Jump to content

Photo

YouTube m fl.

• This topic is locked This topic is locked
1000 replies to this topic

#501 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 24 January 2008 - 18:40

FOX NEWS Mass Effect Sex Debate. :rolleyes:

Ungefär 2:44 minuter in kommer en typisk amerikansk censur.

Edited by Cartman, 24 January 2008 - 18:41.

#502 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 24 January 2008 - 19:19

:rolleyes:

fqq5BYam.jpg

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)

#503 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 24 January 2008 - 19:23

Efter att ha sett klippet om Moonwalk så blev jag sugen på att se om filmen Moonwalker. Ingen vidare bra film men tillhörde min uppväxt och skulle vara kul att se om. :lol:

#504 SwedishSuperhero

SwedishSuperhero

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,175 posts
  • Interests:Serier, tv, film, spel. Gillar även att skriva och ämnar att bli författare. Gör mina egna videor: http://youtube.com/user/dakostro http://dakostro.blogspot.com

Posted 24 January 2008 - 21:47

The Muppet Show

"Nu blir jag upprörd! Min sambo och jag brukar ibland äta fil och flingor till frukost. Vi samsas då om ett paket fil. Nu måste vi köpa två paket fil och ha varsin. Varför då undrar ni kanske? Jo för jag har hört att Antipiratbyrån har polisanmält folk för fildelning så nu törs vi inte göra det längre."
Insändare ur Gefle Dagblad 17/10 2005.

"Tyvärr förvandlas han ideligen till en löjligt brinnande dödskalle"
Filmrecensenten Kristian Ekenberg om Nicholas Cage som Ghost Rider, ur Gefle Dagblad 17/3 2007

#505 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 26 January 2008 - 14:24

Här kommer ett roligt klipp för alla som sett En prins i New York (Coming to America) och Star Wars IV. I båda filmerna förekommer James Earl Jones och man har helt enkelt lyft bort James röst från En prins i New York och lagt den över Darth Vader i Star Wars IV. :lol:

#506 SwedishSuperhero

SwedishSuperhero

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,175 posts
  • Interests:Serier, tv, film, spel. Gillar även att skriva och ämnar att bli författare. Gör mina egna videor: http://youtube.com/user/dakostro http://dakostro.blogspot.com

Posted 26 January 2008 - 20:07

Påminner mig om det här.

Verkar som de använt flera ljudklipp från andra roller JEJ spelat.

Här är en till som jag gillar.

"Nu blir jag upprörd! Min sambo och jag brukar ibland äta fil och flingor till frukost. Vi samsas då om ett paket fil. Nu måste vi köpa två paket fil och ha varsin. Varför då undrar ni kanske? Jo för jag har hört att Antipiratbyrån har polisanmält folk för fildelning så nu törs vi inte göra det längre."

Filmrecensenten Kristian Ekenberg om Nicholas Cage som Ghost Rider, ur Gefle Dagblad 17/3 2007

#507 Walker

Walker

Rear Admiral

• Aktiv member
  • 3,025 posts

Posted 29 January 2008 - 00:53

Lite dansbilder från Bush semester i SadiArabien 2008. En liten för barnsligt förtjust George W håller i ett svärd :lol:

Edited by XC, 29 January 2008 - 08:40.
Fixat videotaggen. /XC

#508 Mjolnir

Mjolnir

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,000 posts

Posted 29 January 2008 - 01:26

Vänta nu, semestrar Bush i Saudiarabien?! Den "fria världens ledare" som så engagerat talar sig varm för frihet & demokrati roar sig i en av världens mest rättsvidriga despotier, där folk pryglas offentligt och kvinnor kan få skulden för att ha blivit våldtagna?

Märkligt hur den gibbonapan ständigt lyckas sänka ens åsikt om honom än mer, hur låg den än är.

#509 Walker

Walker

Rear Admiral

• Aktiv member
  • 3,025 posts

Posted 29 January 2008 - 01:47

Nja "semester" kan jag inte svära på att det är, men i Bush fall verkar det ha varit en gråzon mellan officiella plikter och semester...enligt Fahrenheit 9/11.

Hörde Leno idag skämta om att Bush såg väldigt barnslig ut när han höll i svärdet, enligt Leno beror det på att Bush är fascinerad över allt som glimmar. :P

Längre version av klippet, inte Långtbortistan-TV utan CNN den här gången. Tror knappast Hillary skulle ställt upp på detta spektaklet. Vore rätt åt emirerna med en kvinnlig president :thumbsup:

Edited by XC, 29 January 2008 - 08:42.
Fixat videotaggen. /XC

#510 Peak

Peak

Dear Leader

• Admin
  • 11,184 posts

Posted 29 January 2008 - 06:21

Rätt fantastiskt egentligen att Leno är bättre utan författare än med (hans författare strejkar ju)

//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."

#511 Walker

Walker

Rear Admiral

• Aktiv member
  • 3,025 posts

Posted 29 January 2008 - 16:29

Rätt fantastiskt egentligen att Leno är bättre utan författare än med (hans författare strejkar ju)

Det gäller även i viss del för Conan, fast han har väl alltid varit mer spontan och improvisationslysten än kollegorna.
Att Leno är bättre nu kan bero på att han skriver manus själv, egna skämt framförs bäst av författare..(för det mesta). En gång i tiden när Leno, Letterman & Conan var kämpande ståuppkomiker fick de skriva sitt eget material, ett material som så småningom tog dom till de positioner de har idag. Det var bara att plocka fram den talangen på nytt.

Förövrigt är Bush svärddans som gjord för en parodi i eventuell Hotshots IV :lol:

#512 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 29 January 2008 - 16:35

Conan är alltid bra och nu har han fått improvisera ännu mer utan manusförfattare vilket höjt underhållningsvärdet ytterliggare ett snäpp imo. :)

#513 Walker

Walker

Rear Admiral

• Aktiv member
  • 3,025 posts

Posted 29 January 2008 - 16:47

Conan är alltid bra och nu har han fått improvisera ännu mer utan manusförfattare vilket höjt underhållningsvärdet ytterliggare ett snäpp imo. :)

Igår var han helt galen när han besökte "Prylmakaren/vaktmästaren" på showen. Conan slog sönder massvis med porslinsfigurer bara för att det var kul, gick bärsärkagång på en brödrost med samuraisvärd och hillebard :lol:

Hoppas han inte ges för strama tyglar vid generationsskiftet på "Tonight show", Conans galenskap behövs i tv :)

#514 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 29 January 2008 - 18:41

Ja, Conan behövs verkligen. :)

--

Här kommer en häftig Live Action fanfilm till Marvel Zombies.

Marvel Zombies The Movie

Horror teaser trailer based on the Marvel Zombies comic book series. Don't forget to watch after the credits!
www.ojalafilms.com

--

Quentin Tarantino Attacks Man at Sundance :lol:

Quentin FTW

Kan tänka mig hur jobbigt det är när folk bara sliter upp en kamera och börjar filma.

Edited by Cartman, 29 January 2008 - 18:49.

#515 SwedishSuperhero

SwedishSuperhero

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,175 posts

Posted 04 February 2008 - 22:07

Sarah Silverman har något att bekänna...

#516 Walker

Walker

Rear Admiral

• Aktiv member
  • 3,025 posts

Posted 07 February 2008 - 11:58

Konstig stämning med Micke Leijnegard. OBS ett riktigt klipp från Godmorgon Sverige, inget skämt.

Edited by XC, 07 February 2008 - 12:21.
Fixat taggen. /XC

#517 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 09 February 2008 - 20:48

Frozen Grand Central

Riktigt coolt faktiskt. :) Måste vara riktigt svårt att stå stilla så länge.

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter

#518 Peak

Peak

Dear Leader

• Admin
  • 11,184 posts

Posted 11 February 2008 - 23:32

Vad gör ett gäng talkshow-giganter när de inte har några författare? Jo, de startar krig mot varandra, givetvis.. :P

Comedy Centrals Stewart & Colbert mot Conan O'Brien:

Storyn bakom: http://www.cnn.com/2...t.ap/index.html

Edit: Lite upptakt:

Hittade äntligen fortsättnignen på den ovan:

http://www.comedycen...p;is_large=true

//Peak

sixty six."

#519 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 12 February 2008 - 00:33

Det där har varit riktigt roligt att följa. Jag följer Colbert Report slaviskt och hans relation till Huckabee går väldigt långt tillbaka men när det här började var jag så klart tvungen att börja se på Conan också. :) (Som jag annars bara kollar sporasikt på) Underbart slagsmål som avslutning. :D

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter

#520 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 12 February 2008 - 07:52

:lol2:
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.

#521 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 15 February 2008 - 09:50

Påminner mig själv: de sjunger om godis, de sjunger om godis.

fqq5BYam.jpg

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)

#522 SwedishSuperhero

SwedishSuperhero

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,175 posts

Posted 15 February 2008 - 11:15

WTF !?!

#523 Peak

Peak

Dear Leader

• Admin
  • 11,184 posts

Posted 20 February 2008 - 19:43

Michael Bay gör reklam...

http://www.virb.com/...ay/videos/38801

Awesome!

Edit: Youtube:

Angående SwedishSuperheros video, så har jag för mig att det var ett barnprogram som gjorde ett "barnförbjudet" program som ett internt skämt.

Edit 2:

Japp. Wikipedia till räddning:

In 1979, the cast and crew of Rainbow made a special exclusive sketch for the Thames TV staff Christmas tape, sometimes referred to as the "Twangers" episode. This show featured plenty of deliberate sexual innuendo (beginning with Zippy peeling a banana, saying "One skin, two skin, three skin, four..." before being interrupted), and never shown at the time (as it was never intended to be screened to the general public.)

The clip became famous after being aired on Victor Lewis-Smith's Channel 4 programme TV Offal (1997) and was jokingly referred to as "the pilot episode", which it clearly wasn't as Geoffrey Hayes was presenter at the time. The clip has become widely-spread, first in emails as an attachment and later via online video websites such as YouTube. This has led to many erroneous claims that the episode was publicly broadcast as a regular episode.

//Peak

sixty six."

#524 Marie Morot

Marie Morot

Deputy Admiral

• Members
  • 10,069 posts
  • Interests:fantasy noir
    cyberpunk
    crime
    shapeshifters
    vamps

Posted 21 February 2008 - 09:23

The Backup :blink:
Support your local search and rescue unit - get lost.

#525 SwedishSuperhero

SwedishSuperhero

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,175 posts

Posted 22 February 2008 - 22:14

How To Behave On An Internet Forum