Jag hoppas på intressantare serier än i går att välja på, den som gjorde omröstningen då kunde väl hittat en bra serie bland alternativen kan man tycka.
Turnering: Tidernas Bästa TV-Serie
Posted 14 September 2006 - 21:20
Jag hoppas på intressantare serier än i går att välja på, den som gjorde omröstningen då kunde väl hittat en bra serie bland alternativen kan man tycka.
Posted 14 September 2006 - 21:54
Litar på att en ny omgång för idag är på gång?
Jag tar tag i det nu. Har varit mycket under i kvällen för attj ag skulle hinna det tidigare. Pressmeddelande att skriva, tillsammans med korrekturläsning till kommande publikation och förberedelser för spelmöte har gjort att tiden dragit ut. Är långt från klar, men har paus nu...
»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«
Posted 15 September 2006 - 05:06
Japp, jag ska rösta två gånger idag.Du hinner säkert rösta i morgon GG.
Edited by GaterGirl, 15 September 2006 - 05:45.
Posted 15 September 2006 - 05:08
skamligt att den lades ner, ville gärna se hur det hade gått för Nimrod och resten av gänget.
"Laura Daughtery" -Surface
My name is John Loengard. I'm recording this because we may not live through the night. They're here, they're hostile, and powerful people don't want you to know about it. History as we know it is a lie ......
"John Loengard"-Dark Skies
I'm federal agent Jack Bauer, and today is the longest day of my life.
"Jack Bauer"-24
Posted 15 September 2006 - 18:56
Green Wing har Wylie talat sig varm för tidigare, jag är lite nyfiken på den också.
Posted 15 September 2006 - 18:59
Posted 15 September 2006 - 19:35
Posted 15 September 2006 - 19:54
"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass
last.fm | filmtipset | twitter
Posted 15 September 2006 - 19:59
I, Claudius är som ett juvelsmycke i mitt minne. Jag har sett den i repris senare också och den var lika bra då. Helt outstanding.
Posted 15 September 2006 - 20:04
Posted 15 September 2006 - 20:04
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005
* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<< >>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<
Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.
...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.
...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.
Posted 15 September 2006 - 20:05
Inte jag heller. Efter Davide dog började det går neråt. Men jag vill verkligen se dom två första säsongerna.La Piovra var totalt fab-u-lous från början, men jag tröttnade mot slutet när den tappade stinget. Så jag har inte sett typ sista en och halva säsongen där.
Jag såg om I, Claudius nyligen och den har verkligen åldrats med värdighet. Den var tom bättre än jag minns.
Jag valde förresten att taktikrösta eftersom jag är den enda (vad jag vet) på det här forumet som sett Green Wing förutom Illyria men hon gillade den inte.
Edited by Wylie Times, 15 September 2006 - 20:06.
-Gangstagrass
Posted 15 September 2006 - 20:14
Fel serie blev struken av misstag och BH lämnad ostruken. Det är nu rättat och den serien kommer snart med i en omröstning.Glömde ni stryka Bankok Hilton förra gången?
Ja, skulle den komma ut på dvd någon gång är det ett måste-köp.Inte jag heller. Efter Davide dog började det går neråt. Men jag vill verkligen se dom två första säsongerna.
Jag blev också överraskad att den inte alls kändes daterad vid en omtitt så många år efteråt. Det är imho ett bevis på yppersta kvalitet.Jag såg om I, Claudius nyligen och den har verkligen åldrats med värdighet. Den var tom bättre än jag minns.
Jag såg din röst och undrade, när du nyss sagt att du skulle lägga rösten där. Av din beskrivning har jag blivit mycket nyfiken, men sparar den till senare. Det är mycket att se som det är just nu och jag hinner inte med...Jag valde förresten att taktikrösta eftersom jag är den enda (vad jag vet) på det här forumet som sett Green Wing förutom Illyria men hon gillade det inte.
Posted 15 September 2006 - 20:15
Understatement, jag hatade den.Jag valde förresten att taktikrösta eftersom jag är den enda (vad jag vet) på det här forumet som sett Green Wing förutom Illyria men hon gillade den inte.
Posted 15 September 2006 - 20:45
Amen.Det fanns bara ett självklart val idag: The Mysterious Cities of Gold!
Jag har gått igenom hela listan nu och postat om den. Jag har inte hittat några ytterligare felaktiga strukningar.Glömde ni stryka Bankok Hilton förra gången?

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.
»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)
Posted 15 September 2006 - 21:01
That is so true!Det fanns bara ett självklart val idag: The Mysterious Cities of Gold!
Winter is Coming
Posted 16 September 2006 - 02:01
Ja just nu är det ju viktigast att du börjar kolla på Battlestar Galactica.Av din beskrivning har jag blivit mycket nyfiken, men sparar den till senare. Det är mycket att se som det är just nu och jag hinner inte med...eftersom jag är den enda (vad jag vet) på det här forumet som sett Green Wing...
![]()
Men jag hoppas också att nån svensk kanal köper in Green Wing. Det känns som att är många som missat den.
-Gangstagrass
Posted 16 September 2006 - 19:27
Posted 16 September 2006 - 19:35
Wylie: Tiden är en bristvara som andra fått betydligt mer av än jag känns det som. Jag har fortfarande inte hunnit se de två sista avsnitten av DLM.
Edited by Marie Morot, 16 September 2006 - 19:37.
Posted 16 September 2006 - 19:36
Barnprogram verkar gå bra här på forumet!

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.
»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)
Posted 16 September 2006 - 19:43
Se Oz!
Bland det bästa som gjorts för tv någon gång...
Posted 16 September 2006 - 20:07
Den är riktigt bra och det är mer än bara barnprogram för det är så välgjort. Är väldigt glad att den gick vidare!Värst vad Citites of Gold var populär. Har jag aldrig ens hört talas om.
Skulle klart rekommendera den till även äldre. Ser ut som anime och har en historisk berättelse med blandning av scifi. Tyvärr finns den bara att hitta i vhs-rippar på nätet, jag drömmer om en dvdbox med engelskt tal.
Posted 16 September 2006 - 20:11
Word.Med dagens omröstning medföljer en uppmaning till alla som ännu ej sett serien:
Se Oz!
Bland det bästa som gjorts för tv någon gång...
Men återigen är det tre riktigt bra serier att välja på. Oz är som sagt given så det stod mellan min favvo brit-deckare Morse och Futurama. I slutändan valde jag bort den senare som säkert ändå kommer bli den som går vidare.
-Gangstagrass
Posted 16 September 2006 - 21:03
»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«
Posted 17 September 2006 - 12:33
OZ!! Håller helt med angående en av de bästa serierna någonsin.Se Oz!
Nu har jag satt The Mysterious Cities of Gold på nedladdning.
each pray'r accepted and each wish resign'd

This topic is locked