Jump to content

Photo

ARGH!/*snyft* v.2

• This topic is locked This topic is locked
1003 replies to this topic

#501 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 17 September 2009 - 11:36

Min gamla billiga B DVD spelare som jag har haft liggande i en låda och nu har kopplat till min skärm/TV har börjat strula :( den får för sig att det inte finns någon skiva i eller så fryser bilden helt plötsligt.

Och sen är jag skit sur på AF, lämnade in min lapp i förra veckan som de ska skriva på och skicka vidare och igår fick jag tillbaka den pga att de inte har skrivit på :angry: så det blir att gå dit i dag och hoppas att jag får mina pengar i tid fast den kommer in en vecka senare än normalt.
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.

#502 dukeofnewyork

dukeofnewyork

Fleet Captain

• Aktiv member
  • 1,140 posts

Posted 17 September 2009 - 17:20

Och sen är jag skit sur på AF, lämnade in min lapp i förra veckan som de ska skriva på och skicka vidare och igår fick jag tillbaka den pga att de inte har skrivit på så det blir att gå dit i dag och hoppas att jag får mina pengar i tid fast den kommer in en vecka senare än normalt.

Jag känner väl igen detta. Fick själv tillbaka en lapp en gång för att stolpskottet till arbetsförmedlare inte hade fyllt i sitt namn på tillämplig plats, ungefär samma fel som för dig. Fick stressa ner till AF snarast, i ösregn, på cykel och lämna pågående utbildning för att hinna komplettera. Fick dock pengarna i tid ändå, men va faen ska man inte ens kunna lita på att arbetsförmedlarna kan fylla i en basic blankett (som hela min ekonomi hängde på dessutom)?

Iofs känns ju hela systemet med lappar som ska skrivas och skickas hittan och dittan som rena forntiden.
"I mean, violence is a big problem in our society today and I will not support it. That is the primary reason why I won't do anal. " – Krysta Now, Southland Tales

"Ingen magi, ingen profil, ingen stil, bara tjong i tvättbrädan och morr i mustaschen. " – Göran Sommardal om Xmen Origins: Wolverine (Kulturnytt 20090430)

"There is hopeful symbolism in the fact that flags do not wave in a vacuum." – Arthur C. Clarke

---

--- | filmtipset | ---

#503 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 17 September 2009 - 20:58

Georgia: oh no x 2 :(

Ja discshop är att lita på. Den enda gången jag fick fel (beställde nåt av Splinter Cell-spelen på PC men fick xbox varianten) så svarade de på mitt mail redan efter 10 min och skickade retursedel plus det rätta spelet på en gång.

En gång råkade jag ut för att paketet aldrig nådde hem till mig :o
Discshop var hur gulliga som helst och skickade nya filmer till mig. De tog hand om diskussionen med Posten och det visade sig några dagar senare att delar (!) av paketet hittats i Uppsala!?!? Nån lycklig jävel som fick lite gratisfilmer (mest sur över ett foto över Darth Vader som jag beställt och det var borta och tyvärr slut hos Discshop :upset: )

Edited by Synon, 17 September 2009 - 21:01.

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper

We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.

#504 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 23 September 2009 - 14:14

Vad irriterad jag blir :angry:
Dom ska stänga ner macken ( Macken läggs ned trots att den går bra - Gävle - www.arbetarbladet.se ) som ligger ca 100 meter bort där vi hämtar paket :( nu ska vi visst hämta dom på en annan mack som ligger en bra bit härifrån.
Nu hämtar/får vi ju inte alla paket dit, det mesta kommer till Konsumbutiken, men ändå. De gånger jag gått till macken har det varit paket innehållandes skivor och film, medan böcker varit på Konsum
Tur är väl att på vissa sidor där man gör beställning så kan man välja var man vill hämta sitt paket.
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.

#505 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 23 September 2009 - 18:08

Jag läste det i morse. Tråkigt för dig. :(
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#506 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 23 September 2009 - 18:29

När vi flyttat hit var det perfekt att hämta paket där (eller på Konsum) som ligger bra närmare än nere på Seglet där vi hämtade alla paket tidigare och så händer det här. En mack som t.o.m går bra när det gäller försäljning.

#507 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 26 September 2009 - 21:06

Ser lite på Tina Turners 50-års show och säger bara att det borde finnas en lag som förbjuder extremt korta och avslöjande kläningar på 70-åringar. :blink: Speciellt när det ser ut som att hon skulle ha behövt en rulator på scenen. Ärligt talat, det ser ut som en smått framåtlutad gammal granny i sexig kort avslöjande klänning. :skull:
Visst, man är bara så gammal som man känner sig men varför måste många gammla artister försöka klä sig som om de var 20-30?
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#508 Kizmiaz

Kizmiaz

Wanderer of the Wastes

• Aktiv member
  • 1,880 posts

Posted 26 September 2009 - 22:02

Visst, man är bara så gammal som man känner sig men varför måste många gammla artister försöka klä sig som om de var 20-30?

För att hetsa upp gerontofilerna? :P
../l、 Getting old is when a narrow waist and a broad mind change places!
(゚、 。 7
 l、 ~ヽ You can be on the right track and still get hit by a train!
 じしf_,)ノ

#509 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 02 October 2009 - 19:20

Syrran ringde idag, de skulle ha födelsedagskalas imorgon för min systerson. Jag kan inte komma för att jag ska jobba. :(
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#510 Marie Morot

Marie Morot

Deputy Admiral

• Members
  • 10,069 posts
  • Interests:fantasy noir
    cyberpunk
    crime
    shapeshifters
    vamps

Posted 03 October 2009 - 22:49

Jag är sjuuuuuk! *tycker synd om mig själv*

Vet inte om det är nån influensa eller en vanlig förkylning. Har feber och värk i hela kroppen och allt är blä. :(
Support your local search and rescue unit - get lost.

#511 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 03 October 2009 - 23:26

:hug: Låter inte kul.

#512 Fiskrens

Fiskrens

Social kameleont

• Moderator
  • 4,025 posts
  • Interests:Fantasy, Familj, Rollspel, Sci-Fi, Karate, Film, Musik, Gitarrspelande i varierande ordning.

Posted 04 October 2009 - 15:45

Låter som en flunsa, tyvärr :(. Men det behöver inte vara baconsnuvan, går visst 3-4 andra också... Krya på dig, hur som (men jag låter nog bli att krama dig ;)).
"It's only called paranoia if you can't prove it" - William Gibson

"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower

"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin

#513 Supertreck

Supertreck

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,113 posts

Posted 04 October 2009 - 15:53

Jag är sjuuuuuk! *tycker synd om mig själv*

Vet inte om det är nån influensa eller en vanlig förkylning. Har feber och värk i hela kroppen och allt är blä. :(

Kan det vara det där som varnas för i hela landet? Mycket av beskrivningen verkar stämma överens på symptomen.

#514 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 06 October 2009 - 15:49

Man ska inte ta livet för givet, det kan ryckas bort från en när som helst :(
Fick idag beskedet att en av mina bästa och äldsta vänner hastigt gick bort i lördags.
Vi har känt varandra sen första klass och umgicks jämt och ständigt tills han flyttade till Oslo i mitten av 90-talet.
Han hade bara en månad kvar till sin 40års dag och så händer det här. Livet kan vara bra orättvist ibland :(

#515 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts

Posted 06 October 2009 - 16:10

Nej, vad tråkigt. :hug:

#516 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 06 October 2009 - 16:11

Trist. :hug:

fqq5BYam.jpg

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)

#517 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 06 October 2009 - 16:26

Trist Georgia. Jag vet precis hur det kan kännas. :hug:

#518 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 06 October 2009 - 16:31

Tack alla :hug:
Kom som en chock när en vän till honom som jag är bekant med kontaktade mig på FB, kunde först inte tro på det så jag ringde upp hans moster för att få det bekräftat.

#519 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 06 October 2009 - 16:42

Trist sätt att få reda det på. Iofs bättre än att inte alls få reda på det.

Du får försöka tänka på allt trevligt ni gjorde och vilken fin vän han var. Kanske inte det lättaste men alltid en liten tröst. Du vet att vi finns här för dig om du behöver oss. :)

#520 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 06 October 2009 - 20:17

:hug:

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper

We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.

#521 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 07 October 2009 - 00:38

Va tråkigt Georgia.
Vet hur det känns jag också, jag hade en kompis som inte ens hann fylla 20 :(

Winter is Coming

#522 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 07 October 2009 - 16:28

Usch, vad tråkigt. :( Jag beklagar verkligen.
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#523 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 07 October 2009 - 20:03

Bowlade idag och fan va otränad man måste vara! Min hand är helt död!

Winter is Coming

#524 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts

Posted 10 October 2009 - 20:57

jag har världens tandvärk, det gör skitont. Kan knappt tugga på högra sidan. :skull:

#525 Fiskrens

Fiskrens

Social kameleont

• Moderator
  • 4,025 posts
  • Interests:Fantasy, Familj, Rollspel, Sci-Fi, Karate, Film, Musik, Gitarrspelande i varierande ordning.

Posted 10 October 2009 - 21:01

0-1 mot Danmark! :( :( :( Nu är VM långt borta.

Edited by Fiskrens, 10 October 2009 - 21:01.

"It's only called paranoia if you can't prove it" - William Gibson

"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower

"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin