Vad läser du just nu?
Posted 04 April 2007 - 17:04
last.fm Filmtipset
Posted 06 April 2007 - 23:18
Winter is Coming
Posted 07 April 2007 - 01:45

Poliserna Christian Walker och Deena Pilgrim fortsätter utreda mord på superhjältar. Det känns som det här egentligen borde vara ett koncept som tar slut rätt snabbt och blir repetativt och tråkigt. Men Bendis fortsätter skriva riktigt bra stories och karaktärerna fortsätter utvecklas så än så länge är det inget jag oroar mig över även om det börjar ha kommit många nummer vid det här laget.
En annan sak är väl att det borde ta slut superhjältar snart...
Edited by Wylie Times, 07 April 2007 - 01:48.
"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass
last.fm | filmtipset | twitter
Posted 07 April 2007 - 20:14
Läste precis Buffy 8x02! Och det var yeah, kan man säga!
Håller med, awesome shit!
last.fm Filmtipset
Posted 14 April 2007 - 09:05
Det har kommit ett nytt nummer av Fables, som kändes lite halvdant. Två nya serier som kan vara värda att nämna är:
"Spider-man and the Fantastic Four" - En "limited" serie som bara kommer i fyra nummer. Knappast ett mästerverk, men helt klart underhållande och läsvärd. Framförallt är det väldigt, väldigt old-school och påminner om gamla Spider-man serier. Den svarta dräkten lyser med sin frånvaro och Spidde är skämtsam och hyfsat glad. Om inte annat bör man läsa serien för det.
The Loners - Också en "limited" serie och den känns främst läsvärd för de som är Runaways-frälsta. The Loners figurerade i början av den andra "omgången" av Runaways, och jag tyckte de var rätt intressanta då. Deras egen titel känns inte lika intressant, men jag kommer försätta läsa den. Hyfsad underhållning iaf!
Men främst har jag rotat bland mina gamla serietidningar under veckan och jag fastnade i riktigt bra, gamla Spider-man serier. Bl.a. har jag läst om mycket av de serier som gick i svenska Spider-man för några år sen där JR JR tecknade. Jag överdriver inte när jag säger att han är en av de som tecknat Spider-man allra bäst. Sällan har jag läst så snygga Spider-man serier. Dessutom var serierna underhållande och ganska välskrivna då, till skillnad från då. Vissa hade problem med Ezekiel och den storyn, men jag tyckte faktiskt den var riktigt bra. Jag anser att Marvel borde anlita JR JR som tecknare för Spider-man igen och satsa på ett schysst manus. Det skulle kunna bli hur bra som helst!
För övrigt har alla nummer av mini-serien White Tiger kommit ut nu. Den verkar helt OK, så jag ska nog kolla upp den inom en snar framtid.
Edited by Spidde, 14 April 2007 - 09:07.
last.fm Filmtipset
Posted 14 April 2007 - 11:46
av Warren Ellis & Stuart Immonen

Äntligen har jag kunnat köpa den här samlingen. (Jag hatar när dom ger ut samlingar i HC först så att det går ytterligare ett par månader inna den kommer ut i TP) Det här är iaf riktigt underhållande. Warren driver med allt och alla inklusive sig själv. NextWave är en grupp superhjälar som fallit i glömska eller som aldrig var speciellt stora till att börja med. Att kalla dom en grupp kanske är att ta i, mer en löst sammanhållen grupp av självupptagna individer som inte bryr sig ett jota om varann. Dom har rekryterats av organistationen HATE som leds av Dirk Anger men när dom får reda på att HATE finansieras av Beyond corporation som är en f.d. terrorist cell och vad deras planer är lämnar NextWave HATE för att stoppa Beyonds tester av massförstörelsevapen. Det här är det överlägset bästa jag läst av Ellis Marvel titlar.
DMZ vol 2. - Body of a Journalist
av Brian Wood & Riccardo Burchielli

Den här serien blir bara bättre och bättre. Den här gången hamnar Matty återigen mellan the US army och the Free Armies som har kidnappat Liberty News förra stjärnreporter Viktor Freguson som alla trott varit död sen hans helikopter sköts ner. US army vill använda kidnappningen och Matty som en ursäket för ett slutgiltigt anfall mot the Free Armies vilket Matty måste försöka förhindra för att inte tusentals oskyliga i Manhattan ska dö. Efter det följer två one shots där den ena behandlar Zees back story och den andra är en sorts reseguide inom DMZ både skriven och tecknad av Brian Wood. Riktigt snyggt. Fortsätter DMZ så här kommer den snart gå om 100 Bullets som min favoritserie just nu. Som tur är dröjer det inte länge till nästa samling kommer heller.
-Gangstagrass
Posted 14 April 2007 - 16:34
last.fm Filmtipset
Posted 19 April 2007 - 21:01
Och för bara ett par veckor sedan fann jag en torrent med över 300 Robotech tidningar
Så nu håller jag på och läser Robotech II - The Sentinels, underbart bra! 80-tal, svartvitt och rymdkrig! Me like
Winter is Coming
Posted 19 April 2007 - 21:43
av Grant Morrison & Various

Ett virrvarr av historier fortsätter kors och tvärs med väldigt olika koppling till huvudstoryn och framför allt till varandra och man måste typ läsa om det mesta av vol 1 för att överhuvudtaget kunna hänga med. Allt är sålunda som det brukar i Grant Morrisons värld.
Jag borde nog köpa vol 3 och 4 samtidigt så slipper jag läsa om allt två gånger till.
Edited by Wylie Times, 19 April 2007 - 21:44.
-Gangstagrass
Posted 30 April 2007 - 09:11
Annars har jag läst en del skit, som inte är värd att nämna här. Jag vill inte ha dåligt inflytande på er, och få er att läsa dåliga serier
last.fm Filmtipset
Posted 01 May 2007 - 13:06
Känner igen honom så väl, även om det var över ett decennium sen jag såg honom i en serie
satte mig och läste igenom hela Secret Wars för skojs skull igårnatt.
<3 nr 8, sidorna 24-25
Edit; för de som inte kommer ihåg vad som hände just då (Secret wars har ju ca 20 år på nacken), så är här en megahint;
Edited by Hofling, 01 May 2007 - 13:15.
Min bildtråd - Min dA-sida - Min facebook-sida
>>Årets manlige medlem 2006<<
Posted 01 May 2007 - 21:32
Jag har iallafall börjat läsa NewUniversal, och jag måste jag säga att jag är mycket glatt överaskad!
Särskilt Salvador Larroca är jag överraskad av, hans teckningar i Uncanny X-men på senare år har jag tyckt var riktigt riktigt USLA, men här är han som PÅNYTTFÖDD!!
Posted 02 May 2007 - 00:32
Han heter Guardian. Grant Morrison skapade tydligen en variant av honom.wylie Times, killen med skölden på bilden, vad är det han heter?
Känner igen honom så väl, även om det var över ett decennium sen jag såg honom i en serie
http://en.wikipedia....ian_(DC_Comics)
-Gangstagrass
Posted 02 May 2007 - 00:33
då utgår jag iofs ifrån att de flesta har lika bra minne som ig som knappt komme rihåg vad jag gjorde igår..
--
Tack för infon och länken WT
Edited by Hofling, 02 May 2007 - 01:02.
Posted 03 May 2007 - 16:34
last.fm Filmtipset
Posted 03 May 2007 - 20:13
Insändare ur Gefle Dagblad 17/10 2005.
"Tyvärr förvandlas han ideligen till en löjligt brinnande dödskalle"
Filmrecensenten Kristian Ekenberg om Nicholas Cage som Ghost Rider, ur Gefle Dagblad 17/3 2007
Posted 04 May 2007 - 00:43
Posted 04 May 2007 - 00:49
Älskar killens stil
(Ja, jag gillar Ultimate S-M mycket tack vare att han är(/var) tecknaren
Posted 04 May 2007 - 09:35
last.fm Filmtipset
Posted 04 May 2007 - 10:51

last.fm Filmtipset
Posted 04 May 2007 - 21:43
Winter is Coming
Posted 05 May 2007 - 09:50
last.fm Filmtipset
Posted 05 May 2007 - 17:15
-Gangstagrass
Posted 06 May 2007 - 09:42
Jag har läst första arcet i Ex Machina. Det är faktiskt en bra serie, även om det känns som man aldrig riktigt får kläm på den. Handlingen är tämligen udda. Världens första och enda superhjälte lägger av och blir borgmästare i NYC. Mycket tidshopp mellan hans tid som superhjälte och som borgmästare. Om du gillar Vaughn som mycket som du säger så är det given läsning. Stilen påminner en hel del om Y.
Har läst den först arcen nu på morgonen, och i stort sett håller jag med dig. Serien känns lite svår att greppa. Men samtidigt är den så pass intressant och bra att jag helt klart kommer fortsätta att läsa den. Snyggt tecknat också, och karaktärerna känns intressanta.
last.fm Filmtipset
Posted 08 May 2007 - 12:34
Jag har nyss läst den bästa serien på evigheter! Den är gripande, vacker, intressant, fascinerande, fantastiskt välskriven och saknar superhjältar! Den är dessutom skriven av Brian K. Vaughan som är en av mina absoluta favoriter (gå och göm dig, Joss Whedon!). Det är en graphic novel som bygger på verkliga händelser och heter "Pride of Baghdad". Den handlar om hur en grupp lejon tar sig ut från Baghdad Zoo när USA bombar Baghdad. Jag blev väldigt fascinerad av serien, och jag tycker den kan jämföras med "Watership Down". Den är rätt vuxen och har väldigt välskriven dialog. Väldigt, väldigt bra på alla sätt och vis! Den har också extremt fina teckningar av Niko Henrichon. Serien är utgiven av Vertigo, och jag kan verkligen rekommendera den till ALLA!
Ser onekligen intressant ut, rent teckningsmässigt samt för handlingen. Ska helt klart ta mig en närmare titt på denna när jag besöker serieaffärn nästa gång. Tack för tipset!