Jump to content

Photo

Diskutera: Turneringen Tidernas Vinjett

• Please log in to reply
628 replies to this topic

#501 Marie Morot

Marie Morot

Deputy Admiral

• Members
  • 10,069 posts
  • Interests:fantasy noir
    cyberpunk
    crime
    shapeshifters
    vamps

Posted 29 June 2007 - 22:03

Gah! Välja mellan två så usla intron går nästan inte. Det fick bli sköldpaddorna för Månbas Alpha var daterad och tråkig att den närmast blev parodisk. Och den gick vidare från förra omgången? Mot vilket motstånd då? Testbildsslingan på TV 2? :P
Support your local search and rescue unit - get lost.

#502 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 29 June 2007 - 22:13

Mot vilket motstånd då? Testbildsslingan på TV 2?

:lol2:
Tror det var House, om jag räknade rätt i Rond2 tråden.
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.

#503 Marie Morot

Marie Morot

Deputy Admiral

• Members
  • 10,069 posts
    cyberpunk
    crime
    shapeshifters
    vamps

Posted 30 June 2007 - 21:48

Ankliv? :blink: Jag har aldrig hört det introt på svenska förut. :ph34r:

MacGyver lever upp till sitt rykte - inte en lugn stund i hela introt. :D Tyvärr är musiken rätt daterad och hockeyfrillan ska vi inte tala om, men jämfört med Ankliv (det svenska namnet och texten får mig att :urk: ) vinner den hands down.

#504 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 30 June 2007 - 22:16

Ankliv är vad serien först hette när den visades på TV3 1987. En nära översättning av namnet DuckTales.
Ankliv introt är det som de använder på VHS filmerna t ex.
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#505 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 30 June 2007 - 22:27

Svårt val idag, fick rådfråga de allsmäktiga myntet :P

Winter is Coming

#506 Marie Morot

Marie Morot

Deputy Admiral

• Members
  • 10,069 posts
    cyberpunk
    crime
    shapeshifters
    vamps

Posted 30 June 2007 - 23:26

Ankliv är vad serien först hette när den visades på TV3 1987. En nära översättning av namnet DuckTales.
Ankliv introt är det som de använder på VHS filmerna t ex.

Jo, att det är en direktöversättning av DuckTales är ju ganska uppenbart, men det låter så feeel. :P

Att jag inte sett ngt av sändningarna på TV3 är inte så förvånande med tanke på när det gick och vårt Disneybibliotek är mycket begränsat, det finns inget av den serien här hemma.

#507 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 01 July 2007 - 08:06

Till säsong 2 (som sändes i SvT) så döpte man om serien till Knattarna och gjorde en ny text till introt:

YouTube - Joakim Von Anka Och Tre Knattar (Modern Version?)

fqq5BYam.jpg

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)

#508 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 01 July 2007 - 21:38

Ah men då :upset:
Två Star Trek mot varandra.

Hur ska jag rösta :unsure:
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.

#509 Marie Morot

Marie Morot

Deputy Admiral

• Members
  • 10,069 posts
    cyberpunk
    crime
    shapeshifters
    vamps

Posted 01 July 2007 - 22:13

Du milde så usel TNG-vinjetten var. Blärk.

#510 Snälle Hulken

Snälle Hulken

Rear Admiral

• Moderator
  • 3,861 posts
  • Interests:Mest Science Fiction och skräck/splatter/gore

Posted 01 July 2007 - 22:16

Usch, vad jobbigt :( TNG har nog nästan bättre låt... Eller jag vet inte... I alla fall är ju TNG-introt uselt rent visuellt tycker jag. Var är ENT-introt egentligen? Det är ju skitbra!
The sky's the limit.

Jon var namnet:

#511 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 01 July 2007 - 23:04

Vinjetter har aldrig varit Stat Treks grej, Voyager är nog de bästa av dem.

Winter is Coming

#512 Peak

Peak

Dear Leader

• Admin
  • 11,184 posts

Posted 01 July 2007 - 23:19

Enterprise var absolut det bästa Star Trek-introt. Ja, iaf den första versionen. Den uppoppade versionen av sången i säsong 3-4 gillade jag inte. Mellan TNG och Voyager så vinner dock Voyager.

Om någon lyckats missa Enterprise-introt någon gång, så... :P

//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."

#513 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 02 July 2007 - 19:11

Till säsong 2 (som sändes i SvT) så döpte man om serien till Knattarna och gjorde en ny text till introt:

YouTube - Joakim Von Anka Och Tre Knattar (Modern Version?)

Fabror Joakim och Knattarna döpte de om det till. Och på VHS så döpte de det till Knatte, Fnatte & Tjatte på Äventyr (Som det även heter nu när serien äntligen börjat släppas på DVD).
Men serien fick heta DuckTales när den nu senast visades i repris på SVT.

Jag gillar lite Ankliv namnet. Låter typ som en Disney såpa. :P

Lite svårt val mellan Star Trek introna men Voyager vinner mig pga att den är så vacker med rymdbilderna.

Edited by Crusader, 02 July 2007 - 19:14.

Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts

#514 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 02 July 2007 - 19:21

Jag gillar Ankliv bättre än både Fabror Joakim och Knattarna och Knatte, Fnatte & Tjatte på Äventyr (även om det senare är de bättre av de sämre alternativen). Och den äldre vinjetten är klart bäst. :)

--
3:5: Säger som FX en gång sade: Trummorna! Jag älskar trummorna!

Edited by XC, 02 July 2007 - 19:22.

fqq5BYam.jpg

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)

#515 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 04 July 2007 - 20:20

:upset:
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#516 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 04 July 2007 - 20:21

Säger som GG :upset:

#517 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 05 July 2007 - 18:38

firefly introt vidare!!?!?! :o gillar det inte alls. musiken. usch.
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#518 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 05 July 2007 - 18:40

Håller med - det introt är verkligen inte bra.

Har inte sett FF (Serenity dock) eller J - men av vinjetterna att döma så är J den intressantare serien av de båda. Därav min röst J (som heller inte är världens bästa intro).

Edited by XC, 05 July 2007 - 18:41.

fqq5BYam.jpg

#519 Snälle Hulken

Snälle Hulken

Rear Admiral

• Moderator
  • 3,861 posts

Posted 05 July 2007 - 18:59

Men dude, vad är det för fel på er? :P Firefly-låten är ju hur grym som helst! Har lärt mig den på gitarr nyligen :)
The sky's the limit.

Jon var namnet:

#520 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 05 July 2007 - 19:12

Word
-Sora, Kingdom Hearts

#521 Snälle Hulken

Snälle Hulken

Rear Admiral

• Moderator
  • 3,861 posts

Posted 05 July 2007 - 19:13

Mm, där ser ni! Crusader har också lärt sig den på gitarr! ;)
The sky's the limit.

Jon var namnet:

#522 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts

Posted 05 July 2007 - 19:22

Men dude, vad är det för fel på er? :P

kan fråga detsamma. :lol: :P

#523 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 05 July 2007 - 19:34

Snälle Hulken@ :lol:

Ärligt talat. Joss skrev en riktigt bra Western låt och introt är riktigt snyggt. (Sedan så är serien och filmen nåt av det bästa jag sett men det hör inte hit) Fattar inte hur någon kan tycka annat. :P

Marie Morot, du kan nog med gott samvete lägga SoDs röst på 4400. Finns inte en chans att han skulle rösta på ALIAS, han hatar det introt. :P

Edited by Crusader, 05 July 2007 - 19:45.

-Sora, Kingdom Hearts

#524 Marie Morot

Marie Morot

Deputy Admiral

• Members
  • 10,069 posts
    cyberpunk
    crime
    shapeshifters
    vamps

Posted 05 July 2007 - 19:57

Jo, jag tror också det. Inte alls hans stil. ;)

#525 Marie Morot

Marie Morot

Deputy Admiral

• Members
  • 10,069 posts
    cyberpunk
    crime
    shapeshifters
    vamps

Posted 07 July 2007 - 10:12

Och ack så fel jag hade här ovan... Jag lär mig nya saker varje dag. :o

Dagens omröstning:
Synd för Mission Impossible att den fick möta Dr Who, för det är ett riktigt bra intro - både musikmässigt och bildmässigt (om man tar hänsyn till hur gammal den är). Den har hållit förvånansvärt bra för tidens tand och jag hade lätt röstat på den om den haft t ex Alias eller 4400 som motståndare. Men mot DW står den sig slätt. Jag bara älskar det introt och om min telefon hade klarat mp3-formatet är det denna jag haft som ringsignal. :wub: