Alias
Posted 08 September 2005 - 19:41
"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass
last.fm | filmtipset | twitter
Posted 08 September 2005 - 19:42

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.
»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)
Posted 09 September 2005 - 14:37
Chris Claremont, Scott Lobdell, Fabian Nicieza, Grant Morrison och Joss Whedon skriver X-Men BÄST!
"I caught a glimpse now it haunts me"
Posted 09 September 2005 - 15:34
Om man däremot tycker att det ska fortsätta vara mycket arc, Rambaldi och nån ondsint organisation typ Covernant som försöker ta över världen kommer man att bli lika grymt besviken som jag blev. Iaf första halvan av säsongen.
-Gangstagrass
Posted 09 September 2005 - 15:38
Lena Olin ska återvända till Alias i de två sista avsnitten utav fjärde säsongen
Chris Claremont, Scott Lobdell, Fabian Nicieza, Grant Morrison och Joss Whedon skriver X-Men BÄST!
Posted 09 September 2005 - 21:42
Jag har även hört att
Lena Olin ska återvända till Alias i de två sista avsnitten utav fjärde säsongen
Stämmer bra.
-Gangstagrass
Posted 13 September 2005 - 17:37
Posted 13 September 2005 - 17:40

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)
Posted 14 September 2005 - 16:48
Posted 14 September 2005 - 16:53
Ett bra avsnitt faktiskt. Jag fattar inte vad de höll på med de i senaste avsnitten, men säsongsavslutningen hade nästan inget med Rambaldi att göra vilket var otrolig skönt.
Här var det istället personliga konflikter som dominerade och det var riktigt kul att se. Mycket skön action, spänning, galna masker (jag fattar inte hur de där maskerna funkar, men jag skulle gärna vilja ha en) och, viktigast av allt, Lauren dog. Om hon inte återuppstår på nåt skumt sätt slipper vi henne i fortsättningen. Väldigt skönt, tycker jag...Dessutom hade man kunnat döda henne på nåt roligare sätt, t.ex. hade Vaughn kunnat köra lite tortyr med den där saltsyran han hade...
Helt okej cliffhanger också...lite efterlängtad konflikt mellan Syd och Jack. Jag tror nästa säsong kan bli helt okej...även om den får en sämre sändningstid
last.fm Filmtipset
Posted 14 September 2005 - 17:14
Dessutom hade man kunnat döda henne på nåt roligare sätt, t.ex. hade Vaughn kunnat köra lite tortyr med den där saltsyran han hade...
Det hade varit rätt grymt om han hade gjort! Kändes lite för mycket Allison över Laurens död. Hon har ju svikit rätt många de kunde ha låtit henne ha ett grymmare sätt att dö på
Posted 20 September 2005 - 09:45
Rambaldi: Börjat tröttna på hans gåtor nu, det skulle vara trevligt med lite vanliga inslag också.
Lauren: *Yay* Jag brukar inte önska livet ur folk, men gud vad skönt att det är över!
Jack: Spindeln i nätet.
Vaughn: "Den som gapar över mycket, mister ofta hela stycket"... Hans stora misstag var att försöka dra ut på det.
Nadia/Sloane: Spindeln i nätet. Lyckas övertyga Nadia. Föga förvånande, den karln skulle kunna få en sten välja hans sida. Men kan hålla med om att Nadia är lite för snar med att förlåta så antagligen har hon en baktanke med det hela.
Sidney: På det hela taget så tar hon det hela bra. Om mitt liv skulle centreras av en kille från 1600-talet så skulle jag få spatt.
Slutminutrarna: Kanske var det för att jag fick fylla ut min misslyckade inspelning som jag inte är ett dugg förvirrad. Enl Whoosh Episodeguide så återfinns följande information om dokumentet som Syd hittar (eftersom det är slutet av avsnittet så lägger jag i det som en spoilertagg):
In Wittenberg, Sydney enters the vault and opens safe deposit box number 1062. She finds CIA documents marked Top Secret. With a black light, she is able to read the contents. The cover page says Project Sydney Bristow, Project Manager Jack Bristow. Sydney reads further and begins to cry. A figure appears in the door. Sydney looks up. It's Jack: "You were never supposed to have found this."
Så ... kanske är det en spinnoff på Project Christmas?
Svagt för att vara en säsongsavslutning, men bra med tanke på hur säsong 3 var i övrigt.
Betyg: 4.25 Nyblivna änkemän av 5 möjliga.
Edit: Kastade om Quote / Spoiler taggarna - texten lyste igenom vilket jag ansåg onödigt.
Edited by XC-SE, 19 October 2005 - 10:42.

Posted 20 September 2005 - 19:11
undrar vad ni kommer tycka om det nya introt.
Posted 20 September 2005 - 19:28

Posted 20 September 2005 - 19:57
last.fm Filmtipset
Posted 20 September 2005 - 20:07

Posted 21 September 2005 - 08:50
Ny säsong, ny fräscht intro... Jag gillade det nya introt, ger seriens titel Alias en ny mening.
APO: Att Syd skulle sluta på CIA och börja i en ny hemlig grupp kom inte som någon överraskning för mig. (Lyckades dra på mig en spoiler när jag skulle kolla om Rambaldi verkligen existerat). Dock så var det en kul idé att 'hon som utvärderade Syd' och Syd spelade upp en charad för att ge Syd en chans att sluta. Känslan av att komma tillbaka till säsong 1 är både bra för att jag tycker att Rambaldi haft för stor roll i säsong 3.
Sloane: Så nu skall Sloane styr en ny grupp? Som ett återvunnet SD6 men som nu verkligen jobbar för CIA och på den rätta sidan... Inte konstigt att Syd fick spatt. Men som jag sagt tidigare så tror jag inte Sloane är varken god eller ond, han har sitt eget mål och står på den sida som bäst stödjer hans syften för tillfället.
Sidney: Ja vad kan man säga? Personligen trodde jag inte ett skvatt på det där lilla: "Vi måste ta det lugnt, Vaughn" talet hon höll. det visste vi ju hur det skulle bli med den saken... eller?
Jack: Hade inte så stor roll i dethär avsnittet, lite som i säsong 1.
Dixon: Inte han heller hade särskilt stor roll. Men det lär väl ta sig antar jag?
Vaughn: Nepp... Gillar inte honom alls. Men man kan redan ana att han börjar gilla jobbet igen. Till skillnad från förgående säsong då han såg allmänt plågad ut större delen av avsnitten.
Rambaldi: Bara en notis... Yay!
Lauren: Ett avslutat kapitel. Yay!
Avsnittet i sin helhet: Ett riktigt uppdrag för nya gruppen APO. Dock så gillar jag inte upplägget att få följa en storyline för att sedan kastas tillbaka 72 timmar och se samma sak en gång till (uppblandat med Vaughns del i uppdraget). Det känns som om det varit smidigare och börjat i Shanghai (tror det var där de började) och sedan gå via utvärderingen in på APO. Ingen riktig intensitet uppnås i avsnittet men det är bra. Ser fram emot resten.
Betyg: 4.00 Nystulna instabila isotoper av 5 möjliga.

Posted 21 September 2005 - 15:50
Posted 21 September 2005 - 16:04

Posted 21 September 2005 - 17:12
Posted 21 September 2005 - 18:24

Posted 22 September 2005 - 07:31
Det verkar helt klart mycket bra!
last.fm Filmtipset
Posted 22 September 2005 - 09:19
Feed: Sci Fi Wire
Title: Don't Believe Alias Rumors
J.J. Abrams, creator of ABC's Alias, told TV Guide Online's Ask Ausiello column that rumors of Agent Vaughn's (Michael Vartan) demise are exagerrated.
Actions Read on

Posted 22 September 2005 - 16:07
Vaughn skulle dö redan i första episoden. Ville inte se det redan så tidigt. Har också hört rykten om att Sydney inte ens skulle vara med i alla avsnitt!!! Hoppas verkligen inte det stämmer
Edited by Robban, 22 September 2005 - 16:08.
Posted 22 September 2005 - 20:02
Det var ju tur. Det gick ju rykten om att
Vaughn skulle dö redan i första episoden. Ville inte se det redan så tidigt. Har också hört rykten om att Sydney inte ens skulle vara med i alla avsnitt!!! Hoppas verkligen inte det stämmer
Det låter ju helt fruktansvärt...Jag tycker att de hellre borde lägga ner serien än att göra något dåligt, bara för att tjäna pengar på ett populärt koncept...
last.fm Filmtipset

This topic is locked