Skulle jag sätta någon som sämst skulle det nog vara I'm Not There.
Diskutera årets film 2008
Posted 25 March 2009 - 17:49
Skulle jag sätta någon som sämst skulle det nog vara I'm Not There.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 25 March 2009 - 18:24
Jag missade finalen... Med min hjälp hade den OÖVERVINNERLIGE JÄRNMANNEN besegrat den geriatriske arkeologen!
Nåja, Indy var faktiskt också en bra film, kanske inte lika bra som IM och DK, men en underhållande äventyrsfilm av klassikt manér som man tyvärr inte ser så särskilt ofta annars.
Posted 25 March 2009 - 21:17
"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower
"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin
Posted 26 March 2009 - 18:19
Posted 26 March 2009 - 18:22
Hur tror du jag känner det då. Inget att göra vid 19 tidenkänns tomt nu när turneringen är över... vad har jag nu att se framemot vid 19 tiden...
Känns alltid som om att det saknas något efter det att en turnering tagit slut.
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005
* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<< >>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<
Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.
...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.
...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.
Posted 26 March 2009 - 18:39
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 26 March 2009 - 18:45
Lugna ned dig G, jag hjälper gärna till .
Edited by XC, 26 March 2009 - 18:45.

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.
»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)
Posted 26 March 2009 - 19:17
»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«
Posted 27 March 2009 - 19:55
Winter is Coming
Posted 27 March 2009 - 20:02
Blir nog en liten paus innan nästa turnering drar igång. Finns ju hur mycket som helst att turnera om när det är dags igen
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005
* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<< >>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<
Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.
...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.
...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.
Posted 27 March 2009 - 20:17
För att avrunda den här tråden: Vilka filmer tror ni kommer att gå hem i nästa års turnering? Blir det Star Trek all the way eller har robotarna (Transformers och Terminator) något att säga till om?
Edited by Wylie Times, 27 March 2009 - 20:18.
"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass
last.fm | filmtipset | twitter
Posted 27 March 2009 - 21:18
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 27 March 2009 - 21:34
För att avrunda den här tråden: Vilka filmer tror ni kommer att gå hem i nästa års turnering? Blir det Star Trek all the way eller har robotarna (Transformers och Terminator) något att säga till om?
Jag har svårt att gissa egentligen. Terminator kan flippa eller floppa, vilket som helst och det avgör nog också dess placering. Tror inte Star Trek kommer ha så mycket att göra med toppstriderna, särskilt inte ställt mot Transformers. Men Transformers känns inte som någon storfavorit heller...
»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«
Posted 28 March 2009 - 00:39
Transformers är svårt att säga. Jag har för mig att det gick rätt bra för ettan när den var med. Grejen med Transformers och Star Trek är att dom har så stor fanbase så att filmerna måste vara dåliga i deras ögon för att det ska gå dåligt för dom.
Andra filmer jag tror kommer gå långt som jag inte nämnde: Harry Potter, Watchmen och Avatar.
"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass
last.fm | filmtipset | twitter
Posted 28 March 2009 - 08:06
Saken med Star Trek-fanbasen är att den är inavlad.
Posted 28 March 2009 - 14:46
"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower
"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin
Posted 28 March 2009 - 15:23
Star Trek ligger däremot bättre till. Tror de flesta kommer avskriva sina förutfattade invändningar efter att de har sett filmen.
Posted 29 March 2009 - 08:31
Posted 29 March 2009 - 11:59
Posted 29 March 2009 - 12:04
Svaret kommer nästa år.
Posted 29 March 2009 - 13:34
Det är egentligen en win-win-situation för mig. Antingen har jag rätt eller så får jag iaf se den goda smaken triumfera här för en gångs skull (as if...). Så låt oss vänta på "Ultimate Cut" och då får vi se hur mycket folk älskar den animerade metadiegetiska kortfilmen inom själva filmen och den nakne supersmurfen som går omkring och filosoferar på Mars.
Posted 29 March 2009 - 13:57
Posted 29 March 2009 - 16:40
Jag tror det är samma sak här. De som gillar filmen är högljuda och överröstar de som inte tyckte den var så speciell.
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 29 March 2009 - 17:01
Posted 01 April 2009 - 19:19
Mjolnir:
Det är egentligen en win-win-situation för mig. Antingen har jag rätt eller så får jag iaf se den goda smaken triumfera här för en gångs skull (as if...). Så låt oss vänta på "Ultimate Cut" och då får vi se hur mycket folk älskar den animerade metadiegetiska kortfilmen inom själva filmen och den nakne supersmurfen som går omkring och filosoferar på Mars
What he said.
Batman Begins
2005&2008 Year of the Bat
2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns
The Dark Knight