Jump to content

Photo

Xena | Allmän diskussion & nyhetstråd

• Please log in to reply
787 replies to this topic

#526 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 09 August 2006 - 21:02

:hug: Duktig pojke! :D

Tack :)

Ahh... det blir något sådant här då:

Typ... :P

BTW - ny avatarbild :)

THE RING

Det börjar dåligt med mer flashback-berättande och en tråkig strid. Särskilt eftersom den är så skakigt filmad att man inte riktigt kan se vad som sker. Men då det är avklarat blir det bättre. Jag gillar Brittney Powell, men hon ser så skör och bräcklig ut att det är lite svårt att ställa sig om till henne som Brunhilda. De som känner till lite om nordisk mytologi blir inte alls överraskad över att hon är en valkyria. Långt ifrån - men det fungerar ändå rätt väl. Och jag tycker att det är intressant att se en annan känna så stark passion för Gabrielle att hon är redo att offra sig för den. Det gillar jag - och jag gillar även Gabrielles starka passion i avsnittets början att slunga sig in i faran för att hjälpa Xena.

Amnesia... :blink: Och betyder det att vi kommer få se mindre Gabrielle under nästa avsnitt då hon är skyddad av elden? :(

Och, BTW, Odin suger. Varför har han två ögon för? :(

Betyg: 7 av 10.

Snygg avatar föresten... Stylish. :lol:
(Såg nu nya versionen förresten?)

Tyckte den var passande. ;)

Jo, jag såg den - men då var den gamla bilden redan uppladdad så jag orkade inte göra om :P
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#527 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 09 August 2006 - 21:08

Ahh... det blir något sådant här då:

Typ... :P

BTW - ny avatarbild :)

:thumbsup:

THE RING

Tja... Lite mindre kanske. Men det blir en reunion utan dess like . ;) Och jag har faktiskt ingen aning varför Oden har två ögon... han har kanske inte misst den ena ännu... ;) Jag gillar avsnittet. Jag gillade twisten med den eviga flamman, och Xenas amnesi.

Tycker man lyckas bra med att hålla ihop historien och jag gillar Brittany som Brunhilda. Gillar hennes lilla privata intrig där. Xena brister ju ganska ofta i ljud och bild - men jag brukar sällan störa mig på det. Striden lämnar kanske en del övrigt att önska, men det kan jag leva med.

The ring får 3 Nordisk-Mytologiska.Törnrosor av 3 möjliga.

fqq5BYam.jpg

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)

#528 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts

Posted 09 August 2006 - 21:26

Och jag har faktiskt ingen aning varför Oden har två ögon... han har kanske inte misst den ena ännu... ;)
:

Har för mig det var rätt tidigt han miste den, så han borde inte haft två ögon. En miss helt enkelt :(

Jag gillar avsnittet. Jag gillade twisten med den eviga flamman, och Xenas amnesi.

Amnesi är ofta ganska tråkiga att se, så jag var rätt intresserad av att se vad det slutade i.

Gillar hennes lilla privata intrig där. Xena brister ju ganska ofta i ljud och bild - men jag brukar sällan störa mig på det.

Samma här - så då jag påpekar det skär det sig rätt rejält tycker jag.

THE RETURN OF THE VALKYRIE

Xena: "It wasn't magic..."

...det var Gabrielle. Lite mindre än vanligt, men å andra sidan så får vi nu se ur Xenas perspektiv hur viktig relationen är. Hur hon sakta återfår minnet om vem hon är och framför allt vem Gabrielle är. Det kunde ha varit en riktigt bra avsnitt, men jag stör mig så mycket på hela vikinga-tjafset nu så det är svårt att bry sig.

Poängen med avsnittet är ju att Xena äntligen får knyta upp några fler trådar från sitt förflutna. Men enough's enough... Det kan hon göra i Grekland. Inget mer fjanteri nu, snälla!´

För övrigt vill jag lägga till att det kändes lite forcerat med brölloppet i början, även om jag förstår dess poäng. Men jag har sett betydligt värre användning av amnesi - här sköttes det rätt snabbt och bra. Det blev aldrig långt och utdraget.

Och Gabrielle får långt hår... Usch. Jag hoppas det försvinner snabbt och inte är tänkt att vara kvar.

Ett fel i det här avsnittet - det säger att det gått ett år sen sist, medan Xena i slutet säger "för 35 år sedan" - det skulle vara 36 :P

Betyg: 6 av 10.

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#529 Peak

Peak

Dear Leader

• Admin
  • 11,184 posts

Posted 09 August 2006 - 21:53

Du kommer alltså inte att gilla den 5-delade uppföljaren som börjar om två avsnitt?

Kidding, kidding

//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."

#530 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts

Posted 09 August 2006 - 22:48

Du kommer alltså inte att gilla den 5-delade uppföljaren som börjar om två avsnitt?

:upset:

Kidding, kidding

Vet hut, människa! Att skrämma mig så...

#531 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 10 August 2006 - 08:31

:lol:

THE RETURN OF THE VALKYRIE

Själv gillar jag ju Norse trilogin. :P

Skulle ha varit kul att få närmare insyn hur Xena hamnade där hon hamnade i början av detta avsnitt. Det talas om att hon drogs upp ur vattnet. Undrar hur det gick till. Jag att det är en bra upplösning av trilogin. Valkyriorna får tillbaka sin ledare, Xena sitt minne och Gabrielle sin Xena.

Jag vet inte hur man skall tolka det att Xena återfick minnet när hon passerade i elden, skall man tolka det som en renande eld som helade hennes brutna minne? Eller vad det något annat?

06x13: You Are There håller ju också till här uppe - men det är ett annan typ av avsnitt.

Return of the Valkyrie får 3 ringar av magisk eld av 3 möjliga.

Miniteaser: Old Ares had a farm. Håll i hatten. Den fd krigsguden sadlar om och blir bonde!

Edited by XC, 10 August 2006 - 08:37.

fqq5BYam.jpg

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)

#532 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts

Posted 10 August 2006 - 10:06

Skulle ha varit kul att få närmare insyn hur Xena hamnade där hon hamnade i början av detta avsnitt.

Det vill inte jag :P Det hela känns ganska sekundärt och det skulle betyda att det ännu skulle vara ett "Xena -alone as a hero"-avsnitt. Du vet vad jag tycker om dem ;)

Jag vet inte hur man skall tolka det att Xena återfick minnet när hon passerade i elden, skall man tolka det som en renande eld som helade hennes brutna minne? Eller vad det något annat?

Jag tolkade som att kärleken övervann den förbannelse som ringen skapat övervann det. När hon mindes sin kärlek till Gabrielle genom kyssen så visste hon vem hon var igen. Talesättet säger ju "love conquers all".

#533 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 10 August 2006 - 12:51

Jag tolkade som att kärleken övervann den förbannelse som ringen skapat övervann det. När hon mindes sin kärlek till Gabrielle genom kyssen så visste hon vem hon var igen. Talesättet säger ju "love conquers all".

*Lägger en hand på Cappys axel för att stötta honom så han inte ramlar ned bland subtextarna* :lol: Kanske det - men om jag inte minns fel så sker en förändring redan när hon passerar elden.

Edited by XC, 10 August 2006 - 12:54.

fqq5BYam.jpg

#534 Peak

Peak

Dear Leader

• Admin
  • 11,184 posts

Posted 10 August 2006 - 13:17

Subtext... :urk:

Är oftast väldigt antishipper själv, eftersom shippers ofta inte baserar åsikter på ett avsnitt om det är bra eller inte, utan hur det går med deras ship. Trots att det (som i Gabbys och Xenas fall) är helt och klart tydligt att de gillar karlar, båda två.

//Peak

sixty six."

#535 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 10 August 2006 - 13:55

Ahh... Men fördrar helt tydligt varandras sällskap. ;) :P

fqq5BYam.jpg

#536 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts

Posted 10 August 2006 - 15:26

Allt som gör en serie bra är i grunden bra - men man skall aldrig låta sig förblindas av någonting. (Sedan har ju Peak varit shipper även om han inte vågar erkänna det ;) ) Så jag har inga problem med shippers - är själv det på vissa ställen - i Buffy var jag Buffyy/Xander-shipper - men inte sjutton sitter jag och gnäller över att det aldrig blev av. Så att shippa är inte något negativt - det de idiotiska personerna som inte klarar hålla balansen som är negativa.

För övrigt kan man även tala om Gabrielle/Xena-shipperi - utan att mena de ska ha het, lesbisk sex vid lägerelden varje natt. Det kan även betyda att man tycker de är själsfrände - och det är ju ingen subtext, det är... Ja, text. :P

#537 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 10 August 2006 - 15:35

Ahh. Men Xeniter skiljer på Subtexters och Shippers. :) Fast shipper är då främst inriktade på hetro-förhållanden av olika slag.

Edited by XC, 10 August 2006 - 15:36.

fqq5BYam.jpg

#538 Peak

Peak

Dear Leader

• Admin
  • 11,184 posts

Posted 10 August 2006 - 16:02

Xena/Ares... :D

Jodå, jag är shipper lite (Buffy/Spike-shipper bland annat). De jag irriterar mig på är de som typ mordhotar TPTB om det inte går som de vill (Willow/Tara-shippers, jag tittar på er.. :P ). Xena/Gabby-subtexters/shippers/whatever är väl rätt så illa också, tycker jag. Jag har lurkat på rätt många Xena-forums i mina dagar..

Kan väl påpeka att

het, lesbisk sex vid lägerelden varje natt.

skulle förhöja min behållning av serien ännu mer, dock.. :) Men, det är sånt man har fanfics till.. :P

//Peak

sixty six."

#539 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts

Posted 10 August 2006 - 17:00

Om det skall vara sådant i serien (hey! Jag är man, vissa saker måste man gilla...) så är jag nog hellre Gabrielle/Callisto-shipper ;)

Men jag håller med det Peak skriver om att jag stör mig på folk som blir så bortskämda över att inte få som de vill (ja, W/T-shippers är ett bra exempel). Men det är ju inte shipp som är fel då, även om det är lättare att säga (ungefär som jag säger Tolkien suger, men egentligen menar de som tycker hans böcker är bra). Men sällan blir något bra om man blir extrem fanatisk...

OLD ARES HAD A FARM

Gabrielles hår är kort igen! :thumbsup:

Ett komediavsnitt på sätt och vis - och av det mer fysiska slaget också. Ares som bonden - who would have thought? Det är något så overkligt och otänkbart så det blir helt rätt. Och det är också en resa för Ares och jag tycker man får en större dimension till honom. Karaktärsutveckling är ganska trevligt - och det kanske trevligaste är hur han fäster sig vid hunden. :)

Scenen där de tre delar sängen var också mycket roande... Det här kanske är det bästa avsnittet hittills i säsongen. :)

Betyg: 8 av 10.

#540 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 10 August 2006 - 17:25

Callisto/Gabrielle skulle kanske givit ännu en dimmension till det kaos som kallas Xena-mytologin. :P

OLD ARES HAD A FARM

Ett av de mest osannolika avsnitten i hela serien. :P Titeln skvallar ju lite men ändå så är avsnittet nästan en rak höger mitt i ansiktet. Lite väl låga skämt här och där, men ändå så är det här ett helt fantastikt avsnitt. Mer av Xenas barndom, mer innovativ Gabrielle och mer mänsklig Ares. Sido historien med Horace är ju bara för söt. :D

En av de bästa scenerna är ju sängscenen (helt klart). Jag gillar också scenen där grannen plockar ned Ares på jorden.

Gre: "Oh, well-- I mean-- you being an older man and everything. Oh, don't get me wrong, I mean, you're-- you're in great shape, and-- you hold yourself so well. You know, good posture's so very imporant. It's just that you're-- you're so much more sophistocated than what I'm used to, and-- well-- with the gray hair, it's just-- "
Ares [Laughs]: "Gray-- gray-gray hair. Gray hair."
Gre: "Oh-- you have that-- patch of gray just-- there."
Ares: "Was that rain? I-- fix the roof."

Helt underbart! Snacka om att kyla ned killen.

Själva storyn i sig är väl banal nog och passa säsong 1 eller 2 men det är sceneriet som gör det. Bara tanken på en krigsgud leka bonde är helt outstandning.

Antagligen ett av seriens bästa komedi avsnitt.

Betyg: 3 Vilsne hundar av 3 möjliga.

Extra: Fru Remlunds Recension av detta avsnitt är antagligen en av de roligaste som jag läst.

Jag trodde jag sett allt, tills jag såg Ares som bonde. Han gick från ironisk till chockerande charmig på en hundradels sekund och finns det någon här som ärligt kan säga att de, när de slår sig ner framför teven och tittar på nästa omgång av Farmen på fyran, suckar uppgivet och konstaterar: Ares hade gjort det där så mycket bättre!”

Kan inte annat än hålla med.

Edited by XC, 10 August 2006 - 17:29.

fqq5BYam.jpg

#541 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts

Posted 10 August 2006 - 18:33

Callisto/Gabrielle skulle kanske givit ännu en dimmension till det kaos som kallas Xena-mytologin. :P

Jag är inte den som är den... :P

Ett av de mest osannolika avsnitten i hela serien. :P Titeln skvallar ju lite men ändå så är avsnittet nästan en rak höger mitt i ansiktet.

Jag håller helt med - och det är ett grymt avsnitt. Faktum är att det här avsnittet är det överlägset bästa avsnittet hittills i säsongen. Tycker den starka motpolen är så underbar att se, samtidigt som man ser någonting "redeeming" över Ares-karaktären.

Bästa scenen tycker jag är då Gabrielle improviserar och skall spela pilsk hustru åt Ares :thumbsup:

Själva storyn i sig är väl banal nog och passa säsong 1 eller 2 men det är sceneriet som gör det. Bara tanken på en krigsgud leka bonde är helt outstandning.

Skillnaden mellan det här avsnittet och om det varit i säsong ett eller två är att det är starkare karaktärsrelationer. De har helt enkelt mer att jobba med - som jag sagt tidigare, i de senare säsongerna kan man skyla över dne dåliga storyn med en underbar relationsdrama mellan Gabrielle, Xena och andra återkommande karaktärerna.

Och ja, Ares skulle gjort det bättre... :P

#542 Forever Xena

Forever Xena

Warrior Princess

• Moderator
  • 10,223 posts

Posted 10 August 2006 - 18:54

OLD ARES HAD A FARM

Gabrielles hår är kort igen!

Ett komediavsnitt på sätt och vis - och av det mer fysiska slaget också. Ares som bonden - who would have thought? Det är något så overkligt och otänkbart så det blir helt rätt. Och det är också en resa för Ares och jag tycker man får en större dimension till honom. Karaktärsutveckling är ganska trevligt - och det kanske trevligaste är hur han fäster sig vid hunden.

Scenen där de tre delar sängen var också mycket roande... Det här kanske är det bästa avsnittet hittills i säsongen.

Betyg: 8 av 10.

En av mina favorit komedi avsnitt :D

Tycker Ares er bra her.Gillar också openingscenen , när Xena helt öppenbart starter en fight , och man ser gabrielle nästen himlar med ögonen och sen hoppar ind i fighten med full fart och även hon tyckar den er kul.

Ares och hunden ja :lol: hunden som försvarer Ares och bitar Xena.

Sengscenen så klart bäst :D

Snart er hu halvvägs Capshaw , inte många Xena avsnitt kvar :(

Nästa avsnitt er regisserad ( directed )av Renee O Connor ( Gabrielle ) ett amazoneavsnitt.Jag tyckar om avsnittet får se vad du kommer tycka :)

Xena doesn't just have a warcry. She made war cry. Just ask Ares

For Xena, death is never permanent. Its just a slight set back and always part of her plan.

If you're going through hell, keep going.Winston Churchill

Combat Information Center

Min avatar samling

#543 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts

Posted 10 August 2006 - 19:11

Alla som inte redan uppmärksammat det - gå hit:

http://www.scifinytt...?showtopic=5009

Rösta sedan på Xena. :P

när Xena helt öppenbart starter en fight , och man ser gabrielle nästen himlar med ögonen och sen hoppar ind i fighten med full fart och även hon tyckar den er kul.

Jo, håller med om att det är sött :D

Det finns många goda scener och situationer som är underbara i det här avsnittet :)

Snart er hu halvvägs Capshaw , inte många Xena avsnitt kvar :(

Nej, hur skall jag klara mig sedan? :upset:

Nästa avsnitt er regisserad ( directed )av Renee O Connor ( Gabrielle ) ett amazoneavsnitt.Jag tyckar om avsnittet får se vad du kommer tycka :)

Amazoner gillar jag! Ser fram mot det :)

#544 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts

Posted 10 August 2006 - 23:18

DANGEROUS PREY

Snälla, snälla.... Ta mig tillbaka till norden! :(

Jag trodde botten var nådd med de nordisk mytologiska avsnitten, men nej då... Det blir bara värre och värre. Amazonerna har reducerats till patetiska varelser och med ointressanta karaktärer. Vanligtvis blir man glad över bekanta ansikten, men Varia tillhör inte dem. Maken till ointressant karaktär får man leta efter. Allt det som byggts upp kring amazonerna rörande stämning och intresse håller nu på att raseras helt och snabbt.

Inte blir avsnittet bättre av att det bara är Xena som får något utrymme. Om det här är sista säsongen och man skall bara ha ett Xena-avsnitt där hon är med enbart och ingen Gabrielle så finns det så pass mycket intressantare vägar man kunde valt. Nej, usch och fy!

Betyg: 4 av 10.

#545 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 11 August 2006 - 13:28

Avsnittet är Gabrielle Light eftersom Renee höll till bakom kameran - i regissörsstolen. :)

Själv gillar jag avsnittet. Visst är ju Varia en av de mest bortskämda amazonerna i seriens historia men jag gillar ändå storyn. Det är alltid lika kul och se Xena i full action och i teaching-mode. (Något om hon sällan behöver göra med Gabrielle numera) och se Varia gå in i den vägg som kallas Xenas Envishet är faktiskt ganska kul. :)

Betyg: 2 psykopatiska jägare av 3 möjliga

Amazonerna återvänder i två avsnitt - och enligt mitt tycke så är de båda episoderna starkare än detta.

Edited by XC, 11 August 2006 - 13:31.

fqq5BYam.jpg

#546 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts

Posted 11 August 2006 - 13:33

Jo, det var väl därför -men det ögr ju inte avsnittet bättre :P

Nej, jag håller med att Gabrielle inte behövs läras upp - så varför ta fem steg tillbaka - dessutom med en bortskämd snorvalp? Nää... Det här är inte bra alls. :(

THE GOD YOU KNOW

Caligula... Har väntat på det - det känns som naturligt att ta upp det nu när man passerat Caesar och går vidarei historien. Vad jag dock tycker är synd är att man inte foreshadar detta innan. Det hade avsnittet vunnit på.Fast den patetiska Caligula kanske inte förtjänar den respekten.

Att hon skulle döda Michael trodde jag inte, men det är intressant att hon försökte. Xena är en rebell och har problem med övermakten - förstår varför FX gillar serien så mycket som den wannabe-rebell hon är ;) Xena är den perfekta förebilden. Att Xena förlorar gåvan från gud att döda gudar har jag väntat på länge. Jag trodde redan det skulle komma i början av säsongen, men det dröjde så här lång tid ändå.

Det var inte särskilt länge som Ares fick stanna bonde, men det är roligt att se han där. Det visar att han faktiskt bryr sig om någon annan än Xena och massmord. Han bryr sig om Aphrodite också. Och det är roligt att se Aphrodite igen - särskilt när hon blir sig själv i slutet. Scenen där hon frågar om Gabi är hennes vän är söt - och scenen där den drogade Aphrodite försöker kyssa Gabrielle är hetare än alla stunder de placerat Gabrielle och Xena i nakna i ett badkar... :P

Och nu var det slut på Olympens gudar :(

Betyg: 7 av 10.

#547 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 11 August 2006 - 13:59

THE GOD YOU KNOW

Gillar det här avsnittet. Lite trivia: Det påstås att bonden som spetsar Caligula i början är Keanu Reeves (har aldrig sett några bekrädtade uppgifter om det dock). Caligula spelas av Alexis Arquette, bror till Patricia "Medium" Arquette och David "Gift med Courtney Cox" Arquette. Läste någonstans (tror det var Aftonbadet) att Alexis är transvestit och numera föredrar att refereras som kvinna.

Var var jag? Jovisst ja...

Aphrodite blir indragen i Caliguas sjuka värld och blir långsamt kysst till ... dödlighet? Låter hel mysko en så är det. Ares känner skillnaden i strömmarna och rusar genast till rom - dä ahn sbavar över Xena som just snavat över Eve. Kanon.

"Drottningen av Saba" är väl en sådan där typisk karaktär som FI antagligen skulle klanka ned på. Men fyller sitt syfte och jag tycker faktiskt att det är lite kul när Xena och Gabrielle spelar andra roller för att få saker och ting dit dem vill.

Aphrodite (sa du att det var roligt och träffa henne igen? :blink: ) och Gabrielle har ytterligare några bonding moments men den nedåtgående spiralen kan inte stoppas. Den kända världen förlorade sin kärleksgudinna. Och jag håller med - det var verkligen på tiden att Xenas guddödar krafter sinade. (Även om jag tycker Michael är lite väl naiv - trodde han att Xena skulle döda någon som hon såg som sin vän?).

Betyg: 3 sinade guddoms källor av 3 möjliga.

Teaser: Några lösa trådar binds samman och får ett avslut i detta sanslösa avsnitt med Michael Hurst!

fqq5BYam.jpg

#548 Peak

Peak

Dear Leader

• Admin
  • 11,184 posts

Posted 11 August 2006 - 14:49

Det jag har stora problem med i säsong 5 är massmordet på alla gudar.. :( Änglar och sånt är inte alls lika kul som Hades med flera...

Säsong 6 är mångdubbelt bättre.. :D

//Peak

sixty six."

#549 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 11 August 2006 - 15:07

Twilight of the Gods är ett av de större misstagen man gjorde i säsong 5. Det kan jag faktiskt hålla med om. :)

BTW, läste just första numret av serietidningen Xena oc den tycks inte iöht följa TV-Seriens kronologi...

fqq5BYam.jpg

#550 Peak

Peak

Dear Leader

• Admin
  • 11,184 posts

Posted 11 August 2006 - 15:14

Jag antar att tanken var att bereda väg för den kristna guden, eller nåt, nu när Hercules är slut. Men det funkade inget vidare i slutändan. Nåväl, det var ju inte Dahak som "vann" iaf.. :P

Men Ares lever iaf vidare.. :P Som man ser i diverse avsnitt som utspelar sig i nutiden...

//Peak

sixty six."