Jump to content

Photo

Officiella trailer-tråden

• Please log in to reply
528 replies to this topic

#476 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 09 July 2013 - 08:38

Då den verkar få ligga kvar så kan jag tipsa om att en första trailer till Terry Gilliam:s nya film The Zero Theorem har läckt ut. Jag tycker att det ser riktigt lovande ut och är övertygad om att jag kommer att se filmen förr eller senare.

En film som är avgjort intressant, går kanske inte igång på alla cylindrarna av den där trailern men Gilliam brukar ju kunna leverera.

En skräckfilm som verkar vara lite av en twisted Harry Potter. :P

Avgjort ett intressant fynd, fick leta ett tag innan jag hittade den på IMDb - den är producerad redan 2006 verkar det som. En snabbkoll på DiscShop visar att den rentutav funnits utgiven på svensk dvd: Woods. Synd att den utgått. :(

Den här filmen kanske kan bli bra. Även om jag inte gillar att Chucky nu verkar vara helt CGI. Men jag gillade dom tidigare filmerna så jag ger nog den här en chans om jag kan.

"Den Onda Dockan" är nog filmer som jag hört talas om men aldrig riktigt känt något sug att se.

fqq5BYam.jpg

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)

#477 Garm

Garm

Rear Admiral

• SuperMod
  • 3,785 posts

Posted 09 July 2013 - 22:14

Jupp, The Woods gavs ut på DVD här. Kanske att den får en nyrelease i framtiden. Har den redan själv då jag gillar (och därmed även samlar) på filmer av samma regissör som till The Woods. Rekommenderar filmen och tycker att den har fått oförtjänt mycket negativ kritik.

Den Onda Dockan-filmerna är lite av kultfilmer för mig. I varje fall film 1-3, även om dom andra två har sin charm med. Återstår att se hur den kommande filmen är. Tror att du skulle kunna uppskatta några av filmerna då det mer är skräck med glimten i ögat. Vet inte om humorn i filmerna är sådan som du skulle gå igång på men jag tror att en av dom här filmerna skulle passa dig bättre än mycket annan skräck som släpps idag. :)

#478 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 09 July 2013 - 22:18

Kan ju inte vara sämre än de senaste 2, iallafall. ;)

Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#479 Garm

Garm

Rear Admiral

• SuperMod
  • 3,785 posts

Posted 10 July 2013 - 22:39

Och här kommer en trailer för en remake som inte kommer att överträffa originalet. Det kan jag säga utan att ha sett vare sig trailern eller den färdiga filmen. Inte sagt att en remake måste överträffa originalet. Men varför göra en remake på en redan bra film? Svar: Så att alla amerikanare slipper att se originalet med koreanskt tal och engelsk text. :P

Oldboy

Regi: Spike Lee
Manus: Mark Protosevich
Skådespelare: Josh Brolin, Samuel L. Jackson, Elizabeth Olsen, Sharlto Copley.
Premiär: USA 25 oktober / Sverige 15 oktober

Red Band Trailer: http://movies.yahoo....-230022287.html

Poster: http://www.darkhoriz...21/7878/old.jpg

Bilder: http://twitchfilm.co...oy-gallery.html

Edited by Garm, 10 July 2013 - 22:43.

#480 Garm

Garm

Rear Admiral

• SuperMod
  • 3,785 posts

Posted 11 July 2013 - 22:43

Och så har vi fått en liten teaser till Isao Takahatas kommande film Kaguya-hime no monogatari. Stilen på animeringen påminner starkt om den han använde i My Neighbors the Yamadas.

2013 kommer att bli ett fantastiskt år. Nya filmer av både Miyazaki och Takahata. :w00t:

Edited by Garm, 11 July 2013 - 22:44.

#481 Garm

Garm

Rear Admiral

• SuperMod
  • 3,785 posts

Posted 19 July 2013 - 23:05

Lite mer rörligt foto till Miyazakis kommande film.

Edited by Garm, 20 July 2013 - 23:35.

#482 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 20 July 2013 - 08:32

Kaguya-hime no monogatari ser väldigt snygg ut. Och aptråkig. :P

Det andra klippet är borttaget.

fqq5BYam.jpg

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)

#483 Garm

Garm

Rear Admiral

• SuperMod
  • 3,785 posts

Posted 20 July 2013 - 23:38

Det andra klippet till Kaze Tachinu (The Wind Rises) är nu ersatt med ett som fungerar.

#484 Garm

Garm

Rear Admiral

• SuperMod
  • 3,785 posts

Posted 24 July 2013 - 22:45

Följande är tillägnad XC, mig själv, och alla andra som diggar australiensisk film*.

Aussie filmmaker Mark Hartley (Not Quite Hollywood: The Wild, Untold Story of Ozploitation!) has remade Richard Franklin's 1978 shocker Patrick. In this very modern twist on the Frankenstein story, Charles Dance is a doctor experimenting on a comatose patient named Patrick. But he describes his experiments as the opportunity to do "remarkable things" when he talks to new nurse Sharni Vinson, who is strangely drawn to the nice-looking young man lying prone on a hospital bed. Rachel Griffiths appears to be a veteran nurse who is on hand to issue stern warnings. The trailer looks as though Hartley has taken the best elements of Ozploitation and mixed them with three very strong dramatic performances. The film is due to screen at the Melbourne International Film Festival for the first time on Saturday, July 27 and then be theatrically released in Australia in October 2013.

*Som ett ödets nyck, så sent som igår faktiskt, så lyckades jag fynda en annan film som omnämns i Not Quite Hollywood-dokumentären, nämligen Umbrella Entertainments utgåva av filmen Mad Dog Morgan. Något stolpskott, ja faktiskt :P, hade lämnat in den till en second hand-butik där jag köpte den för hela 10 kronor.

Edited by Garm, 24 July 2013 - 22:48.

#485 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 06 August 2013 - 08:56

Patrick är helt klart en film jag ser fram emot. Skulle inte ha något emot att se originalet heller. :D

*

Dagens "äntligen":

• »Watch the Exclusive Official Theatrical Trailer of Krrish 3, the most awaited movie of the year starring Hrithik Roshan, Priyanka Chopra, Kangna Ranaut, Vivek Oberoi & Shaurya Chauhan. Releasing this Diwali...!
    Directed & Produced by - Rakesh Roshan
    — [Källa]

Edited by XC, 06 August 2013 - 08:58.

fqq5BYam.jpg

#486 Garm

Garm

Rear Admiral

• SuperMod
  • 3,785 posts

Posted 06 August 2013 - 14:57

:D Ahh, Krrish 3 vill man ju se. Och trailern var riktigt bra. Snyggt gjord måste jag säga, eftersom jag direkt vill se mer. Men jag antar att vi får vänta lite tills man får en chans att se den.

#487 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 28 August 2013 - 09:45

Dragon Day / Invasion Day

Release: "2013" (i Usa).
Genre: Politisk Thriller
Officiell Hemsida: dragondaymovie.com
Synopsis:

• »The problem with the Red Dawn reboot was there just wasn't enough patriotic racism. Luckily, the yellow cyber-peril movie Dragon Day is here to bring that nationalist paranoia fix we all wanted (?) so much. That's right, Dragon Day is about how those evil, greedy Chinese are going to cyber-invade America, to collect on our huge national debt. Kind of like cyber-terror repo men. But how could hackers destroy all of America and reduce it to cinders just using computers? Well, did you know ALL COMPUTER CHIPS ARE MADE IN CHINA??? Say no more.«[Källa]

Kommentar: Ger mig härliga vibbar till så väl Röd Gryning, Tomorrow When the War Began och klassiska V. Amerikansk patriotism står visserligen sällan högt på min intresselista men den här verkar kunna vara värd besväret.

Trailer:

youtube.com/watch?v=l70t-dLIrS4

Edited by XC, 30 August 2013 - 14:46.

fqq5BYam.jpg

#488 Garm

Garm

Rear Admiral

• SuperMod
  • 3,785 posts

Posted 30 August 2013 - 14:39

En trailer som gör att man blir nyfiken på filmen och viljan att se mer. Titeln kan kännas lite missvisande, men i kommentarerna på tuben så verkar det som att filmen kommer att heta "Invasion Day" utanför US. Jag skulle nog ge den en chans om jag kan. Som XC skriver så är sällan patriotism intressant, speciellt inte amerikansk sådan. Men den här ser ut att kunna bli ett undantag från den regeln.

#489 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 30 August 2013 - 14:50

Ahh, den detaljen missade jag - lägger till den titeln också i min post. :) Invasion Day är kanske en mer talande titel men kanske också lite mer 'generell'. Just "Dragon" är väl ämnat att ge en vink till vilka som leder invasionen såsom "Röd" gjorde i "Röd Gryning". :)

Hmm. Och som vanligt kör Amerikanerna på det där superfrächa 'kommunism=ondska'-spåret. :P

fqq5BYam.jpg

#490 Garm

Garm

Rear Admiral

• SuperMod
  • 3,785 posts

Posted 30 August 2013 - 15:23

Jupp, jag gillar "Invasion Day" bättre än originaltiteln. Vi behöver ju inte få alla svar serverade redan i den utan det känns bra att kunna använda tankeförmågan lite själva. ;)

Mmm. Dom gillar det spåret. Det verkar som att det har blivit lite av en revival dom senare åren efter att den genren närmast hade känts utdöd. Jag vet inte hur pass lockande det är, men får man bara till en bra story så kan det säkert fungera bra.

#491 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 30 August 2013 - 16:51

Jo, det där med elaka kommunister lär få sig ett uppsving igen. Tror det är Kim Jong Uns fel. :P

fqq5BYam.jpg

#492 Garm

Garm

Rear Admiral

• SuperMod
  • 3,785 posts

Posted 30 August 2013 - 22:08

Här är en kultfilm i ny tappning. Man hittade nytt material liggandes och har nu saxat till den definitiva versionen av filmen samt passat på att restaurera bild och ljud. Ett givet köp för mig när den väl släpps. Först ska den visst visas på bio i UK och US.

#493 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 31 August 2013 - 11:11

Tror jag hört titeln nämnas någon gång men annars... Det verkar vara en bisarr film, vet inte om det var ngt jag kände att jag behövde stifta närmare bekantskap med. :P

fqq5BYam.jpg

#494 Garm

Garm

Rear Admiral

• SuperMod
  • 3,785 posts

Posted 31 August 2013 - 22:34

Jag vill ju att du ska se allt som jag tycker är bra, så att du inte missar något. Men jag vet att allt inte passar dig, som t.ex. den här filmen, så jag får väl ha den filmupplevelsen för mig själv istället. :P

#495 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 09 October 2013 - 09:55

Grattis världen, Hunger Games införlivas i Scary Movie-familjen!

The Starving Games

Release: 8 Nov 2013 (Bio/VOD i Usa)
Genre: Siktar på Humor. (Höhö).
Synopsis:

• »Ironically enough for a movie centered around “Kantmiss Evershot” (Maiara Walsh of the failed Zombieland pilot), The Starving Games‘ aim is all over the place. In addition to The Hunger Games, the film also takes on pics like Lord of the Rings, Avatar, The Expendables, The Avengers, Harry Potter, games like Angry Birds and Fruit Ninja, and even random pop culture figures like Tim Tebow, Psy, and LMFAO.«[Källa]

Kommentar: Jag har hittils lyckats undvika den här familjen filmer, med undantag för Meet the Spartans som jag stängde av efter 15 minuter för att aldrig återvända. Har svårt att se att jag någonstans skulle klassa det här som roligt.

Trailer:

Edited by XC, 09 October 2013 - 09:56.

fqq5BYam.jpg

#496 Garm

Garm

Rear Admiral

• SuperMod
  • 3,785 posts

Posted 09 October 2013 - 23:56

Wow. Det där var, som sagt, inte roligt någonstans. Tyvärr tror jag att den där typen av film ses av rätt många eftersom dom fortfarande görs. Illa.

#497 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 10 October 2013 - 09:32

Näe, jag har svårt för den här typen av humor och har på känn att filmsviten skulle fått vila i frid med den första "Scary movie"-filmen. :P

Jag f.ö. hoppas min sarkasm framkom i Grattis-raden. :)

fqq5BYam.jpg

#498 Garm

Garm

Rear Admiral

• SuperMod
  • 3,785 posts

Posted 18 October 2013 - 00:38

För alla oss Wes Anderson nördar så är det bara att börja längta och räkna ner, för nu har det kommit en första officiell trailer till hans kommande film The Grand Budapest Hotel.

#499 Garm (M)

Garm (M)

Commander

• Members
  • 250 posts

Posted 22 October 2013 - 04:29

Och så har det äntligen kommit en trailer till den, för mig, efterlängtade Australiensiska filmen Wolf Creek 2.

Edited by Garm 2.0 (Test User), 22 October 2013 - 04:32.

#500 Garm

Garm

Rear Admiral

• SuperMod
  • 3,785 posts

Posted 23 October 2013 - 23:13

Ännu mer rörligt material från Isao Takahatas kommande film Kaguya-hime no monogatari har letat sig ut på Internet. Som jag redan har sagt så ser det väldigt bra ut.

Edited by Garm, 23 October 2013 - 23:14.