Jump to content

Photo

Alias

• This topic is locked This topic is locked
603 replies to this topic

#501 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 08 September 2005 - 19:41

Om ni är less på Rambaldi och vill ha tillbaka mer stand alone avsnitt kommer ni inte att bli besvikna.

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter

#502 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 08 September 2005 - 19:42

:thumbsup:

fqq5BYam.jpg

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)

#503 Robban

Robban

Commodore

• Members
  • 1,473 posts
  • Interests:Läsa serier och böcker. Se på en massa film. Vara med kompisar, teckna serier, skriva en jäkla massa saker (helst fan-fics men ibland kan jag kläcka ur mig någon orginal story). Lyssna på musik osv.

Posted 09 September 2005 - 14:37

Jag har hört att det ska bli mer som i säsong ett. Låter riktigt bra :)
En serietidning i handen, en glass i munnen och Depeche Mode i stereon = en skön sommarkväll

Chris Claremont, Scott Lobdell, Fabian Nicieza, Grant Morrison och Joss Whedon skriver X-Men BÄST!

"I caught a glimpse now it haunts me"

#504 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 09 September 2005 - 15:34

Gillar man det så....

Om man däremot tycker att det ska fortsätta vara mycket arc, Rambaldi och nån ondsint organisation typ Covernant som försöker ta över världen kommer man att bli lika grymt besviken som jag blev. Iaf första halvan av säsongen.

-Gangstagrass

#505 Robban

Robban

Commodore

• Members
  • 1,473 posts
  • Interests:Läsa serier och böcker. Se på en massa film. Vara med kompisar, teckna serier, skriva en jäkla massa saker (helst fan-fics men ibland kan jag kläcka ur mig någon orginal story). Lyssna på musik osv.

Posted 09 September 2005 - 15:38

Jag har även hört att
Lena Olin ska återvända till Alias i de två sista avsnitten utav fjärde säsongen
En serietidning i handen, en glass i munnen och Depeche Mode i stereon = en skön sommarkväll

Chris Claremont, Scott Lobdell, Fabian Nicieza, Grant Morrison och Joss Whedon skriver X-Men BÄST!

#506 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 09 September 2005 - 21:42

Jag har även hört att
Lena Olin ska återvända till Alias i de två sista avsnitten utav fjärde säsongen

<{POST_SNAPBACK}>

Stämmer bra.

-Gangstagrass

#507 Robban

Robban

Commodore

• Members
  • 1,473 posts

Posted 13 September 2005 - 17:37

Då var det säsongsavslutning ikväll då! Hoppas avslutningen är riktigt bra i alla fall :D

#508 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 13 September 2005 - 17:40

Jag med... *Håller tummarna för att Lauren gör sitt sista avsnitt*

fqq5BYam.jpg

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)

#509 Robban

Robban

Commodore

• Members
  • 1,473 posts

Posted 14 September 2005 - 16:48

Jag tyckte gårdagens avsnitt var mycket bra jämfört med de senaste avsnitten. Det var spännande och intressant. Gött att Lauren Reed ÄNTLIGEN är död. Har sett fram emot detta rätt länge. Undrar hur detta kommer fortsätta med detta slut.

#510 Spidde

Spidde

Rear Admiral

• Members
  • 3,747 posts
  • Interests:Serietidningar, musik, film och litteratur.

Posted 14 September 2005 - 16:53

Säsongsavslutningen:

Ett bra avsnitt faktiskt. Jag fattar inte vad de höll på med de i senaste avsnitten, men säsongsavslutningen hade nästan inget med Rambaldi att göra vilket var otrolig skönt.
Här var det istället personliga konflikter som dominerade och det var riktigt kul att se. Mycket skön action, spänning, galna masker (jag fattar inte hur de där maskerna funkar, men jag skulle gärna vilja ha en) och, viktigast av allt, Lauren dog. Om hon inte återuppstår på nåt skumt sätt slipper vi henne i fortsättningen. Väldigt skönt, tycker jag...Dessutom hade man kunnat döda henne på nåt roligare sätt, t.ex. hade Vaughn kunnat köra lite tortyr med den där saltsyran han hade... ;)

Helt okej cliffhanger också...lite efterlängtad konflikt mellan Syd och Jack. Jag tror nästa säsong kan bli helt okej...även om den får en sämre sändningstid :(
With great power comes great responsibility. This is my gift and my curse. I am Spider-man.

last.fm Filmtipset

#511 Robban

Robban

Commodore

• Members
  • 1,473 posts

Posted 14 September 2005 - 17:14

Dessutom hade man kunnat döda henne på nåt roligare sätt, t.ex. hade Vaughn kunnat köra lite tortyr med den där saltsyran han hade...

Det hade varit rätt grymt om han hade gjort! Kändes lite för mycket Allison över Laurens död. Hon har ju svikit rätt många de kunde ha låtit henne ha ett grymmare sätt att dö på :P

#512 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 20 September 2005 - 09:45

Då så. Grymt sent men såg avsnittet igår. (Tyvärr så stämde ut sändningen från tv4 inte med TV-tablån så slutminutrarna missade jag, och fick läsa mig till vad som hände efter att Syd öppnade mappen.)

Rambaldi: Börjat tröttna på hans gåtor nu, det skulle vara trevligt med lite vanliga inslag också.

Lauren: *Yay* Jag brukar inte önska livet ur folk, men gud vad skönt att det är över! :) F.ö. tycker jag att det är slarvigt av CIA att, trots att man visste att man haft en förrädare inpå sig, inte ändra rutinerna mer än att Lauren kan lura sig in ändå.

Jack: Spindeln i nätet.

Vaughn: "Den som gapar över mycket, mister ofta hela stycket"... Hans stora misstag var att försöka dra ut på det.

Nadia/Sloane: Spindeln i nätet. Lyckas övertyga Nadia. Föga förvånande, den karln skulle kunna få en sten välja hans sida. Men kan hålla med om att Nadia är lite för snar med att förlåta så antagligen har hon en baktanke med det hela.

Sidney: På det hela taget så tar hon det hela bra. Om mitt liv skulle centreras av en kille från 1600-talet så skulle jag få spatt.

Slutminutrarna: Kanske var det för att jag fick fylla ut min misslyckade inspelning som jag inte är ett dugg förvirrad. Enl Whoosh Episodeguide så återfinns följande information om dokumentet som Syd hittar (eftersom det är slutet av avsnittet så lägger jag i det som en spoilertagg):

In Wittenberg, Sydney enters the vault and opens safe deposit box number 1062. She finds CIA documents marked Top Secret. With a black light, she is able to read the contents. The cover page says Project Sydney Bristow, Project Manager Jack Bristow. Sydney reads further and begins to cry. A figure appears in the door. Sydney looks up. It's Jack: "You were never supposed to have found this."
Så ... kanske är det en spinnoff på Project Christmas?

Svagt för att vara en säsongsavslutning, men bra med tanke på hur säsong 3 var i övrigt.

Betyg: 4.25 Nyblivna änkemän av 5 möjliga.

Edit: Kastade om Quote / Spoiler taggarna - texten lyste igenom vilket jag ansåg onödigt.

Edited by XC-SE, 19 October 2005 - 10:42.

fqq5BYam.jpg

#513 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 20 September 2005 - 19:11

säsong 4 idag. APO.

undrar vad ni kommer tycka om det nya introt. :)
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#514 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 20 September 2005 - 19:28

En timme senare!! :upset:

fqq5BYam.jpg

#515 Spidde

Spidde

Rear Admiral

• Members
  • 3,747 posts

Posted 20 September 2005 - 19:57

Det blir nog att spela in för mig och se senare...Jag börjar skolan klockan 8 så jag måste sova lite också...
With great power comes great responsibility. This is my gift and my curse. I am Spider-man.

last.fm Filmtipset

#516 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 20 September 2005 - 20:07

Kan ligga och dra mig i morgon. :)

fqq5BYam.jpg

#517 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 21 September 2005 - 08:50

ALIAS 04x01

Ny säsong, ny fräscht intro... Jag gillade det nya introt, ger seriens titel Alias en ny mening.

APO: Att Syd skulle sluta på CIA och börja i en ny hemlig grupp kom inte som någon överraskning för mig. (Lyckades dra på mig en spoiler när jag skulle kolla om Rambaldi verkligen existerat). Dock så var det en kul idé att 'hon som utvärderade Syd' och Syd spelade upp en charad för att ge Syd en chans att sluta. Känslan av att komma tillbaka till säsong 1 är både bra för att jag tycker att Rambaldi haft för stor roll i säsong 3.

Sloane: Så nu skall Sloane styr en ny grupp? Som ett återvunnet SD6 men som nu verkligen jobbar för CIA och på den rätta sidan... Inte konstigt att Syd fick spatt. Men som jag sagt tidigare så tror jag inte Sloane är varken god eller ond, han har sitt eget mål och står på den sida som bäst stödjer hans syften för tillfället.

Sidney: Ja vad kan man säga? Personligen trodde jag inte ett skvatt på det där lilla: "Vi måste ta det lugnt, Vaughn" talet hon höll. det visste vi ju hur det skulle bli med den saken... eller?

Jack: Hade inte så stor roll i dethär avsnittet, lite som i säsong 1.

Dixon: Inte han heller hade särskilt stor roll. Men det lär väl ta sig antar jag?

Vaughn: Nepp... Gillar inte honom alls. Men man kan redan ana att han börjar gilla jobbet igen. Till skillnad från förgående säsong då han såg allmänt plågad ut större delen av avsnitten.

Rambaldi: Bara en notis... Yay!

Lauren: Ett avslutat kapitel. Yay!

Avsnittet i sin helhet: Ett riktigt uppdrag för nya gruppen APO. Dock så gillar jag inte upplägget att få följa en storyline för att sedan kastas tillbaka 72 timmar och se samma sak en gång till (uppblandat med Vaughns del i uppdraget). Det känns som om det varit smidigare och börjat i Shanghai (tror det var där de började) och sedan gå via utvärderingen in på APO. Ingen riktig intensitet uppnås i avsnittet men det är bra. Ser fram emot resten.

Betyg: 4.00 Nystulna instabila isotoper av 5 möjliga.

fqq5BYam.jpg

#518 Robban

Robban

Commodore

• Members
  • 1,473 posts

Posted 21 September 2005 - 15:50

Jag blev positivt överraskad över första avsnittet i säsong fyra. Ser verkligen fram emot resten!

#519 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 21 September 2005 - 16:04

Det märks att man försökt lägga storyn lite närmare säson 1 nu. Även om det känns oavslutat med Rambaldi grejen. (Även om jag persoligen tycker att det är skönt och slippa hon i ett avsnitt.)

fqq5BYam.jpg

#520 Robban

Robban

Commodore

• Members
  • 1,473 posts

Posted 21 September 2005 - 17:12

Gött att slippa Lauren också :)

#521 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 21 September 2005 - 18:24

Jag gillade henne fram till det där lappkastet då hon helt plötsligt visade sig vara medlem i brödraskapet. Förresten... Jag har en känsla av att Irina är spindeln i nätet i brödrasapet. Någon som är emot?

fqq5BYam.jpg

#522 Spidde

Spidde

Rear Admiral

• Members
  • 3,747 posts

Posted 22 September 2005 - 07:31

Jag har inte sett veckans avsnitt än :( Men jag har spelat in det och ska förmodligen se det ikväll. Jag återkommer med mina tanker lite senare alltså :)

Det verkar helt klart mycket bra! :D

last.fm Filmtipset

#523 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 22 September 2005 - 09:19

Den här artikeln är väl kanske ingen spoiler, men den relaterar till andra spoiler märkta artiklar som postats i den här tråden. (Och i aftonbladet. :P )

Feed: Sci Fi Wire
Title: Don't Believe Alias Rumors

J.J. Abrams, creator of ABC's Alias, told TV Guide Online's Ask Ausiello column that rumors of Agent Vaughn's (Michael Vartan) demise are exagerrated.

Actions Read on

fqq5BYam.jpg

#524 Robban

Robban

Commodore

• Members
  • 1,473 posts

Posted 22 September 2005 - 16:07

Det var ju tur. Det gick ju rykten om att

Vaughn skulle dö redan i första episoden. Ville inte se det redan så tidigt. Har också hört rykten om att Sydney inte ens skulle vara med i alla avsnitt!!! Hoppas verkligen inte det stämmer

Edited by Robban, 22 September 2005 - 16:08.

#525 Spidde

Spidde

Rear Admiral

• Members
  • 3,747 posts

Posted 22 September 2005 - 20:02

Det var ju tur. Det gick ju rykten om att

Vaughn skulle dö redan i första episoden. Ville inte se det redan så tidigt. Har också hört rykten om att Sydney inte ens skulle vara med i alla avsnitt!!! Hoppas verkligen inte det stämmer

<{POST_SNAPBACK}>

Det låter ju helt fruktansvärt...Jag tycker att de hellre borde lägga ner serien än att göra något dåligt, bara för att tjäna pengar på ett populärt koncept...

last.fm Filmtipset