Jump to content

Photo

Vad spelar du just nu?

• This topic is locked This topic is locked
1000 replies to this topic

#576 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 24 July 2008 - 21:02

Wylie, kan du berätta lite om Dungeons & Dragons: Heroes?

Det påminner rätt mycket om Baldur's Gate: Dark Alliance spelen men inte alls lika bra imo. Det är rätt så kort tyckte jag men jag upplevde egentligen inte det som någon nackdel när det ändå inte var så bra. Det var väl inte SÅ dåligt men, ja, tråkigt tyckte jag. Tråkig story och tråkiga karkatärer och spelsystem.

Vi klarade förresten av det för några dar sen och har nu börjat spela Fallout: Brotherhood of Steel (också till xbox)

Bara två stjärnor kvar i SMG....

Edited by Wylie Times, 24 July 2008 - 21:02.

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter

#577 DanielSchenström

DanielSchenström

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,025 posts
  • Interests:Serier, rollspel, scifi, fantasy

Posted 26 July 2008 - 11:30

Ibland är det inte kul att spela tv-spel.
Jag har ett par spel som det inte är så långt kvar på och ett av dem är Breath of Fire III som jag spelat sporadiskt i ungefär 10 år. Efter att ha fuskläst till mig hur jag skulle komma förbi en gåta så rullade det på. Sen kommer två bosstrider efter varandra en bra bit från närmsta savepunkt.
Jo tjena. Där dog lusten att spela det spelet på ett tag igen.
Det känns som nästan alla spel jag har som jag inte klarat har såna där tokjobbiga banor/bossar som nästa göromål, så man drar sig verkligen för att sätta igång dem, och samtidigt står de där i hyllan och utmanar en.
Min plan att klara två spel under semestern är fullständigt krossad då den tar slut imorrn och jag inte gjort ett framsteg i de flesta.

De enda spel som går framåt just nu är Morrowind och Eternal Darkness. Ingen av dem är direkt kul och trots att ED:s story är intressant så blir jag inte sporrad att spela vidare.

Så, det var mitt i-landsproblem för idag :)

#578 Hofling

Hofling

The Hoff

• Moderator
  • 3,277 posts

Posted 02 August 2008 - 14:44

Köpte Brawl igår, så sitter och håller på med story-delen av spelet, då jag inte kan ha nån internetuppkoppling till den än. (25 meters nätverkskabel köpt helt i onödan.. :rolleyes: ), och än så länge tycker jag det är underbart roligt. Tar en kvart etc för att lära sig de olika movesen för varje gubbe, men sen rullar det på. Jag gillar starkt att det inte är som Tekken när det gäller Story-mode, dvs bara fajt på fajt på fajt, utan lite "gåtor" och roliga banor att ta sig fram på

Min bildtråd - Min dA-sida - Min facebook-sida

>>Årets manlige medlem 2006<<

#579 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 02 August 2008 - 19:28

Nu spelar jag Overlord: Rising Hell på PS3. :)
Verkligen jättekul spel men inte så vidare evil. Jag blev rätt besviken på den punkten.
Efter allt snack om att man spelar en Evcil Overlord med sina minions dsär man är skurken som slåss mot hjältar och riddare och gulliga djur och varelser så väntade man sig inte att hjältarna och riddarna skulle vara föredetta hjältar som nu är korrupta och ondare än karaktären man spelar eller att de gulliga djuren och varelserna skulle vara blodtörstiga våldsamma människoätare.
Vad är det för kul att spela en ondskefull härskare om fienderna är ondare än en själv och man dessdutom helatiden sdka rädda de svaga och goda undersåtarne från de andra onda? Visst kan man döda de goda byborna om man vill men det finns ingen orsak till det och man får inte ut något av det och det är inte quest-relaterat. Det typ ondaste man gör i spelet är att döda får.
Onda människoätande Halflings (Hobbitar), blodtörstiga mordiska Enhörningar, onda giriga Dvärjar, korrupta och onda ex-hjältar, galna onda trollkarlar, onda Troll, onda Drakar... visst, lite komiskt är det med onda versioner av annars goda ting men så värst ond känner man sig inte när man massakerar ett gäng mordiska Halflings och räddar en grupp människor-slavar.

Som tur är finns det med vissa få quest en valmöjlighet att välja ett gott eller ont sätt (t ex hitta slulen mat och ge tillbaka till byborna eller behålla den och döda vittnen) men hitils efter att ha klarat mer än 1/4 av spelet har jag bara träffat på ett sådant tillfälle. Annars har alla quest oftast en god lösning bara där resultatet också leder till pengar.
Ärligt talat är man mer som en anti-hjälte än en Evil Overlord.
Visst kan man, som sagt, döda byborna men det ger en inget. Utom möjligen när man råkar göra nåt som gör dem sura på dem och sedan ger sig på de som blir uppkäftiga för att få byborna att bli rädda för en istället.

Som tur är så är spelet väldigt väldigt kul och questen är rätt långa så jag stör mig inte för mycket på bristen på ondska utan får ut glädje av spelet ändå men det är inte alls som man kände att de lovade utan det känns som att de fegade genom att göra alla fiender grymt onda för att slippa 18-års gräns på spelet eller nåt.

Jag hoppas på en uppföljare som är lite ondare men jag tror att om det kommer en uppföljare så kommer det inte vara mycket ondare.

Dock rekomenderar jag starkt spelet till alla som älskar Bullfrog-aktig sjuk svart humor fantasy-parodi likt Dungeon Keeper där man styr en grupp gremling-liknande minions som gillar att slå sönder/döda allt i dess väg och är sviniga samt galna fula bossar som dör på äkliga sätt. :P
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#580 DanielSchenström

DanielSchenström

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,025 posts

Posted 04 August 2008 - 06:00

Nästa i-landsproblem: För många spelreor...

Realådorna har invaderat våre stormarknader senaste månaden och man kan hitta nedsatta PS2, PS3, WII, DS och X360-spel.

Trots att jag inte köpte hälften av de spel som var intressanta så kom jag ändå hem med äventyrsspelet Kameo, expansionen Shivering Isles och Knights of the Nine till Oblivion och Command & Conquer 3, alla till Xbox 360.

Kameo är lite av ett Zelda light med större fokus på strid än problemlösning. Man spelar en älva som kan förvandla sig till olika varelser som alla har speciella egenskaper som krävs för att lösa vissa problem, ta sig genom vissa passager osv. Det var ett av de första spelen som släpptes till 360:n men håller upp mycket väl än idag.
Spelbalansen är lite annorlunda. Det är svårare att ta sig genom banorna och överleva de vanliga fienderna än att slåss mot de olika bossarna. Tack vare ett ett autosave som save:ar ofta så blir det inte för frustrerande någon gång. Märkligt nog är spelet från 12 år när det känns som ett typiskt allåldersspel likt Mario och Zelda.

Shivering Isles har en av de coolaste inledningarna jag sett på länge och det är just när Oblivion gör riktigt oväntade saker som jag tycker det är som bäst. Cyrodill, dess värld är ganska mundan sånär som på monstren och magi, men just därför sticker de mer fantastiska elementen ut mer. Tills denna inledning var mitt favoritmoment ett uppdrag där en magiker gått förlorad i sin drömvärld och man skulle genomgå ett par olika tester för att sättta samman hans splittrade psyke. De miljöerna var väldigt annorlunda.
Inne i själva Shivering Isles är det ganska normalt även om det finns nya monster och växter och känslan är annorlunda. Det känns mer likt Morrowind till utseendet.

Command & Conquer 3 har jag knappt hunnit köra nåt i men det är som PC-versionen med vissa restriktioner som lägre maxantal enheter exempelvis.

Köpte också Eternal Sonata för att ha ett 3-spelarspel för de ggr vi inte spelar rollspel på helgkvällarna. (Alla styr varsin gubbe i strid, spelare 1 styr utanför strid, vi turas om att vara spelare 1.) Det känns ganska standard, varken bra eller dåligt. Grafiskt får jag Skies of Arcadia-vibbar medans stridssystemet känns som actionversionen av Star Ocean Second Story. Dialogen känns lite simplistisk ibland, mer som den enbart är till för att verkligen få spelaren att förstå vem som är ond och vad som är dåligt än riktig dialog.
Mellan kapitlen får man bakgrund till Frerik Chopins liv (kompositören, som också är en av karaktärerna i spelet) och dessa ackompanjeras av riktiga foton. Det får åtminstone mig väldigt avtänd och jag hade hellre sett det som extramaterial för den som är mer intresserad för de tar verkligen ur en ur spelet.

Jag har iofs ett till problem, det kommer alldeles för många bra spel i höst: Mirror's Edge, Too Human, Fable 2, Just Cause 2, FarCry 2, Viva Piñata 2, Sacred 2 och Fallout 3 för att nämna några.

#581 PredaBot

PredaBot

Rear Admiral

• Moderator
  • 2,983 posts

Posted 04 August 2008 - 18:14

Har äntligen spelat ut Legend of Zelda: The Twilight Princess! :)

Spelet blev lite småtråkigt där i mitten, så det är en av anledningarna att det tagit så länge, och en del bekymmersamma sätt att skrapa ihop Rupees, zelda-pengar. Mot slutet tog det sig rejält dock, särskilt the Twilight Realm var en höjdpunkt, och självfallet var slutstriden mot Ganon riktigt solid.

Ganska sorgligt slut ändå, fast det på nåt vis är lite lyckligt? :( :s

Tror att problemet med spelet var att det var för traditionellt, för lite av nya koncept i det. Precis som Miyamoto sagt, att Mario och Zelda är spelserier som behöver nya koncept nu.

Karaktären Midna hade verkligen en fascinerande resa i spelet, hon börjar som nästan något av en antagonist till Link, då hon tar lite kontroll över honom i hans vargform, men utvecklas och förändras spelet igenom till en självklar vän och vapendragare till Link.

Ja, kanske ännu mer än så...

Nästa spel som ska klaras ut blir nog Command & Conquer 3, och sen ska jag testa Nights Journey into Dreams till Wii. Köpte det riktigt billigt, 150 kr från Game UK, då det dessvärre inte alls har fått så bra betyg. Hrrrm.

#582 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 04 August 2008 - 23:02

Äntligen har jag fått mitt Folklore till PS3! :thumbsup:
Jag har varit sugen på att spela spelet i ett år nu. Vet inte riktigt5 varför jag känner mig så dragen till spelet, troligen för den "A Nightmare Before Christmas" liknande atmosvären och karaktärerna.
När jag först prövade demot för ett år sedan så blev jag djupt besviken på stridssystemet (som går ut på att fånga fiender kallade Folks och använda dem för att anfalla andra fiender) och besviken på storyn som i början kändes rätt meh. Men trotts det så kände jag mig dragen till spelet och ville ha det. Men inte fören jag prövade andra demot för ett par månader sedan så bestämde jag mig för att faktiskt köpa det. Dels så lärden jag mig stridssystemet lite bättre och såg hur smart och intresant det faktiskt är och fick en djupare inblick på storyn som faktiskt verkar intresant.
Tyvärr var spelet svårt att få tag på och när jag tillsist lyckades få tag på ett på tradera så tog det exakt 1 månad innan jag fick det levererat. <_<

Spelets handling:
Man spelar 2 karaktärer i Folklore. Unga studenten Ellen som letar efter sin döda mor och Ocult-journalisten Keats som undersöker en grupp mystiska mord. Man spelar karaktärerna på liknande sätt som man gör i gammla Resident Evil 2 spelet med att man spelar dem 1 åt gången och där man bara får hela faktan när man spelat båda.

1 natt om året runt Halloween är vägen till dödens rike, Netherworld, öppet för resenärer att kunna träffa sina nära och kära.

Studenten Ellen lockas till byn Doolin i Irland av ett mystiskt brev från hennes döda mor. Där får hon se en mystisk kvinna falla från en kilippa. I byn träffar hon underliga figurer som berättar för henne om Neatherworld. Ellen beger sig dit men istället för att hitta sin mor så blir hon anfallen av en kvinna som liknar hennes mor.
Natten tar slut och för att Ellen ska kunna återvända till Neatherworld och ta reda på sanningen så måste hon bli den utvalde som fångar, och bekämpar, onda andar kallade Folks och håller balansen i Neatherworld samtidigt som hon är en Messenger mellan den levande världen och den döda.

Ocult-journalisten Keats får ett mystiskt samtal från Doolin i Irland där en kvinna säger att Faerys försöker döda henne.
Han beger sig dit och träffar Ellen där de får se en mystisk kvinna falla från en kilippa. För att få sin story om de mystiska morden följer han efter Ellen in i Neatherworld och blir utvald till hennes Guardian. Där ser han Ellen bli anfallen och får veta att kvinnan vill för någon anledning utkräva hämnd på Ellen.
För att få sin story, få veta varför kvinnan blev mördad, vem ringde honom och varför hon hatar Ellen så måste han återvända till Neatherworld.

Spelet är skapat av legenden Yoshiki Okamoto (Street Fighter serien, Resident Evil 1 samt priducerade de första 2 filmerna) och har för det mesta fått bra recensioner.
Spelet har ett prisbelönt stämningsfullt soundtrack av bla Kenji Kawai (Berömd Japansk musiker som gjort musiken till bla Ghost in The Shell, Ringu: The Ring 1-2, Dark Water) och mycket underbar atmosvär med väldigt underliga karaktärer och fiender.

Tyvärr har spelet rätt lite röstskådespeleri (Bara i filmsekvenser. Det mesta är textbubblor) men mellansekvenserna (förutom filmsekvenserna) är som en serietidning så det stör inte så mycket utan man vänjer sig.
Därimot finns det flera quests, kläder till huvudkaraktärerna och fiender att ladda ned till spelet och spelet har ett mycket intresant stridsystem när man väl vant sig vid det och bossarna måste man ibland luska ut hur man ska besegra dem.
Monster och karaktärsdesignen är väldigt rolig och fantasifull. Och filmsekvenserna är väldigt snygga.
Spelet är riktigt kul och man fastnar snabbt och får svårt att sluta spela.
Gillar man Halloween, Nightmare Before Christmas, Fågelskämmor, flygande grisar, talande träd som äger pubbar, råttor med höghat och runda solglasögon och osynliga män som läser poesi så är chansen stor att man kommer gilla det här spelet.

Utöver Folklore så spelar jag fortfarande Quake 4 och Overlord: Rising Hell.

Edited by Crusader, 05 August 2008 - 01:42.

Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts

#583 Hofling

Hofling

The Hoff

• Moderator
  • 3,277 posts

Posted 11 August 2008 - 14:16

Nu har man då varvat Brawl, har ju en hel dle kvar att låsa upp, som chars man får genom att hitta dolda dörrar på banorna och liknande.
Men nu har jag äntligen en internetuppkoppling till wii't, så det ska bli en hel del Brawl'ande online nu. Så om nån är intresserad, så är min Brawl-kod 1332-9821-8001

#584 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 11 August 2008 - 15:33

Utöver The Sims, Quake 4, Overlord: Rising Hell och Folklore så har jag nu även börjat spela Fallout 2 igen. Jag har laddat ned Restoration Projekt så jag fick börja om men det var så länge sedan jag spelade sist så det gjorde inget. :P

Edited by Crusader, 14 August 2008 - 00:01.

-Sora, Kingdom Hearts

#585 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 14 August 2008 - 00:05

Folklore har minst sagt en udda och intresant story för ett spel. Som en roman med mörka familjehemligheter, dunkelt förflutet och mord kopplat till det övernaturliga.
Känns väldigt mycket som en Edgar Allan Poë berättelse. Mystiken runt kusliga mord som är kopplade till det övernaturliga som man ska lösa och som delar avslöjas överaskande i slutet på varje kapitel.
-Sora, Kingdom Hearts

#586 Fiskrens

Fiskrens

Social kameleont

• Moderator
  • 4,025 posts
  • Interests:Fantasy, Familj, Rollspel, Sci-Fi, Karate, Film, Musik, Gitarrspelande i varierande ordning.

Posted 18 August 2008 - 22:22

Har till slut gett mig i kast med Prince Of Persia-serien. Samma schyssta känsla som i klassikern till Amiga: "bara lite till...". Fast jag saknar (än så länge?) de riktigt smaskiga dödsfällorna/scenerna, har inte blivit kluven i två en enda gång än. ;)
"It's only called paranoia if you can't prove it" - William Gibson

"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower

"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin

#587 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 22 August 2008 - 20:10

Nu spelar jag Sid Meier's Civilization: Revolution på PS3.
Riktigt bra och kul spel. Jag fattar varför Sid Meier säger att detta är det Civilization han alltid velat göra och det bästa i serien. Samt att man varje vecka kan ladda ned en ny karta att spela.
Det ända jag ingentligen har att klaga på är att det inte går att spara under Game of the Week (och därför fick jag spela tills 7 inatt innan jag blev klar) samt att man inte kan riktigt besegra fiende-ledarna.
Sedan tycker jag tiden går lite för snabbt då man lätt hamnar i modern tid med storstäder och motervägar medans man fortfarande har primitiva krigare.

Men helt klart ett underbart och extremt roligt spel som är svårt att sluta spela.
-Sora, Kingdom Hearts

#588 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 29 August 2008 - 22:13

Äntligen har jag fått gratiskoden så att jag kunde börja spela Fable II: Pub Games. :)
Ni som inte känner till Fable II: Pub Games så är det casion spel där man kan tjäna pengar (och vinna Super-Items och låsa upp extra matrial) till Fable II när det sedan släpps.
Spelet kommer även finnas i Fable II men man kan köpa Pub Games på XBox Live och försöka tjäna hop en summa pengar som man sedan kan föra över till huvud-spelet.

Det finns 4 typer av spel plus Turneringar:

Fortune's Tower: Ett rätt unikt kort spel där man ska bygga torn och unvika att 2 kort av samma summa hamnar ovan på varandra. Kul och rätt svärt att spela när man väl börjat. Är också det ända av spelen som kräver någon typ av strategi.
Lättast att vinna i men man vinner sällan så värst stort.

Keystone: Typ som Rulette fast man kastar tärningar istället. Man kan inte avsluta spelet fören tärningen antingen träffat 10 & 11, 3 eller 18 eller i närheten ut av dem.
Lika mycket strategi, och chans, som Rulette. Alltså ingen större. ;Man kan vinna rätt OK med pengar där.

Bloodstone: Samma som Keystone fast man lägger bud på vad tärningen INTE ska få. Man vinner lite varje gång men har riskt att förlora stort.

Spinnerbox: Typ som Slotmaskiner (Enarmade Banditer) fast med bonus-figurer som gör t ex att man kan få snurra om eller får snurra extra för en garenterad vinst.
Det absolut svåraste av spelen att vinna på och handlar bara om tur. Fast är också spelet man kan vinna mäst på.

Som för många andra blir det Fortune's Tower jag spelar mest eftersom de andra snabbt och lätt blir tråkiga och jobbiga då man sällan vinner. Har lite blandade kännslor om spelet då jag blev rätt besviken på ett par av spelen som inte alls var så kul som jag väntade mig men samtidigt är Fortune's Tower kul.

Edited by Crusader, 29 August 2008 - 23:15.

-Sora, Kingdom Hearts

#589 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 29 August 2008 - 23:16

Har börjat spela Civ IV igen som jag aldrig riktigt kom igång med när jag skaffade det. Men nu är jag igång och jag förstår inte riktigt hur dom bär sig åt men det här är ytterligare en klar förbättring av ett spel som redan från början var ett mästerverk. . Tur att man är ledig i ett par dagar till....

-Gangstagrass

#590 PredaBot

PredaBot

Rear Admiral

• Moderator
  • 2,983 posts

Posted 30 August 2008 - 16:19

Har införskaffat Bionic Commando Rearmed, som jag trodde, på grund av dess litenhet, att min gamla härk till dator kunde köra, men icke.

Det kräver Pixel Shader 3, och mitt graffekort når endast upp till Shader 2. <_<

#591 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 04 September 2008 - 14:24

Håller på med Overclocked: A History of Violence. Rätt intressant spel, man spelar en psykiatriker vid namn David McNamara som tillkallats till Staten Islands mentalsjukhus för att undersöka 5 ungdomars märkliga beteenden. David undersöker dem och genom deras flashbacks får man reda på vad som har hänt. (de går bakåt i tiden) Har säkert kommit mer än halvvägs nu, har spelat ett antal timmar både idag och igår.
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#592 Hofling

Hofling

The Hoff

• Moderator
  • 3,277 posts

Posted 06 September 2008 - 00:40

Just nu är det SPORE som gäller för hela slanten.

#593 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 07 September 2008 - 05:07

Har klarat Quake 4 nu efter en liten paus. Helt klart ett kul spel att spela när man är sugen på hjälte-soldat-action Sci-Fi. Men jag tycker att medans första halvan av spelet är jättebra så är andra halvan destu sämre. Medans den första har en massa twists och intresanta handlingar så känns den andra halvan som bara gameplay med väldigt lite story-element. Men jag kommer nog spela om spelet någon gång i framtiden men det lär dröja.

Just nu har jag börjat spela Max Payne. Jag har ägt spelet rätt länge men inte tagit mig tid att spela det än (utom lite i början som jag speladew på PC hos en kompis) men nu inför filmen kändes det som dags d´å jag tror att det kan bli trevligare att se filmen om man spelat orginalet.
Gammal och rätt trist grafik men vad gör det när spelet är så jäkla kul. :P Jag ser nu var de lånade mycket av gameplayn från i Stranglehold. Stranglehold känns mycket som en mer avanserad version av Max Payne opch eftersom jag älskar Stranglehold så ålskar jag också givetvis Max Payne. Jag gillar hur berättelsen framförs på ett sten-hård-deckare sätt med maffia, droger och coola strider.
Jag hade tänkt vänta med Max Payne 2 lite sen men troligen kommer jag spela genom det också direkt efter jag klarat 1:an. :D
-Sora, Kingdom Hearts

#594 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 07 September 2008 - 11:20

Just nu är det SPORE som gäller för hela slanten.

Samma här. Fast jag måste säga att jag är inte så jätte imponerad än så länge...

-Gangstagrass

#595 Hofling

Hofling

The Hoff

• Moderator
  • 3,277 posts

Posted 07 September 2008 - 14:29

Tvärtom för min del. Jag älskar det, men jag fastnar konstant i att skapa olika varelser och liknande. (Gjorde nyss en liten Zergling, och tänkte försöka göra en Hydralisk senare :P )

Sen är det väl lite si och så med civ-stadiet, som jag nu bara tänkte plöja igenom för att komma till rymdstadiet, som förhoppningsvis går fort.

#596 DanielSchenström

DanielSchenström

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,025 posts

Posted 09 September 2008 - 12:03

Nu är jag här igen med mer i-landsproblem :) Köpte mig nyligen en ny projektor och PS3:an och 360:n ser fantastiska ut på den förstås. Men mitt stackars wii har problem, det rkyper i bilden och stora band rullar över skärmen. Jag tror det behövs en liiiite bättre kabel än den jag har, eller så får jag testa att koppla genom förstärkaren, vilket innebär en massa kabelbökande. Buhu ;)

Däremot har jag nu på min andra semester i år lyckats klara Kameo. Mitt intryck från tidigare står fast, bossarna är enklare än när man ska ta sig fram till dem genom massa småmonster. När spelet är över kan man spela om banor för poäng och tjäna ihop till att låsa upp konceptkonst, filmer och skins. Man kan även spela co-op med en polare i de banor man klarat av.

Just Cause är ett spel som jag hållt på med länge. Jag har klarat det men jag har hållt på att spela slut på det genom att plocka achievments. Nåt som ständigt slår mig är hur jäkla snygga ljuseffekter de fått till och världen känns som en mmorpgvärld i sin enormitet. Det finns en massa unika byggnader och platser som aldrig används i spelets story och jag misstänker att det ursprungligen var tänkt att ha en längre story eller mer varierade sidouppdrag. Uppföljaren som ska komma nu i höst är ett av de spel jag ser fram mest emot.

Ett annat nyligen halvavklarat spel är plattformsfps:et Jumping Flash. Ett av de första spelen jag nånsin köpte till min PS1, tror det var det tredje efter Ridge Racer och Toshinden. Nu har jag det i nedladdad form till min PS3 och givetvis så kör jag det på projektorn så att man ser alla pixlar tydligt. Spelet har som en del andra ett game 2 där banorna mixats om och jag klarade aldrig av slutbossen då, 1995, men den här gången ska det fanken gå. Jag tycker det är synd att spelets tredje del aldrig kom hit och att det inte dykt upp fler delar efter 32-bitseran.
Jag har laddat hem den japanska 3:an via Hong Kongs PSN store och klarat av första banan och sparat, trots att allt är på japanska. Det kommer nog i längden bli en spännande exercis i frustration.

#597 Kizmiaz

Kizmiaz

Wanderer of the Wastes

• Aktiv member
  • 1,880 posts

Posted 10 September 2008 - 11:41

Nu har jag fått ett ryck och efter att ha legat till sig ett några år så har jag installerat Fallout 2 med Killap's oofficiella patch och en hogupplosningspatch.
Det hela verkar fungera förbluffande stabilt även om vissa platser ser lite konstiga ut i kanterna, men original var det ju bara gjort för 640x480 så det står man ut med.

Det är kul att se hur mycket man har glömt av det på ett par år men även hur mycket man minns.
../l、 Getting old is when a narrow waist and a broad mind change places!
(゚、 。 7
 l、 ~ヽ You can be on the right track and still get hit by a train!
 じしf_,)ノ

#598 SwedishSuperhero

SwedishSuperhero

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,175 posts
  • Interests:Serier, tv, film, spel. Gillar även att skriva och ämnar att bli författare. Gör mina egna videor: http://youtube.com/user/dakostro http://dakostro.blogspot.com

Posted 10 September 2008 - 16:17

Bestämde mig för att gå lite old school, så jag köpte ett PlayStation 1-spel, "Actionspel med Herkules". Rätt konstig titel om ni frågar mig. Hade det inte räckt med "Herkules" eller "Hercules: The Game"? Det knepigaste med att spela ett så gammalt spel måste vara att man får börja helt om från början varje gång det blir game over, eftersom jag inte har nåt minneskort till PS1.
"Nu blir jag upprörd! Min sambo och jag brukar ibland äta fil och flingor till frukost. Vi samsas då om ett paket fil. Nu måste vi köpa två paket fil och ha varsin. Varför då undrar ni kanske? Jo för jag har hört att Antipiratbyrån har polisanmält folk för fildelning så nu törs vi inte göra det längre."
Insändare ur Gefle Dagblad 17/10 2005.

"Tyvärr förvandlas han ideligen till en löjligt brinnande dödskalle"
Filmrecensenten Kristian Ekenberg om Nicholas Cage som Ghost Rider, ur Gefle Dagblad 17/3 2007

#599 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 12 September 2008 - 01:17

Nu har jag börjat lite med RPG Maker igen (VX versionen den här gången) och försöker åter igen att skapa evighets projektet: Mitt Dröm-RPG. Jag har allt i skallen så varför är det så svårt att göra i praktiken? <_<

Men just nu ska jag ÄNTLIGEN börja spela Fable: The Lost Chapters :wub: inför Fable II!
Jag har aldrig spelat TLC innan utan bara vanliga Fable så det ska bli kul. :) Känns lite som att komma hem. :P
-Sora, Kingdom Hearts

#600 DanielSchenström

DanielSchenström

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,025 posts

Posted 13 September 2008 - 12:05

RPG Maker har jag PlayStationversionen av. Det är riktigt kul att leka med men det är ett riktigt jobb att göra även väldigt korta rollspel. Jag beundrar dem som lyckas med längre äventyr.

Fable var ett guldspel, det var mitt favoritspel på första Xboxen, och jag körde då versionen med TLC inkluderat. Det jag är lite rädd för varje gång ett nytt spel kommer är att det ska komma en bättre version senare. Nuförtiden är det inte samma bök förstås eftersom man kan köpa expansioner till konsolerna men jag föredrar när spel släpps kompletta.

Min andra semester har visat sig mer fruktsam än min första. Nu har jag också klarat Superman Returns. Det spelet har fått dåligt betyg och även om jag inte tycker det är bra utan strax under medel så är det ju värt de 69 eller vad det var jag betalade för det.

Test Drive Unlimited har jag hållt på och nött på länge, ett öppet bilspel där de tagit ön Oahu med hela dess gatnät och gjort det till ett spel där du kan köra vart du vill, på eller av vägarna. En av achievmentsena på Xbox 360 är att man ska ha kört varje väg i spelet, en helt vansinning uppgift. Igår kom jag upp i den hösta medföljande nivån och kände mig mycket stolt. Det är det spel som jag har som integrerat achievments bäst och använder dem som poäng också i spelet för att låsa upp belöningar, nya tävlingar och liknande.