Jump to content

Photo

Vad spelar du just nu?

• This topic is locked This topic is locked
1000 replies to this topic

#551 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 28 May 2008 - 19:17

Utöver Grand Theft Auto IV så har jag nu börjat spela The Darkness. Riktigt bra och kul spel. De har lyckats få ett linjärt spel att verka stort och öppet. Det och förmågan att resa lite vart man vill i staden ger spelet det lilla extra.
Bra musik som ligger i bakgrunden och ständigt förändras och sedan blir kraftfull när man ingår i strid. Inget man stör sig på eller så utan ger en bra bakgrund.

Jag saknar lite ett bra coversystem men jag antar att jag blivit lite bortskämd på sista tiden. :P En annan sak jag är irriterad över att det är väldigt svårt att skottskada någon utan att döda dem så det blir t ex att man dödar poliser osv (visseligen korrupta poliser men ändå).

Men sedan finns där en massa bra saker som att liken inte försvinner utan blir kvar, hela grejen med skuggor och mörker och att man måste skjuta sönder lampor för att kunna bli Darkness (och som tur är, ett mycket bra mörkerseénde) är väldigt intelligent gjort. En massa side-quest, hemliga saker att hitta, telefonsystemet, bra röstskådespelare, bra grafik och animationer.

Fantastiska mellansekvenser både i Third Person och First Person som inte bara ger spänning och action utan även drama och romans.

Sedan får man inte glömma allt extra. Över 100 upplåsbara Extramatrial (visseligen mest concept art, men ändå), hela Filmer, hela avsnitt av t ex den klassiska Flash Gordon TV-serien, Hela Animerade Avsnitt av t ex Popeye (Karl-Alfred) och andra klassiska animerade TV-serier, musikvideos osv att se på TV-apparater och en massa låtar att höra på radion.

Jag skulle utan tvekan säga att detta är den bästa serietidnings-licensspelet som gjorts sedan de klassiska Spider-Man.
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#552 PredaBot

PredaBot

Rear Admiral

• Moderator
  • 2,983 posts

Posted 28 May 2008 - 21:44

Hmm. Förvånad över allt det där extramaterialet får jag säga. Hur har dom lyckats licensera allt det?

Jag började för övrigt just att spela Zelda Twilight Princess igen, efter ett långt uppehåll. =)
Hunnit igenom nästa hela Zora-templet, bara några få rum kvar, då jag måste höja vattennivån ett snäpp till.

Spelade även ut ett spel jag inte kunnat klara ut på 12 år eller så... Gamla Castlevania Belmonts Revenge till ur-Game Boy. Tack gud för save och Load! XD Soleiyu Belmont är nämligen löjligt svår med sin piska och målsökande spjut. Dracula var nästan löjligt enkel i jämförelse.

Edited by PredaBot, 28 May 2008 - 21:48.

#553 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 28 May 2008 - 22:15

Hmm. Förvånad över allt det där extramaterialet får jag säga. Hur har dom lyckats licensera allt det?

Nog inte så svårt med tanke på att allt extramatrial är kopplat till de som gör serietidningarna. De ser det nog som reklam. Jag har inte låst upp allt än men jag hoppas att man kan låsa upp fler serietidningar än bara första nummret av varje tidning de givit ut.
När det gäller TV-serier och filmer så är de gammla och dessutom kan man bara titta på dem genom små TV-aparater i själva spelet så jag antar att de fick dem rätt billigt. :)
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts

#554 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 29 May 2008 - 12:24

Just nu turas jag om med att spela Dragon Quest Swords till Nintendo Wii samt Silent Hill - Origins till Playstation 2.

Väntar med stor spänning på att Lego Indiana Jones: The original adventure ska släppas.

#555 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 15 June 2008 - 02:19

Utöver The Darkness så spelar jag nu även Maniac Mansion Deluxe... eller, jag har redan klarat det. :P
-Sora, Kingdom Hearts

#556 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 15 June 2008 - 14:22

Marvel Ultimate Alliance och Super Mario Galaxy.

Jade Empire är on hold för tillfället.

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter

#557 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 15 June 2008 - 15:56

Håller på med Dracula: Origin.
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#558 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 15 June 2008 - 17:32

Håller på med Dracula: Origin.

Det får du gärna berätta lite om för jag är mycket nyfiken på spelet. :) Vad tycker du?
Hur är systemkraven, föresten? Typ som deras Sherlock Holmes spel eller mer krävande?

Började idag på Maniac Mansion: Day of the Tentacle.

Edited by Crusader, 15 June 2008 - 17:34.

-Sora, Kingdom Hearts

#559 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 15 June 2008 - 17:56

Man spelar Van Helsing som ger sig ut på Dracula jakt i London. Har inte spelat så länge men jag trodde det skulle vara lite läskigare. Pusslen har varit relativt enkla än så länge. Det är väl ungefär samma systemkrav som för Sherlock, men jag tyckte detta såg lite bättre ut i grafiken.

Jack Keane håller jag också på med men har inte kört det på några veckor.
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#560 Hofling

Hofling

The Hoff

• Moderator
  • 3,277 posts

Posted 15 June 2008 - 21:22

Jag har äntligen lyckats få tillbaks mitt konto till Steam, så nu kan man spela TF2 igen, :wub:

...bara för att upptäcka att j**eln som snodde kontot GIVETVIS har använt fusk på det samt ändrat något så jag inte kan byta namn fårn det han använde. fy helvete vad jag hatar folk...
Extra roligt när man läser på Valve's hemsida att Bans inte kan lyftas, oavsett vad som hänt. "Jag är ansvarig". <_<

Edited by Hofling, 15 June 2008 - 21:41.

Min bildtråd - Min dA-sida - Min facebook-sida

>>Årets manlige medlem 2006<<

#561 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 16 June 2008 - 12:50

Metal Gear Solid 4 - Guns of the Patriots

So far, so good.

#562 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 17 June 2008 - 15:14

Jag har äntligen lyckats få tillbaks mitt konto till Steam, så nu kan man spela TF2 igen, :wub:

...bara för att upptäcka att j**eln som snodde kontot GIVETVIS har använt fusk på det samt ändrat något så jag inte kan byta namn fårn det han använde. fy helvete vad jag hatar folk...
Extra roligt när man läser på Valve's hemsida att Bans inte kan lyftas, oavsett vad som hänt. "Jag är ansvarig". <_<

Fy fan vad jobbigt. :angry: Jag blir aldrig förvånad över hur vissa människor bara kan förstöra för andra på det viset.

Metal Gear Solid 4 - Guns of the Patriots

So far, so good.

Vad bra. :) Hoppas att det håller i sig.
-Sora, Kingdom Hearts

#563 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 18 June 2008 - 21:16

Har börjat spela Lost Planet, roligare än jag hade förväntat mig faktiskt :D

Winter is Coming

#564 DanielSchenström

DanielSchenström

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,025 posts
  • Interests:Serier, rollspel, scifi, fantasy

Posted 23 June 2008 - 17:04

Mitt och min kompis spelande av Phantasy Star har nu nått ytterliggare ett slut. Phantasy Star III är nu avklarat. Där 2:an kändes alldeles för lång var 3:an ganska bra längd, och en mycket skön svårighetsgrad med 2 hårda strider i hela spelet. Om det var något som var dåligt med det är det väl de ganska långa vandringarna mellan olika områden som är ganska stora.

Bara Phantasy Star IV kvar nu i serien för mig att spela.

#565 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 28 June 2008 - 23:55

Spelade klart Lost Planet idag, det var riktigt kul! Kul med lite andra miljöer än Djungeln som vanligtvis springer runt i. Alla Robotech-liknelser gör ju inte saken sämre heller :P

Winter is Coming

#566 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 29 June 2008 - 12:37

Super Smash Bros. Brawl ska införskaffas idag så det kommer nog bli att spela det tills händer och ögon blöder. :)

-Gangstagrass

#567 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 29 June 2008 - 22:15

Jag har börjat på Lost Odyssey igen. :) Spelar genom viktiga delar av handlingen för att friska upp minnet innan jag sedan fortsätter där jag slutade innan. :P
-Sora, Kingdom Hearts

#568 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 30 June 2008 - 03:30

Har just avslutat ett tolv timmars maraton med Super Smash bros. Brawl tillsammans med tre kompisar.

Det får åtta nötta och ömma tummar upp. :) Nu ska jag försöka sova så jag orkar spela mer imorgon. ;)

-Gangstagrass

#569 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 30 June 2008 - 13:39

Hämtade idag ut samma spel som Wylie lirat, är rätt övertygad om att jag kommer tycka om det. :D

#570 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts

Posted 06 July 2008 - 16:57

Spelar NHL 2k8 på Playstation 3. Har nyss gjort mina 2 första mål (varav 1 avgörande mål på straff) och vunnit en challenge match. :D Mycket svårare att spela på ps3 än PC.

#571 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 11 July 2008 - 22:49

GTA Vice City :D

Winter is Coming

#572 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 12 July 2008 - 00:42

Dungeons & Dragons: Heroes på xbox. Och bara 5 stjärnor kvar nu i Super Mario Galaxy. (Sen är det bara 120 till med Luigi så är allt klart... :rolleyes: )

-Gangstagrass

#573 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 24 July 2008 - 15:50

Spelar just nu Quake 4. :) Jättekul men jag har hört att spelet blir mycket sämre efter en viss twist i storyn.

Wylie, kan du berätta lite om Dungeons & Dragons: Heroes?
-Sora, Kingdom Hearts

#574 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 24 July 2008 - 19:21

Spelar just nu Quake 4. :) Jättekul men jag har hört att spelet blir mycket sämre efter en viss twist i storyn.

Det var ett tag sen jag spelade det men jag kommer inte ihåg nån twist direkt :unsure:

Satte igång med Half-Life 2 idag igen. Såg på mina save-filer att det var drygt 3 månander sen jag spelade det sist, så kan man ju inte ha det! :P
När kommer episode III egentligen!!! Jag börjar bli sjukt sugen på den!

Winter is Coming

#575 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 24 July 2008 - 20:35

Det var ett tag sen jag spelade det men jag kommer inte ihåg nån twist direkt :unsure:

När man blir Stroggifierad. ;)

När kommer episode III egentligen!!! Jag börjar bli sjukt sugen på den!

Bättre fråga: Håller de löftet om att släppa den på XBox 360/PS3? :unsure:

Edited by Crusader, 24 July 2008 - 20:38.

-Sora, Kingdom Hearts