Bra filmer.
Vilken film köpte du senast?
Posted 10 December 2007 - 14:12
Bra filmer.
Posted 14 December 2007 - 15:04
Nu måste jag ställa en väldigt dum fråga. Jag har sett så många skriva FTW men jag har aldrig uppfattat vad det betyder.Impulsköp FTW
Jag är rätt scen med sådant, det var bara typ ett år sedan jag fick veta vad IMO stod för.
Nån som kan förklara?
Spider-Man: The High Definition Trilogy (Blu-ray, 4-Disc)
Innehåller alla 4 filmerna:
Spider-Man
Spader-Man 2
Spider-Man 2.1
Spider-Man 3
Plus en Spider-Man 3 bonusskiva.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 14 December 2007 - 15:12
Nu måste jag ställa en väldigt dum fråga. Jag har sett så många skriva FTW men jag har aldrig uppfattat vad det betyder.Impulsköp FTW
Jag är rätt scen med sådant, det var bara typ ett år sedan jag fick veta vad IMO stod för.![]()
Nån som kan förklara?![]()
I det här fallet står det för "For The Win"
Men det kan även stå för Fuck The World
Om du springer på något liknande som du undrar över kan du ju alltid söka på det via Urban Dictionary.
Bra i filmer i fina utgåvor som du köpt.
Posted 14 December 2007 - 15:29
mycket bra sida, cartman länkar till.
Posted 14 December 2007 - 16:24
Utbytta och förlängda scener vilket gör filmen 8 min längre. 2.1 är har mycket mer sjuk humor än första filmen och får en att skrattandes skaka på huvudet en del. T ex en scen med J. Jonah Jameson när han leker Spider-Man iklädd Spider-Man dräckten. Hissscenen är utbytt där han istället för att prata om sin dräckt snackar med en som vill bli hans manager som har knasiga idér. Den har också mycket mer action då de flesta förlängda scenerna är actionscener.vad är det för skillnad på spider-man 2 och 2.1?
Men den har också mer dramascener med fördjupningar där man få se t ex en födjupning över M.Js känslor.
Bra länk, Cartman.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 14 December 2007 - 16:48
Posted 17 December 2007 - 15:52
Tekkonkinkreet Blu-ray
300 HD DVD
Den sistnämnda vann jag i en tävling.
Posted 18 December 2007 - 12:42
Posted 20 December 2007 - 19:37
Rat Race
De Omutbara (Widescreen Collection)
Pale Rider
The Mask of Zorro (Deluxe Edition)
DareDevil (Director's Cut)
Transformers (2-disc Steelbook) Eller, jag ska få den i Julklapp.
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 20 December 2007 - 22:14
Transformers
Pestens Tid - The Stand
Farscape - Ultimate Collection
Short circuit 2
Forgotten
A Scanner darkly
Fantastic Four - Rise of the Silver Surfer (ej fått än)
Pirates of the Caribbean Trilogy Box
Short Circuit
Cleopatra 2525 - Complete Series
Project Viper
Cocoon 1 & 2
plus att ja fick en film, Cinema Paradiso, 2 disc utgåva, i julklapp av discshop för ja e en av deras bästa å lojala kund. men så säger väll de t alla. men ja försöker inbilla mig att det bara e ja å några få till som fick en pressent.
Posted 21 December 2007 - 12:17
Resident Evil: Apocalypse
Transformers
Posted 21 December 2007 - 15:59
Idag fick jag äntligen hem Blade Runner: Final Cut, 2-disc på Blu-ray
Posted 22 December 2007 - 15:12
Pirates pf the Caribbean: At Worlds End (2-Disc Limited Edition)
Wild Hogs
Djungelboken (2-Disc 40 års Jubileumsutgåva)
Göta Kanal 2: Kanalkampen
Phantoms
Mimic
Alltihopa för ca: 225 kr.
Edited by Crusader, 22 December 2007 - 15:13.
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 22 December 2007 - 19:59
The Amityville Horror
Cursed
»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«
Posted 23 December 2007 - 14:27
Låter som ett riktigt klippAlltihopa för ca: 225 kr.
Winter is Coming
Posted 24 December 2007 - 21:24
Posted 30 December 2007 - 15:21
Cursed
Är det den som Wes Craven gjorde och som blev så kritiserad?
Har bara sett den en gång och även om den inte var ett mästerverk så tycker jag inte att den förtjänar alla den dåliga kritik som den fick utstå. Hur är utgåvan, kanske värd att investera i?
Posted 30 December 2007 - 21:58
Xena doesn't just have a warcry. She made war cry. Just ask Ares
For Xena, death is never permanent. Its just a slight set back and always part of her plan.
If you're going through hell, keep going.Winston Churchill
Posted 30 December 2007 - 22:44
Beställde säsong 1 av 50-talsserien "Adventures of Superman" med George Reeves från nätet. Kul att se en annorlunda inkarnation av Stålmannen. Specialeffekterna och annat kan kännas en aning föråldrat, men det är definitivt underhållande.
Insändare ur Gefle Dagblad 17/10 2005.
"Tyvärr förvandlas han ideligen till en löjligt brinnande dödskalle"
Filmrecensenten Kristian Ekenberg om Nicholas Cage som Ghost Rider, ur Gefle Dagblad 17/3 2007
Posted 01 January 2008 - 23:28
The Eye
The Uninvited
Chris Claremont, Scott Lobdell, Fabian Nicieza, Grant Morrison och Joss Whedon skriver X-Men BÄST!
"I caught a glimpse now it haunts me"
Posted 02 January 2008 - 00:42
Franco Zeffirellis Romeo and Juliet
Roman Polanskis Macbeth
Också fick jag Kenneth Branaghs Hamlet i julklapp. Mycket Shakespeare nu mao, som även figurerade i den senaste Doctor Who audion jag lyssnade på: Time of the Daleks.
Edited by Wylie Times, 02 January 2008 - 00:42.
"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass
last.fm | filmtipset | twitter
Posted 02 January 2008 - 09:51
Cursed
Är det den som Wes Craven gjorde och som blev så kritiserad?
Har bara sett den en gång och även om den inte var ett mästerverk så tycker jag inte att den förtjänar alla den dåliga kritik som den fick utstå. Hur är utgåvan, kanske värd att investera i?![]()
Det var den, men något extramaterial finns det itne att tala om. "Förvandlingen till en varulv" och "Bakom kulisserna", så inget att hänga i julgrannen direkt. Iofs. köpte jag säkerligen en version som varit hyrfilm eller avsedd tdit för det var i kategorin "Tre filmer för 199 kr"-klassen.
Jag tyckte det var en helt okej film (men så gillar jag Scream) och tycker helt klart den är sevärd - särskilt om man gillar varulvar. De lyckas för övrigt skapa helt okej varulvar, vilket inte är alltför ofta som det lyckas.
»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«
Posted 02 January 2008 - 20:25
Posted 04 January 2008 - 18:31

This topic is locked