Jump to content

Photo

Figurer

• Please log in to reply
1791 replies to this topic

#476 Sret

Sret

Commodore

• Aktiv member
  • 1,298 posts

Posted 11 June 2011 - 21:27

Tja hans superstyrka är väl pågrund av att han är indirekt skapad av militären för att vara en supersoldat. Men jag förstår vad du menar. Vi får ta en funderare på det tycker jag.

Att jag aldrig får vara glad var mest ett skämt.

Faktiskt så har jag inte läst de serierna, jag såg av en slump intron till tvserien på youtube för inte så längesedan när jag sökte intron till serier som jag såg på när jag var liten, jag blev lite intresserad och letade upp lite fakta om dem. Sedan försökte jag se ett avsnitt, minns inte varför jag inte såg hela.

Edited by Sret, 11 June 2011 - 22:44.

Jag är normal, fråga tvålen om ni inte tror mig.

#477 Sret

Sret

Commodore

• Aktiv member
  • 1,298 posts

Posted 11 June 2011 - 22:40

Riktigt snygg bild.

Jag vet, gör jägarna riktigt sjuka, de skadeskjuter ett djur bara för att skjuta det fler gånger medan den lider. Få in att de är familjefäder också på något vis, och "viktiga" jobb, för att få med lite mörker i det hela.

Jag hade själv tänkt ha med i någon serier ungdomar som misshandlar gamla tanter nästan slår ihjäl dem på lördagar för att på söndagar gå i kyrkan med familjen som inget har hänt. Ni vet, en vanlig helg i Gromköping och bland dess ungdomsgäng :P Tänk er den här scenen:

Två unga killar kör i en hög hastighet genom Gromköping i en bil med sina flickvänner. Plötsligt ser de en gammal kvinna med rullator som försöker ta sig över gatan. Föraren som är berusad börjar gasa för att sedan väja undan. Den gamla kvinnan faller omkull och ropar efter hjälp, då hon ramlade illa och kan ha brutit höften.

Kille 1: Jag missade! FAN!
Kille 2: Lika bra att du missade, farsan skulle slå ihjäl mig om det blev skador på bilen.
Kille 1: Jag tål inte misslyckanden!

Killarna går ur bilen och deras flickvänner hejar på dem och ropar att de ska döda tanten. De går fram till tanten som ber om hjälp. Kille 1 sparkar henne i ansiktet. Sedan börjar de båda killarna att misshandla henne ordentligt medan flickvännerna tar kort på tanten efteråt medan de skrattar åt henne.
Kille 1: Nu mår jag bättre. En till?
Kille 2: Nej, det vet du brorsan, du ska till kyrkan i morgon.
Kille 1: Visst, glömde det. Det får jag inte missa.( Han gör korstecknet)
De gör iväg i bilen igen.

Något sådant hade jag tänkt mig. Om jägarna hade en liknade attityd mot djur eller något skulle ge det hela mer djup och gjort det hela mer intressant. I alla fall för mig.

Jag har tänkt mig Lon som hotfull, men för snäll för att döda någon. Vet inte varför, men får bilden av att han kan vara lite klumpig i vissa situationer.

Edited by Sret, 12 June 2011 - 01:03.

#478 PredaBot

PredaBot

Rear Admiral

• Moderator
  • 2,983 posts

Posted 12 June 2011 - 01:42

Mycket bra diskussion, det här är nåt som vi haft problem med många karaktärer i NS med. =) Som Thomas har sagt, vi har för många mäktiga hjältar, och faktiskt alldeles för få nog mäktiga bovar. Iallafall vanliga sådana, som faktiskt kan vara med då och då, och inte kosmiska monstrum som Ahriman t ex.

Dock så är det nog O/T... Thomas, ska jag klippa ut lite diskussion och kasta in i Figur-tråden? Passar bättre där.

Vill förresten minnas att i Ghast's profil så står det inte 300 ton, utan det står 500(!) ton. Personligen så skulle jag nog löst problemet med att dra ner hans superstyrka till en viss nivå... Kanske, tjaaa, 25 ton? Då hamnar han t ex på samma nivå som Venom eller Luke Cage.

Sen om du vill ha lite tips på hur du ger han nån twist, så skulle det väl kunna vara att efter crossovern Ragnarök, så kan han för korta perioder hela sig själv till levande form, men endast kanske några få timmar per år. =) Skulle ju kunna vara antingen Nordisk Magi, eller då om du vill göra det i en egen story, så kan det ju vara att han får hjälp av en av NS figurer att sätta ihop en särskild livstank, som fanns i ritningar han funnit i resterna från labbet som skapade honom.
Tanken var då, att förutom att skapa super-zombie soldater, så skulle man så klart även kunna återuppväcka viktiga generaler och dylikt, till god vigör. Även avsett för t ex presidenter och dylikt, vip-personal helt enkelt.

När han är mänsklig så tappar han ju dock så klart sina krafter. Det är ju även hemskt mentalt att sen tappa sin mänsklighet efter en dag eller så, IGEN, samt kanske det ännu värre: att det känns som att han dör igen, varje gång han blir zombie! 0_0

Därför så är det ofta med en viss tvekan och blandade känslor som han försänker sig i tanken... för att leva igen.

Tackar! Tyvärr har jag inte råd att köpa henne några kängor, då alla mina pengar gick åt till att köpa den Cintiq hon är ritad med (var bara tvungen att få in det).

MYCKET bra köp där, Thomas! =) Cintiq är en kvalitets-ritbräda, eller som man kanske bättre borde säga, ett digitalt ritbord! :blink:

Det är mumma det... en sån skulle man inte sagt nej till själv, höh höh!

Edited by PredaBot, 12 June 2011 - 01:43.

#479 Sret

Sret

Commodore

• Aktiv member
  • 1,298 posts

Posted 12 June 2011 - 02:00

Försök inte Preda, jag har den senaste serieskaparguiden framför mig just i detta nu, och där står det 300 ton, kan även om än med enorm motvilja sänka den till 250 ton vilket för övrigt ger ger honom fler svagheter än de flesta andra i NS. Då deras oftast beror på begränsningar på deras krafter eller på deras personlighet,och oftast inga mer fysiska hot. Det är allt jag minns för tillfället.

Edit: Jag kan skapa några riktigt kraftiga bovar som kan mäta sig, om inte över siga Ghast i styrka om det behövs.

Edit Igen: tro mig, med de skurkar jag har skapar, så skulle det lösa sig under mitt skrivande.

Edited by Sret, 12 June 2011 - 03:57.

#480 TFels

TFels

Svarta hålet i galaxens centrum

• Moderator
  • 2,975 posts
  • Interests:Serier
    Konst
    Musik
    Pedagogik
    Formel 1

Posted 12 June 2011 - 07:04

Försök inte Preda, jag har den senaste serieskaparguiden framför mig just i detta nu, och där står det 300 ton, kan även om än med enorm motvilja sänka den till 250 ton vilket för övrigt ger ger honom fler svagheter än de flesta andra i NS.

Menar du inte 25 ton?

Jag anser ju att Ghasts kvaliteer som seriefigur inte främst ligger i krafterna. De ligger i hans märkliga livssituation och har inget med hans styrka att göra. För min del kunde han hellre vara utan superstyrka och då bli ännu coolare. Det funkar lite som Batman. Om Batman fick superkrafter så försvinner ju själva finessen med figuren.
Posted Image<br />
Thomas<br />
Svenska Superserier

#481 Sret

Sret

Commodore

• Aktiv member
  • 1,298 posts

Posted 12 June 2011 - 14:41

Underbart att vi inte hade den här diskussionen innan han gick med. Men jag får medge att det skulle göra honom mer spännande om han inte var så stark. Fast då måste jag ändra om nästan alla skurkarnas styrkenivåer då de var tänkta som Ghast skurkar och ha lite Superman strider i Gromköping, och även en story med Mort som huvudskurk.

#482 Pepe

Pepe

Senior Commander

• Members
  • 303 posts

Posted 13 June 2011 - 11:46

Snygg Superstjärna!!!! Vet att d finns en tråd för det men Tfels har bevisat än en gång att d behövs ett NS äventyr helt i färg.

#483 Sret

Sret

Commodore

• Aktiv member
  • 1,298 posts

Posted 18 June 2011 - 22:51

Men nu har han ju superstyrka i En hobby för alla, så utan superstyrka kan han inte vara då första delen är så gott som publicerad redan. Plus att i tredje delen nämner att han kan lyfta tåg med meningen: "Som att lyfta tåg." Fast jag har gett det en del funderingar. Hur mycket väger ett tåg i vanliga fall?

#484 PredaBot

PredaBot

Rear Admiral

• Moderator
  • 2,983 posts

Posted 19 June 2011 - 00:25

Sret, vad tyckte du om min idé? =) 25 tons styrka, och så den speciella kapseln som kan göra honom levande under korta perioder.

Tänker mig at Ghast är Zombie-motsvarigheten till Morbius den Levande Vampyren då, typ.

#485 Sret

Sret

Commodore

• Aktiv member
  • 1,298 posts

Posted 19 June 2011 - 18:30

Styrkan kan jag tänka mig att sänka, så jag får sänka styrkan på Grav också. Det där med kapslarna är jag osäker på. Varifrån skulle han i så fall få tag i dem? Nej, kapslarna är jag mest emot faktiskt. At sänka hans styrka är så långt jag kan tänka mig.

#486 PredaBot

PredaBot

Rear Admiral

• Moderator
  • 2,983 posts

Posted 20 June 2011 - 00:55

Tja, du såg inte att jag skrev att han helt enkelt får den byggd? Att han hittar ritningarna till den, i labbet där han skapades.

Skulle då kunna vara en pågående plot-point, att han försöker få ihop kapseln, hur han går och väntar på den...

I slutändan fungerar den inte som tänkt dock, den botar honom inte. Han kan bara använda den under vissa tidsintervall, och effekten går över efter ett tag.

Kapseln var då tänkt för att återuppliva generaler och chefer då, och inte fotsoldater som ghast. =)

#487 Sret

Sret

Commodore

• Aktiv member
  • 1,298 posts

Posted 20 June 2011 - 16:26

Jaha, en sådan kapsel, missförstod lite där. Fast förstör inte en sådan kapsel det hela med "Dead means dead"? Fast det hade varit kul om någon försöker uppfinna en sådan kapsel, men att den som återväcks får en ännu hemskare död efter några timmar, kanske att han smälter eller något och det får Ghast att tycka att han har det bra som han har det.

#488 Sret

Sret

Commodore

• Aktiv member
  • 1,298 posts

Posted 21 June 2011 - 21:33

Jag tror att jag nästan kan gå med på att sänka Ghasts styrka, men inte till att han inte har någon superstryrka alls.

#489 PredaBot

PredaBot

Rear Admiral

• Moderator
  • 2,983 posts

Posted 22 June 2011 - 14:15

@Sret: TUFFT!! =) Vilken nivå kan du tänka dig? Jag själv tänker mig att nivå 10, tio ton alltså samma nivå som t ex Spindelmannen och andra grundläggande supervarelser.

Om det känns för litet, så är väl nästa nivå, 20-25 ton, ma o som Luke Cage - Power Man och Venom, en skaplig nivå också.

Jaha, en sådan kapsel, missförstod lite där. Fast förstör inte en sådan kapsel det hela med "Dead means dead"? Fast det hade varit kul om någon försöker uppfinna en sådan kapsel, men att den som återväcks får en ännu hemskare död efter några timmar, kanske att han smälter eller något och det får Ghast att tycka att han har det bra som han har det.

Jo det var ju faktiskt med i min första post! =) Processen fungerar bara under några få timmar, strax under ett dygn, och sen så genomgår ghast samma bio-kemiska aktivitet som när han återuppväcktes, m ao amino-syrorna i hans kropp muteras och delar av hans cellstruktur förtvinar, medans nya förvridna zombie-celler skapas.

M ao, han blir en zombi igen, men den här gången så är han vid liv när processen sker! :blink: Är väl precis så, jag tänkte mig. ^^

Du har förvisso rätt att det kan förta en del av "dead means dead", men det beror väl på om man ska se Ghast som levande eller död? Han är väl nånstans mittemellan, Zombie som han är.

#490 Sret

Sret

Commodore

• Aktiv member
  • 1,298 posts

Posted 22 June 2011 - 16:13

Hade tänkt mig till 20-25 ton.

Angående den där kapseln, låter som något en professor som jag kommit på skulle kunna bygga. Han är en ett geni som lyckades bota hjärncancer som skulle tagit hans liv genom att göra om sig till en cyborg, han ökade sitt minne och intelligens genom att göra halva sin hjärna mekanisk. Han ska dyka upp i mitt nästa NS äventyr och är någon som ska vara betydelse i mina kommande Ghast serier. Har dock inget namn för honom än. Fast jag vet inte om ag riktigt gillar tanken på att Ghast skulle kunna bli levande några timmar då och då. Dock tackar jag för din idé, den kan man återanvända på något annat sätt.

#491 Sret

Sret

Commodore

• Aktiv member
  • 1,298 posts

Posted 09 July 2011 - 00:29

Bestämt mig att jag sänker Ghast och Gravs styrka till runt 20-25 ton.

#492 PredaBot

PredaBot

Rear Admiral

• Moderator
  • 2,983 posts

Posted 10 July 2011 - 11:48

MYCKET roligt att höra Sret! =) Ett ypperligt val, om jag får säga det själv.

#493 DarkPaladin300

DarkPaladin300

Fleet Captain

• Aktiv member
  • 1,108 posts
  • Interests:Blah blah blah---

Posted 10 July 2011 - 15:17

Tally-Ho, chaps! Greetings from London :D

Okej, medan jag slappar på det sköna rummet i hotellet nära centrala London efter at ha shoppat en hel del på seriebutiker och en massa annat skit, tänkte jag kolla om vi behöver ändra på jeane Nocturne medan vi är i gång?

#494 Sret

Sret

Commodore

• Aktiv member
  • 1,298 posts

Posted 10 July 2011 - 16:57

Vad hade tänkt dig för sorts ändringar på henne?

#495 PredaBot

PredaBot

Rear Admiral

• Moderator
  • 2,983 posts

Posted 10 July 2011 - 18:27

Tja, jag gissar att det helt enkelt är samma fundering kring superstyrkan, som Jeanne besitter?

Jag skulle väl säga att det känns ju enkelt och logiskt, att sätta henne på en liknande nivå, annan variant av levande död som hon är.
Vad skall vi säga, Viktor? Kanske en 22 ton? Just under Ghast då, så att säga.

Sen kan vi väl ganska enkelt förklara det som att hon är starkare än många andra vampyrer, genom att hennes hybridfysiologi har permuteringar i sina celler, som har gjort att hon får tillgång till Stormästar-förmågor. =) Alltså, dom Vampyrer som styr över olika klaner, vampyrsorter helt enkelt. Detta är nåt som olika Dhampirer skulle kunna ha individuella manifesteringar av, Stormästarkrafter alltså.

En har styrkan, som Jeanne, en annan har avancerade mentala krafter, en tredje kanske har förmågan att förvandla sig till alla möjliga saker, och en sista kanske har vädermanipulation, etc. Beroende på vilken vampyrklan som man är Dhampir från, så kan det tänkas att det är olika förmågor som visar sig.

Låter väl kanske som att det finns nåt matnyttigt där, Viktor? =)

Kul att du är i London förresten! Där finns det oerhört många fina publikationer att inhandla, så hoppas du fick skeppan full. ^^

PS: Jag rekar att du plockar upp halv-fanzine/halv-proffstidningen Event Horizon, som är riktigt cool, om du får syn på den.
http://www.mamtor.co...n/overview.html
Posted Image

Edited by PredaBot, 10 July 2011 - 18:35.

#496 DarkPaladin300

DarkPaladin300

Fleet Captain

• Aktiv member
  • 1,108 posts

Posted 10 July 2011 - 20:37

Tja, jag gissar att det helt enkelt är samma fundering kring superstyrkan, som Jeanne besitter?

Jag skulle väl säga att det känns ju enkelt och logiskt, att sätta henne på en liknande nivå, annan variant av levande död som hon är.
Vad skall vi säga, Viktor? Kanske en 22 ton? Just under Ghast då, så att säga.

Sen kan vi väl ganska enkelt förklara det som att hon är starkare än många andra vampyrer, genom att hennes hybridfysiologi har permuteringar i sina celler, som har gjort att hon får tillgång till Stormästar-förmågor. =) Alltså, dom Vampyrer som styr över olika klaner, vampyrsorter helt enkelt. Detta är nåt som olika Dhampirer skulle kunna ha individuella manifesteringar av, Stormästarkrafter alltså.

En har styrkan, som Jeanne, en annan har avancerade mentala krafter, en tredje kanske har förmågan att förvandla sig till alla möjliga saker, och en sista kanske har vädermanipulation, etc. Beroende på vilken vampyrklan som man är Dhampir från, så kan det tänkas att det är olika förmågor som visar sig.

Låter väl kanske som att det finns nåt matnyttigt där, Viktor? =)

Kul att du är i London förresten! Där finns det oerhört många fina publikationer att inhandla, så hoppas du fick skeppan full. ^^

PS: Jag rekar att du plockar upp halv-fanzine/halv-proffstidningen Event Horizon, som är riktigt cool, om du får syn på den.
http://www.mamtor.co...n/overview.html
Posted Image

Tja ärligt talat så får det henne att låta mer som en Mary Sue, inte hennes styrkenivå utan hennes vampyr krafter men vi kommer till det sen.

Jag tycker att hennes styrkenivå ska vara i samma nivå som ghast vilket kan skapa en roligt rival inom de två, fast det är mest hon som bara muckar på ghast XD

Hennes vampyr krafter däremot... Nja, i min logik då hon är hälften vampyr då bör hennes krafter HALVERATS i stället. Men vi kan säga att hon är den enda dhamiren som har levt än så länge då andra har dött av en anledng eller annan.

Och synd att du inte påpekade ang Event Horizon då hade jag råd med det men nåja

#497 Sret

Sret

Commodore

• Aktiv member
  • 1,298 posts

Posted 10 July 2011 - 20:53

Mary Sue? Sökte på det men jag förstod inte mycket av det. Förvisso läste jag inte mycket men ändå.

#498 DarkPaladin300

DarkPaladin300

Fleet Captain

• Aktiv member
  • 1,108 posts

Posted 10 July 2011 - 20:58

Mary Sue? Sökte på det men jag förstod inte mycket av det. Förvisso läste jag inte mycket men ändå.

Okej, kort förklaring: Du vet Bella Swan frn twilight filmerna? Hon är en Mary Sue på det värdelösa sidan. Man kan också betrakta Superman som en Mary Sue eller Gary Sue i den manliga varianten beroende på vem som skriver honom,.

#499 Sret

Sret

Commodore

• Aktiv member
  • 1,298 posts

Posted 10 July 2011 - 21:09

Jag tror att jag förstår. Totalt värdelös eller nästintill perfekt alltså. Får ta och läsa lite mer om det tror jag. Läst på och förstår nu.

Edited by Sret, 10 July 2011 - 21:19.

#500 DarkPaladin300

DarkPaladin300

Fleet Captain

• Aktiv member
  • 1,108 posts

Posted 10 July 2011 - 21:49

Jag tror att jag förstår. Totalt värdelös eller nästintill perfekt alltså. Får ta och läsa lite mer om det tror jag. Läst på och förstår nu.

Precis, över näst intill gudomlig obesegrad eller övermäktigt eller liknande du fattar.