Jump to content

Photo

Vad spelar du just nu?

• This topic is locked This topic is locked
1000 replies to this topic

#476 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 22 January 2008 - 13:14

Jag har plcokat fram min Nintendo DS och lirar lite trevliga spel. Det var ett tag sedan jag gjorde det. :)

#477 PredaBot

PredaBot

Rear Admiral

• Moderator
  • 2,983 posts

Posted 22 January 2008 - 15:47

Själv har jag nyss, i egenskap av Little Nemo-fan, börjat att köra DREAM MASTER till Nes-emulator. Ganska skoj och nytänkade på vissa vis, men jösses, vad svårt vissa delar är... Tur att man har save & load! ;)

Sedan blir det till att köra ut Mega Man X och arkadversionen av Little Nemo in Dreamland. :)

#478 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 25 January 2008 - 22:16

Hur länge har det tagit för er som längst för att klara ett spel? Mitt rekord ligger numera på 18 år och 20 dagar efter att ha klarat Zelda II - The Adventure of Link på Nintendo för första gången ikväll. Helt ofattbart att jag inte klarat det tidigare :blink:

Winter is Coming

#479 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 25 January 2008 - 23:06

Det där var ett jätteintresant ämne. :) Tror jag startar en tråd om det. :D
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#480 PredaBot

PredaBot

Rear Admiral

• Moderator
  • 2,983 posts

Posted 25 January 2008 - 23:08

Hah. Mitt rekord ligger nog på ( att inte klara) Castlevania: Belmonts Revenge på 11 år... XD

Ska nog försöka köra ut det på emulator så snart jag klarat ut Little Nemo, har redan klarat allt utom sista 2 bossarna i Castlevania. :)

#481 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 26 January 2008 - 00:07

Ja, om man ska räkna spel man inte klarat ännu så blir det 20 år för mig med Wonderboy in Monsterland och Alex the Kid till Sega Mastersystem. :P
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts

#482 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 31 January 2008 - 17:49

Halo 2 ÄNTLIGEN!!!!

Winter is Coming

#483 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 31 January 2008 - 17:54

det hackar väl för mycket på din dator. :P

Håller på att spela Splinter: Cell Chaos Theory. (köpte de tre första spelen i en förpackning för några veckor sedan)
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#484 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 31 January 2008 - 18:02

Allt läsande om GTAIV fick mig att ta upp Grand Theft Auto: Vice City Stories igen. Tänkte försöka klara spelet innan GTAIV kommer. :P
Tyvärr så tar Blue Dragon stryk av det. Hade tänkt klara det innan Lost odyssey kommer i slutet av Februari.
-Sora, Kingdom Hearts

#485 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 31 January 2008 - 19:05

det hackar väl för mycket på din dator. :P

Ja extremt mycket ;)

Winter is Coming

#486 Snälle Hulken

Snälle Hulken

Rear Admiral

• Moderator
  • 3,861 posts
  • Interests:Mest Science Fiction och skräck/splatter/gore

Posted 31 January 2008 - 19:25

Lirar Metroid Prime 3: Corruption just nu :) Riktigt skojigt spel, gillar verkligen Metroid Prime-serien. Tyvärr tar det (och annat) tid från Super Mario Galaxy och Team Fortress 2.
The sky's the limit.

Jon var namnet:

#487 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 31 January 2008 - 20:04

Har gett mig på Prince of Persia-the sands of time igen. Det är ett charmigt och kul spel, och dessutom har jag inte skaffat någon nyare konsoll.
*Hockey och superhjältar*

#488 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 31 January 2008 - 23:49

Just nu spelar jag Theme Hospital. :wub: Vilka minnen det för tillbaka. Men jag tappade suget nu när jag av misstag tog ladda istället för spara och förlorade det jag spelat den senaste timmen. :(
Iallafall, spelet finns nu att köpa för 45 kr på PlayStation@Store. :)
-Sora, Kingdom Hearts

#489 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 01 February 2008 - 00:43

Currently playin:

Broken Sword 4: Angel of Death
Fable
Call of Cthulhu: Dark Corners of the Earth
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#490 Chrille

Chrille

Senior Captain

• Members
  • 769 posts

Posted 01 February 2008 - 00:52

*slänger FF12-skivan i golvet och stampar på den*

Blir en TimeShift paus ett tag framöver. <_<

#491 Hofling

Hofling

The Hoff

• Moderator
  • 3,277 posts

Posted 02 February 2008 - 18:23

Håller på att spela CoD4 Multiplayer för fullt. Så jäkla kul när man får nya leksaker osv. p90.. :wub:

Min bildtråd - Min dA-sida - Min facebook-sida

>>Årets manlige medlem 2006<<

#492 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 02 February 2008 - 18:40

Just nu:
Blue Dragon
Grand Theft Auto: Vice City Stories
Theme Hospital
Rampage: World Tour (Klassikerna med de 3 monsterna som slår söner byggnader och äter människor. Köpte den nyss via PS3)
Ocgh ett Japanskt rollspel (där striderna är som typ i ett Shackspel) som jag har absolut ingen aning om vad det heter, vad jag gör eller vad det handlar om utom att det är en kille som räddar tjejer (som är klädda i typ sexia underkläder allihopa) från onda riddare med mellansekvenser som är stillbilder och texter. Svårt är det också. :P
Laddade ned det gratis via Japanska PlayStation@Store.
-Sora, Kingdom Hearts

#493 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 03 February 2008 - 01:14

Då har jag spelat klart Halo 2 för första gången och det var minst lika kul som sin föregångare. Kul att man spelade en covenant också och inte bara Master Cheif. Då är det väl bara att vänta 3 år tills Halo 3 släpps till pc då :(

Och nu har jag lagt in en låda apelsiner på datorn och börjat spela det ;)

Winter is Coming

#494 Hofling

Hofling

The Hoff

• Moderator
  • 3,277 posts

Posted 03 February 2008 - 11:32

@Rick; Kul att du gjort det :) TF2 kommer du säkerligen njuta av, det gör (gjorde, har glömt passet till mitt steam acc :P ) iaf jag.

#495 Snälle Hulken

Snälle Hulken

Rear Admiral

• Moderator
  • 3,861 posts
  • Interests:Mest Science Fiction och skräck/splatter/gore

Posted 03 February 2008 - 16:02

Oh, men om Hoffe letar upp sitt pass så är vi ju minst tre pers här som kan lira lite TF2 :)
The sky's the limit.

Jon var namnet:

#496 Hofling

Hofling

The Hoff

• Moderator
  • 3,277 posts

Posted 03 February 2008 - 17:43

Tro mig, jag har försökt. Har gjort en pasword recovery med min mail flera gånger, inte hänt något än :/

#497 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 03 February 2008 - 20:05

@Rick; Kul att du gjort det :) TF2 kommer du säkerligen njuta av, det gör (gjorde, har glömt passet till mitt steam acc :P ) iaf jag.

Det får bli när jag är klar med Half-Life 2 och de två tillhörande episoderna och Portal så klart. Sen kan jag ge mig på Team Fortress 2 :D

Winter is Coming

#498 Hofling

Hofling

The Hoff

• Moderator
  • 3,277 posts

Posted 03 February 2008 - 20:43

.... så imorrn då? ;)

#499 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 03 February 2008 - 22:32

Ska försöka :P

Winter is Coming

#500 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 07 February 2008 - 20:04

TF2 får vänta lite till. Har fastnat i Splinter Cell-träsket igen, Double Agent denna gång.

Winter is Coming