Jump to content

Photo

Vilka Tv serier äger ni på DVD, Blu-Ray eller VHS ?

• Please log in to reply
779 replies to this topic

#576 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 09 January 2010 - 14:51

min tv-serie samling

nya:
It's Always Sunny in Philadelphia - säsong 1 o 2 (i en box)
Criminal Minds - Säsong 1

Criminal Minds - säsong 3 (julklapp av min brorsa. han vågade inte köpa första säsongen, trodde väl att jag hade den redan. :P)
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#577 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 10 January 2010 - 10:49

Jag har inte uppdaterat på en bra stund innan julen, så här är det nyinförskaffade sen sist: J.A.G. Säsong 1, Navy NCIS Säsong 1, Heroes Säsong 1, The Net Säsong 1 (Komplett), Odyssey 5 Säsong 1 (Komplett), L Word Säsong 5, Prison Break Säsong 2, 3 , 4 + filmen & Dead Zone Säsong 6.

Summering
24: Säsong 1, 2
7th Heaven: Säsong 1
Alias: Säsong 1, 2, 3, 4
Angel: Säsong 1, 2, 3, 4, 5 (Komplett)
Battlestar Galactica: Säsong 1, 2
Beverly Hills: Säsong 1, 2
Buffy: Säsong 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 + filmen (Komplett)
Carnivalé: Säsong 2
Charmed: Säsong 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 (Komplett)
Criminal Minds: Säsong 1, 2, 3
C.S.I.: Säsong 1
Dawson's Creek: Säsong 1, 2, 3, 4, 5, 6 (Komplett)
Dead Like Me: Säsong 1, 2 + Life After Death (Komplett)
Dead Zone: Säsong 1, 2, 3, 4, 5, 6 (komplett)
De Drabbade (Komplett)
Firefly + Serenity (Komplett)
Friends: Säsong 1, 3, 4, 6, 8, 10
Gilmore Girls: Säsong 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 (Komplett)
Grey's Anatomy: Säsong 1, 2, 3, 4
Heroes: Säsong 1
J.A.G.: Säsong 1
Kindred: The Embraced (Komplett)
Lizzie MacGuire: Säsong 1, 2
Lost: Säsong 1, 2, 3,
M*A*S*H: Säsong 1
MillenniuM: Säsong 1, 2, 3 (Komplett)
Mutant X: Säsong 1 (exkl. 1.3)
Navy NCIS: Säsong 1
Odyssey 5: Säsong 1 (Komplett)
One Tree Hill: Säsong 1, 2, 3, 4
Pretender: Säsong 1, 3, Movie Pack (avslutningen på teveserien)
Prison Break: Säsong 1, 2, 3, 4 + filmen (Komplett)
SeaQuest DSV: Säsong 1
Sex and the City: Säsong 1
Stargate: The Ark of Truth, Continuum
Star Trek: Deep Space Nine: Säsong 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 (Komplett)
Star Trek: Voyager: Säsong 1, 2, 3, 4, 5, 6
Tru Calling (Komplett)
The L Word: Säsong 1, 2, 3, 4, 5
The Net Säsong 1 (Komplett)
The OC: Säsong 1, 2, 3
Twin Peaks: Säsong 1, 2 (Komplett)
Veronica Mars: Säsong 1, 3
Xena - The Warrior Princess: Säsong 1, 2, 3
Åtalad för mord: Säsong 1
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#578 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 21 January 2010 - 00:12

Jag säger bara: Äntligen har jag kommit mig för och fixat Arkiv X boxen (megaboxen från Discshop). Nästan pinsamt att det skulle behöva ta så många år... Känns bra nu :)

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper

We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.

#579 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 21 January 2010 - 00:12

Köpte idag:

Tracy's Hämnd
Rapport till Himlen

3 för 100 kr. :P
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#580 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 21 January 2010 - 00:14

3 för 100 kr. :P

Vilka klipp du gjort, de här plus filmerna du listade :thumbsup:

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.

#581 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 21 January 2010 - 00:18

Jag vet. Och allt var som jag planerat att köpa nu en längre tid så ingen onödigt köpt heller. :P
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts

#582 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 21 January 2010 - 00:23

Jag vet. Och allt var som jag planerat att köpa nu en längre tid så ingen onödigt köpt heller. :P

Oj, kan ju inte påstå detsamma. Arkiv X boxen blev ett impulsköp :blush: (fast ett trevlig sådant, trots att den inte ingick i budgeten :D )

#583 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 21 January 2010 - 00:37

Oj, det missade jag. :blush: Grattis. :P

Jag har också varit frestad på den boxen ett tag nu. Själv var det nog orsaken jag köpte säsong 1 för 99kr nyligen, för att inte behöva känna den frestelsen längre. ;)
-Sora, Kingdom Hearts

#584 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 21 January 2010 - 00:56

Hehe, tackar!

Själv var det nog orsaken jag köpte säsong 1 för 99kr nyligen, för att inte behöva känna den frestelsen längre. ;)

Ah, du tänkte så! Hjälper det? ;)

#585 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 21 January 2010 - 01:03

För tillfället så, ja. :D
-Sora, Kingdom Hearts

#586 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 21 January 2010 - 01:07

Du menar att du köpte den igår? :P

#587 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 21 January 2010 - 01:20

Heheh. Nej, strax före Jul. :)
-Sora, Kingdom Hearts

#588 Marie Morot

Marie Morot

Deputy Admiral

• Members
  • 10,069 posts
  • Interests:fantasy noir
    cyberpunk
    crime
    shapeshifters
    vamps

Posted 21 January 2010 - 08:58

Fick presentkort på Ginza i julklapp av min arbetsgivare och köpte bl a samlingsboxen av Monty Python's Flying Circus. :D
Support your local search and rescue unit - get lost.

#589 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 26 February 2010 - 00:21

Då har man gjort av med en massa pengar ^_^

Stargate Atlantis säsong 1-5 är nu beställt plus SG-1 Children of the Gods Final Cut

s.1 köpte jag på CDON och s.2-5 plus filmen på Discshop :lol:
Har ju funderat på Megaboxen men det blev billigare att köpa dom lösa i säsongsboxar.

Angel s.1-5 Komplett

Buffy the Vampire Slayer s.1-7 Komplett

Stargate SG-1 s.1-10 + filmerna (Megaboxen) + Children of the Gods - Final Cut Komplett

Stargate Atlantis s.1-5 Komplett

MillenniuM s.1-3 Komplett

Xena s.1-3

Hercules s.1-3

Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.

#590 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 26 February 2010 - 00:24

Härligt. Alltid lika roligt att shoppa. Och du lyckades bestämma dig till slut :)

#591 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 03 March 2010 - 21:19

Men det var svårt att bestämma sig. BSG får bli nästa gång :D

Idag kom paketet från Discshop :) (s.2-5 av SGA) och vilken tur jag har, s.3 är nu slut på lagret hos dom.
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.

#592 Noveau

Noveau

Commander

• Members
  • 211 posts

Posted 04 March 2010 - 15:57

Hade strul med min cdon-köpta laptop varpå jag returnerade den för service. Då det tog längre tid än väntat skickade CDON med JAG säsong 7 samt Jericho säsong 2 som plåster på såren.

Hmm.... JAG är förvisso rätt bra, men kunde de inte isf skickat första säsongen? :)

#593 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 04 March 2010 - 16:16

Å andra sidan säljer de JAG:s första säsong för 99 kronor när du beställer någonting annat för X antal kronor, så den är inte speciellt dyr att få tag i. Annars kan du alltid skicka över den till mig om du inte vill ha den. :P

Snygg kompensation av CDOn i alla fall! :)
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#594 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 09 March 2010 - 20:02

Fick första säsongen av Dexter i julklapp av syrran men har inte hunnit se något av det än.

Köpte även första säsongen av Terminator: The Sarah Connor Chronicles nyligen :).
Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#595 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 12 March 2010 - 19:22

min tv-serie samling

nya:
It's Always Sunny in Philadelphia - säsong 1 o 2 (i en box)
Criminal Minds - Säsong 1

Criminal Minds - säsong 3 (julklapp av min brorsa. han vågade inte köpa första säsongen, trodde väl att jag hade den redan. :P)

Nya:

Dexter säsong 2
NCIS säsong 2
JAG Säsong 1 och säsong 2
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#596 Forever Xena

Forever Xena

Warrior Princess

• Moderator
  • 10,223 posts

Posted 14 March 2010 - 20:17

Being Human har jag pråcis fåt hem. Hoppas den är bra :P

Xena doesn't just have a warcry. She made war cry. Just ask Ares

For Xena, death is never permanent. Its just a slight set back and always part of her plan.

If you're going through hell, keep going.Winston Churchill

Combat Information Center

Min avatar samling

#597 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 26 March 2010 - 23:37

/.../

Angel s.1-5 Komplett

Buffy the Vampire Slayer s.1-7 Komplett

Stargate SG-1 s.1-10 + filmerna (Megaboxen) + Children of the Gods - Final Cut Komplett

Stargate Atlantis s.1-5 Komplett

MillenniuM s.1-3 Komplett

Xena s.1-3

Hercules s.1-3

Battlestar Galactica Megabox innehållandes miniserien, säsong 1-4 och filmen Razor införskaffad :D

#598 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 27 March 2010 - 00:03

:thumbsup: Men du glömde nämna den läckra centurion som följer med...

Själv fick jag hem The Thick of it häromdagen.

Edited by Synon, 27 March 2010 - 00:04.

#599 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 31 March 2010 - 04:32

The Untouchables - Säsong 1 (del 1)(4 disc) 99 kr
Prison Break - Säsong 4 (6 disc) 199 kr
-Sora, Kingdom Hearts

#600 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 31 March 2010 - 18:25

Bionic Woman (David Eick versionen) The Complete Series för 99 kr på SF-Bokhandeln i Stockholm.
Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight