BTW, med din text under avataren och sedan min så får vi ett rätt bra flyt
Edited by Forever Xena, 12 August 2006 - 08:46.
Posted 12 August 2006 - 08:44
BTW, med din text under avataren och sedan min så får vi ett rätt bra flyt
Edited by Forever Xena, 12 August 2006 - 08:46.
Xena doesn't just have a warcry. She made war cry. Just ask Ares
For Xena, death is never permanent. Its just a slight set back and always part of her plan.
If you're going through hell, keep going.Winston Churchill
Posted 12 August 2006 - 09:09
Capshaw , du kommer älska säsongs / serie avsluttningen , jag känner det på mig ,eftersom ca 80% av Xena fans hatade den incl mig . jag har bara sett den en enaste gång ,
men kan du säga till mig när du ser den ? då skal jag sätta mig ner och titta på den samtidigt
Gråt inte Capshaw du kommer se henne i ett annat ljus och Gabrielle med, dont worry as you know gabrielle can be tough
Posted 12 August 2006 - 09:52
For Xena, death is never permanent. Its just a slight set back and always part of her plan.
Posted 13 August 2006 - 12:12
Posted 13 August 2006 - 15:32
Men skillnaden är att Gabrielle i sig bär ett ljus och tvivel på blodsspillan som Xena saknade
Posted 13 August 2006 - 16:33
Nej Xena saknade inte det förän ceasar tog bort det
då blev evil Xena born.
Posted 13 August 2006 - 18:54
Jag har rent generellt svårt för Bruce Cambell när han har mer framträdande roller.XC-fråga: Gillar du Bruce Campbell i hans andra roller? Eller är det bara Auto som du har problem med?
Varia kan vara ganska påfrestande. Det håller jag med om. Med tanke på att Eve vänligt men bestämt blev ombedd att hålla sig borta så kan man fundera vad som rörde sig i huvudet på henne när hon kommer tillbakastövlandes. Och jag tycker att det är konstigt att alla tycks vika sig för Varia - hon är inte direkt ledartypen. (Framstår inte som det iaf) men det kan ju vara en rökridå som Ares skapat. Gillar att Amazonerna fortfarande respekterar Gabrielles rang - trots att det gått så lång tid.PATH OF VENGEANCE
/../ Jag är dock besviken på både Gabrielle och Xena som inte lyckades ta livet av Varia.
Micharl Hurst regisserade dett avsnitt som är det bästa av amazonavsnitten i säsong 6. Gabrielle får en chans att leda amazonerna, och de följer henne. Har inget speciellt och slå ned på. Det här avsnittet visar också hur allvarligt på sned Varia är, amazoner i tidigare avsnitt har varit väldigt trofasta och jag köper ite riktigt att en 'riktig' amazon säljer ut en (mer eller mindre) legend för att rädda amazonerna från att rädda henne. Hyffsat avslut och det är tragiskt att så många amazoner dukade under.TO HELICON AND BACK
Edited by XC, 13 August 2006 - 18:55.

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.
»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)
Posted 13 August 2006 - 19:08
Med tanke på att Eve vänligt men bestämt blev ombedd att hålla sig borta så kan man fundera vad som rörde sig i huvudet på henne när hon kommer tillbakastövlandes.
Gillar att Amazonerna fortfarande respekterar Gabrielles rang - trots att det gått så lång tid.
Micharl Hurst regisserade dett avsnitt som är det bästa av amazonavsnitten i säsong 6.
Det här avsnittet visar också hur allvarligt på sned Varia är, amazoner i tidigare avsnitt har varit väldigt trofasta och jag köper ite riktigt att en 'riktig' amazon säljer ut en (mer eller mindre) legend för att rädda amazonerna från att rädda henne.
Bästa scen: När ena amazonen anmäler sig frivillig att dra till sig uppmärksamheten. En sann amazon!
Avsnittet skrapar ihop 2 lögnaktiga äregiriga exdrottningar av 3 möjliga.
Posted 13 August 2006 - 19:32
Vad får dig att tro att det inte kommer mer av Annie, Mattie och Harry? *Nynnar på temamelodin till "Det kommer mera".Sedan gillar jag inte framehandlingen heller - det hade varit mer intressant att se dem arbeta vidare Xena (dvs. Ted Raimi) och Gabrielles inkarnationer
Edited by XC, 13 August 2006 - 19:33.

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)
Posted 13 August 2006 - 19:37
Den kända Xena som alla minns, den som var härförare, saknade det
Posted 13 August 2006 - 19:39
Nu finns det faktiskt såväl Kloner, Reinkarnationer och Efterlevande av/till Xena och Gabrielle.
//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum
"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."
Posted 13 August 2006 - 20:33
Gillar faktiskt Send in the Clones. Håller med om att clippen är lite illa valda, men allt som allt så är det en gullig flört med fansen.
Vad får dig att tro att det inte kommer mer av Annie, Mattie och Harry? *Nynnar på temamelodin till "Det kommer mera".
Alltid kul och få tråffa Willa oNeil och Allison igen. Minya och Lilla hade inte tillröckligt med screentime tycker jag. Tycker att Clair Stansfield passar bättre i rollen som Alexis än som Alti.
Nu finns det faktiskt såväl Kloner, Reinkarnationer och Efterlevande av/till Xena och Gabrielle.
Nej det stämmer inte , när du får sett Hercules trilogien med Xena så ser du att det inte stämmer, den Xena tillät inte kvinnor och barn blev dödad , hon tog vad hon villa ha , men mördade ingen i " onöda ".
Fast bara en äkta Hercules (som går under sitt alias "Kevin Sorbo" nu för tiden)...
Posted 14 August 2006 - 09:45
Posted 14 August 2006 - 11:00
Lilla (Eller är det kanske Lila? jaja - jag och stavning) är Gabbys lillasyster. (Traffades senast i "Who's Gurkhan").Nej, jag tycker inte att Minya och Lilla (Lilla, vem var det nu igen? HärdsmältaAlltid kul och få tråffa Willa oNeil och Allison igen. Minya och Lilla hade inte tillröckligt med screentime tycker jag. Tycker att Clair Stansfield passar bättre i rollen som Alexis än som Alti.
Jag känner igen personen men kan inte placera henne i rollen...
) behöver mer screentime. Precis lagom.
Fröken Stansfield däremot har fått för mycket screentime, även om jag håller med dig att hon är bättre som Alexis än Alti.![]()
Det sägs (tror att det var i Säsong 2, Destiny) bland annat att Xena startade sin armé för att skydda Amphipolis efter Corteses attack, efter det så utökade hon till de omkringliggande byarna. Jag skulle tro att hon någonstans på vägen tappade focus, kanske stod Ares någonstans i skuggorna och viskade tycst i hennes öra om Makt, Pengar och Seger. (Han föröker ju i The Reckoning (s1) locka tillbaka henne genom att vifta med 'goda ting'. Riktugt på sned hamnade hon efter Ceasars svek (även det i destiny) och när sjukstugan anfallts av romeska soldater säger Xena att hennes nya mål är döden.Oavsett vad Xena i Hercules har gjort så räknar jag inte in ddet riktigt. Då lekte man fortfarande med karaktären. Jag lyssnar på vad som faktiskt sagts i Xena i stället.Nej det stämmer inte , när du får sett Hercules trilogien med Xena så ser du att det inte stämmer, den Xena tillät inte kvinnor och barn blev dödad , hon tog vad hon villa ha , men mördade ingen i " onöda ".
Redan i första avsnittet i Xena så sägs det ju rätt tydligt att hon mördar för skojs skull, för den där lilla pojkens föräldrar var knappast något annat än mördade i onödan...
Yay. Marton Csokas utan den där roliga accenten.THE LAST OF THE CENTAURS

Posted 15 August 2006 - 10:16
Lilla (Eller är det kanske Lila? jaja - jag och stavning) är Gabbys lillasyster. (Traffades senast i "Who's Gurkhan").
Det sägs (tror att det var i Säsong 2, Destiny) bland annat att Xena startade sin armé för att skydda Amphipolis efter Corteses attack
tillsammans drar de sig mot det rika Chin (tror det nämns som Jinn i svenska historie böcker - jag har för mig om att det inte är fråga om det China som vi känner det idag som avses).
Förutsägbart lyckligt slut
Posted 15 August 2006 - 19:02
För övrigt, notering till FX. Troligen kommer jag posta om säsongsfinalen till helgen... Du ville ju ha ett head's up så du kunde se om dem.
Posted 15 August 2006 - 19:40
Posted 16 August 2006 - 07:56
Jag har tänkt en del på det där tidigare.Jo, jag säger inte att hon började som en blodtörstig och ond person person. Jag säger att någonstans på vägen blev Xena Evil-Xena.Det sägs (tror att det var i Säsong 2, Destiny) bland annat att Xena startade sin armé för att skydda Amphipolis efter Corteses attack
Utan att sett avsnittena så tycker jag XC:s förklaring verkar hålla (särskilt Ares-delen är logisk).
Jo så var det nog. Saken är den att jag har alltid kopplat samman Borias lite med Dinjis Kahn. (Helt obefogat antagligen). Och en dokumentär jag som om honom (Djingis Kahn, inte Brias) så nämndes hans korståg på Qin (som låg i trakterna kring nuvarande Bejling). (I Sv Wikipedia nämns landet Jin... (tror det är samma). Och det uttalas nästan precis som Chin. Fast detta kan å andra sidan bara vara min sjuka fantasi som spelar mig ett spratt.Jag har alltid tolkat Chin som China, fast fantasyfierat genom att man droppa a-bokstaven. Se där, då har man lärt sig något nytt då.tillsammans drar de sig mot det rika Chin (tror det nämns som Jinn i svenska historie böcker - jag har för mig om att det inte är fråga om det China som vi känner det idag som avses).
Edit: Kollade runt och du syftar antagligen på Qin.
http://sv.wikipedia.org/wiki/Qin
Nej. Kanske inte. Men det för förutsägbart att "morfar" skulle ge med sig.Jag vet ju inte om jag tycker en etnisk utrensning av ett folkslag är ett "lyckligt slut".Förutsägbart lyckligt slut
![]()
Gillar det här avsnittet. Det är kul och se vad som hänt om Ceasar inte fallit offer för brutus kniv i Ides of March och om han inte korsfäst Xena. Det här avsnittet visar, med all önskvärd tydlighet, precis som Cappy sa: hur starka banden mellan Xena och Gabrielle är. Det är ingen slump att dessa tu finner varandra.WHEN FATES COLLIDES
Många har reagerat på att detta avsnitt är ett komediavsnitt, speciellt vad som komma skulle. Dock så tycker jag att det passar in. Man får åter igen skåda in i Xenas och Gabrielles vardag - denna gång med en helknäpp oskuld på halsen. En karaktär som man lyckats med.MANY HAPPY RETURNS

Posted 16 August 2006 - 13:47
Jo så var det nog. Saken är den att jag har alltid kopplat samman Borias lite med Dinjis Kahn. [...] (I Sv Wikipedia nämns landet Jin... (tror det är samma). Och det uttalas nästan precis som Chin.
Nej. Kanske inte. Men det för förutsägbart att "morfar" skulle ge med sig.
Det är kul och se vad som hänt om Ceasar inte fallit offer för brutus kniv
Alti funkar avsevärt bättre i det här avsnittet än i Adventures in the Sin Trade.
Det här avsnittet skulle ha varit helt brilliant ... om det istället för före skulle ha placerats efter säsongsfinalen, a Friend in Need.
Många har reagerat på att detta avsnitt är ett komediavsnitt, speciellt vad som komma skulle.
Jag har däremot aldrig dett de religösta juppienallarna i detta avsnitt som kristna... det är något att hålla i minnet nästa gång jag ser avsnittet - jag kanske har missat någon detalj.
Posted 16 August 2006 - 14:12
Men tänk dig det där slutet som en uppföljning på aFiN!Nej, det tycker inte jag. Inte om det är en seriefinal. Då vill jag ha en riktig avslut, inte ett avsnitt där vi gör Joxer till Xena. Hade det inte varit sista säsongen så visstDet här avsnittet skulle ha varit helt brilliant ... om det istället för före skulle ha placerats efter säsongsfinalen, a Friend in Need.
![]()
OK. Jag var verkligen orolig där.Nej, du behöver inte hålla det i minnet. Det är inte kristendom där. Jag menade att skriva "religiösa" fanatiker, men skrev kristna i stället. Freudiansk felsägning skyller jag påJag har däremot aldrig dett de religösta juppienallarna i detta avsnitt som kristna... det är något att hålla i minnet nästa gång jag ser avsnittet - jag kanske har missat någon detalj.
![]()

Posted 16 August 2006 - 16:21
Men tänk dig det där slutet som en uppföljning på aFiN!
OK. Jag var verkligen orolig där.
Posted 16 August 2006 - 16:46
SOUL POSESSION
Jag förstår inte behovet man har att spotta på Joxers grav som man gör i detta avsnitt. Hela den vackra berättelsen som skapades i Deja Vu All Over Again slängs härmed bort och minimerar värdet av den berättelsen. Där den gav Joxer och Ted Raimi äntligen en hedersvärd roll så förstörs det nu helt till fullo här. Berättelsen är kass, usel och fruktansvärd idiotisk. Det hade potential att bli ett riktigt bra avsnitt, men slutar här i en total soppa.
Jag köper lösningen på hur Gabrielle klarade sig - och den var ungefär så som jag hade gissat. Så en så stor copout tyckte jag inte det var, även om det gör lite detaljer konstiga i avsnittet då Xena kommer tillbaka från Chin. Det kunde ha varit värre på den punkten dock - något som jag nästan väntade mig också. Så inte så farligt mao.
Careful what you wish for... Jag fick som jag ville, men nu i efterhand ångrar jag att jag önskade efter det.
Betyg: 4 av 10.
Posted 16 August 2006 - 16:59

Posted 16 August 2006 - 17:59
Gillar inte hur de gör Ares till en " blackmailer "
jag tror inte Ares skulle sjunka så lågt faktisk.
Å ena sidan så är det kul och träffa Anne, Mattie och Harry igen. Men sedan å andra sidan så är det inte en acceptabel förklaring på hur Gabrielle klarade sig i Sacrifice
Posted 16 August 2006 - 18:32
Mmm... Kanske. Men jag tycker han tidigare har viljar få henne "återvända" av (viss del) egen vilja. Det finns inget förutom utpressing i den där manövern.Jag tycker att det ligger väldigt, väldigt mycket i hans natur. Så det känns väldigt naturligt - särskilt när mann tänker på när det utspelar sig. Kanske inte efter säsong fem då han offrade sitt "goodhood", men vid det tillfället då? Jo, jag tycker det är logiskt.Gillar inte hur de gör Ares till en " blackmailer "
jag tror inte Ares skulle sjunka så lågt faktisk.
Egentligen inte. Så länge han inte hade kontraktet (eller henne på sin sida) så hade han ingen anledning och ta notis om det där./../ Storyn i det förflutna gillar jag - och hade det haft en bättre plott i nutiden hade jag gett den bättre betyg. Just att han måste byta själar är löjeväckande - med tanke på att han inte gjorde det i Deja Vu All Over Again. Slarvigt och hafsigt skrivet där.Å ena sidan så är det kul och träffa Anne, Mattie och Harry igen. Men sedan å andra sidan så är det inte en acceptabel förklaring på hur Gabrielle klarade sig i Sacrifice