Hobbit: En Oväntad Resa / The Hobbit - An Unexpected Journey
Posted 09 February 2011 - 22:14
Det väl inarbetade Bilbo eller det nyortodoxa namnet Hobbiten?
Posted 09 February 2011 - 22:23
Winter is Coming
Posted 09 February 2011 - 22:35
Gissar att de ansvariga för Sverigelanseringen inser att det inte är en säljande titel. Ok för att böckerna har nyöversatts, men Ringarnas Herre -Ringens brödraskap har inte samma magiska klang som Sagan om ringen.
En tänkbar titel är Bilbo - En hobbits äventyr, då får man både med orden Bilbo och hobbit så de ortodoxa blir nöjda..
Edited by Walker, 09 February 2011 - 22:37.
Posted 10 February 2011 - 07:59
Vad kommer den svenska titeln på The Hobbit bli?
Det väl inarbetade Bilbo eller det nyortodoxa namnet Hobbiten?
Här har vi en film som jag faktiskt hoppas på får en översättning och att den då blir Bilbo. Nostalgin would be complete!
»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«
Posted 10 February 2011 - 10:12
Posted 10 February 2011 - 10:44

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.
»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)
Posted 10 February 2011 - 18:44
Posted 03 March 2011 - 22:37
Edited by Synon, 03 March 2011 - 22:37.
Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.
Filmtipset | Live Long and Prosper
We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.
Posted 04 March 2011 - 08:24
Posted 04 March 2011 - 08:56
»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«
Posted 04 March 2011 - 09:24
Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.
We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.
Posted 04 March 2011 - 10:18
Posted 04 March 2011 - 11:35
Om dom mer ortodoxa Tolkienisterna avskydde LOTR kommer de knappast uppskatta vad Jackson & Co gör med Bilbo, men skit i det PJ gör inte film för dom.
Posted 04 March 2011 - 11:40
Posted 04 March 2011 - 12:05
Tja kan väl till viss del hålla med att filmatiseringen inte är nödvändig, "ödet" verkar dessutom göra sitt yttersta för att förhindra att det blir av. Självklart vill man se det och hoppas magin från förr finns kvar, men det är inte "Return of the fellowship" med fyra charmiga tonårshober, två mänskliga krigare, ett radarpar med en dvärg & alv under ledning av en trollkarl utan 13 griniga dvärgar vi ska följa! Ibland glömmer man bort det i sin LOTR-nostalgi.
Nu ska man inte döma ut filmen, men visst finns det en bättre gruppdynamik i The Fellowship jämfört med "The Dwarfship".
...innan någon protesterar å dvärgarnas vägnar så tycker jag att Gimli visst var en skön karaktär i filmerna, credd till hedersmannen John Rhys-Davies!
Edited by Walker, 04 March 2011 - 12:13.
Posted 04 March 2011 - 12:17
Posted 04 March 2011 - 12:39
Fast PJ & Co gör säkert sitt bästa för att ge dom fler karaktärsdrag; någon kanske är butter, en annan sömnig, en tredje glad, en fjärde klok.. Strunt samma, PJ kommer lösa det på något sätt, det är jag övertygad om.
Posted 21 March 2011 - 13:38
Allt som man vill och behöver veta om dom två kommande filmerna får man genom TheOneRing.net, TheHobbitBlog.com samt Peter Jacksons Facebook profil.
Officiell press release.

Posted 21 March 2011 - 15:14
Men man känner knappt igen han längre, han har ju tappat halva sin vikt nästan! Undrar om det kommer att påverka slutprodukten?
Winter is Coming
Posted 21 March 2011 - 16:24
Guillermo del Toro i samma bildsekvens hade inte lockat fram samma känslor, med facit i hand tycker åtminstone jag det slutade på rätt sätt...Rätt man på rätt plats!
Man börjar vänja sig vid den smala PJ, han har lyckats hålla vikten i flera år nu. Ser hälsosamt smal ut och inte Uffe Larsson-smal.
Hittade förövrigt inget om Persbrandts reklam för kola på FB-sidan..det har ryktats att det skulle påverka hans inresa till NZ.
Posted 21 March 2011 - 16:47
Och jag håller med om att det känns bra med PJ bakom rodret. Rätt man på rätt plats.
Och jag tycker det är bra för PJ att han lyckades att gå ner så mycket i vikt eftersom han själv inte var så glad åt att han slarvade under inspelningen av LotR. Nog för att han inte ser ut som en mysfarbror längre, men det ser mer hälsosamt ut nu och även som du säger, inte Uffe Larsson smal.
Posted 21 March 2011 - 22:11
Riktigt roligt att produktionen äntligen kommit igång med tanke på allt strul innan. Hoppas det flyter på bra nu och inget annat kommer i vägen.
Edited by Synon, 21 March 2011 - 22:12.
Posted 01 April 2011 - 14:11
Dock så säger magkänslan att Saiorse Ronan kommer att vara med i filmerna och då troligtvis som Itaril.
Hon förnekar det i varje fall inte när hon bled intervjuad av Total Film.
You’re just about to start shooting The Hobbit – how long have you known that you might be in it?
When I did The lovely Bones, they said, “We want you to be in The Hobbit.” I love the book. It’d be so cool to go back to New Zealand Again.
Edited by Piranhaconda, 02 April 2011 - 13:28.
Posted 08 April 2011 - 11:38
Are you going to appear in The Hobbit?
BLOOM: Yeah, it’s looking like that. I’m really excited about going to see Pete [Jackson] again. It’s still a little up in the air, but the idea of working with Pete is fantastic. I can’t actually really talk too much about it, at this point. I just was given the script to piece through, so it’s quite exciting.
The whole script?
BLOOM: Yeah!
Will you have to do anything to physically prepare for that role again?
BLOOM: Are you telling me that I’ve put on weight, in the last 10 years? I just have to grow my hair really long and blonde again.
Isn’t he a younger version?
BLOOM: Yeah.
Och Andy Serkis ska extraknäcka som regissör för second unit-teamet.