Jump to content

Photo

Vad spelar du just nu?

• This topic is locked This topic is locked
1000 replies to this topic

#526 Spidde

Spidde

Rear Admiral

• Members
  • 3,747 posts
  • Interests:Serietidningar, musik, film och litteratur.

Posted 07 April 2008 - 07:23

Assassins Creed var...överraskande. Jag hade missat en ganska integral del av spelet, vilket var coolt. Det kan vara svårt att gå ospoilad på internetet.
Hur som är det snyggt, och för det mesta lättstyrt, om än lite kinkigt på sina ställen.

Spelade igenom halva Assasins Creed under mitt påsklov. Till en början var det väldigt kul, men det är exakt samma sak hela tiden vilket gjorde att jag tröttnade. Tror jag missade samma grej som du gjorde, och jag hade nog föredragit om det inte hade varit så :P

Körde också igenom Call of Duty 4 under lovet vilket var riktigt kul. Som de tidigare spelen, med några riktigt intensiva banor. Lika kort som vanligt också :(

Sen körde jag igenom halva Gears of War varpå jag upptäckte att min sparfiler inte hade sparats. Spelar på PC och man är tvungen att skaffa ett Windows Live account för att öht kunna spara sina spel vilket man inte fick nån info om när man började spela. Sugigt värre. Får se om jag orkar spela igenom det igen. Det är trevligt spel, men vafan. Blev rätt irriterad. Och sen när jag skaffade ett account sparades inte spelen iaf, så jag hoppas det kommer en patch nån gång.
With great power comes great responsibility. This is my gift and my curse. I am Spider-man.

last.fm Filmtipset

#527 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 08 April 2008 - 15:16

Kan lägga till Destroy All Humans! 2 till min lista.

Alltså God of War, klassiska Sonic the Hedgehog, Worms 3D och Destroy All Humans! 2. :)
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#528 DanielSchenström

DanielSchenström

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,025 posts
  • Interests:Serier, rollspel, scifi, fantasy

Posted 08 April 2008 - 16:03

Sen körde jag igenom halva Gears of War varpå jag upptäckte att min sparfiler inte hade sparats. Spelar på PC och man är tvungen att skaffa ett Windows Live account för att öht kunna spara sina spel vilket man inte fick nån info om när man började spela. Sugigt värre. Får se om jag orkar spela igenom det igen. Det är trevligt spel, men vafan. Blev rätt irriterad. Och sen när jag skaffade ett account sparades inte spelen iaf, så jag hoppas det kommer en patch nån gång.

Enmligt wikipedia ska det redan finnas en patch som fixar savningsbuggen.

#529 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 09 April 2008 - 14:24

Destroy All Humans! 2: Make War Not Love är verkligen kul. :P Utöver det vanliga Invasionstemat, en hel del parodi på James Bond också (Speciellt The Spy Who Loved Me) och Anthony Stewart Head som röst till en Engelsk hemlig Agent. :D
En massa roliga skämt i spelet som t ex folk som ropar "Where are the TARDIS when you need it" när man anfaller England. :P

En annan grej jag gillar är det faktum att man i spelet kämpar för att rädda Jorden, och människorna, mot en värre fiende än en själv. Så karaktären blir lite av en Anti-hjälte som dödar en massa folk men i grunden räddar dem.
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts

#530 DanielSchenström

DanielSchenström

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,025 posts

Posted 13 April 2008 - 20:34

Ett till spel slank hem, första Rainbow Six Vegas. Har kört de första två miljöerna i både singel och coop. Jag köpte det i hopp om att kunna köra 4 pers även i detta spel splitscreen, men det kunde man inte, hade läst fel på nåt annat forum.
Gillar man den lite mer taktiska shooterserna som GRAW gillar man nog det här också.

Annars har jag gnidit vidare i Assassin´s Creed. Jag börjar förstå varför många tycker det är enformigt. Det känns inte som ett spel man vill sträckspela annat än om man är nyfiken på bakgrundsstoryn då. Störst problem har jag med att slåss, vilket jag oftast gör då jag ska hjälpa oskyldiga medborgare. Ungefär hälften av gångerna så dör jag vilket känns lagom roligt.

Jag och en polare som nöter oss genom Phantasy Star-serien är på Phantasy Star II, den som jag tycker är sämsta delen i serien och vi har faktiskt sänkt oss till att använda kartor när vi tröttnat på vissa grottor.
Det är väldigt tålamodskrävande med dessa ständiga strider, men det blir lättare av att vara två.

Efter GRAW 2: Legacy edition och Grand Theft Auto IV denna månad ska jag sätta köpstopp tills jag klarat ett par spel. Börjar bli löjligt många oklarade i hyllan nu.

#531 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 16 April 2008 - 21:48

Har tagit mig i kragen och äntligen satt igång med Doom 3. Jag försökte spela det för 2-3 år sedan men gav upp efter att jag höll på att få en hjärtinfarkt! Men nu går det helt klart bättre, hoppas man klarar det ända till slutet.
Kul spel annars. Välgjort med snygg grafik (den har ju trots allt några år på nacken)

Winter is Coming

#532 Fiskrens

Fiskrens

Social kameleont

• Moderator
  • 4,025 posts
  • Interests:Fantasy, Familj, Rollspel, Sci-Fi, Karate, Film, Musik, Gitarrspelande i varierande ordning.

Posted 17 April 2008 - 21:28

http://duelmail.thewitcher.com/

Ganska beroendeframkallande, som gammal WoW-are och dessutom Witcher-fan :)
"It's only called paranoia if you can't prove it" - William Gibson

"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower

"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin

#533 DanielSchenström

DanielSchenström

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,025 posts

Posted 21 April 2008 - 06:07

På rekordtid tog jag mig genom Rainbow 6 och GRAW 2. Där Rainbow Six var ganska knivigt, och jag dog hemskt många gånger så var GRAW 2 förvånansvärt enkelt. Bägge var dock underhållande rakt genom.

Man fick med en extraskiva med allt extramaterial (tre multiplayerkampanjer och 51 (!) multiplayerbanor bland annat...är det rekord för en speltitel utan spelargjorda banor?) som släppts till spelet i Legacy Edition som jag köpte. 2.9 GB av hårddisken dök det upp vilket är tokjobbigt för mig som sitter med en 20 GB på min 360. Jag har 13 spel och jag kan inte ha allt nedladdningsbart material till de spelen på hårddisken samtidigt. Den stora boven är förstås Final Fantasy XI som tar upp 6GB.

Måste ha en större hårddisk, men Microsoft tar lite väl bra betalt för dem känns det som.

Och nu är det bara 8 dagar till GTA IV som jag förbokade tidigare i månaden.

#534 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 21 April 2008 - 17:10

Och nu är det bara 8 dagar till GTA IV som jag förbokade tidigare i månaden.

Ja, riktigt spännande. :) ...Och 7 dagar nu. :P

Jag förbokade min Special Edition redan i sommras mren avbokade den och bokade från ElGiganten eftersom de är billigast. :)
-Sora, Kingdom Hearts

#535 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 23 April 2008 - 00:41

nu har jag äntligen spelat klart sherlock holmes vs arsene lupin. gjorde ett uppehåll på några månader men nu de sista dagarna har jag spelat klart det.

haha det blev en skateboard. :lol:
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#536 Darth Sidious

Darth Sidious

Commander

• Members
  • 251 posts

Posted 23 April 2008 - 13:14

Just nu spelar jag Super Metroid till SNES. Ett helt underbart spel. Efter att jag klarat det tänkta jag sätta tänderna i Super Castlevania IV. Även det till den bästa konsolen någonsin i mina ögon, nämligen Super Nintendo Entertainment System (SNES) :)

Ingen annan konsol kommer i närheten av den glädje som jag upplevt med SNES.

Edited by Darth Sidious, 23 April 2008 - 13:15.

#537 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 23 April 2008 - 16:56

håller på att spela: Art of Murder - FBI Confidential inte speciellt svårt men ändå kul.
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#538 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 30 April 2008 - 17:59

Spelade klart Doom 3 för några dagar sen och nu spelar jag expansionen "Resurrection of Evil".
Den är jag nog klar med snart då jag precis kom till "helvetesnivån" :P

Winter is Coming

#539 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 30 April 2008 - 21:32

Grand Theft Auto IV!!! :thumbsup:
-Sora, Kingdom Hearts

#540 DanielSchenström

DanielSchenström

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,025 posts

Posted 01 May 2008 - 11:06

GTA IV som de andra miljonerna i världen...

Sen har jag spelat klart Phantasy Star II, och det känns lite som en börda som lossnat från ens axlar, på slutet var man lite less på de sega turbaserade striderna. Slutbossen var riktigt enkel, speciellt med tanke på hur bossen innan var. Slutet var ganska coolt där man fick reda på vilka det var som hade skapat den maskin som översåg den planet man först var på.

Och precis när det var klart så kickade jag och polaren jag spelar dessa old-school-rollspel med igång Phantasy Star III: Generations of Doom. Grafiskt och ljudmässigt är det ett snäpp bättre än sin föregångare, men spelmässigt är det mesta sig likt, och det bjuder på ganska lite story. Däremot känns det som det håller ett högre tempo här i början, man överlever längre, man har mer magi i början och det är lite lättare att förstå vart man ska gå.

Jag har spelat ett till kapitel i det för Nintendo så okaraktäristiska Eternal Darkness och det är precis på rätt nivå av läskighet för mig, mer än så så vill jag inte spela dem ensam iaf. Det är det enda Gamcubespel jag har där jag inte sitter fast så bara det är ju ett plus.

Andra Gamecubespel som snurrat nyligen är Rogue Leader som jag blir tokig på de svåra uppdragen i, och Metroid Prime där jag har en boss att spöa på men misslyckas ideligen.

Morrowind har jag lirat vidare i. Jag läste att man kan klara spelet på en kvart, men jag ligger ganska långt efter då jag är i andra staden och ska hämta en grej i en dvärggrotta och bara det har jag säkert spenderat 10 timmar på. Det fick ett abrupt slut när min rollperson helt utan magiska formler eller vapen sprang in i spöken och inte kunde göra annat än att fly.

Något jag reflekterat över är grafiken och hur primitiv den fortfarande är på förra generationens maskiner, jag tycker det känns som den nuvarande generationen är den första där 3D-spel börjar att komma till sin rätta även om det fortfarande måste fuskas med ganska mycket 2D-element. Det är just storleken på världarna som kan målas upp nu som jag får den känslan av.

#541 Hofling

Hofling

The Hoff

• Moderator
  • 3,277 posts

Posted 01 May 2008 - 11:21

Själv spelar man inte GTA4 och kommer inte göra det på ett bra tag heller, för den delen.

IStället så blir det The Witcher som jag precis "köpte" ( :whistle: )

Snart färdg med första kapitlet i witcher, ska bara lyckas döda Beast.

En sak jag reagerar lite på är att jag har inte hört ett knyst om snusket i the Witcher, där man kan välja att ligga med nån häxanklagad kvinna för att sedan kasta henne till vargarna, samt få tarotkort med "erövringarna" nakna på. Och det finns tydligen en 5-6 kvinns i hela spelet man kan "samla".
Men Mass Effect blev det en jäkla massa snack om för att man nästan såg ett bröst, i ett par sekunder av ett väldigt långt spel.

"Lustigt", hur det kan skilja sig. Ibland.

Edited by Hofling, 01 May 2008 - 21:27.

Min bildtråd - Min dA-sida - Min facebook-sida

>>Årets manlige medlem 2006<<

#542 DanielSchenström

DanielSchenström

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,025 posts

Posted 11 May 2008 - 17:46

Witcher var helt enkelt inte lika mainstream, och på PC har det funnits snuskspel och spel med snusk i hur länge sen som helst medans det är ovanligt på konsol här i väst. Konsoler är ju för barn, medans pc är för vuxna i en hel del personers sinnen.

GTA är jag nu klar med efter ca 45 timmar och 60%. Något jag uppskattat jämfört med San Andreas är att spelet var mycket lättare och det var bra mycket färre uppdrag jag fick spela om.

Nu ska jag bara klara Assassin's Creed (på sista uppdraget), sen kan jag börja beta av min bakkatalog av äldre oklarade titlar igen.

#543 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts

Posted 11 May 2008 - 17:50

Dynomite spelar jag. :D

#544 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 11 May 2008 - 18:07

Jag har börjat spela Jade Empire till xbox.

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter

#545 Fiskrens

Fiskrens

Social kameleont

• Moderator
  • 4,025 posts
  • Interests:Fantasy, Familj, Rollspel, Sci-Fi, Karate, Film, Musik, Gitarrspelande i varierande ordning.

Posted 11 May 2008 - 18:55

Själv spelar man inte GTA4 och kommer inte göra det på ett bra tag heller, för den delen.

IStället så blir det The Witcher som jag precis "köpte" ( :whistle: )

Snart färdg med första kapitlet i witcher, ska bara lyckas döda Beast.

En sak jag reagerar lite på är att jag har inte hört ett knyst om snusket i the Witcher, där man kan välja att ligga med nån häxanklagad kvinna för att sedan kasta henne till vargarna, samt få tarotkort med "erövringarna" nakna på. Och det finns tydligen en 5-6 kvinns i hela spelet man kan "samla".
Men Mass Effect blev det en jäkla massa snack om för att man nästan såg ett bröst, i ett par sekunder av ett väldigt långt spel.

"Lustigt", hur det kan skilja sig. Ibland.

"Over there" finns spelet endast i en censurerad utgåva - har nog hållit nere diskussionen en del. Vi Européer är ju så mycket mer vana vid snusk ;) . Tycker själv att den delen var en smula fjantig, framför allt att man på några ställen måste "samla kort" ( :whistle: ) för att komma vidare. Hade gärna fått vara helt frivilligt. Och det är betydligt fler än 5-6 "kort"

"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin

#546 DanielSchenström

DanielSchenström

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,025 posts

Posted 14 May 2008 - 19:49

Assassin's Creed har jag nu betat av. Jag tänker inte spoila nåt, men om de kunde ha varierat gameplayet på det sätt det gör med några av ens lönnmord och det två sista striderna så skulle det vart oändligt mycket bättre än de eviga klättringarna upp för torn, misshandlarna, informatörsflagsinsamlingarna och andra standarduppdrag.

Nästa spel på dagordningen är Deus Ex: Invisible War och Syberia II. Det sistnämnda blir jag så störd av att jag spelar genom det med en walkthrough framför mig på skärmen. Jag gillar Myst-spelen och deras problemlösning, men den här lite mer old-school-varianten klarar jag inte av alls längre. Det är alldeles för långa sträckor att gå, alldeles för otydliga visuella ledtrådar och dumma lösningar.

#547 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 16 May 2008 - 23:31

Marvel Ultimate Alliance, denna gång med min nyköpta gamepad :D

Winter is Coming

#548 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 17 May 2008 - 01:55

Jag började spela Jade Empire för en vecka sen. Väldigt bra än så länge. Bioware gör en sällan besviken. Eller ja, bortsett från det här med att spela god och ond. Att vara otrevlig och taskig är INTE detsamma som att vara ondskefull. I det här spelet förklarar dom dessutom att det inte handlar om gott och ont utan snarare två olika filosofier kring egen styrka vs. styrka genom andra. Men så fort man kommer igång är det samma visa som i KotOR.

Jag har fortfarande inte spelar klart Tribes of the East pga datorkrångel som förhoppningsvis löser sig till veckan. Orc kampanjen var dock väldigt rolig att spela även om det finns en taktik som gör att man blir så löjligt mäktig mot slutet av banorna. (Ryker förmodligen i nästa patch)

Psyconauts är dock avklarat och var väldigt roligt och annorlunda plattformsspel. Tim Schafer är grym på att skriva rolig story och framför allt bra dialog. Man kan dessutom ana att Nintendos EAD team sneglat lite på Psychonauts när dom gjorde Mario Galaxy.

Jag är iaf väldigt sugen på Brütal Legend nu. :)

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter

#549 Fiskrens

Fiskrens

Social kameleont

• Moderator
  • 4,025 posts

Posted 18 May 2008 - 21:44

Har just börjat på Bioshock. Klart skön stämning: 60-talet men där "den sköna nya världen" med total frihet utan moral har gått helt över styr (känns som om man tagit en hel del inspiration från Fallout). Men förstapersonsskjutare av den här typen känns mest frustrerande, kliar i fingrarna att börja fuska med en gång...

#550 DanielSchenström

DanielSchenström

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,025 posts

Posted 18 May 2008 - 22:09

Så, då var Deus Ex: Invisible War och Syberia II slutspelade.

Deus Ex var helt okej, det var en sjysst story, men jag kände mig lite låst hela tiden då det blev väldigt mycket sparande och testande för att inte göra nåt dumt mot fel faktion. Styrningen i strider kändes inte lika hundra som exempelvis i Halo men i övrigt så kändes det rätt. Jag skulle säga att det som drar ner mitt betyg mest är de enormt tråkiga miljöerna som oftast var väldigt instängda och lite färglösa.
Ett plus är att de olika sluten som finns kan ses genom en sparning ganska sent i spelet så att man lätt kan se dem alla utan överdriven ansträngning, bara ett par minuters spel.
På många sätt känns det faktiskt som Perfect Darks tråkiga styvsyster.

Syberia II...ja... Jag är glad att det är över och det hade några sjyssta sekvenser och lustigheter men det utgör tyvärr inte mer än nån procent av spelet för mig.

Näst på dagordningen står Morrowind, Arx Fatalis, Sudeki The Bard´s Tale (nya versionen), Jet Set Radio Future, Superman Returns och Phantasy Star III, för att nämna några jag påbörjat och inte spelat klart.