Lost Säsong 1
Posted 14 May 2005 - 16:34
last.fm Filmtipset
Posted 14 May 2005 - 16:48
Posted 14 May 2005 - 18:16
Posted 14 May 2005 - 18:34
last.fm Filmtipset
Posted 14 May 2005 - 18:54
25 enligt Internet Movie Database, och fram till episod 14 stämmer "våra" episoder överens med deras förteckning, så finns det några specialavsnitt medplockade på förteckningen ligger de längre fram.25 avsnitt ska det vara, har jag hört. Men å andra sidan vet jag inte säkert...
Posted 17 May 2005 - 15:45
Posted 17 May 2005 - 18:20
25 stycken är det, om man inte räknar med special avsnittet.25 avsnitt ska det vara, har jag hört. Men å andra sidan vet jag inte säkert...
Posted 18 May 2005 - 21:06
nej, men jag tvivlar ganska stark på att den käre Ethan skulle ha avslöjat nåt ..han verkar ganska hård. För att inte tala om stel! Do the robot walk...
jaha..så clair hade kvar sin lilla mage...fancy that....det måste väl ändå vara dax för en liten nedkomst snart va...och som hon springer omkring och är uppjagad och rädd.....borde inte det speed things up a bit?
Shannon och Sayid
Posted 18 May 2005 - 22:12
Jag menar, precis innan Ethan tog dem så hade hon värkar... tycker det verkar lite väl att hon inte fött än...
Min bildtråd - Min dA-sida - Min facebook-sida
>>Årets manlige medlem 2006<<
Posted 18 May 2005 - 22:49
Claires minnesförlust kändes inte helgjuten dramaturgiskt heller. Jag upplever den mest som utfyllnad.
Och Charlie skjuter Ethan? Atypiskt för karaktären, om det inte är så att han tappat koncepterna totalt. Det tycks han inte gjort i övrigt, så det övertygade inte heller.
Jin och Sun. Han fattade att hon förstod mer av situationen med Claire än hon ville medge där. Hur ska det gå?
Jacks påstående att de måste ha en fjärde man med sig som kunde hantera ett vapen?
Betyg: 2 nyslipade jaktknivar av 5 möjliga.
Posted 19 May 2005 - 07:38
Claire är fortfarande gravid - där sprack min teori från förra veckan om att barnet var fött - men är inte riktigt säker på om hon rymde eller släpptes. det faktum att Eathan ville ha tillbaka henne pekar ju knappast åt det sistnämnda men det kan ju å andra sidan ligga en djupare intrig bakom det hela.
Betyg: 1.75 Högravida lockbeten av 5 möjliga.

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.
»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)
Posted 19 May 2005 - 07:53
Eller ska vi tillskriva det till den mystiska kraft som ön besitter, det också?
Posted 19 May 2005 - 08:10
Just det faktum att Claire fortfarande är gravid är osannolikt och långsökt, men helt i linje med hur graviditeter vanligtvis framställs i Hollywood ...
![]()
Eller ska vi tillskriva det till den mystiska kraft som ön besitter, det också?![]()
Japp... Tiden står stilla på ön.

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.
»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)
Posted 19 May 2005 - 08:23
Angående Claires graviditet anser jag att hon bör föda snart men jag är å andra sidan ingen läkare och man kan ju inte tvinga flickan.
Jag har en känsla av att Ethan bara är skendöd. Detta är naturligtvis bara jag men ha i åtanke att superskurkar är lika svåra att ta kål på som kackerlackor. Hur många bovar finns det inte som blivit skjutna, sprängts i luften, fallit ner i abgrunder, spärrats in på livstid eller dylikt och ändå ständigt kommer tillbaka till hjältarnas stora förtret och vår glädje.
DSMID (Det Stora Monstret I Djungeln) var inte med i detta avsnitt men tänk om Ethan var/är monstret fast i människoskepnad. Nej, det är för långsökt.
Ha överseende med professorns storhetsvansinne, tack.
Väntar på: Skurkturneringen
Posted 19 May 2005 - 08:59
Det Stora Monstret: Ja! Professorn är möjligen på helt rätt väg här, med denna teori.
Claire: Både ja och nej. Man kan starta en förlossning på konstgjord väg. Man kan också göra ett kejsarsnitt för att ta ut barnet. Det var ja-sidan. Nej-sidan är att det går inte att tvinga fram en naturlig förlossning. När den startar bestämmer barnet och inte modern.
Edited by Marie Morot, 19 May 2005 - 09:00.
Posted 19 May 2005 - 17:01
Och Charlie skjuter Ethan? Atypiskt för karaktären, om det inte är så att han tappat koncepterna totalt. Det tycks han inte gjort i övrigt, så det övertygade inte heller.
han är ju för i helvete kär i claire! och ethan kidnappade, hängde, ströp och hotade honom ju! charlie visste ju hur ehtan var!
a men snälla! "man" betyder ju "människa"! han menade ju en till person!Jacks påstående att de måste ha en fjärde man med sig som kunde hantera ett vapen?
![]()
Så löjligt.
Claire: Både ja och nej. Man kan starta en förlossning på konstgjord väg. Man kan också göra ett kejsarsnitt för att ta ut barnet. Det var ja-sidan. Nej-sidan är att det går inte att tvinga fram en naturlig förlossning. När den startar bestämmer barnet och inte modern.
![]()
men tror du dom kan göra konstgjord förlossning eller kejsarsnitt där på ön?
Jon var namnet:
Posted 19 May 2005 - 17:06
Att låta Charlie döda (?) Ethan var ett smart drag, eftersom det kommer dröja ett tag innan vi får svar på våra frågor.
Det ska bli kul att se vad som händer i nästa avsnitt!
last.fm Filmtipset
Posted 19 May 2005 - 17:28
Så bara för att han tror sig vara kär i Claire skulle han helt byta personlighet och bli en go-getter? I don't think so... Det funkar inte så irl - men det är väl ännu en skåra i kolven för ön antar jag.han är ju för i helvete kär i claire! och ethan kidnappade, hängde, ströp och hotade honom ju! charlie visste ju hur ehtan var!Och Charlie skjuter Ethan? Atypiskt för karaktären, om det inte är så att han tappat koncepterna totalt. Det tycks han inte gjort i övrigt, så det övertygade inte heller.
Nej, han menade inte alls det. Han menade precis det han sa, det framgick väldigt tydligt.a men snälla! "man" betyder ju "människa"! han menade ju en till person!Jacks påstående att de måste ha en fjärde man med sig som kunde hantera ett vapen?
![]()
Så löjligt.
Det vet man väl inte vad "them" har för resurser ...men tror du dom kan göra konstgjord förlossning eller kejsarsnitt där på ön?Claire: Både ja och nej. Man kan starta en förlossning på konstgjord väg. Man kan också göra ett kejsarsnitt för att ta ut barnet. Det var ja-sidan. Nej-sidan är att det går inte att tvinga fram en naturlig förlossning. När den startar bestämmer barnet och inte modern.
![]()
Posted 20 May 2005 - 07:10
Gårdagens avsnitt föll mig i smaken även om det inte väckte lika starka känslor som förra veckans. Nåja.
Angående Claires graviditet anser jag att hon bör föda snart men jag är å andra sidan ingen läkare och man kan ju inte tvinga flickan.![]()
Jag har en känsla av att Ethan bara är skendöd. Detta är naturligtvis bara jag men ha i åtanke att superskurkar är lika svåra att ta kål på som kackerlackor. Hur många bovar finns det inte som blivit skjutna, sprängts i luften, fallit ner i abgrunder, spärrats in på livstid eller dylikt och ändå ständigt kommer tillbaka till hjältarnas stora förtret och vår glädje.
DSMID (Det Stora Monstret I Djungeln) var inte med i detta avsnitt men tänk om Ethan var/är monstret fast i människoskepnad. Nej, det är för långsökt.
det är så långsökt så att det säkert är sant
Man ska inte utesluta eller anta något när det gäller denna underbara TV-serie
Men att Ethan är skendöd kan mycket väl stämma. Som du sa, lika svåra att ta kål på som kackerlackor
Men ve mvet, de kanske får in zombies i denna serie, så att Ethan kommer tillbaks, haltande, lite likblek mumlandes "brai-i-ins"
Man vet aldrig
Min bildtråd - Min dA-sida - Min facebook-sida
>>Årets manlige medlem 2006<<
Posted 20 May 2005 - 15:11
last.fm Filmtipset
Posted 20 May 2005 - 15:58
En cyborg kanske?
Posted 20 May 2005 - 17:26
Nåt mysko är det med honom iaf. Han var inte som man ska vara ...
En cyborg kanske?![]()
Din gissning är lika bra som min. Som de brukar säga.
Ha överseende med professorns storhetsvansinne, tack.
Väntar på: Skurkturneringen
Posted 20 May 2005 - 19:11