Hoffes bildtråd
Posted 25 February 2009 - 12:57
Posted 07 March 2009 - 22:32
Var inne på Bokia idag och köpte lite nya stiftpennor, och började kluddra på ett litet projekt jag haft sen tidigare, för att värma upp handen lite;
Min bildtråd - Min dA-sida - Min facebook-sida
>>Årets manlige medlem 2006<<
Posted 08 March 2009 - 12:44
Posted 08 March 2009 - 20:56
Posted 08 March 2009 - 23:50
Men lyckligtvis får jag göra i princip hur jag vill när jag väljer vilka figurer jag ska använda.
Men för att du (förhoppningsvis) ska bli nöjd, så får du en hulk som gör något icke-våldsamt;
Posted 10 March 2009 - 13:19
Gillar bilden i inlägg #577. Dock verkar jag inte kunna min Marvel tillräckligt bra då jag bara identifierat den högre till Venom, men har ingen aning om vem det är till höger. Du har inte lust att uppdatera mig?
Ser förträffligt ut för att "bara vara" en skiss. Många gånger kan jag tycka att skisser är minst lika bra och välgjorde som en färdig bild är. Din i den bilden är fyllda med detaljer och uttryck så det står härliga till. Mycket fint och häftigt.
Gillar även din uppdatering på Hulk.
På den sista bilden av Hulk tyckte jag först det såg ut som att han satt och rökte, men när jag tittade lite närmare såg jag att han satt och luktade på blommorna. Blev lite fel där först.
Posted 10 March 2009 - 13:29
Tja, den till höger är fortfarande VenomDock verkar jag inte kunna min Marvel tillräckligt bra då jag bara identifierat den högre till Venom, men har ingen aning om vem det är till höger.
Snubben till vänster däremot tror jag är nåt monster från resident Evil-serien. Inte hundra på vad de heter, men jag tror de kallas Tyrant? Någon som är mer insatt får gärna rätta mig om jag har fel.
Väl värt att nämna är att jag ritade av en renare tidigare variant av Venom-bilden, så det är därför den kanske ser mer detaljerad ut än mina vanliga skisser gör. Men jag tackar och bockar för de varma orden, Carty
På den sista bilden av Hulk tyckte jag först det såg ut som att han satt och rökte, men när jag tittade lite närmare såg jag att han satt och luktade på blommorna. Blev lite fel där först.
haha, jo, det om att han såg ut att röka förstår jag. Därför jag slängde in lite blommor på marken framför honom för att (förhoppningsvis) förtydliga om att han gör "en ferdinand"
Posted 10 March 2009 - 13:48
Tyrant stämmer bra. Borde ha sett det men jag var lite för fixerad vid att både var från Marvels universum.
Keep up the good work!
Edited by Cartman, 10 March 2009 - 13:49.
Posted 13 March 2009 - 23:19
Här är lite grejs jag jobbat på;

och jobbar på;
Posted 15 March 2009 - 23:11
Posted 16 March 2009 - 12:03
Gillar även den andra. Kul att man fick se både en skiss och en mer finputsad version. Man får en helt annan känsla av ditt "work in progress" på så sätt. Nästan lite 3D stuk på näven, "in your face".
Edited by Cartman, 16 March 2009 - 12:04.
Posted 18 March 2009 - 21:54
Och jo, midjan är lite väl smal. Jag vill skylla på att det var ett medvetet val och ett försök på en lite annorlunda stil, men då skulle min tunga svartna
- roligt att du gillar Batman mot Nite Owl II-bilden. Jo, jag försöker mig på lite mer perpektiv och extrema närbilder, måste lära mig att rita något annat än de vanliga poserande snubbarna
Här är för övrigt en uppdatering;
Posted 19 March 2009 - 11:40
Angående midjan på Danny No-Face så kanske den kan fungera när jag tänker på det. Armar och ben skvallrar väl lite om att det är en levande karaktär, medans hans bandagerande ansikte med viss vanställdhet skulle kunna tyda på en viss form av "icke levande" tillstånd. Då är det väl rätt givet med avsmalnade och insjunkna delar av kroppen. Säkert bara jag som läser in det, men å andra sidan är det kul när en bild får ens fantasi att skena iväg lite.
Batman Vs Nite Owl II tar sig för varje drag med pennan. Batmans vänsterarm är bra härligt fläskig. Är nog inte många som skulle stå pall för den. Ser även att det börjar smyga sig in lite skuggning här och där, samt deltaljer som t.ex. mönstret på Nite Owl IIs krage bland annat.
Snyggt och bra jobbat. Ser fram emot fler uppdateringar framöver.
Posted 24 March 2009 - 22:23
Det varierar lite från "jam" till "jam" på deviantart. Just denhär gångne var det att rita någon annans figur, men annars kan det handla om vanlig fan-art till ex. Star Wars eller Watchmen osv.Alright. Är det ofta som ni arbetar med varandras bilder? Känns som en rätt bra deal, dels för att variera sig men även för att få ett nytt perspektiv på både sitt eget sätt att teckna men även med andras. Iofs rätt givet att man inte kommer så långt om mn bara sitter och tecknar hemma utan att få lite feedback på sina alster.
Och precis, att bara sitta hemma och rita för sin egen del går bara inte. Personligen tycker jag att jag utvecklats en hel del sen jag började posta på diverse forum, speciellt PencilJack, där många etablerade skapare häckar och som kommer med förslag och tips.
var inget sånt jag själv hade i åtanke när jag gjorde den, om jag ska vara ärlig. Men visst, vi säger det. Bra ursäkt för att jag sjabblade med midjanAngående midjan på Danny No-Face så kanske den kan fungera när jag tänker på det. Armar och ben skvallrar väl lite om att det är en levande karaktär, medans hans bandagerande ansikte med viss vanställdhet skulle kunna tyda på en viss form av "icke levande" tillstånd. Då är det väl rätt givet med avsmalnade och insjunkna delar av kroppen. Säkert bara jag som läser in det, men å andra sidan är det kul när en bild får ens fantasi att skena iväg lite. wink.gif
Batman Vs Nite Owl II tar sig för varje drag med pennan. Batmans vänsterarm är bra härligt fläskig. Är nog inte många som skulle stå pall för den. Ser även att det börjar smyga sig in lite skuggning här och där, samt deltaljer som t.ex. mönstret på Nite Owl IIs krage bland annat.
Tackar, Carty. Och stämmer nog bra med hans vänsterkrok. Men det är klart, styrketränar man varenda dag och sen lär sig bemästra de flesta kampsporter, så vore det väl illa om ingne reagerade på ens smällar?
Här är för övrigt det färdiga resultatet. Jag är som sagt ingen tuschare, alldeles för ostadig på handen för sådant egentligen, men jag känner att jag måste lära mig. Kan int elita på att andra ska "rädda mig" varenda gång:
Posted 25 March 2009 - 12:57
Gillar att Batman fick lite skäggstubb, nu ser han ännu mer "badass" ut.
Posted 29 March 2009 - 12:02
Här är något litet jag jobbar på;

Han ska ha stor överkropp och korta ben, så att ingen misstar det för en miss i anatomin
Edited by Hofling, 29 March 2009 - 12:03.
Posted 29 March 2009 - 12:26
Snygga arbeten. (Ironiskt nog läste jag nyss om en film som hette Ogre).
Ogre: De där prickarna över hans axel, är det rester från färgläggningen för att du skulle hålla reda på färgnyanserna?

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.
»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)
Posted 29 March 2009 - 16:41
Han skulle väl nästan kunna vara en fiende till Lon, nu när man tänker efter va? Kanske en sorts arvsfiende till och med.
Lon är släkt med ett mystiskt folk som kan skifta hamn till Lodjur, och Ogre har tollblod i sig, och sen urminnes tider har dom två ätterna fightats mot varann och mot människorna.
Posted 29 March 2009 - 20:21
Lustigt sammanträffande. Kan lova att det inte var därifrån jag fick min inspiration
Jupp, detdär är färgpaletten. Eller ja, början till den. Den utökas väl med en sisådär 3 nyanser/färg till under arbetets gång. Bra att ha den där så man inte behöver sitta och köra med pipetten (eller vad tusan det nu heter) och försöka få rätt nyans på gubben.
@Pred: Hehe, jo, det skulle han ju kunna vara. Men måste göra dig besviken, för han är gjord för en slags tävling på deviantart, där man skapar antingen en hjälte eller skurk (kan du lista ut vilket han är?
Och har du kanske läst på lite för mycket av Wolverine på senaste tiden, med snacket om uråldriga raser osv?
Nej, nu måste jag nog gå tillbaks och fortsätta jobba. Rasten var slut för 5 minuter sen.
Posted 30 March 2009 - 10:25
Posted 31 March 2009 - 10:58
Posted 15 April 2009 - 14:09
Anyhoo. Lite zombie-självporträtt. funderar på vilken som är "bäst" att utveckla;

Posted 15 April 2009 - 15:07
Tycker du ska vidareutveckla den första bilden. Tycker helheten med huvud-armar-kropp känns mer intressant än enbart ansiktet (även om det har en schyst "look").
Posted 15 April 2009 - 15:32
Men det lutar åt den första, nu då. Var den jag var lit emer dragen åt själv, men gillar att höra vad andra tycker innan jag sätter igång på allvar, så att säga.
Posted 15 April 2009 - 15:44
Du skulle ju kunna försöka få in lite av den "brutala looken" som ansiktet har, i den översta bilden. Nu är det ju iofs inte samma vinkel men det kanske går att göra något på den vägen? För även om den översta bilden känns mer "genomarbetad" och har mer potential att bli bra (IMO) så tycker jag att ansiktet har något som står ut. Mer än vävnad då alltså.
Men det kanske är svårt att blanda så då kanske det är bättre att vidareutveckla den ena bilden och spara den andra i "idélådan" tillsvidare?