Jump to content

Photo

Hobbit: En Oväntad Resa / The Hobbit - An Unexpected Journey

• Please log in to reply
652 replies to this topic

#526 Fiskrens

Fiskrens

Social kameleont

• Moderator
  • 4,025 posts
  • Interests:Fantasy, Familj, Rollspel, Sci-Fi, Karate, Film, Musik, Gitarrspelande i varierande ordning.

Posted 19 July 2011 - 16:12

Håller med. Stämmer kanske varken med hur de beskrivits i boken eller ens egna föreställningar (som i mitt fall oftast är väldigt luddiga), men det har lagts jobb på att ge var och en av dem egna karaktärsdrag och någon slags personlighet verkar det som.
"It's only called paranoia if you can't prove it" - William Gibson

"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower

"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin

#527 Den Gröne Hämnaren

Den Gröne Hämnaren

l'Empereur des Lumières

• Moderator
  • 2,579 posts

Posted 20 July 2011 - 09:25

Det känns som att det är rätt viktigt att göra så. Kan ju vara knepigt att räkna med att folk kan hålla reda på tretton dvärgar som presenteras på samma gång. (Om det nu är så att det önskas att man håller reda på dem, och inte bara ser dem som en vanlig allmän klase dvärgar.) Och svårast blir det förstås om alla ser likadana ut. Lättare hade det kanske blivit om de hade unnat sig fler olika färger.

#528 Garm

Garm

Rear Admiral

• SuperMod
  • 3,785 posts

Posted 21 July 2011 - 12:09

Production Video #3

http://www.youtube.com/watch?v=t47TXEi0No0

#529 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 21 July 2011 - 23:41

Alla Hobbitar i en och samma bild
Klicka på bilden för att se större format

Tired of meeting Hobbit dwarves one at a time? They're all here! | Blastr

We've been introduced to the dwarves of The Hobbit in ones and twos and threes. But isn't about time we saw them all? Yes. Yes, it is.

Check out the pic below in which we finally get a look at the whole merry band—which includes Bombur (Stephen Hunter), Bofur (James Nesbitt), Bifur (William Kircher), Nori (Jed Brophy), Ori (Adam Brown), Dori (Mark Hadlow), Thorin Oakenshield (Richard Armitage), Balin (Ken Stott), Dwalin (Graham McTavish), Oin (John Callen), Gloin (Peter Hambleton), Fili (Dean O'Gorman) and Kili (Aidan Turner).

Click to view at a larger size.

Posted Image

The Hobbit: An Unexpected Journey hits theaters December 14, 2012.

Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.

#530 Den Gröne Hämnaren

Den Gröne Hämnaren

l'Empereur des Lumières

• Moderator
  • 2,579 posts

Posted 22 July 2011 - 11:19

Appappapp!! Det där är faktiskt inga hobbitar!

#531 Garm

Garm

Rear Admiral

• SuperMod
  • 3,785 posts

Posted 22 July 2011 - 12:09

En officiell och högupplöst bild från PJ, där alla dvärgar är samlade. Intressant att sitta och studera alla detaljer. Det kan bli bra det här. Jag ser fram emot att få se dom in action så att säga. :)

#532 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 22 July 2011 - 16:17

Är det samma bild som Georgia länkar till? (sitter på långsam uppkoppling och ids bara inte kolla själv)

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper

We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.

#533 Fiskrens

Fiskrens

Social kameleont

• Moderator
  • 4,025 posts
  • Interests:Fantasy, Familj, Rollspel, Sci-Fi, Karate, Film, Musik, Gitarrspelande i varierande ordning.

Posted 22 July 2011 - 20:31

Jepp, det är samma bild. Tycker nog Thorin har för liten näsa, förresten.

"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin

#534 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 23 July 2011 - 01:18

Tack Fiskrens. :)

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.

#535 Garm

Garm

Rear Admiral

• SuperMod
  • 3,785 posts

Posted 25 July 2011 - 13:33

Jepp, det är samma bild. Tycker nog Thorin har för liten näsa, förresten.

Samma bild. Den jag länkade till är dock högupplöst till skillnad från den som postades tidigare.

Tillsammans så har jag lättare att ta till mig dom olika dvärgarna, betydligt lättare än vad jag hade när dom presenterades två och två. Hoppas att det håller i sig även tills man ser filmen. För en del detaljer avviker som sagt från min personliga syn på hur jag trodde att dom skulle se ut. Vilket i och för sig bara var väntat, men lite ovant.

#536 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 04 September 2011 - 17:31

Aftonbladet fick ett snack med Persbrandt och naturligtvis dök "The Hobbit" upp i intervjun. :)

Artikeln på Aftonbladet

#537 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 21 December 2011 - 07:07

Kolla in trailern som kom inatt!

#538 Fiskrens

Fiskrens

Social kameleont

• Moderator
  • 4,025 posts

Posted 21 December 2011 - 08:42

Kändes som att hoppa tillbaka 10 år ungefär - på gott och ont (mest gott). Inget snack om att det känns att det är samma personer bakom Hobbitten som LoTR: exakt samma stämningar, miljöer och dramaturgi. Det var inte mycket lättsamhet och humor där inte. Kan inte låta bli att tänka på vad resultatet blivit med del Toro bakom spakarna.

#539 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 21 December 2011 - 12:19

Håller med - det kändes lite som att komma hem. :)

fqq5BYam.jpg

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)

#540 Fiskrens

Fiskrens

Social kameleont

• Moderator
  • 4,025 posts

Posted 21 December 2011 - 16:18

Det tog mindre än ett dygn så har någon tagit fram en ruta-för-ruta-analys. vad gör folk om dagarna egentligen? :unsure:

#541 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 21 December 2011 - 18:21

Analyserar trailers uppenbarligen. Själv hänger jag här (av någon underlig anledning). :P

fqq5BYam.jpg

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)

#542 Fiskrens

Fiskrens

Social kameleont

• Moderator
  • 4,025 posts

Posted 21 December 2011 - 19:31

Jo, det är ju iofs ett heltidsjobb... ;)

#543 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 21 December 2011 - 21:38

Ja, det känns väldigt bekant. men samtidigt så tycker jag att det känns ändå som lite av en skillnad och att de kan gå med det utan att bryta pga att det hela är Bilbos berättelse medans LotR fick vi själva uppleva i "real tid".
Sedan är det uppenbart att den kommer skilljas från boken. Filmen görs som om LotR redan fanns medans när boken skrev så fanns där inga planer på en saga om ringen. Så medans ringen bara var en magisk ring som gjorde Bilbo osynlig i boken så lär den vara betydligt mer än så i den här filmen.
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#544 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 21 December 2011 - 21:54

Wow, Martin Freeman är ju helt outstanding! :thumbsup: Ser verkligen fram emot det här!

#545 Fiskrens

Fiskrens

Social kameleont

• Moderator
  • 4,025 posts

Posted 22 December 2011 - 08:45

fgtrxdccccccccccccccccccccccfe

EDIT: Det var katten som ville säga oss alla här på forumet något. Får se om jag kan lyckas översätta det :)

Edited by Fiskrens, 22 December 2011 - 08:46.

#546 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 22 December 2011 - 15:40

Aaaw. :P Min katt brukade också gå på tangentbordet och sätta sig. Vad jag saknar det.

Edited by Crusader, 22 December 2011 - 15:42.

Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#547 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 22 December 2011 - 21:09

Oj vad mysigt allt kändes, helt underbar trailer! Jag grät nästan.

Winter is Coming

#548 Den Gröne Hämnaren

Den Gröne Hämnaren

l'Empereur des Lumières

• Moderator
  • 2,579 posts

Posted 22 December 2011 - 21:40

Har någon av katterna trampat in en hemlig kod som leder till att man sugs in i Internet om man avslutar med delete?

#549 Fiskrens

Fiskrens

Social kameleont

• Moderator
  • 4,025 posts

Posted 15 February 2012 - 13:13

Här är någon som har fått tag på en högupplöst bild från trailern och har sen ägnat x2 timmar till att försöka tolka vad det står i dokumentet (eftersom det inte verkar vara exakt vad som står i boken): :rolleyes:

http://thorinoakensh...warf-documents/

#550 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 15 February 2012 - 15:54

Otroligt vad folk kan lägga ner tid på.

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter