Och sen är jag skit sur på AF, lämnade in min lapp i förra veckan som de ska skriva på och skicka vidare och igår fick jag tillbaka den pga att de inte har skrivit på
ARGH!/*snyft* v.2
Posted 17 September 2009 - 11:36
Och sen är jag skit sur på AF, lämnade in min lapp i förra veckan som de ska skriva på och skicka vidare och igår fick jag tillbaka den pga att de inte har skrivit på
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005
* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<< >>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<
Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.
...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.
...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.
Posted 17 September 2009 - 17:20
Och sen är jag skit sur på AF, lämnade in min lapp i förra veckan som de ska skriva på och skicka vidare och igår fick jag tillbaka den pga att de inte har skrivit på så det blir att gå dit i dag och hoppas att jag får mina pengar i tid fast den kommer in en vecka senare än normalt.
Jag känner väl igen detta. Fick själv tillbaka en lapp en gång för att stolpskottet till arbetsförmedlare inte hade fyllt i sitt namn på tillämplig plats, ungefär samma fel som för dig. Fick stressa ner till AF snarast, i ösregn, på cykel och lämna pågående utbildning för att hinna komplettera. Fick dock pengarna i tid ändå, men va faen ska man inte ens kunna lita på att arbetsförmedlarna kan fylla i en basic blankett (som hela min ekonomi hängde på dessutom)?
Iofs känns ju hela systemet med lappar som ska skrivas och skickas hittan och dittan som rena forntiden.
"Ingen magi, ingen profil, ingen stil, bara tjong i tvättbrädan och morr i mustaschen. " – Göran Sommardal om Xmen Origins: Wolverine (Kulturnytt 20090430)
"There is hopeful symbolism in the fact that flags do not wave in a vacuum." – Arthur C. Clarke
---
--- | filmtipset | ---
Posted 17 September 2009 - 20:58
En gång råkade jag ut för att paketet aldrig nådde hem till migJa discshop är att lita på. Den enda gången jag fick fel (beställde nåt av Splinter Cell-spelen på PC men fick xbox varianten) så svarade de på mitt mail redan efter 10 min och skickade retursedel plus det rätta spelet på en gång.
Discshop var hur gulliga som helst och skickade nya filmer till mig. De tog hand om diskussionen med Posten och det visade sig några dagar senare att delar (!) av paketet hittats i Uppsala!?!? Nån lycklig jävel som fick lite gratisfilmer (mest sur över ett foto över Darth Vader som jag beställt och det var borta och tyvärr slut hos Discshop
Edited by Synon, 17 September 2009 - 21:01.
Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.
Filmtipset | Live Long and Prosper
We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.
Posted 23 September 2009 - 14:14
Dom ska stänga ner macken ( Macken läggs ned trots att den går bra - Gävle - www.arbetarbladet.se ) som ligger ca 100 meter bort där vi hämtar paket
Nu hämtar/får vi ju inte alla paket dit, det mesta kommer till Konsumbutiken, men ändå. De gånger jag gått till macken har det varit paket innehållandes skivor och film, medan böcker varit på Konsum
Tur är väl att på vissa sidor där man gör beställning så kan man välja var man vill hämta sitt paket.
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<< >>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<
Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.
...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.
...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.
Posted 23 September 2009 - 18:08
Posted 23 September 2009 - 18:29
Posted 26 September 2009 - 21:06
Visst, man är bara så gammal som man känner sig men varför måste många gammla artister försöka klä sig som om de var 20-30?
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 26 September 2009 - 22:02
För att hetsa upp gerontofilerna?Visst, man är bara så gammal som man känner sig men varför måste många gammla artister försöka klä sig som om de var 20-30?
(゚、 。 7
l、 ~ヽ You can be on the right track and still get hit by a train!
じしf_,)ノ
Posted 02 October 2009 - 19:20
Posted 03 October 2009 - 22:49
Vet inte om det är nån influensa eller en vanlig förkylning. Har feber och värk i hela kroppen och allt är blä.
Posted 03 October 2009 - 23:26
Posted 04 October 2009 - 15:45
"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower
"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin
Posted 04 October 2009 - 15:53
Jag är sjuuuuuk! *tycker synd om mig själv*
Vet inte om det är nån influensa eller en vanlig förkylning. Har feber och värk i hela kroppen och allt är blä.
Kan det vara det där som varnas för i hela landet? Mycket av beskrivningen verkar stämma överens på symptomen.
Posted 06 October 2009 - 15:49
Fick idag beskedet att en av mina bästa och äldsta vänner hastigt gick bort i lördags.
Vi har känt varandra sen första klass och umgicks jämt och ständigt tills han flyttade till Oslo i mitten av 90-talet.
Han hade bara en månad kvar till sin 40års dag och så händer det här. Livet kan vara bra orättvist ibland
Posted 06 October 2009 - 16:10
Posted 06 October 2009 - 16:11

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.
»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)
Posted 06 October 2009 - 16:26
Posted 06 October 2009 - 16:31
Kom som en chock när en vän till honom som jag är bekant med kontaktade mig på FB, kunde först inte tro på det så jag ringde upp hans moster för att få det bekräftat.
Posted 06 October 2009 - 16:42
Du får försöka tänka på allt trevligt ni gjorde och vilken fin vän han var. Kanske inte det lättaste men alltid en liten tröst. Du vet att vi finns här för dig om du behöver oss.
Posted 06 October 2009 - 20:17
Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.
Filmtipset | Live Long and Prosper
We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.
Posted 07 October 2009 - 00:38
Vet hur det känns jag också, jag hade en kompis som inte ens hann fylla 20
Winter is Coming
Posted 07 October 2009 - 16:28
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 07 October 2009 - 20:03
Winter is Coming
Posted 10 October 2009 - 20:57
Posted 10 October 2009 - 21:01
Edited by Fiskrens, 10 October 2009 - 21:01.
"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower
"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin

This topic is locked