Alias
Posted 19 October 2005 - 10:29
Posted 19 October 2005 - 10:33

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.
»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)
Posted 19 October 2005 - 10:38
Posted 19 October 2005 - 10:47

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)
Posted 19 October 2005 - 15:09
last.fm Filmtipset
Posted 19 October 2005 - 16:01
Posted 19 October 2005 - 16:58
"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass
last.fm | filmtipset | twitter
Posted 19 October 2005 - 17:28
Chris Claremont, Scott Lobdell, Fabian Nicieza, Grant Morrison och Joss Whedon skriver X-Men BÄST!
"I caught a glimpse now it haunts me"
Posted 26 October 2005 - 11:35
Jag fick vampyr-vibbar direkt, och det visade sig vara ett riktigt flummigt (men bra) avsnitt...Alias har allltid varit en relativt galen och orealistisk serie, men på senare tid har det varit mer sånt än tidigare. Och det gillar faktiskt jag!
Ser helt klart fram emot nästa vecka!
last.fm Filmtipset
Posted 26 October 2005 - 12:29
Tycker det är lite synd att Dixon, Weiss och Marchall faller tillbaka lite, tycker fortfarande att Vaughn tar för stort utrymme. Sloane lyckades ju nästan se sårad ut av Dixons ord där på slutet, jag saknar Sloanes välspelade dubbelspel från förra säsongen.
Nya droger produceras säkert varje dag, och dygnet runt soldater finns säkert på en och annan agenda. Så storyn i sig är riktigt trevlig och intressant även om jag inte förstår koppligen till vampyrer.
Jag gillar att avsnitten är Rambadlibefriade och lite mer fristående. Men en liten röd tråd skulle inte vara helt fel. (Men den finns där tror jag, jag har bara inte hittat den ännu. Och mitt i nätet så sitter givetvis sloane och spinner.)
Betyg: Ett BRA avsnitt i klassisk Alias anda.

Posted 26 October 2005 - 12:42
Chris Claremont, Scott Lobdell, Fabian Nicieza, Grant Morrison och Joss Whedon skriver X-Men BÄST!
"I caught a glimpse now it haunts me"
Posted 26 October 2005 - 15:20
Nya droger produceras säkert varje dag, och dygnet runt soldater finns säkert på en och annan agenda. Så storyn i sig är riktigt trevlig och intressant även om jag inte förstår koppligen till vampyrer.
Då ska jag berätta för dig!
1. Hela avsnittet hade en klassisk vampyr-stämning
2. Syd blev biten i halsen, och blev sedan "förvandlad" till något på klassisk vamp-manér
3. En av skurkarna kallades "The count" (=greven) ett klassiskt vampyr-namn.
4. Stora delar av avsnittet utspelades i Rumänien, vamp-land #1.
5. Mycket blod!
Det finns säkert flev vampyr-grejer men det här var några stora och tydliga
last.fm Filmtipset
Posted 26 October 2005 - 15:32
Alltså - jag såg alla referencerna. Men jag förstår inte riktigt varför. Det fanns egentligen ingen logik i att dra in vampyrer i storyn iöht enl min mening. (Där inte sagt att det gjorde story sämre på något vis).Då ska jag berätta för dig!
1. Hela avsnittet hade en klassisk vampyr-stämning
2. Syd blev biten i halsen, och blev sedan "förvandlad" till något på klassisk vamp-manér
3. En av skurkarna kallades "The count" (=greven) ett klassiskt vampyr-namn.
4. Stora delar av avsnittet utspelades i Rumänien, vamp-land #1.
5. Mycket blod!
Det finns säkert flev vampyr-grejer men det här var några stora och tydliga

Posted 26 October 2005 - 18:20
last.fm Filmtipset
Posted 27 October 2005 - 00:10
Posted 27 October 2005 - 08:17
Nocturne är ett av de allra sämsta i s4 enligt mig, det var ivarjefall min uppfattning när jag nyligen såg om hela s4. Var inte speciellt förtjust i det från början heller. Hallucinationerna är delvis rätt intressanta och bra av Dixon att säga rakt ut vad han tycker om/till Sloane, men resten... nej tack.
Jag tyckte det var ganska bra, så om det var sämst bådar det ganska gott inför resten av säsongen
last.fm Filmtipset
Posted 02 November 2005 - 14:53
Jag tyckte det var ett helt okej avsnitt. Det hände mycket och det var ganska spännande...Jag gillar att avsnitten är fristående men att konflikterna mellan de olika karaktärerna löper över flera avsnitt. Jag tycker det passar den här serien perfekt...
Vad tyckte ni om gårdagens avsnitt?
Jag tyckte det var helt okej. Det hände mycket och det var ganska spännande...Jag gillar att avsnitten är fristående men att konflikterna mellan karaktärerna löper över flera avsnitt. Det passar den här serien perfekt...
last.fm Filmtipset
Posted 02 November 2005 - 15:11
Uppdraget är fortfarande inget att bry sig om men utförande var mer intressant och mer som gamla Alias och Sydneys sätt att konfrontera Sloane på och därmed Nadias iblandning i det är bra. Precis sånt som saknats denna säsongen. Nu behövs bara en riktig arc också, för meningslösa uppdrag som bara sträcker sig ett avsnitt är värdelöst.
Vad är det med Sloan och Jack? De vet ju helt klart något/mer och verkar ha någon plan för något, hade ju inte skadat med mer info eller ledtrådar om detta. Det är knappt märkbart som det är nu. Och Sloane verkade lite väl nöjd med att Sydney valde att stanna hos APO...? Ingen köper väl Sloane som "good guy"?
Lite väl överdramatiskt och sentimentalt mot slutet, först med Sloane och Syds sammarbete för att prata omkull gubben på båten och sen Nadias lilla historia. Too much. Likväl bästa avsnittet denna säsongen och jag hoppas detta är ett steg i rätt riktning.
När jag sen såg om säsongen upplevde jag Sloanes prat med gubben på båten som bättre. Alias utan arc är helt enkelt inte Alias för mig, så började serien en gång och nu återstår inget av det.
Posted 02 November 2005 - 15:41
Ett bonding avsnitt mellan Syd och Nadia och det är också nåt som jag saknat. Tycker det borde ha kommit tidigare men det var ett bra avsnitt.
Jag börjar få känslan av att man vill locka nya tittare med den här säsongen. Många stand alone avsnitt för att lära känna karaktärerna och deras relationer till varann utan att man behöver hänga med i nån övergripande story. Jag menar att vi som hängt med från början ska behöva få det inhamrat ännu en gång och på ett så övertydligt sätt att Syd hatar Sloane är både fördummande och förolämpande.
Om det är så känns det verkligen grymt mot dom som hängt med från början och vill ha en vettig fortsättning på storyn.
Jag var "en aning" less på stand alone avsnitten vid det här laget men nästa vecka kommer det äntligen hända grejer...
"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass
last.fm | filmtipset | twitter
Posted 02 November 2005 - 15:55
Posted 02 November 2005 - 16:14

Posted 02 November 2005 - 17:15
Jag blir så arg...nästa onsdag är det tydligen inget LOST heller utan någon tråkig dokumentär om Lena PH, och henne hatar jag...Men dom verkar inte göra något uppehåll med LOST, det är ändå jävligt konstigt att göra ett avbrott bara så där...Tråkigt...
last.fm Filmtipset
Posted 02 November 2005 - 18:02
hittade denna från tv4.se
Hej,
Hur tänker tv4 göra när det blir uppehåll i lostsäsongen i USA. Nu sänds ju avsnitten bara några veckor efter de sänds i USA. Till exempel är det ju ett 3 veckors uppehåll efter avsnitt 5 i säsong 2. Vad kommer sändas under tiden? repriser?
/N
Svar direkt:
Vi kommer att ha en veckas uppehåll (9/11) när amerikanerna har tre. Vi kommer med andra ord att lägga oss ytterligare två veckor närmare USA.
Posted 02 November 2005 - 18:27
Låt mig gissa KRIS (Kriminellas revansch i samhället) är ingen organisation som fröken Bristow stödjer..
Posted 02 November 2005 - 18:48
Sloane är ju mer är bara lite kriminell.

This topic is locked