Den har jag inte spelat än. Håller på med Chaos Theory nu, kommit till Penthouse delen. Spelade senast för en halvtimme sen.Har fastnat i Splinter Cell-träsket igen, Double Agent denna gång
Vad spelar du just nu?
Posted 07 February 2008 - 20:10
Posted 09 February 2008 - 15:10
Posted 09 February 2008 - 16:16
Och jag plockade fram min N64 för ett tag senJag har plockat fram mitt SNES igen
Har spelat lite Zelda: Majora's Mask i dag och har totalt glömt bort hur jag ska gå till väga.
Får leta fram min fusk bok tror jag
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005
* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<< >>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<
Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.
...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.
...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.
Posted 10 February 2008 - 13:27
Posted 13 February 2008 - 20:01
Winter is Coming
Posted 16 February 2008 - 17:48
Theme Hospital
Lemmings (PS3)
Hade tänkt börja på något annat "riktigt" spel också.
Edit: Blev Uncharted: Drake's Fortune. Tänkte jag skulle spela det nu innan jag får Lost Odyssey för sedan lär jag vara upptagen ett par månader. Har ju haft spelet sedan Jul och inte spelat det än.
Edited by Crusader, 16 February 2008 - 23:17.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 03 March 2008 - 21:22
Winter is Coming
Posted 03 March 2008 - 21:59
Posted 04 March 2008 - 12:35
Edited by Cartman, 04 March 2008 - 16:47.
Posted 04 March 2008 - 16:50
EDIT: Det verkar vara svårt att få tag på spelet men via Pricerunner fick jag i alla fall veta att GamingGround.Se tar hem det mot 299:-
Då är frågan om det finns billigare alternativ eller om det kanske rent av är värt 299:- ?
Edited by Cartman, 04 March 2008 - 16:53.
Posted 05 March 2008 - 00:57
Posted 05 March 2008 - 02:57
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 05 March 2008 - 12:32
Köpte det på eBay. Det kan vara värt att försöka få tag på det där, då jag inte tycker att det är värt så mycket som 299:-
Okej, tack. Jag snokar runt lite på nätet och ser om jag kan hitta ett fint ex lite billigt någonstans.
Posted 14 March 2008 - 16:22
"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass
last.fm | filmtipset | twitter
Posted 25 March 2008 - 20:51
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 26 March 2008 - 17:11
Hade inte mappat kontrollerna korrekt förra gången, och nu så har jag helt plötsligt en karta! 10 gånger enklare helt plötsligt, dessutom har jag äntligen hajat hur DSS kortsystemet funkar, tror jag.
Posted 26 March 2008 - 19:28
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 27 March 2008 - 04:07
Berättelsen berättas av en storyteller i form av en gammal kvinna. Massa coola vapen och man känner sig verkligen cool när man hugger ned fiender. Monster och platser kända från böckerna.
XConan, och hans värld, ser ut som den ska.
Om där är något jag ska klaga på så är det att när någon joinar Conan i hans quest så syns den inbte när man spelar utan man hör bara dess röst. Det var något jag hoppas de ändrat från demot, men tyvärr inte. Det känns fel och konstigt att höra någon prata som ska förställa gå bredvid Conan men inte se någon annan än Conan. Det hela hade varit så mycket bättre och coolare om de man slåss tillsammans med hade varit bredvid en.
Det blir som i Final Fantasy spelen när bara huvudkaraktären syns när man spelar trots att alla ska vara där. Ända skillnaden här är att här syns de inte ens i strider.
Nu har jag bara spelat ca en timme så där kanske är mer dåliga saker men hitils har jag bara njutit av ett riktigt bra, coolt och roligt action RPG!
Så om någon av er PS3/Xbox 360 ägare är Conan fans så ska ni deffinitivt skaffa spelet (eller iallafall ladda ned demot och pröva det) och njuta av att få ta del av Conans värld. Ni som inte är fans tycker jag ska pröva ändå.
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 29 March 2008 - 16:48
Xena doesn't just have a warcry. She made war cry. Just ask Ares
For Xena, death is never permanent. Its just a slight set back and always part of her plan.
If you're going through hell, keep going.Winston Churchill
Posted 30 March 2008 - 03:32
Som tur är så blir fusken upplåsta när man klarat spelet så nu borde det gå lite snabbare att klara slutbossen den här gången.
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 31 March 2008 - 03:21
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 04 April 2008 - 22:02
Spelar också det gammla klassiska Sonic the Hedgehog (Spelade klassiska Teenage Mutant Ninja Turtles II men klarade det på 20 min
Blacksite klarade jag i förrgår. Ett spel med potensial som tyvärr inte utnytjades och skulle ha testats mer innan det släpptes.
Jag har tagit en paus från Lost Odyssey för jag fick ett sug efter actionspel och dessutom ville vänta på det nedladdningsbara matrialet. Tänker ta upp det igen efter jag fått, och spelat, GTAIV!
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 06 April 2008 - 12:27
Winter is Coming
Posted 07 April 2008 - 06:09
Jag och två polare körde klart coop-kampanjen i GRAW i helgen. Det var lite antiklimaktiskt att flera av de sista banorna var samma som tidigare, bara i annorlunda tider på dagen och aningen mer aggressiva fiender. Coopkampanjen är inte den samma som singelspelarkampanjen utan mer en team deatmatch med några extra mål.
Ett riktigt bra spel är det dock både singel och multi.
Har köpt ett par nya spel: Scrapland, Shenmue II, Syberia II, Test Drive Unlimited och Assassins Creed.
Scrapland är ett sandlådespel av samma typ som GTA men satt på en planet befolkad av robotar. Man är själv en nykomling med förmåga att ta andra robotars skepnad och då får man också deras förmågor och tillgång till deras områden. Inte spelat så långt hittills, men det är verkligen imponerande snyggt grafiskt, det bästa jag sett på Xbox, helt klart.
Shenmue II är Xboxversionen. Jag har redan Dreamcastversionen men det är min favoritserie och jag vill gärna uppleva det med de amerikanska rösterna, även om vissa säkert tycker jag är en hädare.
För den som inte vet vad Shenmue är så är det ett actionäventyr satt i Japan och Kina på 80-talet. Man spelar en ung man på jakt efter sin fars mördare. Spelet var när det kom det dyraste som nånsin gjorts, men blev ingen försäljningssuccé och om det nånsin kommer en avslutande 3:e del är det ingen som vet.
Syberia II är ett pek- och klick-spel där man eskorterar en äldre man som vill till en sägenomspunnen ö där det fortfarande ska finnas mammutar. Jag har inte spelat ettan men man får med en resumé så man förstår allt. Det verkar vara åt det mer seriösa hållet och det första intrycket är positivt.
Test Drive Unlimited är ett bilspel där de kartlagt alla vägar på en hawaiiansk ö vilket innebär att det finns groteskt mycket område att köra omkring på, vilket blir ännu större då man kan köra omkring i vildmarken också.
Det, och det faktum att man har en egen avatar i spelet som man kan ändra utseende på och skaffa kläder till ger en annorlunda känsla. Har man Xbox live guld kan man också koppla upp sig som i ett onlinerollspel och köra omkring med en massa annat folk, gå med i klubbar/klaner och sånt.
Bilkänslan är bra och valet av bilar, och motorcyklar är ganska lagom. Miljöerna känns också mycket trevliga, det är ju en hawaiiansk ö trots allt med varierad karaktär.
Assassins Creed var...överraskande. Jag hade missat en ganska integral del av spelet, vilket var coolt. Det kan vara svårt att gå ospoilad på internetet.
Hur som är det snyggt, och för det mesta lättstyrt, om än lite kinkigt på sina ställen.
Har också spelat klart Mass effects nedladdninsgepisod som var ganska kort och ganska medel ur nöjessynpunkt.

This topic is locked