Jump to content

Photo

The Amazing Spider-Man (Reboot till version 2.0)

• Please log in to reply
533 replies to this topic

#476 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 21 July 2011 - 23:02

Ja, det är lite det som är problemet här, det känns inte tillräckligt "wow!" eller intressant, faktiskt. Självklart kan man inte helt jämföra med det, men jag minns när jag fick se en trailer till Spider-Man 1, vilket pirr i magen och vilka otroliga förväntningar man hade där. Nu verkar det som att de lyckas göra en del saker "rätt" som de inte gjorde i Sam Raimis filmer, men i gengäld verkar det ju finnas andra problem istället. Och jag hoppas verkligen inte att de lägger för mycket tid på ursprunget, för jag undrar om det verkligen lockar folk som de lär hoppas på?
*Hockey och superhjältar*

#477 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 22 July 2011 - 07:25

Fast sen hade ju första Raimis Spider-Man det där att det var en av de första seriösa superhjältefilmerna, och den första "färglada" Marvelfilmen som kom. Vi hade ju bara sett Blade och X-men innan, och sen hade det gått rätt lång tid sen man hade gjort en populär Batman eller Superman-film. Oavsett hur bra Amazing Spider-Man nu blir (har ju bara sett trailern) så har den inte den där "J*vlar vad coolt!" vibben man fick när man såg trailern till Raimis första Spider-Man film.

Edited by super85, 22 July 2011 - 11:30.

Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#478 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 22 July 2011 - 07:44

Nej, det har du absolut rätt i. Det var ett helt annat läge. Men det var inte mycket i den här trailern som pirrade alls, för att vara ärlig. Och jag är ändå ett stort fan av Spider-Man, så lite pepp borde man nog känna.

Sen ursprunget, det är en sak om det finns ett vettigt behov att visa det, Batman Begins behövde ju verkligen visa det, men här ska de alltså visa ungefär samma sak som vi redan har sett? Och Mirror's edge-grejen, var det en medveten hyllning eller var det snott? För jag menar, om det där är Webbs stora bidrag till Spider-Mans filmvärld, så är jag tveksam, alltså..

#479 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 22 July 2011 - 13:31

Kermit nämnde tidigare att trailern påminde om videospel och nu såg jag en artikel precis där frågeställningen är om det är en rip-off från videospelet Mirror's Edge... Ja, vad säger ni? Själv har jag för dålig uppkoppling här på landet för att kunna spela upp klippet. :( (Men lite roligt att se bilden från Island vs Transformers! :D)

Kotaku.com

Utöver spegelbilden så ser jag inte hur det är rip-off. Snarare att de blev inspirerade och tyckte det var en bra grej.

Annars var trailern sådär. Nu vet man iallafall vad handlingen kommer att bli. Men kommer Spider-Man bli ett flugätande missfoster, tro? Hoppas inte det. :P

Edited by Crusader, 22 July 2011 - 13:37.

Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#480 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 22 July 2011 - 14:14

Det var mycket mer än spegelbilden som var precis som Mirror's Edge-klippet, kolla den där länken igen. Undrar om det är en hyllning eller om de har snott det. Men som sagt, gör det såna scener med måtta så kan det säkert bli kul att se på bio, men det får absolut inte bli för mycket. Det är en film, inte ett tv-spel eller en berg-och-dal-bana det handlar om.

Sen tror jag inte den här teasern avslöjade så värst mycket av vad den kommer att handla om, för jag måste ju tro att den här filmen är mer än att återberätta ursprunget? Jag tror absolut inte att det kommer bli jättemörkt eller så värst mycket mer skräck och "missfostertema" än vad Sam Raimi redan hade, det var trots allt en hel del lätta skräckstämningar i de filmerna av förklarliga skäl.

Hade de bara struntat i att göra det som en reboot utan fortsatt ungefär som de brukar göra med Bond-filmer så hade jag inte haft några direkta problem alls med den här. Visst, det var ingen jätteimponerande teaser, men det enda som verkar fel och skriker "NEJ!" är egentligen den gräsliga dräkten. Det som är positivt är ju att Sony får behålla Spider-Man i och med detta, och då slipper vi också se honom som medlem i Avengers ett bra tag till också. Jag föredrar den upplaga av Avengers som vi kommer att få se på filmen nästa år.

Och jag förstår egentligen inte varför Peter "måste" vara i High School, han gick ju vidare och blev äldre relativt snabbt i serierna, hade väl passat mer med senare tonåren/tidiga tjugoåren egentligen.

Edited by Kermit, 22 July 2011 - 14:15.

#481 SwedishSuperhero

SwedishSuperhero

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,175 posts
  • Interests:Serier, tv, film, spel. Gillar även att skriva och ämnar att bli författare. Gör mina egna videor: http://youtube.com/user/dakostro http://dakostro.blogspot.com

Posted 23 July 2011 - 10:18

Ett IMO ganska rörande ögonblick med Andrew Garfield på Comic Con:

http://www.comicscon...rewgarfield.htm

Inte lika snygg dräkt som den han kommer ha i filmen, men det är ändå kul att han är dressed for the occasion. :P

Apropå trailern, så gör den inte så mycket till förutom att man får se världen genom Spider-Mans ögon, vilket jag tycker är riktigt coolt. Bättre teasers har man förstås sett, men det behöver inte säga att det kommer bli en dålig film.
"Nu blir jag upprörd! Min sambo och jag brukar ibland äta fil och flingor till frukost. Vi samsas då om ett paket fil. Nu måste vi köpa två paket fil och ha varsin. Varför då undrar ni kanske? Jo för jag har hört att Antipiratbyrån har polisanmält folk för fildelning så nu törs vi inte göra det längre."
Insändare ur Gefle Dagblad 17/10 2005.

"Tyvärr förvandlas han ideligen till en löjligt brinnande dödskalle"
Filmrecensenten Kristian Ekenberg om Nicholas Cage som Ghost Rider, ur Gefle Dagblad 17/3 2007

#482 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 23 July 2011 - 14:28

Absolut ett lite fint ögonblick. Jag tror absolut att Andrew Garfield blir bra som Peter Parker, men han ser kanske inte riktigt ut att gå i high school. Så det och dräkten är det lite synd med.

Sen håller jag med om att teasern inte behöver betyda en dålig film, och det tror jag inte heller att det är. Men jag tyckte inte om POV-scenen däremot, den kändes bara plast och gimmick.

Edited by Kermit, 23 July 2011 - 15:23.

#483 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 24 July 2011 - 09:42

Intervju med regissören Marc Webb:

‘Spider-Man’ director Marc Webb feels a ‘responsiblity to reinvent’ the hero
July 18, 2011 | 6:14 p.m.

COMIC-CON 2011: “THE AMAZING SPIDER-MAN” (FRIDAY, HALL H)

Marc Webb (Jaimie Trueblood )

The Columbia Pictures film “The Amazing Spider-Man” reaches theaters on July 3, 2012, with a lot of history to live up to — the trilogy of Spider-Man movies directed by Sam Raimi brought in close to $3.5 billion in worldwide box office and keyed billions more in home video, toys, licensing and video games. No one is more aware of that than Marc Webb, the 36-year-old music-video veteran who made his feature directorial debut with “(500) Days of Summer” in 2009 and was the surprise choice to direct this start-from-scratch version of the hero with new star Andrew Garfield. Webb and Garfield begin their conversation with fans on Friday at Comic-Con International, and the filmmaker spoke with our Geoff Boucher about the high stakes.

GB: There’s so much history for this character, on the page and on the screen. Where do you start?

"The Amazing Spider-Man" (Columbia Pictures)

MW: I feel we have certain obligations to the iconography of Spider-Man, which is based mostly in the comics. The other thing is Spider-Man has a lot of different incarnations in the comics. While there are certain mainstays — a kid who gets bitten by a spider, he’s an outsider, the death of his Uncle Ben helps endow [him] with the mentality of a hero — those things remain the same but there’s also room for interpretation. He’s been around since the 1960s. The wealth of material here — whether it’s story or character — is really profound but I also feel it’s my responsibility to reinvent it in some ways.

GB: How will we see that reinvention manifest?

MW: Peter Parker is a science whiz. If you look back to the early Stan Lee and Steve Ditko comics, he’s a nerd with big glasses. The idea of what a nerd is has changed in 40 or 50 years. Nerds are running the world. Andrew Garfield made a movie [called "The Social Network"] about it. Nerds are no longer pariahs and knowing how to write computer code is longer a [mocked] quality. What was important in those early comics was this notion that Peter Parker is an outsider and how we define that in a contemporary context. That, I think, was one of the challenges for us — getting Peter Parker’s outsider status to be current. Peter Parker is a real kid. He’s not a billionaire. He’s not an alien. He’s a kid who gets picked on and gets shoved to the outside. The 90-pound weakling, that’s who Spider-Man is when he gets bit. So much of the DNA of the character is the fact that he was a kid when he got bit. He is imperfect, he is immature and has a bit of a punk rock instinct. In his soul he’s still a 90-pound weakling even after [the transformative bite].

GB: I noticed the commentary from some fans that, in the early photos released, Garfield is not ”heroic” enough or perhaps bulky enough to be a hero. Those are clearly people who never saw Ditko’s version of the character…

MW: Andrew went through an incredibly intense training. When you see the before and then see the after — he is not a weakling. He is a lithe character. We wanted to make it more about agility than this sort of Atlas-like power figure. He’s not Superman. He was a unique figure in Marvel Comics and all of comics. He was this kid, too, and we want to keep that consistent even to some extent when the costume is on. I love a lot of the “Ultimate Spider-Man” artwork and story lines, there’s a lot more of an adolescent, playful quality. And I think that’s a big part of Spider-Man universe and hasn’t really been explored cinematically before.

GB: What other differences will we see between your film and Raimi’s trilogy?

MW: One of the things we tried to do was keep the stunts more grounded physically and that was a huge challenge because you have a character whose abilities are superhuman. How do you do that in a way that’s convincing and real? We had a really great stunt team, the Armstrongs, who were vigilant in the creation — with Andrew — of a physical language that felt grounded but also extraordinary. We spent months and months and months developing rigs so he could swing in a way that wasn’t computer-generated. Obviously there’s going to be enhancements and CG [sequences], but it’s based in a physical reality and that’s a new technique [for this film brand]. When you walk out of the theater, I want the world you see to resemble what you saw on the screen. Part of the joy of cinema [is that] you make the impossible look real. I wanted it to be more grounded and more realistic and that went for the emotion of the scenes, the physical action and wardrobe. It’s less based in Steve Ditko world and probably closer visually and more influenced by “Ultimate Spider-Man” but it is also very much a world of our own devising.

Andrew Garfield (Sony)

GB: Villains are just as important as the good guys in this contemporary superhero cinema and, arguably, more important. What can you say about your villain?

MW: I have to dodge that question. I can tell you this much — it’s a new villain, something we haven’t seen before and villains help define the story in a very specific way. Marvel villains — and Spider-Man villains in particular– are rich and complicated and interesting and Rhys [Ifans] has done just a fantastic job in translating that and there will be a lot of new things to explore for the fans. They’re tragic in the Greek sense, meaning it’s a competing idea of what’s good. They’re not just guys, they’re people trying to do good or to do the right thing and on that journey that effort becomes subverted or manipulated or it sours. It makes for a much more compelling adversary. In the Marvel Universe, traditionally, the villains have more texture. This is open to interpretation because there are so many incarnations of the villains over the years and it varies, but the [tradition is there]. Tom Stoppard was on Charlie Rose’s show once and he said what makes great drama is competing ideas of what is good, and there’s no better mythological version of that than what you see in Marvel.

"The Amazing Spider-Man" (Columbia Pictures)

GB: The Raimi films were huge moneymakers and remain relatively fresh in the public’s mind. Is stepping out of that shadow your biggest challenge?

MW: We’ll have to see. The truth is I don’t know. For me, it’s enough of a reinvention that it is a different Peter Parker. In the comics there’s just ongoing sagas. Why can’t we do that cinematically? What the truth was: I like the other movies and I was a little bit skeptical but then I asked myself if I wanted to see [this new story and interpretation] and the answer was yes. I was interested in that universe and I believe I have something to say that’s different enough to be worth my time. I think there’s a lot to explore as far as the adolescent quality of this superhero and just seeing him in high school again gives you so much to mine in terms of behavior and story and the contemporary mythological context of high school and what it is.

GB: Is Comic-Con a make-or-break moment for you?

MW: Legends of Hall H — people should write songs about it. A lot of our credibility is based on fan perception in some way. I’m really excited to connect with the fans. I feel like we’ve been a little bit under the radar in terms of our communication. I think it’s a great way to announce the new qualities that we’re putting out there and just connect with the audience in a way that we haven’t before.

– Geoff Boucher

Jag tycker att han påstår lite för mycket att de kommer med "nya" grejer. Jag kan radda upp mycket här, men "youthful quality" är ju en grej jag tycker vi ändå fått se i alla versioner av Spider-Man man kan tänka sig. Eller att skurken skulle vara "something we haven't seen before"? Ja och nej hoppas jag. Vi har visserligen inte sett Lizard på film, men jag hoppas verkligen inte de omdesignar honom för mycket, dräktens design vittnar ju om att det här teamet inte har design som sin starka sida.

Sen reagerar jag på att han pratar om mer "verklighetstrogna" scener när Spider-Man nätsvingar och så vidare, det kan mycket väl vara så, men av det vi fick se i trailern så fick jag ju absolut INTE det intrycket.

Och sen har vi det där med "nerds are running the world" som han pratar om. Javisst, den Peter vi får se i den här filmen kan mycket väl bli bra, men överhuvudtaget så är det ju inte så att nördar har en helt annan acceptans i skolan nu. Okej att vissa genier som kan vara åt det nördiga hållet lyckas som vuxna, men det gör väl inte direkt tonåren lättare?

#484 SwedishSuperhero

SwedishSuperhero

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,175 posts
  • Interests:Serier, tv, film, spel. Gillar även att skriva och ämnar att bli författare. Gör mina egna videor: http://youtube.com/user/dakostro http://dakostro.blogspot.com

Posted 28 July 2011 - 21:07

En sak är i alla fall säker: Hur den här filmen än blir, kan det inte bli värre än det här:

"Nu blir jag upprörd! Min sambo och jag brukar ibland äta fil och flingor till frukost. Vi samsas då om ett paket fil. Nu måste vi köpa två paket fil och ha varsin. Varför då undrar ni kanske? Jo för jag har hört att Antipiratbyrån har polisanmält folk för fildelning så nu törs vi inte göra det längre."

Filmrecensenten Kristian Ekenberg om Nicholas Cage som Ghost Rider, ur Gefle Dagblad 17/3 2007

#485 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 28 July 2011 - 22:03

Haha, nej usch, nej! Det där var verkligen fruktansvärt. Och det enda som verkar dåligt med Amazing Spider-Man är ju hans dräkt, annars tror jag absolut inte att det blir en dålig film. Men det var tråkigt att de ska göra om ursprunget, jag tror den här filmen kommer att tappa många sympatier på det. Och kampen mot Dark Knight Rises för storfilmen 2012? Det är lika bra att lämna WO på den.

#486 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 02 August 2011 - 09:04

Klippet som Swedishsuperhero postade tidigare på Andrew Garfield som håller ett litet tal i en Spider-Man-dräkt kommer ifrån Comic Con, där några av gänget bakom Amazing Spider-Man hade en såkallad Q&A om kommande film. Slashfilm har sammanfattat lite vad vi fick reda på under denna stund:

15 Things We Learned During ‘The Amazing Spider-Man’ Panel

Posted on Friday, July 22nd, 2011 by Germain Lussier

“This is the coolest moment of my life.” That’s what Andrew Garfield said after delivering an impassioned speech about what it means to play the lead role in The Amazing Spider-Man, Sony’s reboot of the iconic Marvel character. Brand new footage from the film and more premiered Friday evening in Hall H at San Diego Comic-Con. Garfield jokingly showed up in a kids’ Spider-Man outfit and told fans that he wanted his first appearance at Comic-Con to be among them, on the floor. What followed that was a information-packed Q&A complete with several minutes of brand new footage including the reveal of villain The Lizard.

You can watch a video blog of our footage reaction here, for now, watch Garfield’s speech and check out our list of what we learned about The Amazing Spider-Man during its Hall H panel after the jump.

1. Andrew Garfield really loves playing Spider-Man

2. Andrew Garfield and Emma Stone have chemistry.

In the footage we saw, and on stage, the chemistry between Stone, who plays Gwen Stacey and Garfield, who plays Peter Parker, was undeniable. In the movie, Peter first asks out the pretty girl in an almost cryptic, stunted dialogue way. “Do you wanna maybe?” “Yeah, sure.” Director Marc Webb said that while filming that scene “you knew something was working.”

3. Peter Parker is a skater.

Peter Parker carries a skateboard around on his back and even rides it down the halls at school…before getting in trouble. It seems like it might get shattered a little later in a subway fight.

4. Parker = stalker.

Peter Parker has a photo of Gwen Stacey from the debate team on his computer and Uncle Ben notices her, later embarrassing Peter for having a photo of the girl on his computer.

5. Spider-Strength is too much.

Once Peter Parker begins growing into his Spider powers, several scenes in the movie will deal with the fact that any normal action he does, such as squeezing out some toothpaste, turning off your alarm clock, or grabbing a rail is done so with almost incalculable strength, destroying something with just a touch.

6. The web shooters have something to do with Oscorp.

Andrew Garfield eluded to the fact that his character’s relationship to Oscorp, the company where his dead father worked in the movie and where both Gwen Stacey and Dr. Curt Connors work, had something to do with the development of the webshooters. He caught himself after saying that.

7. It might be The Amazing Spider-Man, but the costume is ultimate.

The more realistic look of the Spider-Man costume was influenced by the Ultimates comic books and also the fact that it’s ultimately a boy making a suit. He would incorporate some more practical things.

8. This Gwen Stacey will be a little different from other versions.

Emma Stone said that as much as she loves the Gwen Stacey character and her story with Peter Parker, she can’t play a character without bringing some of herself to the role. So because of that, she’s mostly Gwen Stacey but part Emma Stone too.

9. Spider-Man is a wise ass.

In some of the scenes that were shown, Spider-Man is very playful and almost cocky to his villains. He jokes with a mugger who pulls a knife, pretends to throw webs in really funny ways and more.

10. Music annoyed the sound guys.

To help get his actors in the mood, director Marc Webb would regularly play loud music – mostly in non-dialogue scenes but not exclusively – in the background on set. Scenes such as Peter Parker making his own mechanical webshooters. Sleigh Bells was one of the more popular choices as was “Dance Tonight” by Paul McCartney.

11. Spider-Man will, again, be the bad guy.

Footage revealed that Spider-Man, again, gets wrongfully accused of crimes and this time he’ll be hunted down by Gwen Stacey’s father, played by Denis Leary.

12. Peter Parker will have some punk on him.

In several scenes in the movie, Peter Parker will be wearing a Ramones t-shirt.

13. With great power, comes great responsibility.

Yes, we already knew that, but Andrew Garfield said the responsibility of playing this character was more than he could have possibly imagined.

14. The Lizard is scaly, sans snout, and in the sewer.

In the footage that first revealed the look of The Lizard, he comes up from the sewer through a toilet in a girl’s bathroom to scare a couple of young girls. His look is best described as Killer Croc meets Venon but the size of the Hulk. He’s huge, with a flat face and long tongue, and really detailed dark green, reptile scales.

15. Andrew Garfield knew he was Spider-Man for 30 minutes before we did, but Emma Stone’s lead time was much less.

We live in a breaking new world and, according to Emma Stone, that was very much the case with the casting. Andrew Garfield found out he was Spider-Man 30 minutes before Sony announced the news but it took only 90 seconds for the news to break after Emma Stone herself found out.

Man kan tolka det som att gänget försöker smöra sig in hos fansen med det här, men det verkar som att Garfield är ett geuint fan till Spider-Man och verkligen är glad över sin roll, och jag tror verkligen att han blir en bra Peter Parker/Spidey. Sen som jag tidigare har nämnt så kan man säga att de "uppdaterar" vilken sorts nörd Peter är, och det är lite både och får man väl säga. Den där "punkrock-attityden" som Webb nämner kan man ju säga alltid finns där hos Peter, lite rebell är han trots allt, och det har han nog alltid varit (det är bland annat därför Spidey inte passar i Avengers t. ex). Av intrycket jag har fått så är Peter en ensam och grubblande kille som fortfarande har en riktig fallenhet för vetenskap, och det låter inte helt dumt. Klart att han har lite "anger issues" efter att ha blivit "lämnad" av sina föräldrar och att han får stryk i skolan då och då. Annars kan jag också tillägga att Webb någonstans (minns inte riktigt var) sa att Peter mest har en Ramones-tröja för att det är en liten blinkning till att Ramones har gjort en cover på Spider-Man-låten. :)

Jag gillar också att vi kommer att få se mer av en Spidey som är en "wise ass", något jag saknade mer i Raimis filmer än någon slags fokus på vetenskap. Likaså att han tydligen kommer vara mer missförstådd här, jagad av lagen och så. Det är verkligen en central del av så många klassiska historier med Spider-Man.

Men de kom aldrig med någon riktigt bra förklaring till dräkten! Att nätmönstret inte längre ser ut som nät, de onödiga ränderna på benen och de silvriga skorna, det är inga bra tillägg IMHO. Inte alls.

Att de kommer att göra Gwen lite annorlunda har jag inget större problem med, egentligen känns Mary Jane i Sam Raimis filmer samt i Ultimate Spider-Man betydligt mer som hur en uppdaterad variant av Gwen Stacy skulle kunna vara.

#487 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 02 August 2011 - 15:09

Vad sägs om en liten poster?

Posted Image

#488 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 03 August 2011 - 09:10

Rätt likt vissa Teaser-posters man hade för Raimi-filmerna eller hur? liknande stil. Enkelt och snyggt.
Batman Begins

The Dark Knight

#489 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 03 August 2011 - 09:13

Absolut, det var en snygg poster. Gillade den. Gillar faktiskt också spindelsymbolen, den har de lyckats fint med. Synd på dräkten bara. ;)

Sen är det kanske lite oroande mycket som verkar nästan precis som i Sam Raimis filmer, om man ska döma av den teasertrailern vi har fått se.

#490 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 20 August 2011 - 13:17

Lite kul hur i senaste Empire så säger Avi Arad och de andra producenterna att "It is not a reboot, its a starting over!" ;).
Batman Begins

The Dark Knight

#491 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 20 August 2011 - 15:56

Ja, man kan inte komma ifrån att dräkten ser mycket annorlunda ut än de tidigare.

The Amazing Spider-Man:
Posted Image
Posted Image

Raimi's Spider-Man:
Posted Image
Posted Image

Spider-Man 70'tals serien:
Posted Image

Japanska Spider-Man:
Posted Image

För att inte säga orginalet:
Posted Image

Ultimate:
Posted Image

Och min personliga favorit, Ben Reilly:
Posted Image

Varför körde de inte på andra hållet? Det nya TV-spelet "Spider-Man: Edge of Time" lyckas bra med att omdesigna dräkten till att se mer ut som Spindelväv.
Posted Image

Edited by Crusader, 20 August 2011 - 16:06.

Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#492 Walker

Walker

Rear Admiral

• Aktiv member
  • 3,025 posts

Posted 20 August 2011 - 16:49

Crusader: kunde du inte hittat en större bild från nya filmen? Den här var lite väl bautastor, men ok gav en bra inblick på minsta tygfiber och pormask i nya Spider-Man :lol: .

#493 Den Gröne Hämnaren

Den Gröne Hämnaren

l'Empereur des Lumières

• Moderator
  • 2,579 posts

Posted 22 August 2011 - 10:27

Lite kul hur i senaste Empire så säger Avi Arad och de andra producenterna att "It is not a reboot, its a starting over!" ;).

Så nu kan vi alltså veta att det är en reboot.

#494 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 23 August 2011 - 05:15

Den här dräkten känns ganska så inspirerad av den som Ben Reilly hade ändå, så du borde väl vara nöjd, Crusader? Det är synd att de inte ens försökt sig på ett nätmönster, men annars börjar jag mer och mer acceptera den nya filmens dräkt. Jag "litar" dock inte helt på Marc Webb än, och Avi Arad är ju bara...man baxnar. Men Andrew Garfield lär bli bra!

#495 SwedishSuperhero

SwedishSuperhero

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,175 posts

Posted 07 February 2012 - 12:23

Den allra nyaste trailern är ute:

http://www.superhero...zing-spider-man

Är riktigt nöjd med det man får se än så länge. Tror faktiskt inte att jag varit så spänd över en Spider-Man trailer sen första filmen kom. Spidey verkar ha en del schyssta actionscener och jag gillar hans spydighet. Konflikten mellan Peter och Captain Stacy kan bli ganska intressant också, särskilt som han är ihop med Gwen.

En sak som jag tycker är lite synd är att det ser ut att bli några del scener med Spidey utan mask. Tyckte det blev lite tjatigt i de gamla filmerna, men å andra sidan kan det bli spännande med tanke på att han uppenbarligen inte är så bundis med polisen. Hur som helst ser jag fram emot att få se den här en hel del. :)

#496 PredaBot

PredaBot

Rear Admiral

• Moderator
  • 2,983 posts

Posted 07 February 2012 - 19:48

Kikat lite på nya trailern själv nu, och... det ser väl ut skapligt?

Flera häftiga scener, men jag vet inte riktigt... förtroendet är väldigt lågt på den här filmen överlag, av lite olika anledningar.

Den är inte gjord av Marvel själva... dom filmer jag gillat mest om Marvel's figurer är gjorda av dom själva.
Sista Raimi-filmen sög verkligen också, så därmed känner man sig utbränd på Spidde, och den här filmen har ju hastats fram ganska fort, så Sony ska få ihop deg, deg, deg.

Sen vet man ju inte riktigt hur detta kommer komma ihop? Svårt att tyda exakt hur bra filmen kan vara. Finns en massa nya element och några friheter också, precis när man vant sig vid Raimi's liknande hysch.

Vad tycker Grodan, som är största fanet här på sidan?

#497 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 08 February 2012 - 00:15

Jag fortsätter vara måttligt road, The Avengers är jag 100 gånger mer peppad inför.

Winter is Coming

#498 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 12 February 2012 - 10:10

Jag kanske tjatar nu, men det är ju inte som att alla Marvel-filmer har varit lysande heller. Iron Man 2 tycker jag var rätt dålig, och Incredible Hulk var också en besvikelse. Så att dissa en film för att den INTE är "gjord av Marvel" tycker jag är fel. Sen ser jag mycket mera fram emot Amazing Spider-Man än Avengers, mest för att jag bryr mig mycket mer om Spider-Man än Avengers. Men jag gillade också Iron Man 1, Captain America och Thor. Så Avengers kan bli bra. Men också ett magplask. Det får vi se.

Tillbaka till ämnet så stör ju taglinen "the untold story" mig, hur mycket nytt kommer vi egentligen att få se? Visst, de lär luska i vad Peters föräldrar egentligen pysslade med, och antagligen knyta ihop både dem, Peters spindelkrafter, Curt Connors/Lizard och Norman Osborn så att det finns ett stort sammanhang där. Låter sådär spännande. "Untold story"-aspekten (och dräkten) är saker som jag inte är så värst entusiastisk inför.

Sen finns det saker som jag verkligen ser fram emot att se! Andrew Garfield tror jag blir en riktigt bra Peter Parker OCH Spider-Man, och det är kul att Spidde av trailern att döma skämtar mer och är den missförstådda, laglöse hjälten som han gör sig bäst som (också en stooooor anledning till att jag inte tycker han passar som Avenger och ändå är lite nöjd att Marvel inte kan använda honom i Avengers-filmen).Jag gillar också att Gwen Stacy kommer vara tjejen här, och att hennes pappa är med. Också lite kul med mekaniska nätskjutare, men det är mest en bisak.

I stort sett kan man väl säga att jag tycker det är onödigt att de gör en reboot redan, att dräkten är ful som stryk, men att det ska bli kul att se en Spider-Man som jag tror kan bli bra på film igen. Och jag har alltid gillat Lizard också!

Dessutom är jag lätt tio gånger mer peppad på den här än Avengers.

#499 Fiskrens

Fiskrens

Social kameleont

• Moderator
  • 4,025 posts
  • Interests:Fantasy, Familj, Rollspel, Sci-Fi, Karate, Film, Musik, Gitarrspelande i varierande ordning.

Posted 12 February 2012 - 10:48

I stort sett kan man väl säga att jag tycker det är onödigt att de gör en reboot redan...

Word. Jag vet att Raimi själv slog in sista spiken i sin serie med 3:an, men det är alldeles för tidigt med en reboot redan nu. Idétorka, någon? För mig ger trailern ingenting nytt som skulle göra den värd att se: tänker bara "Igen?"
"It's only called paranoia if you can't prove it" - William Gibson

"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower

"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin

#500 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 12 February 2012 - 16:02

Om spider-man 3 var en spik så var det mer av den första då, jag älskade 2:an. Och jag tror att 3:an hade funkat bra som två filmer istället.

Och jag ser fortfarande fram emot den här, det känns bara som att det hade varit bättre om de inte körde ursprunget igen...