Yay! Äntligen... Nu kan jag börja Fas 1: Memory Lane
14: Hercules 1x09 - The Warrior Princess
17: Hercules 1x12 - The Gauntlet
18: Hercules 1x13 - Unchained Heart
De här avsnitten får jag återkomma till. De skall jag beta av efter att jag sett klart säsong sex. (Jag vill hela tiden skriva säsong sju

) Bakvänt, I know.
Förresten, Herc har gjort gästspel i Xena. Gör Xena (eller Gabrielle) det i avsnitt längre fram i Herc?
20: Xena 1x01 - Sins of the Past
Vad jag kom att tänka på var hur PÅKLÄDD hon är här..
Och snabbtänkt är hon också. Som när hon skaffade lift med kärran och lurade den blinde cyklopen.
Jo, definitivt annorlunda än mot senare säsonger - särskilt säsong fem och sex. Och så har hon långt hår. Då hon blev av med det så tänkte jag att det såg rysligt fult ut, men då nästa säsong började såg det betydligt bättre ut. Lättklädd och kortklippt Gabi är onekligen den bästa av dem. Det är dock roligt att hon i de tidiga avsnitten inte kan slåss, utan låter sig utnyttja sin hjärna istället.
Draco. Mja, jo, okej då.
Nu med betydligt mer under serien under mitt bälte så säger jag att Draco spelar i den lägre divisionen av antagonisterna, men kanske ligger i toppen där. Man minns hans namn och det finns vissa saker som jag gillar med hans utveckling. T.ex. hur han blir förälskad i Gabrielle
Jag håller med Cappy. Betyg: 7 (av 10)
I'm gonna frame that!
22: Xena 1x02 - Chariots of War
Dessutom: Hatar små gulliga ungar i TV-serier. De bara stör...
Jag håller med om ungar. De är ofta till mer bekymmer än vad de verkligen tillför. Connor i Angel är ett bra exempel på det, barnen i avsnitt två (tror jag) av teveserien Andromeda är en annan.
Nu när jag kollar tillbaka till det här och ser vad jag skrivit så skulle jag vilja revidera mitt uttalande om subtext. Det finns subtext i teveserien, men att det vid det här laget inte fanns det. Det här var en tid innan de var själsfrände med varandra. Innan Gabrielle och Xena utvecklat den till varandra.
24: Xena 1x03 - Dreamworker
Jag tycker det är kul att de visar hur pass okunnig Gabby är om vapen här. När man ser de senare säsongerna så inser man hur myckte Xena lärt henne.. 
Jag håller helt och hållet med om att det är en resa som man fått göra genom säsongerna. Från ibörjan då inte Gabrielle kunde använda ett vapen alls, till att nu behandla sina sais mästerligt. Det är något som får mig att älska Gabrielle. För vi ser hon har utvecklats och lärt sig ta vara på sig själv. Hon ville följa med Xena, och hon tog tillfället i akt och lärde sig av det.
26: Xena 1x04 - Cradle of Hope
Jo, sluttwisten är inte så svår att lista ut när man ser hur "vettig" kungen är trots den onde rådgivaren.
Många av de tvistarna är lätta att förutspå längre fram också, men då betyder de sällan så mycket. Resten av storyn håller ihop på ett helt annat sätt än här i början. Storyn är mao. mer sekundär längre fram än den är i början.
Eller för att folk kanske inte gillar vakter i allmänhet.. 
Avdelningen dåliga förklaringar?

Om jag ogillade polisen skulle jag inte bli glad om några terrorister började slå dem mitt framför ögonan på mig
28: Xena 1x05 - The Path Not Taken
Har lagt märke till att jag varit rätt generös med poängerna här i början. Många borde justeras med 1-2 steg nedåt överlag märker jag nu när jag har mer att jämför med. Hmm... Man kanske skulle göra som FX då man ser igenom den första gången och sedan korrigera dem ytterligare till 10-systemet då man gör en genomgång. Då kan man bättre relatera det.
Nån som vet under hur många år Herc/Xena utspelar sig egentligen.
Xena utspelar sig över 36 år i alla fall - men det är med alla flashbacks och dödsfall
30: Xena 1x06 - The Reckoning
Mja, jag stör mig väldigt mycket på de där "Någon av våra hjältar blir oskyldigt anklagad för mord eller nåt annat"-avsnitten..
Tvärtom för mig. Jag älskar sådana avsnitt
26: Xena 1x04 - Cradle of Hope
Jo, sluttwisten är inte så svår att lista ut när man ser hur "vettig" kungen är trots den onde rådgivaren.
Många av de tvistarna är lätta att förutspå längre fram också, men då betyder de sällan så mycket. Resten av storyn håller ihop på ett helt annat sätt än här i början. Storyn är mao. mer sekundär längre fram än den är i början.
Eller för att folk kanske inte gillar vakter i allmänhet.. 
Avdelningen dåliga förklaringar?

Om jag ogillade polisen skulle jag inte bli glad om några terrorister började slå dem mitt framför ögonan på mig
28: Xena 1x05 - The Path Not Taken
Har lagt märke till att jag varit rätt generös med poängerna här i början. Många borde justeras med 1-2 steg nedåt överlag märker jag nu när jag har mer att jämför med. Hmm... Man kanske skulle göra som FX då man ser igenom den första gången och sedan korrigera dem ytterligare till 10-systemet då man gör en genomgång. Då kan man bättre relatera det.
Nån som vet under hur många år Herc/Xena utspelar sig egentligen.
Xena utspelar sig över 36 år i alla fall - men det är med alla flashbacks och dödsfall
30: Xena 1x06 - The Reckoning
Mja, jag stör mig väldigt mycket på de där "Någon av våra hjältar blir oskyldigt anklagad för mord eller nåt annat"-avsnitten..
Tvärtom för mig. Jag älskar sådana avsnitt