
Okänd?
Posted 22 December 2006 - 18:03
Jag känner inte igen stycket i överhuvudtaget men texten för tankarna till 50-60 talet någon gång.
OK. En sökning på google ledde mig till:
ALDOUS HUXLEYs DU SKÖNA NYA VÄRLD...
Edited by XC, 22 December 2006 - 18:05.

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)
Posted 22 December 2006 - 18:10
Posted 22 December 2006 - 18:19
Citat eller Sammanfatttning.... Det är frågan...
Tror det får bli ett citat:
En natt i Asyl, när fullmånens silversken badade gatorna i en falsk glans, så att varje ruin tycktes vara ett förtrollat torn och varje torg en ö av mystik, begav sig legosoldaten och magikern LE ut för att söka äventyr.

Posted 25 December 2006 - 11:53
Det är en av Äventyrsspels översättningar av Thieves' World. Det var så länge sedan jag läste dem att jag inte kan identifiera vilken, men vi börjar med att gissa på Tjuvstaden, del ett.En natt i Asyl, när fullmånens silversken badade gatorna i en falsk glans, så att varje ruin tycktes vara ett förtrollat torn och varje torg en ö av mystik, begav sig legosoldaten och magikern LE ut för att söka äventyr.
Posted 25 December 2006 - 12:51

Posted 25 December 2006 - 21:04
Inte en chans. Det är 20 år sedan jag läste dem. Men jag gick in i biblioteket och slog upp det, och det är "Den blå stjärnans hemlighet" av Marion Zimmer Bradley.Rätt. Bonus om du kommer ihåg novellens namn och författare.
Den här då?
The came the night of the first falling-star. It was seen early in the morning rushing over Winchester eastward, a line of flame high in the atmosphere. Hundreds must have seen it, and taken it for an ordinary falling-star. Albin described it as leaving a greenish streak behind it that glowed for some seconds. Denning, our greatest authority on meteorites, stated that the height of its first appearance was about ninety or one hundred miles. It seemed to him that it fell to earth about one hundred miles east of him.
Posted 25 December 2006 - 21:15
Har dem ligger i garderoben, alla tre som utkom på Äventysspels "Drakar och Demoner"-serie (Target som jag tror de hette i början av serien). Har alla 12 böckerna ligger på datorn, hade tänkt och läsa om dem någon dag.Inte en chans. Det är 20 år sedan jag läste dem. Men jag gick in i biblioteket och slog upp det, och det är "Den blå stjärnans hemlighet" av Marion Zimmer Bradley.Rätt. Bonus om du kommer ihåg novellens namn och författare.
Tyckte det kändes bekant i början, det där med en fallande stjärna. Men jag tror det var falkslarm.Den här då?
The came the night of the first falling-star. It was seen early in the morning rushing over Winchester eastward, a line of flame high in the atmosphere. Hundreds must have seen it, and taken it for an ordinary falling-star. Albin described it as leaving a greenish streak behind it that glowed for some seconds. Denning, our greatest authority on meteorites, stated that the height of its first appearance was about ninety or one hundred miles. It seemed to him that it fell to earth about one hundred miles east of him.

Posted 25 December 2006 - 21:56
Nja, företaget startade som TAMB Äventyrsspel 1982. Target Games var en konstruktion som skapades senare för att det behövdes ett moderbolag till Äventyrsspel och spelkedjan Tradition som de också ägde. Sedan avvecklades företaget Äventyrsspel och blev bara ett varumärke för rollspelsdelen av verksamheten. Böckerna gavs ut av Äventyrsspel i början, och av Target Games senare, efter att jag började som redaktör för bokserien. Så du har kronologin bak och fram. Men Ä-loggan fanns på böckerna ända fram till sista boken som gavs ut.Har dem ligger i garderoben, alla tre som utkom på Äventysspels "Drakar och Demoner"-serie (Target som jag tror de hette i början av serien).
Posted 25 December 2006 - 22:02
Har inte hela D&D serien, men köper de delar som jag kommer över i serien.