Vilken film köpte du senast?
Posted 09 November 2007 - 21:03
Death machine
solar crisis
Prestige
Sunshine
Fountain
surface (serie)
Ncis s.3 mm.
Posted 12 November 2007 - 18:42
Ska se den i helgen, speciellt scenen där dom är i malströmen, vi som var och såg den på bio uppfattade det som om det blev fel på filmen där.
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005
* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<< >>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<
Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.
...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.
...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.
Posted 12 November 2007 - 21:40
Samma härI dag damp Pirates of the Carribean 3 ner i brevlådan
Winter is Coming
Posted 13 November 2007 - 10:31

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.
»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)
Posted 13 November 2007 - 22:35
Insändare ur Gefle Dagblad 17/10 2005.
"Tyvärr förvandlas han ideligen till en löjligt brinnande dödskalle"
Filmrecensenten Kristian Ekenberg om Nicholas Cage som Ghost Rider, ur Gefle Dagblad 17/3 2007
Posted 19 November 2007 - 21:05
Posted 19 November 2007 - 23:09
För en sån bra film var det ett väääldigt bra pris!Fick Resident Evil idag. 38kr tyckte jag var värt ett köp.
Själv impulsköpte jag Crash och Bad Santa för totalt 99 kr på hemköp häromdagen.
Winter is Coming
Posted 21 November 2007 - 19:51
Posted 22 November 2007 - 00:55
Star Trek: Generations [2-Disc Special Edition] (Ville ha den på Blu-ray men nu har de beslutat att bara släppa på HD-DVD, de idioterna)
Hard Boiled [Blu-ray] (John Woo-Hong Kong Action med Chow Yun-Fat, tillsammans med spelet Strangelhold som är uppföljare till filmen)
Mickey's Once Upon A Christmas/Musse och Hans Vänner Firar Jul (Bästa Jul-videon som finns. 3 Underbara Julhistorier med Kalle, Musse och Långben var av 2 är baserade på klassiska gammla Julfilmer)
Mickey's Twice Upon a Christmas/Musses Jul i Ankeborg (Nästan lika bra som första. 5 helt datoranimerade Julberättelser med Musse och hans vänner som verkligen sätter humöret rätt. Den pampiga körmusiken som spelas precis i början är helt fantastisk, om än väldigt kort)
Edited by Crusader, 22 November 2007 - 00:56.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 22 November 2007 - 17:24
Och vad ska jag göra? Kan ju inte beställa från USA för det är ju Regionskodat.
Varför??? VARFÖR TAR DE BORT EXTRAMATRIALET? Visst, de har lagt till en massa andra röst-språk men en Blu-ray skiva är ju för fan 54 GB stor. Nej, de tänker att det är en barnfilm och att bara barn vill se den. Det är det där j£@la Nordic Films som vägrade släppa filmen med Engelskt tal i Sverige som ligger bakom det här!
Jag har god lust att skicka tillbaka filmen igen men jag vill ju ha den.
Edit: Fick höra att extramatrialet ska finnas på Engelska versionen. Man kanske skulle skicka tillbaka och beställa från Amazon istället?
Edited by Crusader, 22 November 2007 - 17:35.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 22 November 2007 - 17:31

Köpte denna box billigt och begagnad men i mycket fint skick via en auktionssite. Totalt 230:- inklusive frakt från säljaren i Holland.
Posted 27 November 2007 - 16:02
Fick den när jag sammlade 2 streck koder från frysta Grandiosa Pizzor. Tyvärr så visade det sig vara den vanliga klippta versionen och inte den onklippta.
Får se om den släpps här. Isåfall får jag ge bort den klippta i Julklapp.
Rätt komiskt att den klippta versionen är från 15 år i Sverige.
Edited by Crusader, 27 November 2007 - 16:16.
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 29 November 2007 - 15:25
Posted 30 November 2007 - 23:25
Wilson spelar en kille som blir kryogeniskt nedfrusen i ett experiment, men glöms bort och vaknar upp 500 år senare. Människans genomsnitts-IQ har sjunkit rejält vilket leder till att världen blivit befolkad av idioter. Slutprodukten är kanske inte helt perfekt, men filmen är ändå klart underhållande och tankeväckande, eftersom det inte är helt osannolikt att det är det som kommer att hända med oss i framtiden. Se bara hur vi har det idag. Huga.
Edited by SwedishSuperhero, 30 November 2007 - 23:31.
Filmrecensenten Kristian Ekenberg om Nicholas Cage som Ghost Rider, ur Gefle Dagblad 17/3 2007
Posted 30 November 2007 - 23:58
H@&¤%"#¤S J#$LA SK!T!!! Jag beställde TMNT (Teenage Mutant Ninja Turtles IV) på Blu-ray igår. Idag upptäcker jag att de har tagit bort ALLT extramatrialet på den Europeeska releasen. mad.gif Medans en Amerikanske versionen är smockfull med extramatrial som bortklippta scener, alternativa slut, intervjuer, comentator spår. Det är så att MAN KAN EXPLODERA!!!
Det där händer titt som tätt på DVD också. Eller iaf tillräckligt ofta för att man skall bli sur.
Själv så väntar jag fortfarande på Den här. Blev tydligen framåtflyttad till den 5:e..
(Har själv blivit Blu-ray-fan på sistone, men släpper de sånt där enbart på comboformat så får man väl offra sig, nu när man inte har nåt HD-grejs hemma ändå... Än.).
//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum
"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."
Posted 01 December 2007 - 01:45
Fast aldrig och aldrig, kan ju hoppas att HD-DVD faller pladask snart så de blir tvugna at släppa Star Trek på Blu-ray.
Annars får väl jag också köpa en HD-DVD när de släpper den där billiga som ska kosta under $200 och den sjunkit lite mer i pris.
Ang. TMNT filmen så har jag beslutat att stå ut med den. Jag har hittat och laddat ned extramatrialet.
Det är det där jäkla Norden Film som ansåg att ingen skulle vara intreserad av extramatrialet på en "barn film" (Det var ju inte som att där inte fanns plats, precis). De var de också som beslutade att ingen ville se TMNT filmen på engelska på Bio och bara visade den dubbade versionen.
Jag är förvånad att de hade Engelskt tal på DVDn.
Samma när jag skulle skappa Mio min Mio på DVD. Jag ville se det odubbade orginalet på Engelska men det tog de inte med på DVDn. (Som tur är så hittade jag orginalet på ett "annat" sätt.
Föresten, var inte den här tråden klistrad innan eller har jag fel för mig?
Edited by Crusader, 01 December 2007 - 01:55.
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 01 December 2007 - 12:50
Såg att den engelska DVD-utgåvan finns på Megastore, så det är inte helt omöjligt att jag beställer den där om jag skulle vilja ha den filmen.
Edited by SwedishSuperhero, 01 December 2007 - 12:51.
Posted 01 December 2007 - 18:28
Posted 03 December 2007 - 17:40
enda julkalendern jag kommer öppna i år.
Edited by GaterGirl, 03 December 2007 - 17:40.
Posted 03 December 2007 - 18:20
Hoppas det kommer något mer intressant i deras julkalender
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005
* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<< >>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<
Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.
...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.
...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.
Posted 03 December 2007 - 19:19
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 05 December 2007 - 20:48
Winter is Coming
Posted 06 December 2007 - 10:30
"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower
"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin
Posted 09 December 2007 - 01:00
Detta köpte jag
The Simpsons Movie
Blade Runner
300
28 dagar senare
Planet Terror
Winter is Coming

This topic is locked