Jump to content

Photo

Vad spelar du just nu?

• This topic is locked This topic is locked
1000 replies to this topic

#501 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 07 February 2008 - 20:10

Har fastnat i Splinter Cell-träsket igen, Double Agent denna gång

Den har jag inte spelat än. Håller på med Chaos Theory nu, kommit till Penthouse delen. Spelade senast för en halvtimme sen.
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#502 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 09 February 2008 - 15:10

Jag har plockat fram mitt SNES igen och spelar just nu Spider-Man & Venom: Maximum Carnage och Earthworm Jim. Två riktigt sköna spel som framkallar både cool action och skön humor.

#503 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 09 February 2008 - 16:16

Jag har plockat fram mitt SNES igen

Och jag plockade fram min N64 för ett tag sen :lol:

Har spelat lite Zelda: Majora's Mask i dag och har totalt glömt bort hur jag ska gå till väga. :lol:
Får leta fram min fusk bok tror jag ^_^
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.

#504 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 10 February 2008 - 13:27

Jag hade mitt N64 framme för ett tag sedan med, fast jag spelade lite Perfect Dark och Paper Mario. Jag tycker det är kul att ta fram sina äldre basenheter ibland och lira sina favoritspel. :)

#505 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 13 February 2008 - 20:01

Chess Titans, ett schackspel som ingick i Vista. Schack är faktiskt riktigt kul :)

Winter is Coming

#506 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 16 February 2008 - 17:48

Spelar just nu:

Theme Hospital
Lemmings (PS3)

Hade tänkt börja på något annat "riktigt" spel också.

Edit: Blev Uncharted: Drake's Fortune. Tänkte jag skulle spela det nu innan jag får Lost Odyssey för sedan lär jag vara upptagen ett par månader. Har ju haft spelet sedan Jul och inte spelat det än.

Edited by Crusader, 16 February 2008 - 23:17.

Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#507 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 03 March 2008 - 21:22

Installerade Crysis idag och spelade ett par timmar, rätt kul och sjukt snyggt :o

Winter is Coming

#508 Mjolnir

Mjolnir

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,000 posts

Posted 03 March 2008 - 21:59

Sanitarium - skräckäventyr som påminner lite om Planescape: Torment, med en amnesisk huvudkaraktär som färdas mellan olika världar sökandes efter sin identitet men med fokus på problemlösning i peka-och-klicka-traditionen istället.

#509 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 04 March 2008 - 12:35

Liknar det spelet Shadowgate? Inte handlingen utan mer hur spelet är uppbyggt. Jag gillar just det spelet riktigt mycket och synopsis för Sanitarium verkar riktigt intressant och gör mig sugen på att testa spelet.

Edited by Cartman, 04 March 2008 - 16:47.

#510 Mjolnir

Mjolnir

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,000 posts

Posted 04 March 2008 - 16:40

Nja, Shadowgate har ett förstapersonsperspektiv medan Sanitarium nyttjar en tredje persons uppifrån-vy. Mobygames har bilder och kan nog ge en uppfattning om spelets upplägg.

#511 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 04 March 2008 - 16:50

Den här bilden gav ett bra svar på den frågan. Ser utan tvekan intressant ut. Har du köpt spelet? Var köpte du det i så fall? :)

EDIT: Det verkar vara svårt att få tag på spelet men via Pricerunner fick jag i alla fall veta att GamingGround.Se tar hem det mot 299:-

Då är frågan om det finns billigare alternativ eller om det kanske rent av är värt 299:- ?

Edited by Cartman, 04 March 2008 - 16:53.

#512 Mjolnir

Mjolnir

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,000 posts

Posted 05 March 2008 - 00:57

Köpte det på eBay. Det kan vara värt att försöka få tag på det där, då jag inte tycker att det är värt så mycket som 299:-

#513 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 05 March 2008 - 02:57

Spelar just nu Lost Odyssey sedan en vecka tillbaka och det är allt jag väntat mig. Spelet är inte ett Final Fantasy spel till namnet men deffinitivt i själen. Känns som på den gammla goda tiden med Final Fantasy VII-X. :)
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts

#514 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 05 March 2008 - 12:32

Köpte det på eBay. Det kan vara värt att försöka få tag på det där, då jag inte tycker att det är värt så mycket som 299:-

Okej, tack. Jag snokar runt lite på nätet och ser om jag kan hitta ett fint ex lite billigt någonstans. :)

#515 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 14 March 2008 - 16:22

Heroes of Might & Magic V: Tribes of the East på PC och Psychonauts på Xbox.

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter

#516 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 25 March 2008 - 20:51

Spelar fortfarande Lost Odyssey men har börjat spela gammla klassiska Sonic the Hedgehog och Teenage Mutant Ninja Turtles II. :P
-Sora, Kingdom Hearts

#517 PredaBot

PredaBot

Rear Admiral

• Moderator
  • 2,983 posts

Posted 26 March 2008 - 17:11

Tog nyligen återigen upp att spela Castlevania Circle of the Moon till GBA. Jag spelar dock denna del i serien på emulator, för den är faktiskt inte den bästa av GBA-spelen.. För övrigt blir bilden skarpare och mer färggrann, nånting som denna Castlevania har ett rejält problem med på GBA. :)

Hade inte mappat kontrollerna korrekt förra gången, och nu så har jag helt plötsligt en karta! 10 gånger enklare helt plötsligt, dessutom har jag äntligen hajat hur DSS kortsystemet funkar, tror jag. :D

#518 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 26 March 2008 - 19:28

Spelar nu även LOST: Via Domus.
-Sora, Kingdom Hearts

#519 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 27 March 2008 - 04:07

Spelar just nu även det nya Conan action RPGt på XBox 360 (finns även på PS3) och jag måste bara säga, by fasiken vad kul det är. :D Det märks verkligen tydligt att de som gjort spelet är riktiga Conan fans och att de verkligen velat göra ett riktigt Conan spel som verkligen är kul (vilket märks när man läser manualen och de skriver om hur coola kul det är att kasta fiender och hur mycket roligare det är att kasta fiender på spetsiga saker. :D ). Spelet är verkligen som det ska vara. Rätt repliker, Conan är brutal matcho som pratar ned till kvinnor och vill ligga med alla kvinnor han träffar. Han dödar brutaklt fiender genom halshuggning, hugga av armarna, spetas dem osv i en massa combos som är väldigt lätta att göra och han räddar kvinnor i nöd som alltid är fängslade, sexiga och nakna.
Berättelsen berättas av en storyteller i form av en gammal kvinna. Massa coola vapen och man känner sig verkligen cool när man hugger ned fiender. Monster och platser kända från böckerna.
XConan, och hans värld, ser ut som den ska.
Om där är något jag ska klaga på så är det att när någon joinar Conan i hans quest så syns den inbte när man spelar utan man hör bara dess röst. Det var något jag hoppas de ändrat från demot, men tyvärr inte. Det känns fel och konstigt att höra någon prata som ska förställa gå bredvid Conan men inte se någon annan än Conan. Det hela hade varit så mycket bättre och coolare om de man slåss tillsammans med hade varit bredvid en.
Det blir som i Final Fantasy spelen när bara huvudkaraktären syns när man spelar trots att alla ska vara där. Ända skillnaden här är att här syns de inte ens i strider.
Nu har jag bara spelat ca en timme så där kanske är mer dåliga saker men hitils har jag bara njutit av ett riktigt bra, coolt och roligt action RPG!

Så om någon av er PS3/Xbox 360 ägare är Conan fans så ska ni deffinitivt skaffa spelet (eller iallafall ladda ned demot och pröva det) och njuta av att få ta del av Conans värld. Ni som inte är fans tycker jag ska pröva ändå. :P
-Sora, Kingdom Hearts

#520 Forever Xena

Forever Xena

Warrior Princess

• Moderator
  • 10,223 posts

Posted 29 March 2008 - 16:48

Age of Empires ( som vanligt :P ) Asien Dynasties :)

Xena doesn't just have a warcry. She made war cry. Just ask Ares

For Xena, death is never permanent. Its just a slight set back and always part of her plan.

If you're going through hell, keep going.Winston Churchill

Combat Information Center

Min avatar samling

#521 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 30 March 2008 - 03:32

Gah, den där jäkla buggen i spelet så att mellansekvenser ibland hoppas över. Nu t ex så skippade den slutsekvensen så jag får besegra slutbossen IGEN, han som är så irriterande. <_<
Som tur är så blir fusken upplåsta när man klarat spelet så nu borde det gå lite snabbare att klara slutbossen den här gången.
-Sora, Kingdom Hearts

#522 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 31 March 2008 - 03:21

Förutom Lemmings på PS3 de gammla klassiska Sonic the Hedgehog och Teenage Mutant Ninja Turtles II så har jag nu även börjat spela Blacksite efter att jag klarade Conan.
-Sora, Kingdom Hearts

#523 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 04 April 2008 - 22:02

Just nu spelar jag God of War (PS2) och jag måste säga att det är nästan lika bra och kul som Conan (XBox 360/PS3) som jag klarade förra helgen.
Spelar också det gammla klassiska Sonic the Hedgehog (Spelade klassiska Teenage Mutant Ninja Turtles II men klarade det på 20 min :( ).
Blacksite klarade jag i förrgår. Ett spel med potensial som tyvärr inte utnytjades och skulle ha testats mer innan det släpptes.
Jag har tagit en paus från Lost Odyssey för jag fick ett sug efter actionspel och dessutom ville vänta på det nedladdningsbara matrialet. Tänker ta upp det igen efter jag fått, och spelat, GTAIV!
-Sora, Kingdom Hearts

#524 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 06 April 2008 - 12:27

Spelar flera spel just nu, Half-Life 2 + expansioner, Crysis orkade jag inte med efter ett tag så det la jag på is. Och så Spelade jag Lost: Via Domus, men det var inte så himla kul direkt. Vet inte om jag ens kommer att slutföra det.

Winter is Coming

#525 DanielSchenström

DanielSchenström

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,025 posts
  • Interests:Serier, rollspel, scifi, fantasy

Posted 07 April 2008 - 06:09

Efter några veckor med en massa ritande och skrivande istället för spelande har jag fått lite mer tid över för tv-spelande.

Jag och två polare körde klart coop-kampanjen i GRAW i helgen. Det var lite antiklimaktiskt att flera av de sista banorna var samma som tidigare, bara i annorlunda tider på dagen och aningen mer aggressiva fiender. Coopkampanjen är inte den samma som singelspelarkampanjen utan mer en team deatmatch med några extra mål.
Ett riktigt bra spel är det dock både singel och multi.

Har köpt ett par nya spel: Scrapland, Shenmue II, Syberia II, Test Drive Unlimited och Assassins Creed.

Scrapland är ett sandlådespel av samma typ som GTA men satt på en planet befolkad av robotar. Man är själv en nykomling med förmåga att ta andra robotars skepnad och då får man också deras förmågor och tillgång till deras områden. Inte spelat så långt hittills, men det är verkligen imponerande snyggt grafiskt, det bästa jag sett på Xbox, helt klart.

Shenmue II är Xboxversionen. Jag har redan Dreamcastversionen men det är min favoritserie och jag vill gärna uppleva det med de amerikanska rösterna, även om vissa säkert tycker jag är en hädare.
För den som inte vet vad Shenmue är så är det ett actionäventyr satt i Japan och Kina på 80-talet. Man spelar en ung man på jakt efter sin fars mördare. Spelet var när det kom det dyraste som nånsin gjorts, men blev ingen försäljningssuccé och om det nånsin kommer en avslutande 3:e del är det ingen som vet.

Syberia II är ett pek- och klick-spel där man eskorterar en äldre man som vill till en sägenomspunnen ö där det fortfarande ska finnas mammutar. Jag har inte spelat ettan men man får med en resumé så man förstår allt. Det verkar vara åt det mer seriösa hållet och det första intrycket är positivt.

Test Drive Unlimited är ett bilspel där de kartlagt alla vägar på en hawaiiansk ö vilket innebär att det finns groteskt mycket område att köra omkring på, vilket blir ännu större då man kan köra omkring i vildmarken också.
Det, och det faktum att man har en egen avatar i spelet som man kan ändra utseende på och skaffa kläder till ger en annorlunda känsla. Har man Xbox live guld kan man också koppla upp sig som i ett onlinerollspel och köra omkring med en massa annat folk, gå med i klubbar/klaner och sånt.
Bilkänslan är bra och valet av bilar, och motorcyklar är ganska lagom. Miljöerna känns också mycket trevliga, det är ju en hawaiiansk ö trots allt med varierad karaktär.

Assassins Creed var...överraskande. Jag hade missat en ganska integral del av spelet, vilket var coolt. Det kan vara svårt att gå ospoilad på internetet.
Hur som är det snyggt, och för det mesta lättstyrt, om än lite kinkigt på sina ställen.

Har också spelat klart Mass effects nedladdninsgepisod som var ganska kort och ganska medel ur nöjessynpunkt.