Jump to content

Photo

X-Men 3

• Please log in to reply
513 replies to this topic

#476 Robban

Robban

Commodore

• Members
  • 1,473 posts
  • Interests:Läsa serier och böcker. Se på en massa film. Vara med kompisar, teckna serier, skriva en jäkla massa saker (helst fan-fics men ibland kan jag kläcka ur mig någon orginal story). Lyssna på musik osv.

Posted 26 May 2006 - 10:36

Här kommer då min recension på den episka avslutningen av trilogin. Efter som det kommer finnas många spoilers i recensionen så låter jag delar upp den i två delar :blush: .

Den här filmen öppnade starkt med en scen från Jean Greys barndom. Jävlar vad datatekniken gått framåt när filmmakarna "föryngrat" Patrick Stewart och Ian McKellen. Man fick lite smått kalla kårar utav scenen när man får en försmak på Jeans krafter. Sedan skiftar vi till en scen som också kändes lite grann i magen efteråt, Warren Worthington försöker skära bort sina egna nyutvuxna vingar. Filmen fortsatte i raskt tempo. Kanske för snabbt. Filmen skulle absolut inte mått dåligt av en halvtimme till, då skulle den med all säkerhet blivit mycket bättre än slutresultatet. Det är detta som är det stora problemet med filmen, hela filmen är för snabb, för genomstressed. Men vad kan man vänta sig med tanke på den korta tid Brett Ratner (Ratman) hade för inspelningen. Scenen då Jean Grey (numera Phoenix i långt vackert rött hår) vaknar till liv så börjar filmen bli riktigt intressant. Men tyvärr kommer min första stora besvikelse redan där... Cyclops dör. Det värsta är att karaktärerna knappt verkar drabbas utav detta dödsfall. Han är ju ändå X-Mens ledare. Scenen där Jean vaknar upp på skolan är väldigt välspelad tycker jag. Famke Janssen är duktig som halvschizofren supermutant. Scenerna som följer sedan i Jean Greys hus är fantastiska, där är filmen riktiga höjdpunkt. Trots att Professor X dör (det gör han ju aldrig i serierna ju *ironi* :lol: ) så är scenen riktigt otrolig. Men om filmen hade fått en halvtimme till i tid så kunde producenterna, regissören och de andra flyttat fram denna scen rätt långt bak. Efter detta fortsätter filmen i riktigt högt tempo enda till slutet, man hinner knappt pusta ut. Slutscenerna på Alctatraz är också otroliga och det känns verkligen som att manusförfattarna försökt få X-Men att verkligen jobba som ett team här. Något som det varit brist på mer eller mindre i de tidigare filmerna och det är ju alltid ett plus.

Slutsats:
Filmen är milvägar ifrån att nå upp till X-Men 2's standard. X2 skulle verkligen nästan kunna räknas som ett mästerverk. Den är verkligen bland de tre bästa superhjältefilmerna som någonsin gjorts anser jag. Men gör det X3 dålig, nej inte direkt i alla fall. X3's stora problem (eller enorma problem snarare sagt) är att den är för kort. Man får inte grepp om knappt någon utav karaktärerna. Jag stör mig självklart på att Wolverine återigen få stå i rampljuset även om Hugh Jackman är grym som Wolverine. Manuset kändes också väldigt krystat på vissa ställen. Dialogerna var ju under all kritik ibland. Och hela historien känns fördummad ibland, botemedelshistorien hade enorm potential. Tyvärr så känns det hela väldigt, med brist på andra ord, genomrushat. Sedan att de blandar in Dark Phoenix Sagan är både bra och dåligt. På vissa ställen våldtog de den allvarligt talat. Det hatade jag verkligen. Och jag håller DPS väldigt varmt om hjärtat. Men Famke Janssens rollprestation som Phoenix är verkligen bra. Det är ännu ett plus i filmen. Men det är också där som ännu ett minus kommer. Man får aldrig se Phoenix raptorn som jag verkligen såg fram emot att se . Men för att försöka avrunda så att inte recensionen blir allt för lång. Filmen var bra, mer än godkänd. Just nu sitter jag i dilemma om vilken utav X-Men 1 och 3 som är bäst. Det är svårt. Medan ettan var en riktigt bra början så var X3 en fantastisk avslutning som tyvärr kunde blivit mycket mycket mycket bättre. De kunde gärna ha väntat med filmen i ett år eller något för att få till ett bättre manus och kanske bättre regissör. Men iofs, då kanske inte skådespelerna kunnat vara kvar, men det är ju svårt att säga. Mitt betyg till filmen: som brinnande X-Men entusiast är jag lite småbesviken (tja mer än det faktiskt) på många ställen i filmen men trots det ger jag denna film 3,5 av 5 möjliga. Det var inte dåligt, det var en fantastisk avslutning på en fantastisk trilogi men det kunde blivit så mycket bättre.
En serietidning i handen, en glass i munnen och Depeche Mode i stereon = en skön sommarkväll

Chris Claremont, Scott Lobdell, Fabian Nicieza, Grant Morrison och Joss Whedon skriver X-Men BÄST!

"I caught a glimpse now it haunts me"

#477 Dilly

Dilly

Lieutenant Junior Grade

• Members
  • 62 posts

Posted 26 May 2006 - 11:19

"Sista striden är trilogins bästa" är rubriken till Aftonbladets recension.. Imho är det inte riktigt.. Jag har ju poängterat tidigare varför jag anser den vara undermålig de tidigare filmerna.. Och jag ser att ni andra som skrivit fina recensioner har huvudet på skaft med :) Ganska intressant att se att vi fanboys även kan hålla ett kallt huve och vara kritiska ;P

Dock får jag instämma med att det är skönt att se att X3 är ingen totalflopp som andra avslutande kapitel i trilogier.. Om nu ens X-men får lov att vara en trilogi, o dom inte går tillbaka på detta o gör X4 om några år =P

#478 SwedishSuperhero

SwedishSuperhero

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,175 posts
  • Interests:Serier, tv, film, spel. Gillar även att skriva och ämnar att bli författare. Gör mina egna videor: http://youtube.com/user/dakostro http://dakostro.blogspot.com

Posted 31 May 2006 - 12:36

Så, vad tror ni kommer finnas med i Wolverines och Magnetos spin-offs då? Undrar om de inte kommer ha med Sentinels i åtminstone en av dem, eftersom Wolverine halshögg en sådan i Danger Room i början Funderade på om inte William Stryker kunde vara med i båda? Rätta mig om jag har fel, emen har han inte spelat en väsentlig roll i både Magnetos och Logans förflutna?
"Nu blir jag upprörd! Min sambo och jag brukar ibland äta fil och flingor till frukost. Vi samsas då om ett paket fil. Nu måste vi köpa två paket fil och ha varsin. Varför då undrar ni kanske? Jo för jag har hört att Antipiratbyrån har polisanmält folk för fildelning så nu törs vi inte göra det längre."
Insändare ur Gefle Dagblad 17/10 2005.

"Tyvärr förvandlas han ideligen till en löjligt brinnande dödskalle"
Filmrecensenten Kristian Ekenberg om Nicholas Cage som Ghost Rider, ur Gefle Dagblad 17/3 2007

#479 Snälle Hulken

Snälle Hulken

Rear Admiral

• Moderator
  • 3,861 posts
  • Interests:Mest Science Fiction och skräck/splatter/gore

Posted 31 May 2006 - 21:17

Såg filmen i söndags. Blev riktigt besviken. Jag kände redan när man fick veta att Bryan Singer inte skulle göra den att det skulle bli dåligt. När sedan någon snubbe vars största film är Rush Hour ska göra den blir det ju inte bättre...

Det jag störde mig mest på var två saker: För det första kändes filmen väldigt ojämn. Allt för ofta skyndade man sig igenom massvis och på vissa ställen blev allt segt. För det andra avvek regissören Brett Ratner alltför mycket från den riktiga X-Men-storyn. Jag är inte världens mest insatta, men kan en del och min kompis är istället världens mest insatta, så han hjälper mig med allt jag inte kan. Cyclops dog. Inte för att jag var så fäst vid honom, men han är ändå en vital del av X-Men. Dessutom var det som att alla sket i att han dog. "Jaha? Det var ju synd, nu måste vi bry oss om annat." Senare dör Xavier. Senare dör Xavier. Hur kommer man på idén att döda Xavier? Visst visst, han kommer typ tillbaka, men hur vet man det? Så ser man till att röja Mystique ur vägen också. Enligt min käre vän händer inget av detta i serierna. Vad är då anledningen till det? Att göra en egen X-Men-historia utan allt för mycket koppling till serierna? Att göra något eget? Gör det bra i så fall. Joss Whedon har ju skrivit om botemedlet, kan man inte använda hans material?

Dessutom har man lagt fokus på fel saker enligt mig. Magnetos nya kompisar får för mycket uppmärksamhet samtidigt som de knappt introduceras och helt plötsligt kommer en tjej som jag trott varit en väldigt metrosexuell kille och slänger iväg shockvågor utan att man fått reda på det innan.

Utöver detta var dialogen på riktigt låg nivå, väldigt tråkig. Jag störde mig också väldigt mycket på Storm/Halle Berry. Halle Berry var tydligen missnöjd med att inte fått en större roll i de tidigare filmerna men tog rollen nu då Catwoman blev en flopp och med kravet att hon fick en större roll. Det skötte hon verkligen inte bra.

Trots allt detta var filmen riktigt cool, massa minnesvärda scener, men inte alls som i Bryan Singers X-Men-filmer.

The sky's the limit.

Jon var namnet:

#480 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 31 May 2006 - 21:23

Ahh! Så jäkla sugen på att läsa era recensioner men jag vill vara så spolierfri som det bara går! Ska se filmen måndag eller tisdag :)

Winter is Coming

#481 Agentum

Agentum

Captain

• Members
  • 572 posts

Posted 03 June 2006 - 20:57

Det här var sista filmen va?

Jag ser iaf ingen möjlig uppföljare utan dessa viktiga figurer, filmer är inte som serier att man bara kan återuppväcka dem och köra vidare.

Filmen var både bra och dålig den där Juggernaut var extremt fånig men så är han ju allt som oftast i serierna med.

Appropå det så tycks ju inte denna Wolverine vara samma som i serierna som ju är urgammal.

Filmen kändes inte som den tog Phoenix till en sån nivå så man begrep hur kraftfull hon var, det var på för låg nivå, vi hade edan i de andra filmerna sett vad Magneto kan göra därför kändes dset lite onödigt med en uppvisning åter igen av detta.
Wolverien fick ju en jäkla powerup får man säga, värsta regenationen han haft hehe.

Jag är efter all serier om botemedel och mutandsjukdommar lite less på den vinkeln, men de allra flesta som ser filmen har ju inte läst serierna.
Sen tycker jag som andra skrivit här att lite för många gör sin debut i denna sista film, det blir lite som om de försökt stoppa in alla potentiella idéer de haft här för att det inte blir fler filmer.

Jag såg bara en skaplig Telecynk men det ångrar jag inte, filmen var inte så bra att jag orkat besöka en bio, mer för att sitta i fotöljen hemma o glo på.

Jag anser att andra filmen var den bästa, det käns som om de kunde göra vad de ville där utan att behöva avsluta och utan att behöva klämma in allt.

MEN alltså det var en bra film, det är ju inte på sån nivå som Daredevil eller Elektra mfl låg, de kan man leva utan helt, finns knappt nåt att tycka om dem ens i jämförelse.

#482 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 04 June 2006 - 19:34

Jag ser iaf ingen möjlig uppföljare utan dessa viktiga figurer, filmer är inte som serier att man bara kan återuppväcka dem och köra vidare.

Tja, Jean/Phoenix dog redan en gång i X2 och dök upp igen i trean. Och om du såg scenen efter sluttexterna så märker du kanske något med en av de viktiga figurerna. Och annars så har skådespelarna och regissörerna snackat mycket om hur "nobody never really dies in these films". Så att man wastar karaktärer har nog inte så mycket att göra om man gör ännu en uppföljare. Dock verkar det nu som att X-men:The Last Stand är den sista i serien, och droppen på %66 efterandra helgen (första helgen slog rekord, verkar bli lite som med Matrix Reloaded,alltså publikreaktionerna och hur mycket den tappar tittare efter första veckan) lär inte stärka chanserna för en X4.

Verkar som de seriöst ska köra på en "Wolverine" spinoff och en "Magneto" film.

Edited by super85, 04 June 2006 - 20:55.

Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#483 Agentum

Agentum

Captain

• Members
  • 572 posts

Posted 04 June 2006 - 20:47

En Wolverine film kommer funka bra tror jag.
Jo jag lade märke till slutet och att vissa lösningar kanske inte är så definitiva.
Men de måste ju hitta på att de avlidna bara förflyttades til en anna dimension eller nåt, för en uppföljare utan de karraktärerna som är avlidna kommer inte funka.

#484 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 04 June 2006 - 20:51

Tja, man fick se en scen efter eftertexterna som förklarade en del. En annan precis före. Det enda man inte riktigt fick veta var vad som hände med den person som dog (?) i början av filmen...
*Hockey och superhjältar*

#485 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 05 June 2006 - 00:47

Concept Art för Phoenix som aldrig användes.

http://www.alpaltine...l/alp_xmen.html

Synd. En liten glimt av det där skulle ha varit fint. Förutom det man såg i slutet av X2.
Batman Begins

The Dark Knight

#486 PredaBot

PredaBot

Rear Admiral

• Moderator
  • 2,983 posts

Posted 06 June 2006 - 20:40

NU har jag sett den! :D En höjdare i mina ögon, även om det kändes onödigt att döda Cyclops, :( och att det ibland syntes några svagheter i manuset, så gjorde skådespelarna en mycket bra insats och effekterna var närmast fläckfria. ( håller inte med om gnället om Colossus hud)

Synd att det är slut nu dock, men det är nog lika bra att lägga ner medan tid är.

All in all, så tycker jag den är jämförbar med 1:an och därigenom klart värdig att vara en del av trilogin. :)

#487 Nille

Nille

Commander

• Members
  • 187 posts

Posted 13 June 2006 - 20:34

Jean Grey/Phoenix dör ju i serierna men jag retade mig något på att Cyclops och Xavier dog. Cyclops och Jean var ju två av Xaviers första elever så lite märkligt att döda de tre som grundade X-Men i samma film. Blev lite förvånad när Xavier dog och tog för givet att han skulle dyka upp igen på något konstigt serietidnings-sätt men efter begravningen verkade han ju stendöd. Sen läste jag på internet efteråt att det efter eftertexterna står att han överfört sitt medvetande till någon annan. Så klart. Undrar om Cyclops är stendöd bara? Man fick ju aldrig se honom dö.

Synd att det är slut nu dock, men det är nog lika bra att lägga ner medan tid är.

Det är nog inte slut. Det har skrivits mycket bland annat på IMDB om X4. Sen kommer ju Wolverine filmen och det ryktas även om en Magneto film. Men det blir nog inte med Ian i så fall.

Edited by Nille, 13 June 2006 - 21:48.

Lose your dreams and you will lose your mind - Ruby Tuesday, Rolling Stones

#488 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 13 June 2006 - 23:14

Har fortfarande inte sett filmen :( Men jag borde inte läst denna tråd, vart lite väl mycket spoilers för mig. Men jag får skylla mig själv :blink:

Winter is Coming

#489 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 15 June 2006 - 17:05

Kopierar vad jag skrev på TV-Land:

OK, först av allt så vill jag tippsa folk om att det är en hemlig scen efter slut texterna, så se hela slut texterna!!!

Läs inte detta om du inte sett filmen för det kommer sabba den för dig totalt. Jäkla vad de dödade karaktärer, mutanter och människor här. Cyclops dog (Fast man fick det aldrig riktigt bekräftat. Men han var ju verkligen inte med mycket i den här filmen heller. De gillar nog inte honom), Jean Grey/Phoenix (Fast jag tror att bara Phoenix dog, men hon är död i serierna så vem vet), Xavier (Så jäkla paff man blev).
Mycket mer strider mellan mutanter och riktigt krig. Men avslutninge på skurkarna var lite dålig.
Juggernaut sprang in i en vägg, Arclight, Quill och ett gäng fiender bara förintades av Phoenix.
Sen så var det en massa som liksom försvann i slutstriden, som man inte såg av så mycket. Som Colossus (Som bröt på ryska den här gången). Hade varit kul att se honom slåss mot Juggernaut. Antar att det är så det blir när det är många karaktärer med men som en del av X-Men så borde han fått lite mer rampljus.
Rogue blev botad (Men med tanke på Magneto-scenen i slutet så tvivlar jag på att det varar) men saken man väntade på skulle hända (Att hon sög i sig superkrafter som gjorde att hon blev superstark och kan flyga för alltis) hände aldrig.
Att Mystique blev botad var också oväntat men välkommet eftersom hon har fått så mycket plats innan.
När Magneto blev botad, hans blick var obetalbar. (Väntade mig nästan att Nelson från Simpsons skulle komma fram och säga "HaHa" :D ) Perfekta straffet för honom.
Angel var cool men med aldeles för lite.

Kan knappt vänta tills nästa film. :)

Ni som, likdom jag, såg hela slut texterna och fick se bonusfilmen i slutet (Och ni som missat den):
För alla som missat det så kommer här en förklaring av den: I slut scenen så ser man kroppen som Dr. Moira MacTaggert tar hand om. Plötsligt vaknar den och man hör Xaviers röst: "Hello, Moira." Och hon svarar chockerat: "Charles?". Sen slutar den.
Visste väl att Professor Xavier inte kunde dö. :P Så nu har han en ny kropp? Kommer den förvandlas till Xavier? Eller kommer det vara en ny skådespelare med Stewarts röst?

9,8/10
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#490 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 29 June 2006 - 15:48

Spoilermarkerar allt för säkerhets skull

Jag blev mäkta imponerad av denna tredje X-Men film! Högt tempo, snygga specialleffekter och bitvis bra story och dialog. Några småsaker som jag irreterar mig på bara. Att det var så många som dog hela tiden! Cyklops fick väl bara vara med i 5 min sen var han död (troligen i alla fall) men värst var det när Xavier dog, jag började nästan att grina :( Hur fasen kunde de döda honom tänkte jag! Men som tur var så var han ju inte helt död :D
Wolverine och Storm fick nog mest tid av alla i rampljuset det var på både gott och ont (i alla fall när det gäller Storm)
Tråkigt nog så vart Magneto "botad" och Jean/Phoenix höggs ihjäl av en väldigt ledsen Wolverine.
Saker och ting vart stressade och inte helt igenomtänkta och filmen var för kort, bör ha varit 20-30 min längre för att de skulle bli en fullpoängare.
Trots allt detta är jag väldigt nöjd med filmen och jag ger den en stark fyra av fem möjliga :thumbsup:
Hoppas på X4 :D

Edited by Rick Hunter, 29 June 2006 - 15:48.

Winter is Coming

#491 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 29 June 2006 - 22:55

Häromdagen så kom det ett rykte att Wolverine skulle ha biopremiär redan 2007,sen drog man tillbaka informationen.

http://www.superhero...ews.php?id=4444
Batman Begins

The Dark Knight

#492 SwedishSuperhero

SwedishSuperhero

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,175 posts
  • Interests:Serier, tv, film, spel. Gillar även att skriva och ämnar att bli författare. Gör mina egna videor: http://youtube.com/user/dakostro http://dakostro.blogspot.com

Posted 30 June 2006 - 15:09

LatinoReview har postat en script review på Wolverine. Har bara skummat igenom den, men märkte att den avslöjar väldigt mycket.
"Nu blir jag upprörd! Min sambo och jag brukar ibland äta fil och flingor till frukost. Vi samsas då om ett paket fil. Nu måste vi köpa två paket fil och ha varsin. Varför då undrar ni kanske? Jo för jag har hört att Antipiratbyrån har polisanmält folk för fildelning så nu törs vi inte göra det längre."
Insändare ur Gefle Dagblad 17/10 2005.

"Tyvärr förvandlas han ideligen till en löjligt brinnande dödskalle"
Filmrecensenten Kristian Ekenberg om Nicholas Cage som Ghost Rider, ur Gefle Dagblad 17/3 2007

#493 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 30 June 2006 - 22:30

Har de redan kommit så långt med manuset alltså? :unsure:

Det kanske är läge att skapa en tråd om Wolverine-filmen då, om det inte redan finns en långt bak i listan...
*Hockey och superhjältar*

#494 Ned Flandiddelianders

Ned Flandiddelianders

Fleet Captain

• Members
  • 1,027 posts
  • Interests:Film Serier Tv-spel Vänner Party

Posted 30 June 2006 - 22:56

Har de redan kommit så långt med manuset alltså? :unsure:

Det kanske är läge att skapa en tråd om Wolverine-filmen då, om det inte redan finns en långt bak i listan...

Det finns minst en sådan...
I love the smell of napalm in the morning

#495 rehnvall

rehnvall

Senior Commander

• Members
  • 380 posts

Posted 19 July 2006 - 22:55

Håller till stor del med föregånde skribenter,,,,filmen kändes lite strässad och DPS blev lite bortkastad. Hadde verkligen sätt fram emot en brinande eldfågel.....jag kan förstå att de gorde DPS lite mer jordnär och drog ner på antalet förintade stjärnsystem :blink:

#496 Psylocke

Psylocke

Lieutenant

• Members
  • 85 posts
  • Interests:X-Men, Naruto, musik, filmer, djur, slash/yaoi...

Posted 20 July 2006 - 00:04

Hadde verkligen sätt fram emot en brinande eldfågel.....jag kan förstå att de gorde DPS lite mer jordnär och drog ner på antalet förintade stjärnsystem :blink:

Även fast de gjorde DPS mer jordnära så behövde de inte strunta i Phoenix effekten! Jean kunde lätt skapa den genom att använda elden som fanns i mängder runt omkring henne. :P
Jag tror inte Ratner kan särskilt mycket om X-Men och därför sumpade sin chans till en would-be klassisk scen.

Men fan...en fågel där i bakgrunden should be obvious to anybody.... :angry:
DeviantART - Mina teckningar, etc
official NARUTO fanatic!!! yay för NaruSasu yaoi! <3
It was, like, we were all such sort of Jackson followers, that he could've said anything and you'd go, "Yeah, sure"... "So at this point, Aragorn grabs Legolas and tongues him", and you'd go "Oh, yeah, that makes sense". - Orlando Bloom, Return of the King Extended DVD, Cast Commentary
"Yeah, I'm squealing! That's the sound you make when your best friend takes a gun and stabs you in the back right infront of your eyes!" - Shawn Hunter

#497 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 20 July 2006 - 00:39

Jag tror inte Ratner kan särskilt mycket om X-Men och därför sumpade sin chans till en would-be klassisk scen

Handlade mer om tidspress och budget tror jag. Concept bilderna jag postade visar ju en klart mer serielik Dark Phoenix med elden och allt.
Batman Begins

The Dark Knight

#498 Psylocke

Psylocke

Lieutenant

• Members
  • 85 posts
  • Interests:X-Men, Naruto, musik, filmer, djur, slash/yaoi...

Posted 25 July 2006 - 21:33

Jag tror inte Ratner kan särskilt mycket om X-Men och därför sumpade sin chans till en would-be klassisk scen

Handlade mer om tidspress och budget tror jag. Concept bilderna jag postade visar ju en klart mer serielik Dark Phoenix med elden och allt.

De hade kunnat skippa onödiga scener (typ såna som ingen ändå bryr sig om ^_^ ) och spenderat tid & pengarna på Phoenixeffekten. Det är en skandal att den inte kom med!! hoppas för Ratner's skull (och alla oss stackars X-Men fans!) att han fixar detta inför dvd'n...
DeviantART - Mina teckningar, etc
official NARUTO fanatic!!! yay för NaruSasu yaoi! <3
It was, like, we were all such sort of Jackson followers, that he could've said anything and you'd go, "Yeah, sure"... "So at this point, Aragorn grabs Legolas and tongues him", and you'd go "Oh, yeah, that makes sense". - Orlando Bloom, Return of the King Extended DVD, Cast Commentary
"Yeah, I'm squealing! That's the sound you make when your best friend takes a gun and stabs you in the back right infront of your eyes!" - Shawn Hunter

#499 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 15 November 2006 - 00:33

Okej, Grodan undrade vad jag tyckte om filmen nu när jag sett den, så jag svarar här. Inte alls en lika lång recension som

Överlag så tyckte inte jag att den var så dålig som jag hade förväntat mig. Jag störde mig inte alls på Professor X:s död, utan jag tyckte det var rysligt välgjort. Däremot är jag grymt besviken på hur de behandlade Cyclops här. Döden hans var ett skämt (om han nu var död) och det skar verkligen i mitt hjärta för jag trodde det gär skulle vara filmen där äntligen vi fick lite mer Cyclops, med tanke på Dark Phoenix-storylinen som hintades om i slutet på tvåan.

Överhuvudtaget är jag besviken på vad det gjorde med DP här. Känns lite snuvad på konfekten. Saknar även Sentinels som jag trodde skulle vara ett större inslag. Överhuvudtaget är det en väldig förändring mot vad jag känner igen från serierna, men det stör mig egentligen inte så mycket. Bättre att utveckla eget nu så här i tredje filmen - och det mesta gjorde faktiskt "perfect sense" tyckte jag, om man såg ur filmperspektivet.

Beast var klockren, BTW. Kelsey Grammar får härmed alltid bära make up:n ;)

Håller med om att filmen var för kort och i bland stressad, vilket beror på omständigheterna av produktionen, men den håller ihop och är definitivt värdig som avslutning på trilogin. Så om jag skulle ge den ett betyg skulle den får 3+ av 5 möjliga.
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#500 Tom_Hell

Tom_Hell

Senior Commander

• Members
  • 300 posts
  • Interests:Kiss, Star Trek, Spel, Film, Sci-Fi, Fantasy

Posted 15 November 2006 - 00:52

Helt klart den bästa i trilogin tycker jag. Mass-striden var maffig och precis vad jag väntat på.
Över lag är detta dock inte "mitt" X-men. I den serien jag växte upp med var Scott (Cyclops) frontfiguren tillsammans med professorn. Wolverine var visserligen en komplex ensam-varg men absolut inte gruppens "fix-stjärna" som han blivit i filmerna. Kan bli lite sur när de ändrar på sådana här saker.
Därför var det en besvikelse men absolut ingen överraskning att de tog kål på Cyclops. Men men, som "ny" superhjälte-serie har man äntligen nått fram känns det som. Dock vete sjutton om de borde göra några fler filmer. Det känns som att de borde sluta på topp och inte göra en "Stålmannen"...
"Var får US Gold alla galna namn till spel ifrån? Jo, varje gång ett obetitlat spel dyker upp håller de en företagstävling med ett lämpligt pris. Det var så Psycho Pigs UXB fick sitt namn, och priset var ett kilo prima bacon."
/Nyhetstext i den engelska tidningen Crash, nr 57 1988

--> Retroguiden - ger dig mervärde på dina gamla spel