Och jag som kan tycka att du generellt sätter rätta höga betyg, Crusader. Jag tar till tillbaks det nu
Senast sedda film v.4
Posted 31 January 2011 - 23:06
Och jag som kan tycka att du generellt sätter rätta höga betyg, Crusader. Jag tar till tillbaks det nu
"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower
"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin
Posted 31 January 2011 - 23:08
För första gången i hela världshistorien ger Crusader en film dåligt betyg. Jag trodde aldrig det skulle hända. Jag är i chock!
»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«
Posted 31 January 2011 - 23:12
Stackars Crusader, måste ha varit en chock att se en så dålig film (har inte sett den själv och tänker inte göra det heller)
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005
* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<< >>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<
Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.
...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.
...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.
Posted 31 January 2011 - 23:31
Det var faktiskt ett generöst betyg. "House of 1000 Corpses" fick "-4".
Och jag som kan tycka att du generellt sätter rätta höga betyg, Crusader. Jag tar till tillbaks det nu.
Det finns faktiskt filmer som jag tycker är dåliga. Men också många bra. Jag har bara
1: 90% dålig. 2: 80% dålig. 3: 70% dålig. 4: 60% dålig. 5: 50% dålig/bra. 6: 60% bra. 7: 70% bra. 8: 80% bra. 9: 90% bra. 10: 100% bra. (Obs: 100% bra betyder inte perfekt!)
Eller...
1: Ur-usel. 2: Usel. 3: Dålig. 4: Går att se 1 gång. 5: 50-50. 6: OK. 7: Bra. 8: Mycket Bra. 9: Jättebra. 10: Awesome. Typ.
Du skulle bara veta. Jag mår fysiskt illa efter att ha sett den. Har inte känt så sedan jag såg "House of 1000 Corpses".
Stackars Crusader, måste ha varit en chock att se en så dålig film (har inte sett den själv och tänker inte göra det heller)
Edited by Crusader, 31 January 2011 - 23:34.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 01 February 2011 - 00:53
Unstoppable
Ganska härlig katastroffilmsskänsla över denna film trots att den handlar om att förhindra en katastrof. Storyn är enkel, ett obemannat tåg fullt av farliga kemikalier skenar. Om det inte stoppas i tid kommer det att spåra ur i en tätbefolkad stad med katastrofala följder. Vi har som vanligt det elaka företaget som bara försöker rädda sina egna skinn och därför såklart misslyckas med allt dom försöker göra. Sen har vi den erfarne lokföraren Frank (Denzel Washington) och rookien Will (Chris Pine) som riskerar sina live för att stoppa tåget på sitt sätt. Klichée much? You betcha. Ändå är det väldigt underhållande att se på. Jag är väldigt förtjust i katastroffilmer och även om den här filmen saknar själva katastrofdelen (den bästa delen) så är den ändå uppbyggd på samma sätt, komplett med snyftiga familjehistorier på sidan om. Tony Scott vet dessutom hur man man gör en sån här film spännande. Bra skådisar i dom mindre rollerna också, bl.a. Rosario Dawson och Kevin Corrigan.
3/5
"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass
last.fm | filmtipset | twitter
Posted 01 February 2011 - 00:57
Jag delar Crusaders illamående när det gäller denna film. Ingen handling, sämsta skådespelarinsatser någonsin, så illa tekniskt utförd att man kan tro att mentalpatienter har gjort den. Kan inte ens klassas som en C-film. Smaklös skit är vad det är, straffet för att se denna smörja borde vara just en "bitch slap". Visst har jag sett sämre filmer men det är inte många. UNDVIK SOM PESTEN!
0/10
Winter is Coming
Posted 01 February 2011 - 01:29
Hon är visst boven i dramat. Och enligt uppgifter så infekterade hon även Cartman.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 01 February 2011 - 06:45
Intressant att Bitch Slap inte faller killarna i smaken, men hos några tjejer går den hem.
Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.
Filmtipset | Live Long and Prosper
We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.
Posted 01 February 2011 - 11:26
Edited by XC, 01 February 2011 - 11:27.

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.
»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)
Posted 01 February 2011 - 16:27
I slutändan blir det ett sådär när jag ska försöka beskriva vad jag tycker om den här filmen.
Where the wild things are
Egentligen borde jag tycka bättre om den här filmen än jag gör.
"Ingen magi, ingen profil, ingen stil, bara tjong i tvättbrädan och morr i mustaschen. " – Göran Sommardal om Xmen Origins: Wolverine (Kulturnytt 20090430)
"There is hopeful symbolism in the fact that flags do not wave in a vacuum." – Arthur C. Clarke
---
--- | filmtipset | ---
Posted 01 February 2011 - 18:37
Ett tåg med giftigt avfall som last skenar och måste stoppas till varje pris för att undvika en katastrof som riskerar att utplåna en hel stad.
Action i 300 knyck där en katastrof lurar runt hörnet. Tony Scott vet hur han ska öka pulsen hos oss åskådare. Det gillar jag och jag blir grymt underhållen. Så mycket att jag t.o.m kan bortse från den slentrianmässiga storyn som har alla ingredienser vi redan sett ett otal gånger förr: en katastrof måste avvärjas, vi har hjälten/hjältarna som går mot strömmen för att rädda dem alla, familjen vid sidan om, ett storföretag som enbart ser till det ekonomiska etc. Några missar förekommer som borde undvikits: när det börjar hända saker så klipper de till en annan scen med dialog vilket drar ner tempot. Skådespelarna gör så gott det kan, men det finns inte så mycket för dem att jobba med. Jag tycker t.o.m Denzel Washington är uthärdlig, vilket kan förklaras med att hans roll faktiskt är relativt nedtonad och han har Chris Pine som bisittare. Bäst sköter sig Rosario Dawson som den tuffa kvinnan som sticker upp emot sin chef.
Liksom Wylie är jag väldigt förtjust i katastroffilmer.
3/5
Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.
We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.
Posted 01 February 2011 - 20:47
Livet för det lyckliga paret vänds upp och ner när deras barn dör i en olycka. Baserad på en pjäs av David Lindsay-Abaire.
Känslostarkt och gripande drama om Becca och Howie som försöker klara av förlusten av sin son på olika sätt. Fullkomligt lysande skådespel av Nicole Kidman och Aaron Eckhart som även har riktigt bra personkemi mellan sig. Till stora delar är det ett sorts kammarspel mellan de två. Finns några scener mellan de två som verkligen griper tag i mig och jag sitter förstummad framför skärmen och försöker få bort skräpet ur ögat.
Ljussättning, färger, foto och musik passar så väl in och bygger upp stämningen på ett lugnt och fint sätt. Även bra skådespelare i birollerna, framförallt mamman och systern som spelas av Dianne West respektive Tammy Blanchard.
Varför det inte blir fullpott beror på till stor del scenerna mellan Howie och Gaby som inte riktigt sitter som de ska.
4/5
Posted 01 February 2011 - 22:33
"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower
"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin
Posted 01 February 2011 - 23:42
No marriage survives the death of a child brukar det heta. Den här filmen börjar åtta månader efter katastrofen vilket är ett bra och intressant grepp. Istället för att ta upp sorgens storm som gjorts många gånger handlar det istället om det kritiska skedet i hur man går vidare. Becca och Howie hanterar sorgen väldigt olika och driver som följd längre och längre ifrån varandra. Kan dom hitta tillbaka? Skådespeleriet är på topp på samtliga fronter. Dock ska det sägas att jag alltid har haft svårt för Nicole Kidman och det här var inte filmen som fick mig att ändra mig. Tvärtom hade jag svårt att sympatisera med hennes karaktär och kände förståelse för att Howie hellre hänger med Gaby och röker gräs, verkar mycket trevligare. (Jag hade inga problem med dom scenerna) Dianne Wiest är som vanligt mycket bra också. Regin är stillsam och låter kameran lugnt vila på skådisarna som gör det mesta av jobbet. I slutändan blir det en svag fyra som hade känt mer stadig om valt en intressantare skådis än Kidman. Natalie har inget att oroa sig över här.
4/5
-Gangstagrass
Posted 02 February 2011 - 06:59
Desto mer förvånad är jag över Eckharts fantastiska insats då den mannen tidigare inte lämnat några större avtryck hos mig. Imponerande indeed.
Posted 02 February 2011 - 20:49
(Hade för mig att vi hade en tråd om den här filmen - men hittade ingen). Halvdan story som aldrig riktigt lyckas engagera. Kanske just för att inledningen är lite splittrad. Varför tex lägga sådan vikt vid Blunteds (?) problem? Det tar på tok för lång tid innan filmen kommer igång och riktigt intressant blir den inte förrän man börjar närma sig staden. Bra musik och den har många riktigt snygga scener från bla jungeln. Eftersom jag visste att storyn inte riktigt är 100% så bestämde jag min för att titta lite extra på just det visuella och inte vara så petig med att följa med i dialogen. Bra skådespelar insatser rakt av och hela filmen känns på det hela taget trovärdig.
Braveheart (1995) @MZ
Vet inte varför jag fick agg för den då det begav sig, men det kan ha varit herr Gibsons medverkan. Överlag bnra skådespelare och jag gillar den skottska accenten över lag. Trevlig intrig, även om bataljonerna blir lite för mycket fram emot slutet. Blev lite överraskad av slutet - jag hade nästan väntat mig att de Bruce skulle svepa ned och rädda honom i sann Robin Hood-anda men icke. Men annars gillar jag scenen där prinsessan viskar i kungens öra att hon är med barn (och hans son inte är fadern). Har ingen koll på hur historiskt korrekt den är men det går ju att gräva i. Som alltid ett kompetent soundtrack av James Horner. Men trots allt lyckas den hålla i intresset hela filmen (och jag kände mig aningen rastlös i dag så det är ett gott betyg).
Edited by XC, 02 February 2011 - 20:50.

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.
»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)
Posted 02 February 2011 - 21:16
Jag tycker han har varit bra i tidigare filmer jag har sett så det var inte SÅ överaskande. Men jag är förvånad att han fick rollen.Desto mer förvånad är jag över Eckharts fantastiska insats då den mannen tidigare inte lämnat några större avtryck hos mig. Imponerande indeed.
-Gangstagrass
Posted 02 February 2011 - 22:08
Ps. Det var Nicole Kidman som handplockade honom.
Edited by Synon, 02 February 2011 - 22:09.
Posted 02 February 2011 - 22:33
Nu har jag äntligen fått en anledning att se Salt och inte dra ut på det
Riktigt bra action med tvister hit och dit och slutet antyder till en fortsättning, inte för att det behövs.
Angelina Jolie och Liev Schreiber hade bra kemi ihop som CIA partners.
Får väl erkänna att jag är lite svag för honom, Liev Schreiber alltså
Betyg 4 av 5
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<< >>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<
Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.
...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.
...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.
Posted 02 February 2011 - 22:57
Posted 02 February 2011 - 23:04
Så långt ska vi inte gå
Posted 03 February 2011 - 01:11
Han var väldigt bra i Thank you for smoking och Suspect Zero plus en del annat som jag inte kommer på nu. Men visst har han varit med i en del mindre bra grejer.Ok, han var bra i The Dark Knight, men sen tycker jag det är lite luddigt med hans andra roller.
Ps. Det var Nicole Kidman som handplockade honom.
Ah, där ser man. Tyckte det var lite konstigt eftersom han inte direkt är det första namnet man tänker på till en sån här film.
The Kids Are All Right
Joni och Laser (japp, han heter Laser) vill träffa sin biologiska pappa vilket skapar en hel del kaos och oreda i familjen. Inte minst för deras mammor när Paul visar sig vara mer charmig och trevlig än dom hade räknat med. Bra skådespeleri och ett roligt men ganska rörande manus höjer den här dramakomedin lite över det vanliga. Både Mark Ruffalo och Annette Benning är Oscarsnominerade men Julianne Moore kunde lika gärna ha blivit det också. Ändå känns det som det fattas något. Det är nästan som att komedin distraherar från det dramatiska som sker i den senare delen av filmen och därmed inte skänder den dramatiska tyngd som hade behövts där. Slutet känns också därför ganska till rätta lagt. Som att Lisa Cholodenko bestämt sig för att göra en feel good film även fast inte storyn riktigt överensstämmer med det. Därför blir det också bara en stark trea.
3,5/5
-Gangstagrass
Posted 03 February 2011 - 07:25
RE: The Kids Are All Right
Ögnade lite snabbt igenom det du skrivit (du brukar ju vara bra på att inte ge bort för mycket av handlingen) och det låter som att den stora behållningen med filmen är skådespelarna och inte själva filmen so to speak. Tolkar jag det rätt?
Posted 03 February 2011 - 13:33
Ok, jag kanske lyckats pricka in Eckharts mindre bra roller i mindre bra filmer, som t ex "The Core".
Har nämligen inte sett de två du nämner (men de låter intressanta så jag får försöka komma ihåg att lägga till dem på att-se-listan).
Gör så.
RE: The Kids Are All Right
Ögnade lite snabbt igenom det du skrivit (du brukar ju vara bra på att inte ge bort för mycket av handlingen) och det låter som att den stora behållningen med filmen är skådespelarna och inte själva filmen so to speak. Tolkar jag det rätt?
Jepp, stämmer bra. Två av dom är ju nominerade och som jag skrev kunde det lika gärna varit tre. Faktum är att jag gillade Julianne Moore mer än Annette Benning. Men det är väl en smaksak.
-Gangstagrass
Posted 03 February 2011 - 18:41

This topic is locked