Diskutera: Turneringen Tidernas Vinjett
Posted 29 June 2007 - 22:03
Posted 29 June 2007 - 22:13
Mot vilket motstånd då? Testbildsslingan på TV 2?
Tror det var House, om jag räknade rätt i Rond2 tråden.
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005
* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<< >>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<
Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.
...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.
...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.
Posted 30 June 2007 - 21:48
MacGyver lever upp till sitt rykte - inte en lugn stund i hela introt.
Posted 30 June 2007 - 22:16
Ankliv introt är det som de använder på VHS filmerna t ex.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 30 June 2007 - 22:27
Winter is Coming
Posted 30 June 2007 - 23:26
Jo, att det är en direktöversättning av DuckTales är ju ganska uppenbart, men det låter så feeel.Ankliv är vad serien först hette när den visades på TV3 1987. En nära översättning av namnet DuckTales.
Ankliv introt är det som de använder på VHS filmerna t ex.
Att jag inte sett ngt av sändningarna på TV3 är inte så förvånande med tanke på när det gick och vårt Disneybibliotek är mycket begränsat, det finns inget av den serien här hemma.
Posted 01 July 2007 - 08:06
YouTube - Joakim Von Anka Och Tre Knattar (Modern Version?)

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.
»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)
Posted 01 July 2007 - 21:38
Två Star Trek mot varandra.
Hur ska jag rösta
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<< >>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<
Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.
...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.
...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.
Posted 01 July 2007 - 22:13
Posted 01 July 2007 - 22:16
Jon var namnet:
Posted 01 July 2007 - 23:04
Winter is Coming
Posted 01 July 2007 - 23:19
Om någon lyckats missa Enterprise-introt någon gång, så...
//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum
"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."
Posted 02 July 2007 - 19:11
Fabror Joakim och Knattarna döpte de om det till. Och på VHS så döpte de det till Knatte, Fnatte & Tjatte på Äventyr (Som det även heter nu när serien äntligen börjat släppas på DVD).Till säsong 2 (som sändes i SvT) så döpte man om serien till Knattarna och gjorde en ny text till introt:
YouTube - Joakim Von Anka Och Tre Knattar (Modern Version?)
Men serien fick heta DuckTales när den nu senast visades i repris på SVT.
Jag gillar lite Ankliv namnet. Låter typ som en Disney såpa.
Lite svårt val mellan Star Trek introna men Voyager vinner mig pga att den är så vacker med rymdbilderna.
Edited by Crusader, 02 July 2007 - 19:14.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 02 July 2007 - 19:21
--
3:5: Säger som FX en gång sade: Trummorna! Jag älskar trummorna!
Edited by XC, 02 July 2007 - 19:22.

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)
Posted 04 July 2007 - 20:20
Posted 04 July 2007 - 20:21
Posted 05 July 2007 - 18:38
Posted 05 July 2007 - 18:40
Har inte sett FF (Serenity dock) eller J - men av vinjetterna att döma så är J den intressantare serien av de båda. Därav min röst J (som heller inte är världens bästa intro).
Edited by XC, 05 July 2007 - 18:41.

Posted 05 July 2007 - 19:12
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 05 July 2007 - 19:22
kan fråga detsamma.Men dude, vad är det för fel på er?
Posted 05 July 2007 - 19:34
Ärligt talat. Joss skrev en riktigt bra Western låt och introt är riktigt snyggt. (Sedan så är serien och filmen nåt av det bästa jag sett men det hör inte hit) Fattar inte hur någon kan tycka annat.
Marie Morot, du kan nog med gott samvete lägga SoDs röst på 4400. Finns inte en chans att han skulle rösta på ALIAS, han hatar det introt.
Edited by Crusader, 05 July 2007 - 19:45.
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 05 July 2007 - 19:57
Posted 07 July 2007 - 10:12
Dagens omröstning:
Synd för Mission Impossible att den fick möta Dr Who, för det är ett riktigt bra intro - både musikmässigt och bildmässigt (om man tar hänsyn till hur gammal den är). Den har hållit förvånansvärt bra för tidens tand och jag hade lätt röstat på den om den haft t ex Alias eller 4400 som motståndare. Men mot DW står den sig slätt. Jag bara älskar det introt och om min telefon hade klarat mp3-formatet är det denna jag haft som ringsignal.