Jump to content

Photo

Årets film 2009 - Diskussionstråd

• Please log in to reply
682 replies to this topic

#476 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 17 March 2010 - 22:29

@fiskrens :lol: så heter väl inte filmen. ;) :P
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#477 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 18 March 2010 - 21:35

Cappy: lustigt att du plötsligt röstar på en "prettofilm". :P

Det är proteströster. :P

Sen skulle jag inte vilja säga att The Boat that Rocked är en prettofilm (då är nog Watchmen mer av det), det är snarare en ultrakommerisalistisk skräpfilm som ingen i sitt fulla förstånd borde vilja se (särskilt inte framför Watchmen).
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#478 Fiskrens

Fiskrens

Social kameleont

• Moderator
  • 4,025 posts
  • Interests:Fantasy, Familj, Rollspel, Sci-Fi, Karate, Film, Musik, Gitarrspelande i varierande ordning.

Posted 18 March 2010 - 21:48

Får hålla med SoD där: allt som inte är SciFi/Fantasy/skräck/superhjältar är inte automatiskt pretto. Och Watchmen är nog faktiskt mer pretto än den där båten.

Edited by Fiskrens, 18 March 2010 - 21:50.

"It's only called paranoia if you can't prove it" - William Gibson

"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower

"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin

#479 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 18 March 2010 - 22:16

Han gör det för att jävlas med Synon tror jag. ;)

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter

#480 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 18 March 2010 - 22:17

*nickar instämmande*

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper

We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.

#481 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 18 March 2010 - 22:56

The Girl With The Dragon Tatoo

? :unsure:

De är väl så den amerikanska versionen av Män som hatar kvinnor skall heta?

Jepp. Det är det Engelska namnet på första boken och filmen. :P
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#482 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts

Posted 19 March 2010 - 05:32

Han gör det för att jävlas med Synon tror jag. ;)

Inte mot Synon personligen egentligen. Mer över att jag är missnöjd med alla röster på dåliga (läs: som inte jag gillar) filmer. Kan jag få någon att bli lika ledsen som jag är behöver jag inte vara så ensam om att vara ledsen. ;)

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#483 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 19 March 2010 - 06:16

Ja, världen blir en bättre plats med en sådan inställning. Om man är ledsen, gör fler ledsna, så känns det bättre för dig själv! :P ;)
*Hockey och superhjältar*

#484 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 19 March 2010 - 09:21

Kan jag få någon att bli lika ledsen som jag är behöver jag inte vara så ensam om att vara ledsen. ;)

En :hug: till en ensam själ ^_^

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.

#485 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 19 March 2010 - 09:46

Typiskt SoD, skall alltid vara elak mot andra bara för att han inte vågar be om en kram. ;)

SoD: :hug:

Edited by XC, 19 March 2010 - 09:46.

fqq5BYam.jpg

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)

#486 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts

Posted 19 March 2010 - 14:34

Aw. Ni är för rara. :hug:

#487 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 19 March 2010 - 16:17

Ja, rara är ni. Och det har man mycket att lära av. :)
*Hockey och superhjältar*

#488 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 19 March 2010 - 17:08

@XC & Synon: Ni kan inte smälta ett hjärta av sten. ;)

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter

#489 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 19 March 2010 - 17:32

"All sten kan brinna, det måste bara bli tillräckligt varmt." (Belgarath Besvärjaren).

;)

Edited by XC, 19 March 2010 - 17:32.

fqq5BYam.jpg

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)

#490 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 19 March 2010 - 20:01

Attans. Blankt igen... :( Och jag som tänkte försöka undvika bli årets blänkare igen... :P

fqq5BYam.jpg

#491 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 20 March 2010 - 18:52

Har inte sett Revolutionary Road än men My name is Bruce måste bara bort, skitfilm utan dess like!

Winter is Coming

#492 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts

Posted 20 March 2010 - 20:12

Revolutionary Road verkar faktiskt riktigt, riktigt intressant - till skillnad från den skitfilmen som Bruce varit med och skapat. Håller helt med Rick här.

#493 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 21 March 2010 - 18:02

Hur kan du, SoD. Revolutionary Road är ju pretto filmen med stort P. :P Brukar du inte av princip rösta mot dem även om genrefilmen är dålig? ;)
Men tillochmed den var bättre än My Name is Bruce. :D
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts

#494 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts

Posted 21 March 2010 - 18:30

All prettofilm är inte dåligt, ofta är inte genreprettofilm dålig. Så nej, jag är inte i princip mot det. Särskilt inte om det är en genreprettofilm.

Sen att jagh gillar kommersiella popcorn-rullar mer än en helt annan sak...

Crap. Kollade trailern och såg att Revolutionary Road inte var filmen jag trodde... Så om ovanstående kommentarer doesn't make sense är det därför.

Men jag håller kvar rösten där för Bruce-filmen var en äcklig skräpfilm som endast förtjänar att pissas på. Sämre skräp har jag nog aldrig sett. Förstår varför Bruce själv dissade den.

#495 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 21 March 2010 - 19:12

Dissade han den själv? Men han har ju pressenterat en uppföljare vid namn Bruce vs. Frankenstein.
-Sora, Kingdom Hearts

#496 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts

Posted 21 March 2010 - 19:16

Jupp. Diss är iof. att ta i: han sa att han var missnöjd med den och att saker och ting borde skalats ned och att han inte borde drivit med sig själv så mycket. Eftersom hela filmen spelar på det, så tycker jag det är en diss.

Uppföljaren görs väl för att han vill göra den rätt... eller att han är girig. :P

#497 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 21 March 2010 - 19:44

Men jag älskar verkligen inte dig Synon nu... <_<

:upset: Då blir det ingen kram denna gång

#498 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts

Posted 21 March 2010 - 20:25

Du är fri att piska mig istället. ;)

#499 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 21 March 2010 - 20:27

No way för jag vet hur mycket du gillar det ;)

#500 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts

Posted 21 March 2010 - 22:40

:upset: