Mycket bra diskussion, det här är nåt som vi haft problem med många karaktärer i NS med. =) Som Thomas har sagt, vi har för många mäktiga hjältar, och faktiskt alldeles för få nog mäktiga bovar. Iallafall vanliga sådana, som faktiskt kan vara med då och då, och inte kosmiska monstrum som Ahriman t ex.
Dock så är det nog O/T... Thomas, ska jag klippa ut lite diskussion och kasta in i Figur-tråden? Passar bättre där.
Vill förresten minnas att i Ghast's profil så står det inte 300 ton, utan det står 500(!) ton. Personligen så skulle jag nog löst problemet med att dra ner hans superstyrka till en viss nivå... Kanske, tjaaa, 25 ton? Då hamnar han t ex på samma nivå som Venom eller Luke Cage.
Sen om du vill ha lite tips på hur du ger han nån twist, så skulle det väl kunna vara att efter crossovern Ragnarök, så kan han för korta perioder hela sig själv till levande form, men endast kanske några få timmar per år. =) Skulle ju kunna vara antingen Nordisk Magi, eller då om du vill göra det i en egen story, så kan det ju vara att han får hjälp av en av NS figurer att sätta ihop en särskild livstank, som fanns i ritningar han funnit i resterna från labbet som skapade honom.
Tanken var då, att förutom att skapa super-zombie soldater, så skulle man så klart även kunna återuppväcka viktiga generaler och dylikt, till god vigör. Även avsett för t ex presidenter och dylikt, vip-personal helt enkelt.
När han är mänsklig så tappar han ju dock så klart sina krafter. Det är ju även hemskt mentalt att sen tappa sin mänsklighet efter en dag eller så, IGEN, samt kanske det ännu värre: att det känns som att han dör igen, varje gång han blir zombie! 0_0
Därför så är det ofta med en viss tvekan och blandade känslor som han försänker sig i tanken... för att leva igen.
Tackar! Tyvärr har jag inte råd att köpa henne några kängor, då alla mina pengar gick åt till att köpa den Cintiq hon är ritad med (var bara tvungen att få in det).
MYCKET bra köp där, Thomas! =) Cintiq är en kvalitets-ritbräda, eller som man kanske bättre borde säga, ett digitalt ritbord!
Det är mumma det... en sån skulle man inte sagt nej till själv, höh höh!
Edited by PredaBot, 12 June 2011 - 01:43.