Jump to content

Photo

Doctor Who | Säsong 1/27

• Please log in to reply
489 replies to this topic

#476 Magnus

Magnus

Fleet Captain

• Aktiv member
  • 1,097 posts

Posted 12 January 2008 - 16:45

Jag har köpt första säsongen på dvd nu, och har börjat se om alla avsnitt, sett till och med, dalek-avsnittet.

Blev lite förvånad först i the unqiet dead, när jag tyckte att gwyneth liknade/lät som Gwen från Torchwood, sen upptäckte jag ju att det var samma skådespelara, namnen på karaktärerna var ju till och med lika gwynet/gwen.
Sen lite senare i slitheen avsnittet, läkaren, kan det vara? Ja, det var en annan torchwood-skådis.
Sen även om jag inte har kommit dit än, Jack Harkness förstås ;-)

Så min fråga, några mer än de som jag nämnt, som är från torchwood och har varit med i Doctor who?

Nu andra gången jag såg Dalek-avsnittet och visste vad en dalek var för något från början så kändes det litegrann som en ny upplevelse.

Och nu så det här tidskriget, vad jag har förstått efter att ha läst på Outpost Gallifrey, så hände det i böckerna, och man beslöt att ta med det i TV-serien också?

Vilket för mig till min fråga, i äldre serien, fanns det några andra TARDISar än Doktorn och har han mött några andra tidsresenär ?
Jag har hört talas om the master, men vem/vilka är följande the Monk, or Drax, or the Rani?(de nämndes i en resencion på outpost gallifrey).

Jag hoppas Peak eller någon annan Dr who-fantast ;-) kan svara på frågorna :)

#477 Restless

Restless

Captain

• Members
  • 554 posts
  • Interests:TV-serier
    Böcker
    Naturvetenskap

Posted 12 January 2008 - 18:18

Enligt vad jag har hört, så är det ett tidskrig i böckerna, men RTD har sagt att det inte är samma tidskrig. Tidskriget de pratar om i serien är "the last great time-war", de i böckerna är bara något orelaterat tidskrig. Or so I've been told.

Jupp, det finns andra TARDISar, men Doktorns TARDIS är nog den enda som ser ut som en police box. Kamoflauge-grejen är ju trasig.
The Monk är en annan Time Lord från den gamla serien, the Rani är en Time Lady. Jag vet inte riktigt vem Drax är, men jag skulle gissa på en time lord han med.

Det finns en bra Doctor Who wikipedia där du kan kolla upp allt det där. Fast det finns spoilers om du inte sett säsong 28/29 än...

The Monk, Drax, The Rani.

Edited by Restless, 12 January 2008 - 18:21.

"So... This is engineering, huh? Engineering. Where the noble semi-skilled laborers execute the visions of those who think and dream... hello, oompa-loompas of science!"
Sheldon, The Big Bang Theory

Heisenberg blev stannad av polisen för att han körde för fort.
"Vet du hur fort du körde?!" frågade polisen som stoppat honom
"Nej, men jag vet exakt var jag är," svarade Heisenberg.

#478 Marie Morot

Marie Morot

Deputy Admiral

• Members
  • 10,069 posts
  • Interests:fantasy noir
    cyberpunk
    crime
    shapeshifters
    vamps

Posted 12 January 2008 - 19:41

Intresseföreningen meddelar att 'rani' är hindi eller annat indiskt språk och betyder drottning. ;)
Support your local search and rescue unit - get lost.

#479 blodeuedd

blodeuedd

Captain

• Members
  • 419 posts
  • Interests:Böcker, tv-film, musik etc

Posted 07 February 2008 - 10:31

Var snack om BBC Prime tidigare, vet inte hur många som har den men nu står det att de skall börja visa andra säsongen på lördag...9 Feb..elller vad det nu är.

Måste gå och köpa kanalpaketet nu så jag kan se kanalen :D
"You're like a drug to me. Like my own personal brand of heroine."

#480 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 07 February 2008 - 13:33

Tänkte precis tipsa om det. :lol:

Så här står det via deras hemsida. Gissa om jag kommer sitta klistrad framför TV:n då.

Februari 2008 Prime Highlights

Drama NYHET

DOCTOR WHO Lördagar
från den 9 februari kl. 19.00

Säsong 2 CsDaEnHeHuNoSv

I den andra säsongen av Doctor Who övertar David Tennant rollen som ”The Doctor”. Tillsammans med Rose möter han bla. drottning Victoria, vildsinta och onda kattkvinnor och de fruktade Cybermännen.

Dokumentär NYHET

DOCTOR WHO CONFIDENTIAL Lördagar
från den 9 februari
kl. 19.45

Säsong 2 CsDaEnHeHuItNoRoSv

Doctor Who Confidential är en serie i 13 delar som tar dig med bakom kulisserna på den nya serien om Englands populära tidsresenär, Doctor Who. Vi får följa produktionsteamet, författarna och skådepelarna under inspelningen av den andra säsongen.

#481 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 07 February 2008 - 15:01

Synd att jag inte har den kanalen, har sett på internetkanalen bara. :( Hade gärna sett bakom scenerna delarna också.

Edited by GaterGirl, 07 February 2008 - 15:02.

Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#482 Peak

Peak

Dear Leader

• Admin
  • 11,184 posts

Posted 07 February 2008 - 16:33

Confidential-avsnitten finns även de på Internetkanalen.

//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."

#483 susclas

susclas

Lieutenant

• Members
  • 77 posts

Posted 18 February 2008 - 19:40

Var snack om BBC Prime tidigare, vet inte hur många som har den men nu står det att de skall börja visa andra säsongen på lördag...9 Feb..elller vad det nu är.

Måste gå och köpa kanalpaketet nu så jag kan se kanalen :D

Tänkte börja se avsnitten snart, har dom två som har visats, inspelade men jag undrar, finns det en tråd för säsong 2 eller måste man starta en?

#484 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 18 February 2008 - 20:16

Tror inte det. Jag hittar 3/29 och 4/30 men inte 2/28. :)

fqq5BYam.jpg

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)

#485 Magnus

Magnus

Fleet Captain

• Aktiv member
  • 1,097 posts

Posted 18 February 2008 - 20:54

Det finns kommentarer om säsong 2 i säsong 3/29 tråden, jag vet inte om den tråden existerade innan det blev regel, på en tråd per säsong, så början av 3/29 tråden handlar om säsong 2/28.

#486 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 18 February 2008 - 21:01

Det är troligt att det är så Magnus. Verkar finnas en del säsong 1 relaterat där också. Starta en ny tråd, så flyttas relaterade inlägg in i den nya tråden om inspiration infinner sig. :)

Edited by XC, 18 February 2008 - 21:02.

fqq5BYam.jpg

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)

#487 susclas

susclas

Lieutenant

• Members
  • 77 posts

Posted 19 February 2008 - 13:43

Då startar jag upp en ny tråd när jag börjar se avsnitten. Var ska jag placera tråden? Här eller i spilerdelen?

BBC Prime är ju egentligen ingen svensk kanal och jag vet inte riktigt hur ni tänker när en serien är "spoiler" eller inte? Räknas allt som spoiler om den inte har visats på svensk tv (typ svt, tv3, tv4, kanal 5, kanal 9 och så vidare) så ska väl en sådan tråd ligga under spoilerdelen eller?

#488 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 19 February 2008 - 13:47

TV:Spoilers. Det skall ha visats på/i "svenskt media", annars så är det spoilers som gäller.

Lägg gärna in en hänvisning till 3/29 i första posten, eftersom det finns relaterade inägg där. :)

fqq5BYam.jpg

#489 susclas

susclas

Lieutenant

• Members
  • 77 posts

Posted 19 February 2008 - 13:52

Då gör jag så. Lägger även till en länk till spoilertråden för 3/29.

#490 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 14 April 2008 - 10:12

SVT 24 visar säsong 1/27 med start imorgon kl 22:30. länk
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier