Senaste sedda film 2
Posted 11 December 2009 - 21:54
Alex, Justin och Max blir förbjudna att använda magi efter att Alex än en gång har missbrukat sina krafter. I ett raseri utbrott så råkar Alex förtrolla sina föräldrar så att de aldrig träffades och gifte sig. Nu har de bara 48 timmar på sig att vända förtrollningen annars slutar de att existera. Men det ända som kan rädda dem är den legendariska Stone Of Dreams, en magisk sten som kan bryta alla förtrollningar.
Helt OK Disney TV-film. Den har en svag början men blir bättre senare och riktigt bra i slutet. Det bästa är klart de känslomässiga samtal som Alex och Justin har senare i filmen samt duellen i slutet. Jag gillar också att de satte lite gråzon på karaktärerna. Justin, som annars är den goda sonen, visar en mer självisk sida och väljer till slut att slåss för att få krafter trots att det riskerar hans familjs existens medans Alex, som annars är den dåliga dottern, visar en mer osjälvisk sida och ger upp sina krafter för att rädda sin familj.
Fast jag tycker att det hade varit roligare om filmen hade handlat om en mer filmisk kris än det vanliga med att de ställer till det för sig själva och träffar någon fjantig person som utnytjar dem. Det hade varit kul med någon ond trollkarl som skulle erövra världen eller liknande.
Men den är som sagt OK. Jag hade inte väntat mig bättre men kanske hoppats.
6/10
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 12 December 2009 - 21:28
Jag har faktiskt inte sett den här tidigare, bara brottstycken knappt värda att nämna. Bra story som mer eller mindre bygger på samma teman som tidigare Disney-filmer. Gillar musiken - speciellt den som spelas med gåsasystrarna. Filmen är full med roliga karaktärer f.ö. Blev lite sugen på och se Oliwer Twist. Har inte sett den sedan den gick på Bio... -- BRA.
Trivia: Jag har för mig att ett av de brottsycken jag såh innehåll två kusliga siames-katter. Msåte ha blandat ihop den scenen med den här filmen.

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.
»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)
Posted 15 December 2009 - 09:28
A.k.a Imse Vimse Spindel
En sydamerikansk mördarspindel liftar till USA och börjar härja vilt i en stad där.
Jag har sett denna film några gånger tidigare, dock var det flera år sedan sist. Kan meddela att jag ej är ett stort fan av spindlar: de är vackra i naturen så länge de håller sig borta från undertecknad
Tillbaks till filmen: erkänner att jag tyckte den var bättre när jag såg den för några år sedan. De riktiga spindlarna är obehagliga att se, men sen finns det några 'tillverkade' som tyvärr börjar se lite slitna ut vilket förtar spänningen.
Dock fortfarande en underhållande film, mycket tack vare Jeff Daniels som jag tycker är ganska charmig som mannen som är livrädd för spindlar och låter frugan ta hand om dem. Gillar även John Goodman som den coola "bug exterminatorn"
6/10
Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.
Filmtipset | Live Long and Prosper
We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.
Posted 15 December 2009 - 16:23
Posted 15 December 2009 - 16:47
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005
* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<< >>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<
Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.
...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.
...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.
Posted 15 December 2009 - 17:10
Det sjunde inseglet
Så har man äntligen denna famösa film och vilken jävla film det var sen! Fantastiskt foto och även om det med dagens mått stundtals var ett väl teatralt skådespeleri så var det en välspelad, underbart mörk, välskriven och stark film. Särskilt foto och musik är värda ett extra omnämnade och vissa scener var rent utsagt omtumlande. Särskilt med tanke på filmens ålder. Jag förstår att den gjorde rejält intryck på 50-talets biopublik.
Jag skulle kunna rada upp underbara scener, ja, banne mig skriva en halv avhandling om filmen men det gör jag inte här. Men ett par scener som bör omnämnas för excellens är häxbränningen, marschtåget och bråket på värdshuset.
Se den för bövelen! Lägg bort förutfattade meningar om Bergman och "svår film" och njut av stor filmkonst.
En sista sak som bör nämnas är kvinnorna i filmen som skildras med tyngd och inte minst är oerhört vackra. Chauvinism eller inte, det är dem. Ett extra omnämnade till Maud Hansson* som spelar en kvinna anklagad för häxeri, med att vara i förbund med djävulen, och gör det förbannat bra.
(*som för övrigt senare spelade pigan Lina i Emil i Lönneberga... )
http://www.scifinytt...ndpost&p=196166
Edited by dukeofnewyork, 15 December 2009 - 17:12.
"Ingen magi, ingen profil, ingen stil, bara tjong i tvättbrädan och morr i mustaschen. " – Göran Sommardal om Xmen Origins: Wolverine (Kulturnytt 20090430)
"There is hopeful symbolism in the fact that flags do not wave in a vacuum." – Arthur C. Clarke
---
--- | filmtipset | ---
Posted 15 December 2009 - 17:11

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.
»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)
Posted 15 December 2009 - 17:17
Nåväl, tack för hjälpen. Får ta och läsa om inlägget som en fin bonus.
Posted 15 December 2009 - 21:41
Vi fick titta på den idag på skolan. Vår lärare bad oss att fokusera på vilken karaktär man relaterar till/sympatiserar med i filmen. Det var lätt hänt att Michael Douglas' rollfigur blev den man mest oroade sig för när kaninkokerskan Glenn Close stalkar honom (särskilt när karaktären har samma förnamn som en själv), men vid närmare eftertanke var det ju hans fru och barn det var mest synd om, med tanke på alla hemskheter hans vänsterprassel orsakade.
I alla fall, så är det en rätt så ruggig historia. Jag kände på mig redan från början att det skulle bli jobbigt att titta på eftersom jag redan kände till scenen med kaninen, men det var inte det enda som skapade en otäck stämning. Som när Alex Forrest inte låter Dan vara ifred, ringer hem till honom och t.o.m. dyker upp i hans lägenhet. Sedan var det några grejer som var ofrivilligt roliga, som ett par sexscener och en slagsmålsscen. Dessutom finns ett antal thrillergrepp som blivit ganska så klyschiga med dagens mått mätta, men det är väl sånt som händer. Så den har kanske inte åldrats alltför väl (även om den slår många modernare filmer i genren), men den lyckades att få mig att sitta som på nålar mer än bara ett fåtal gånger.
7/10
Insändare ur Gefle Dagblad 17/10 2005.
"Tyvärr förvandlas han ideligen till en löjligt brinnande dödskalle"
Filmrecensenten Kristian Ekenberg om Nicholas Cage som Ghost Rider, ur Gefle Dagblad 17/3 2007
Posted 16 December 2009 - 01:42
Jenny och hennes pojkvän Steve åker till Steves favoritställe, Eden Lake, för att kampa där en sista gång innan det blir ett inhägnat bostadsområde. Men väl där förpestas deras liv av ett gäng bråkiga barn. "De är ju bara barn" tänker de. Men snart går det upp för dem att psyckopater finns även i barnstorlek.
Jag har hört mycket gott om den här filmen och har längtat efter att få se den. Men jag måste säga att jag blev mycket besviken. Så pass att jag ångrar att jag köpte den och dessutom på Blu-ray.
Filmen har ett bra upplägg och temat "De är ju bara barn" eller "Inte mina barn" är ett mycket bra tema för hur många föräldrar känner igentligen sina barn eller vad de är kapabla till.
Bra skådespelare, bra regi och bra atmosvär. Men början är alldeles för lång. Jag gillar nogranna intron till historier men efter ett tag började jag undran om något skulle hända alls?
Sedan när saker väl sätter fart så händer fel saker och det flippar ut. Jenny hugger ihjäl en liten pojke som blev tvingad att skada hennes pojkvän och vill hjälpa henne. Och sedan när hon flyr så siktar hon in sig på tjejen och kör ihjäl henne bara sådär. Visst förstår jag att det de har gjort henne och Steve plågar henne men det blir förmycket. Likaså att Brett blir totalt psyckopatisk, dansar framför ett brinnande lik, sätter fyr på en liten pojke och stampar en kompis till döds. Det blir bara för mycket och för extremt för mig. Och att slutet dessutom är av typen som jag verkligen hatar så hjälper det inte precis.
Det känns som att James Watkins koncentrerade sig så mycket på att göra en orginell skräckfilm att han gick över styr och fick den att mer vara som en dålig slasher.
Den var OK iallafall. Och den ger en tankeställare om dagens barn. Men jag tvivlar på att jag kommer se om den.
6/10
Edited by Crusader, 16 December 2009 - 01:48.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 16 December 2009 - 06:59
Fatal Attraction
En helt OK stalker-film, men Clintans Play Misty for Me var före. En film som man tyckte var lam på den tiden eftersom Clintan spelar lite plysch-Putte. (På den tiden var Eastwood = Joe/Manco/Blondie eller Dirty Harry.
(゚、 。 7
l、 ~ヽ You can be on the right track and still get hit by a train!
じしf_,)ノ
Posted 16 December 2009 - 09:19
Tråkigt att du inte tyckte om den. För höga förväntningar kanske? Det är ju något som kan ställa till det, har själv råkat ut för det någon gång. Längtat att se en film och när man väl sitter där så blir det bara: "Jaha, ja den var väl...hm..ok. Var det inte mer?"Eden Lake
En anledning till att jag undviker att läsa alltför mycket om kommande filmer (gäller främst recensioner), se trailers etc.
Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.
We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.
Posted 16 December 2009 - 09:43
Tja, den var väl okej, kanske lite mer förvirrande än Män som hatar kvinnor, men så har jag inte heller läst böckerna. Tycker det var ENORMT fånigt när Paolo Roberto dök upp i en roll som sig själv, inte övertygade han heller. Men spännande var det, och helt okej filmat i alla fall. Den som övertygar mest är ju då Noomi Rapace som Lisbeth Salander, de andra var ju rätt bleka.
Andra saker som slår mig är ju att det finns en hel del influenser eller likheter med typ Kill Bill-filmerna och James Bond, Lisbeth är någon slags mörkare kvinnlig Bond på det sättet att hon är närmast övermänsklig. Sen undrar jag om detta verkligen ska ses som en trilogi? Nu har jag inte sett Luftslottet som sprängdes, men kan ju anta att den och Flickan som lekte med elden hör ihop...men Män som hatar kvinnor är liksom inte en del i berättelsen på samma sätt vad jag kan se. Salander och Blomkvist är med, man får en massa backstory på dem, men det är ju mest ett eget fall, Vanger-klanen dyker väl knappast upp igen?
Betyg: 3
Posted 16 December 2009 - 16:43
Nej, du har rätt. Igentligen var det inte menat som en trilogi. 10 böcker var planerade men han dog medans han skrev på 4:e boken. Eftersom där bara fanns 3 färdiga så släppte de böckerna som en trilogi. Och det pågår en twist om rättigheterna till 4:e boken, som var så gott som färdig, så frågan är om den någonsin kommer släppas. Hans familj äger rättigheterna till de 3 första böckerna men hans ex flickvän äger datorn som 4:e boken ligger i.Flickan som lekte med elden.
Sen undrar jag om detta verkligen ska ses som en trilogi? Nu har jag inte sett Luftslottet som sprängdes, men kan ju anta att den och Flickan som lekte med elden hör ihop...men Män som hatar kvinnor är liksom inte en del i berättelsen på samma sätt vad jag kan se. Salander och Blomkvist är med, man får en massa backstory på dem, men det är ju mest ett eget fall, Vanger-klanen dyker väl knappast upp igen?
Betyg: 3
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 16 December 2009 - 20:45
Då det säkert var mer än 10 år sedan jag såg filmen så undrar jag vilka thrillergrepp du menar som blivit ganska klyschiga? Var det kanske badkarsscenen du menar?Fatal Attraction
Dessutom finns ett antal thrillergrepp som blivit ganska så klyschiga med dagens mått mätta, men det är väl sånt som händer. Så den har kanske inte åldrats alltför väl (även om den slår många modernare filmer i genren), men den lyckades att få mig att sitta som på nålar mer än bara ett fåtal gånger.
Mitt minne av denna är en obehaglig film som visar vilka fruktansvärda konsekvenser mannens otrohet orsakar och, som du säger, hur det framförallt drabbar familjen som blir indragen i det hela. Tyckte Glenn Close var övertygande i rollen och man satt där och hatade henne samtidigt som man, i början iaf, inte kunde låta bli att tycka lite synd om henne...
Posted 17 December 2009 - 10:00
Då det säkert var mer än 10 år sedan jag såg filmen så undrar jag vilka thrillergrepp du menar som blivit ganska klyschiga? Var det kanske badkarsscenen du menar?
Bingo! Plus att maken inte på en gång hör när frun ropar på hjälp pga tekannan (jösses, han borde skaffa en hörapparat) och hur lång tid det tar för honom att springa till undsättning. Sen har vi den där gamla godingen med att nån kommer fram till en bakifrån och skrämmer skiten ur en (då när han lyssnar på kassettbandet älskarinnan gett honom). Det finns säkert fler exempel, men kan inte komma på alla på rak arm.
Insändare ur Gefle Dagblad 17/10 2005.
"Tyvärr förvandlas han ideligen till en löjligt brinnande dödskalle"
Filmrecensenten Kristian Ekenberg om Nicholas Cage som Ghost Rider, ur Gefle Dagblad 17/3 2007
Posted 17 December 2009 - 10:09
Hihi, 'tekanne-scenen' minns jag inte, men nu blev jag allt nyfiken på att se om filmen
Posted 17 December 2009 - 21:56
Lovade Synon att skriva en minirecension så här kommer den. Jag köpte Crazy Eight tidigare idag mest för att det var en skräckfilm och att Dina Meyer och Gabrielle Anwar var med i den. Handlingen lät okej, men inte något originellt: ett par barndomsvänner samlas på en begravning och finner då ett lik i garderoben. Bokstavligen. Eller okej, det är inte i garderoben som liket blir funnet, men... Ja, det är nog för att få dem att undra vad som pågår egentligen - särskilt efter att de blir inspärrad i gamla övergivna lokaler från den amerikanska staten (som etableras i förtexter).
Filmen började dock inte särskilt bra. Det kändes som splittrade fragment som inte lyckades hålla uppe tempo. Det gjordes flera klipp för att introducera att det inte stod rätt till i karaktärernas liv och för att etablera hotet. Hade man hållit det till introduktionen av det för en person hade det varit nog, men nu blev det lite för mycket. När slutligen alla är tillsammans är det knappt någon dialog, vilket inte kändes naturligt.
Det är först då de får reda på i ett sorts testamente att den döde vännen vill att de ska åka till en specifik plats som filmen dock börjar bli intressant. Vi får se de olika karaktärernas personligheter börja blomma ut och när de blir inspärrade börjar de verkligen blomma ut. Det blir snabbt en psykologisk thriller av det hela, istället för en slasher. Vi får aldrig tydligt se hotet tydligt, utan det teasas snarare om det.
Filmen påminner väldigt mycket om Silent Hill (i synnerhet spelen) - det handlar om förlorad identitet och jakten på att återfå minnena av det. Först minns man inget alls, för att sedan gradvis få en insikt vad som egentligen hänt. Eskalerandet får olika reaktioner hos karaktärer, men driver alla i olika riktningar.
Slutet av filmen känns dock lite förutsägbart och är lite för enkelt för min smak, men å andra sidan passar det ytterst väl in med stämningen i övrigt. Den allra sista scenen bidrar dock med en liten tvist som får en att undra vad det egentligen handlade om. Det lämnar en med ett intryck då jag stänger av filmen.
Gillar du psykologiska thrillers med på insikt om sina förlorade minnen är det här filmen du inte ska missa!
Betyg: 3+/5
»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«
Posted 18 December 2009 - 00:10
Då har jag lagt den i varukorgen hos Discshop för jag tycker den verkar vara riktigt intressant. Gillar psykologiska thrillers när man får använda sin egna fantasi och skrämma upp en själv
Plus att du nämnde Silent Hill i samband med denna film...
Edited by Synon, 18 December 2009 - 00:11.
Posted 18 December 2009 - 05:44
Klart jag recenserar den när någon uttrycker ett specifikt intresse för en film. Värt att påpeka dock är att det inte är lika mycket pusslande över de förlorade minnena hos tittaren som det är hos karaktären. De enkla greppen som filmen använde sig av gjorde dock att man aktivt skrämde upp sig själv, vilket man sällan gör med monsterfilmer. Enkelt och intensivt, helt enkelt.
»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«
Posted 18 December 2009 - 23:18
Christina Walters har en regel: Låt männen jaga, förför dem och dumpa dem. Men jaga aldrig männen.
Men en dag träffar hon hastigt Peter och kan inte få honom ur tankarna. Det blir början på en lång resa bara för att få träffa honom igen.
Väldigt galen, väldigt sjuk komedi om sex, vänskap och den sanna kärleken.
Jag fann den hysteriskt rolig och bra de första gångerna men inte lika mycket nu längre. Förlite fokus på storyn och förmycket på de extremt galna skämten. Peter, som ska vara huvudkillen, är med förvånande lite.
Men fortfarande helt OK.
6,5/10
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 19 December 2009 - 02:27
My Bloody Valentine (1981) via Voddler
20 år sedan råkade 5 gruvarbetare ut för ett ras på Alla Hjärtans Dag, det visade sig att de 2 förmännen hade lämnat arbetarna där nere för att de hade bråttom till årets fest, av de 5 överlevde 1, Harry Warden, som hittades ett par veckor senare. Året efter återkommer HW och tar död på ett antal personer i staden under Alla Hjärtans Dag inklusive de två förmännen. Han blir då inlagd på mentalsjukhus.
20 år har nu gått och förberedelserna inför den första Alla Hjärtans Dag festen sedan urminnes tider pågår för fullt. Gissa vem som återkommer till staden med en blodig varning. Just det, Harry Warden!
TJ (borgmästarens som) har kommit tillbaka till staden och har börjat jobba nere i gruvan, hans ex-flickvän Sarah är nu tillsammans med Axel som även han jobbar i gruvan och som tidigare var TJs bästa vän.
Efter ett par dödsfall och varningar bestämmer sig borgmästaren (som även äger gruvan) och sheriffen för att ställa in alla festligheter för att slippa mer död, men grabbarna som jobbar i gruvan bestämmer sig för att ordna sin egen fest, i gruvan!
Ja, ni förstår väl vad som händer, mitt under festandet dör en och en och till slut så upptäcks några av de döda kropparna så alla flyr därifrån.
Men. 6 stycken (inkl. Sarah) har begett sig ner på en rundtur nere i gruvan, TJ och Axel beger sig ner för att leta reda på dom.
Där nere i gruvgångarna så går en och en åt, till slut så är det bara TJ, Axel, Sarah och Patty kvar.
Samtidigt är Sheriffen på väg och han har ringt efter förstärkning.
Någon har saboterat hissen så de måste ta en annan väg upp, på väg upp försvinner även Axel, drunknar, så var det bara tre kvar. TJ säger åt dom att fortsätta medan han ska kolla upp något och hamnar mitt i ett gruvras, då dyker HW upp igen och Patty är ute ur leken. Sarah tror hon är helt ensam kvar men det stämde inte. TJ dyker upp igen. Nu är det bråttom, de är framme vid gruvvagnarna som kan ta dom upp när HW dyker upp igen .
Här kommer den största skillnaden mellan dessa två filmer, i nya filmen är det ju TJ som är mördaren, här visar det sig att det är Axel!
När Axel är avslöjad så kommer det fram lite bakgrundshistoria, det visade sig att en av förmännen, 20 år tidigare, var hans far, och Axel såg honom bli mördad.
Harry Warden är död sen flera år tillbaka.
Efter en fight med TJ rasar taket in över Axel, då kommer räddningen (sheriffen med förstärkning) de börjar gräva fram Axel och det visar sig att Axel överlevde men lyckades kravla sig fram själv bland rasmassorna och försvinner någonstans bland alla gruvgångar. Inte vet jag om det var planerat för en film 2?
Skillnaderna mellan dessa filmer är att i originalfilmen har det gått 20 år och alla huvudpersoner (de manliga) jobbar i gruvan och det är stor fest på gång. I nya filmen har det gått 10 år och gruvan ska säljas. Axel är i gamla filmen en gruvarbetare men i nya filmen är han sheriffen. Harry Warden ligger i koma i ett år efter olyckan och vaknar upp och genomför en massaker, medan här så blir han satt på ett mentalsjukhus efter att han genomfört sin massaker.
De likheten som finns är väl att det skedde en olycka och Harry Warden överlevde och ett år senare utförde han ett blodbad, TJ hade lämnat staden och kommit tillbaka, Sarah var TJs flickvän men nu Axels. Ja, och så alla chokladaskar med makabert innehåll då.
Samtidigt så känns det lite som om den nya filmen spinner vidare på den här filmen, nya filmen börjar ju med att ungdomar festar i gruvan och en och en dör, medan här så slutar det med att ungdomar (om man kan kalla 20-25 åringar ungdomar) festar i gruvan och en och en dör.
Kan ju inte säga att skådespeleriet var det bästa precis, men det är en typiskt amerikansk skräckfilm från tidigt 80-tal, och det märks.
Betyg 2.5/5
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005
* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<< >>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<
Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.
...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.
...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.
Posted 22 December 2009 - 19:16
Den alltid jobbande Howard Langston ger sig ut på Julafton för att hitta årets populäraste Julklapp till sin son. Men det visar sig lättare sagt än gjort och frågan är, hur långt är han villig att gå?
Mycket rolig och mycket fjantig på samma gång. Lite väl mycket i slutet. Men ändå härlig julig underhållning. Konflikten med Tomtemafian är klart bäst.
6/10
Fools Rush In (1997)
Alex Whitman åker till Las Vegas för att starta en klubb. Där träffar han Mexikanska Isabel Fuentes på en bar och det ena leder till det andra. 3 månader senare återvänder Isabel för att berätta attn hon är gravid. För att mildra sin familjs reaktion så går han med på att låtsas vara henne pojkvän när hon ska träffa dem och innan de vet ordet av så har de gift sig.
Men att gifta sig med någon du inte känner är inte alltid lätt.
Härlig dramakomedi om kärlek och meningen med livet.
7/10
Edited by Crusader, 22 December 2009 - 20:53.
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 23 December 2009 - 18:44
We can bring back the old days again
When all the world is green
7/10
JCVD
Mycket märklig meta action film-drama. Inte märkligt för hur den är gjord eller att den tar en riktig skådespelare som spelar en mer tragisk version av sig själv. Nej det märkliga här är att Jean-Claude van Damme som titeln syftar till, the muscles from Brussels, som gjort otaliga skräp filmer i samma stil som Steven Seagal (som också nämns i filmen på ett roligt ställe), det märkliga är att han faktiskt är bra. Jo alltså bra på att skådespela, visserligen som sig själv men ändå. I den här versionen av sig själv är van Damme pank och desperat efter att ha hamnat i en vårdnadstvist om sin dotter. Vid ett besök på posten hamnar han i ett gisslan drama där polisen och allämnheten tror att det är han som rånat posten. Tyvärr är det en ganska ojämn historia men stundtals är det riktigt roligt och samtidigt tragiskt och som sagt van Damme är..bra. Bara det gör det värt att se.
5/10
Edited by Wylie Times, 19 September 2010 - 18:40.
"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass
last.fm | filmtipset | twitter
Posted 23 December 2009 - 20:05
Den bittre Grinchen är trött på Julfirandet i Whoville och bestämmer sig för att förstöra Julen en gång för alla. Men den lilla flickan Cindy tycker synd om honom och bestämmer sig för att försöka få Grinchen på bättre tankar.
Redan en klassiker med Jim Carrey och Taylor Momsen. Väldigt varm, mjuk, gosig och rolig. Jim Carrey, vars komik jag vanligtvis är dödstrött på, är underbar som Grinchen och väldigt rolig.
Det är svårt att inte gilla den här filmen.
7/10
-Sora, Kingdom Hearts

This topic is locked