Jump to content

Photo

Alias

• This topic is locked This topic is locked
603 replies to this topic

#526 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 22 September 2005 - 20:07

Sidney skall defenitift vara kvar, men jag är inte överdrivt förtjust i Vaughn.

fqq5BYam.jpg

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)

#527 Spidde

Spidde

Rear Admiral

• Members
  • 3,747 posts
  • Interests:Serietidningar, musik, film och litteratur.

Posted 23 September 2005 - 19:16

Nu har jag också sett veckans Alias-avsnitt. Äntligen!

Jag blev faktiskt positivt överraskad av säsongsstarten. Det känns som att du försökt ändra serien ganska mycket...Serien är coolare och snyggare än tidigare, med många snabba klipp, snygga bilder och högt tempo. Jag gillar upplägget med att varje avsnitt står mer för sig själv än tidigare. Jag tror säsongs 4 kan bli riktigt bra. Den har i alla fall potential att bli det. Det känns som att karaktärerna är mer bittra än någonsin (speciellt Vaughn) och den nya orginisationen verkar helt klart intressant. Jag har en känsla av säsong 4 kommer bli riktigt bra...i alla fall hoppas jag på det.

Det nya introt var också ganska bra...
With great power comes great responsibility. This is my gift and my curse. I am Spider-man.

last.fm Filmtipset

#528 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 23 September 2005 - 19:55

"Sloane" är med i förhandlaren idag på svt1 kl 21.
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#529 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 27 September 2005 - 22:07

OBS Alias visas 23.10 idag.

edit: tror det är en ny tid, nästa vecka är det också 23.10
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#530 Spidde

Spidde

Rear Admiral

• Members
  • 3,747 posts

Posted 28 September 2005 - 11:41

Vad tyckte ni om gårdagens avsnitt?

Jag tycker det var helt okej...Jag gillar helt klart den vändning serien har tagit med intensiva fristående avsnitt...Skön underhållning; spännande, snyggt, coolt, lite kul och sen slagsmål med samuraj-svärd (!)...Kan inte tänka mig en mycket bättre avslutning på en halvdan tisdag...

Att Syd ska jobba tillsammans med Nadia är jag dock tveksam till...Däremot är det jättekul att Marshall är med igen!
With great power comes great responsibility. This is my gift and my curse. I am Spider-man.

last.fm Filmtipset

#531 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 29 September 2005 - 09:21

Marshall har reklyterats och gamla SD6 teamet ihop igen med nya tillskotten Vaughn och Nadia. Skönt och slippa Rambaldi ytterligare ett avsnitt (han nämndes inte ens). Dock så är jag nyfiken på när Weiss reklyteras - för det misstänker jag att han kommer.

Störande att Syd inte berättat (kanske kommer i senar avsnitt) att Irina inte direkt nomineras för årets mamma (som någon på TV-Land uttryckte det). Och jag tycker Nadia är lite för snar med att utlova ond bråd död.

Ett helt OK avsnitt som slår de flesta i säsong 3 med hästlängder.

fqq5BYam.jpg

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)

#532 Freddie

Freddie

Cadet First Year

• Members
  • 2 posts

Posted 29 September 2005 - 10:02

Upp till kamp! Om nu Glaumors hängivna tanter kunde få tv4 att backa angående sändningstiden så ska vi väl inte vara sämre. Har precis mailat TV4 och bett om skärpning, från samtliga mailkonton!
SCI-Fi har ju ett gäng medlemmar och kan vi få allesammans att maial så borde det ju storma på Tegeluddsvägen.

#533 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 29 September 2005 - 14:21

Jag kan ju posta inlägget från TV-land här också. ;)

Jaha ja, så kan man ju också göra. :huh:

CIA anställer Sloane igen - skrattretande. Att han inte blir avrättad handlöst är ett mysterium. Varför behöver CIA honom nu??? För den delen borde dom väl sätta Jack i "stolen" efteråt då han fejkade Sloanes avrättning. Mycket märkligt.

Missförstå mig inte nu, dom är fortfarande mina favoritkaraktärer och jag är väl egentligen glad att Sloane får en större roll igen efter s3 men det hela är mycket ologiskt.

Nadia känns fortfarande som ett mysterium. Först gillar hon Sloane sen hatar hon Sloane sen gillar hon honom sen får hon samvetskval och flyttar till Argentina och vägrar ha nåt mer med CIA eller nån annan underrättelsetjänst att göra sen går hon med i CIA iaf. Hennes relation till Syd är också märklig. Varför berättade inte Syd varför Irina Derevko aldrig lär vinna någon "Årets mamma" tävling?

Nä det här var en riktigt dålig upplösning på en, iofs, inte speciellt bra cliff till att börja med.

Att Lena Olin vägrade vara med i Alias under den här tiden sabbar mycket av storylinen. Det känns så billigt att dom bara pratar om vad hon gör och har gjort och att Jack chattade med henne ett par gånger. Så mycket hade hon ju faktiskt inte behövt vara med för att skapa en mycket bättre story.

Spoiler för resten av s4 (Även om jag misstänker att dom flesta vet om det här)

Att Lena faktiskt kommer tillbaka i säsongsfinalen.
Hur, ska bli intressant att se men att fejka en persons död är ju knappast något nytt i den här serien. Eller är det den tredje Derevko systern som bara råkar vara Irina tvillingsyster.

Om den här Black ops avdelningen dykt upp i början av s3 i stället under tiden Syd var borta hade jag mycket hellre svalt det men nu.... Nä, JJ har mycket att bevisa i kommande avsnitt för att övertyga mig.

Och vart har Covenant tagit vägen? Gick dom bara och självdog eller? (Organisationen kunde inte överleva förlusten av Sark och Lauren :lol: )

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter

#534 Illyria

Illyria

Commodore

• Members
  • 1,533 posts

Posted 29 September 2005 - 18:54

Sett som dubbelavsnitt är Authorized Personnel Only en bra säsongsstart, men upplösningen på cliffhangern från s3 är inte lyckad. Förstår heller inte varför Sydney inte bara berättar för Nadia om varför Jack dödade Irina.

#535 Robban

Robban

Commodore

• Members
  • 1,473 posts
  • Interests:Läsa serier och böcker. Se på en massa film. Vara med kompisar, teckna serier, skriva en jäkla massa saker (helst fan-fics men ibland kan jag kläcka ur mig någon orginal story). Lyssna på musik osv.

Posted 29 September 2005 - 19:53

Jo, mycket bra avsnitt! Coolt med lite swordfighting :)
En serietidning i handen, en glass i munnen och Depeche Mode i stereon = en skön sommarkväll

Chris Claremont, Scott Lobdell, Fabian Nicieza, Grant Morrison och Joss Whedon skriver X-Men BÄST!

"I caught a glimpse now it haunts me"

#536 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 05 October 2005 - 09:55

4x03 - The Awful Truth (Kopierat från TV-Land)

Nu tycks jag vara den enda, alt en av de få, som inte saknar Rambaldi iöht. Visst är det bra om det finns en röd tråd igenom avsnitten som sakta men säkert höjer säsongen emot ett creasando på slutet.

Det här avsnittet är det bästa på länge. Marshall är mer aktiv än vanligt, skaffar lite ryggrad. Scenen där han ber Vaughn hålla tyst är obetalbar! :P

Storyn kan väl, i ärlighetens namn, inte kallas nydanande. Men den funkar för mig. Jack tycker jag har ramlat tillbaka lite, Sloane likaså, efter den positiva utvecklingen under säsong 3. Nadia, det stör mig lite att hon i det här avsnittet påminde en del om Lauren utseende mässigt, verkar inte ha en susning om vem hennes mamma verkligen är. Och det är konstigt att varen Syd eller Jack talar om det för henne.

Gillar det nya introt. Saknar fortfarande Cliffhangers'en från säsong 1.

Edited by XC-SE, 05 October 2005 - 09:55.

fqq5BYam.jpg

#537 Robban

Robban

Commodore

• Members
  • 1,473 posts
  • Interests:Läsa serier och böcker. Se på en massa film. Vara med kompisar, teckna serier, skriva en jäkla massa saker (helst fan-fics men ibland kan jag kläcka ur mig någon orginal story). Lyssna på musik osv.

Posted 05 October 2005 - 18:42

Gårdagens var riktigt bra faktiskt. Håller med om att Marshalls "Shut up" replik var obetalbar :) .
En serietidning i handen, en glass i munnen och Depeche Mode i stereon = en skön sommarkväll

Chris Claremont, Scott Lobdell, Fabian Nicieza, Grant Morrison och Joss Whedon skriver X-Men BÄST!

#538 Spidde

Spidde

Rear Admiral

• Members
  • 3,747 posts

Posted 05 October 2005 - 21:16

Jag gillade också gårdagens avsnitt...Alias fortsätter med sin nya inriktning och jag tycket det är grymt bra...högt tempo, skön musik, snygg action och allmänt spännande...Ser helt klart fram emot nästa avsnitt!

last.fm Filmtipset

#539 Spidde

Spidde

Rear Admiral

• Members
  • 3,747 posts

Posted 12 October 2005 - 09:34

Gårdagens avsnitt var mycket bra...spännande, coolt och med en del sköna repliker...jag gillade speciellt Vaughns monolog om sin "döda fru", hehe :D Bra avsnitt som sagt...

last.fm Filmtipset

#540 Illyria

Illyria

Commodore

• Members
  • 1,533 posts

Posted 12 October 2005 - 10:14

Ice är ett rätt okej avsnitt, men det visar också tydligt problemen serien har när den går bort från sin arc. Arcen är en stor del av tjusningen med Alias för mig, fristående avsnitt ger mycket mindre och får serien att bli mer som vilken annan serie som helst.

#541 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 12 October 2005 - 13:22

Marshall var där. Vaughns mononlog talade för sig själv. Nadia verkar fortfarande ovetandes om Irinas verkliga jag. Syd dreglar åter över Vaughn. Sloane är lite mer grå coh trist nu, men vad gör väl det. Rambaldi lyser med sin frånvaro. Kort sagt: gårdagens avsnitt var bra.

Jag saknar en röd tråd som håller ihop avsnittet, vad de gjort i säsong 4 är att försöka återskapa säsong 1s upplägg men missade att säsong 1 i princeip slutade mitt i ett avsnitt. Saknar också de cliffhangers som fick mig och fastna för serien från första början. Men det är skönt och slippa Rambaldi!

fqq5BYam.jpg

#542 Spidde

Spidde

Rear Admiral

• Members
  • 3,747 posts

Posted 12 October 2005 - 15:40

Ice är ett rätt okej avsnitt, men det visar också tydligt problemen serien har när den går bort från sin arc. Arcen är en stor del av tjusningen med Alias för mig, fristående avsnitt ger mycket mindre och får serien att bli mer som vilken annan serie som helst.

Men i säsong 3 var ju arcen ganska dålig...Jag har INGENTING emot att de gör serien i mer fristående avsnitt...Det är ju liksom ändå inte fristående. Det spelar egentligen ingen roll vilka uppdrag de gör, eftersom den röda tråden i serien alltid har varit relationerna mellan de olika karaktärerna...Jag struntade nästan fullständigt i Rambaldi framåt slutet av säsong 3, det viktigaste var hur karaktärerna utvecklades m.m...

last.fm Filmtipset

#543 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 12 October 2005 - 15:57

Japp. Arcen var alldeles för framträdande och alldeles för lökig under säsong 3.

fqq5BYam.jpg

#544 Illyria

Illyria

Commodore

• Members
  • 1,533 posts

Posted 12 October 2005 - 17:42

Den röda tråden är arcen OCH personerna, tar du bort en blir serien halv. Alias har alltid handlat om Rambaldi, det skulle vara som att slänga ut Sydney att plötsligt strunta i honom.

Suddar du sen dessutom nästan helt bort den röda tråden mellan avsnittet har du inte mycket kvar. Enstaka fristående avsnitt är det inget fel på, men de måste vara bra/intressanta då också, och även ha en viss utveckling, för att få dig att vilja titta vidare. Säsong 4 börjar väldigt skakigt.

Säsong 3 börjar lysande, men tappade sen bort sig lite, det har ju tom JJ Abrams medgivit.

#545 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 12 October 2005 - 17:56

Jag kan hålla med dig Illyria att det kanske krävs ett litet mått av en Arc, men Rambaldi? Jag fick min överdos av Rambaldi i säsong 3. Jag tycker det är skönt och slippa honom.

En arc? Ja visst! Mer cliffhangers? absolut! Mer Rambaldi? Mer Rambaldi gör inte serien bättre - det drar ned den i smutsen. Rambaldi är som CayennePeppar: I måttlig mängd kan det ge krydda åt serien, men det blir lätt för mycket.

fqq5BYam.jpg

#546 Illyria

Illyria

Commodore

• Members
  • 1,533 posts

Posted 12 October 2005 - 18:24

Jag har ju sett hela s4, lite svårt att diskutera säsongsupplägget utan att spoila, men (utan egentliga avsnittsspoilers, bara vad jag tycker om säsongen i allmänhet) när den visades i vintras/våras tyckte jag upplägget var väldigt frustrerande. Vid en omtitt tyckte jag säsongen fungerade lite bättre dock, men överlag var jag inte nöjd. Den röda tråden saknades under alldeles för stor del av säsongen, det var alldeles för uttdraget och otydligt och stand alone avsnitten gav inte alls mycket.

#547 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 12 October 2005 - 18:27

*motstår frestelsen* :)

fqq5BYam.jpg

#548 Robban

Robban

Commodore

• Members
  • 1,473 posts

Posted 12 October 2005 - 19:41

Riktigt bra avsnitt igår. Spännande och bra. Kul att se Vaughn kontra sin hustrus död. Trevlig sak i avsnittet var också när Weiss gjorde sitt bästa för att stöta på Nadia och trodde att Marshall gjorde det samma :P

#549 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 12 October 2005 - 19:53

Hehe... Weiss har inte riktigt fattat att Marshall går igång på vem/bad som helst som visar den minsta gnista av att fatta vad han egentligen talar om. Att Nadia sedan tom kunde komma med förslag... :)

fqq5BYam.jpg

#550 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 19 October 2005 - 08:37

Så kom bekräftelsen på att Ryken ibland bara är rykten:

OBS! Spoilern har med rykten angående de inledande avsnitten av säsong 5 att göra. Många känner edan till ryktet eftersom sopprötterna på Aftonbladet publicerade en artikel om detta. Hur många av säsong 5s avsnitt som berörs har jag ingen aning om.

Feed: Sci Fi Wire
Title: Vartan Back On Alias

TV Guide Online's "Ask Ausiello" column reported that producers of ABC's Alias series have closed the deal to bring back co-star Michael Vartan, whose character, Michael Vaughn, appeared to perish in the season opener.

Actions Read on | Mail

Edited by XC-SE, 19 October 2005 - 10:43.

fqq5BYam.jpg