Jump to content

Photo

ARGH!/*snyft* v.2

• This topic is locked This topic is locked
1003 replies to this topic

#576 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 17 December 2009 - 13:33

jag har fått en tid idag kl 15:15.
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#577 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 17 December 2009 - 13:34

Fint. Du håller vi tummarna för att det ska gå bra. :)

#578 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 17 December 2009 - 14:08

Håller oxå tummarna!

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper

We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.

#579 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 17 December 2009 - 14:20

Låter inte kul GG att springa till tandläkaren så ofta.
Hoppas att det här blir sista gången på länge :)
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.

#580 Kizmiaz

Kizmiaz

Wanderer of the Wastes

• Aktiv member
  • 1,880 posts

Posted 17 December 2009 - 15:07

Lycka till GG. ;)

Posted Image
../l、 Getting old is when a narrow waist and a broad mind change places!
(゚、 。 7
 l、 ~ヽ You can be on the right track and still get hit by a train!
 じしf_,)ノ

#581 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 17 December 2009 - 15:29

@Kizmiaz: näääää.... :lol:

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.

#582 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 17 December 2009 - 17:21

Nästan så att man får tandläkarskräck efter den där bilden :lol:
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.

#583 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 19 December 2009 - 15:18

Ursäkta om jag frågar GaterGirl, men gick det bra hos tandläkaren? Har smärtan avtagit lite kanske? :) :hug:

#584 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 19 December 2009 - 15:39

Nä, de kunde inte se något fel. Har fortfarande ont. :(
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#585 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 19 December 2009 - 15:45

Så trist. Man blir ju lite fundersam när inte ens dom kan se något fel. Men jag hoppas iaf att smärtan ger med sig så du slipper ha ont något mer. :hug:

#586 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts

Posted 19 December 2009 - 15:47

tack. :hug: jag får sluta tugga på den sidan. :mellow:

#587 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts

Posted 04 January 2010 - 22:07

nä nu blir jag less. :( nu har jag ont i min ena visdoms tand, får ta och ringa tandläkaren för att beställa tid imorgon. :skull:

#588 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 05 January 2010 - 19:53

Men vad trist, vilken otur du har :( Har du varit hos tandläkaren än? Usch, hoppas det blir ordning på dina tänder snart så du slipper springet hos tandläkaren i tid och otid (inte för att jag tror att h*n har något emot det...)

#589 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts

Posted 06 January 2010 - 10:46

Jag var dit igår men det var inget fel på tänderna istället trodde hon att det berodde på käken, att jag gnisslar tänderna på natten. Hon tyckte jag skulle skaffa ett nattbett, det skulle gå på 2500. Jag sa att jag skulle fundera på det, det är ju rätt mycket pengar.

#590 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 06 January 2010 - 10:54

Det var inte kul GG. :( Är det något som de behöver se över så är det tandläkarpriserna.

fqq5BYam.jpg

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)

#591 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 06 January 2010 - 14:09

Ja, priserna är ju avskräckande i sig och så sägs det att svenskarna fått sämre tänder...

GaterGirl: hoppas det ordnar sig. Har inte Apoteket nån billigare variant på nåt liknande? Har ingen aning, men kanske kan vara värt att kolla upp. Men i längden så är det tyvärr så att det är bäst att ta en via tandläkaren då du får en som är anpassad efter dina tänder.

#592 Prue

Prue

Commander

• Members
  • 174 posts
  • Interests:Böcker, sova,rpg & Varulvar.

Posted 07 January 2010 - 01:53

GaterGirl: vad är det för värk?
Isande smärta,tandkötts problem eller visdomständer ?
Kollade nyligen på denna sida, eftersom jag själv har tandproblem

http://www.praktiskm...asp?sjukdid=721
http://www.1177.se/a...ategoryID=37096
http://www.vardguide...-visdomstander/

Drog ut en tand i sep, men har tandköttsproblem nu.
har fått tips att byta till en mjukare tandborste & nån specialtandkräm.
Får se hur de hjälper.

Om det är visdomständer som är på g, så är värktabletter rätt bra att ta.
Jag hade oturen att ha två visdomständer som kom upp samtidigt. Vilket var hemskt.
råd är att äta lätt tuggad mat, akta dej när det gäller kalla/varma rätter, borsta (försiktigt) tänderna & kolla upp vilka värktabletter som passar dej.
Tycker det är för virrande med alla värktabletter som finns ute nu,jaja
Fråga på Apoteket om hjälp , om man är osäker.

Själv är man mycket spänd, speciellt vid käken.
så ett annat tips är lite muskelgympa vid käken, då & då.
Då du känner dej spänd.

Edited by Prue, 07 January 2010 - 01:54.

Posted Image

FenriUlven Forumet ~ Deviantart Konto

"I will love the light for it shows me the way, yet I will endure the darkness for it shows me the stars."

#593 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts

Posted 07 January 2010 - 10:20

Mina visdomständer har jag haft länge, jag trodde det var de som var problemet med det var det inte. Jag ska prova med att byta till en mjuktandborste och se om det hjälper. Jag har tagit ipren (1 tablett) ett par dagar men det hjälper inte riktigt.

#594 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 07 January 2010 - 22:47

Är kanske inte så bra att ta värktabletter konstant heller. Hade själv "nöjet" att få flera tänder fixade våren 08 efter att en stor bit av en tand hade gått sönder och jag var nån millimeter från att få göra en rotfyllning. Samma vår så valde jag att fixa alla de hål jag hade. Dyrt och gjorde ont.

Tråkigt att nattbett grejen kostar så mycket men det är såna där grejer man nog ska betala för om det hjälper.
Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#595 Prue

Prue

Commander

• Members
  • 174 posts

Posted 13 January 2010 - 16:03

GG Har du rönkat visdomständerna?
Brukar vara rutin att göra det när det kommer till visdomsänder.
Det är ju bra att kolla så inte visdomständera trycker eller ligger fel mot de andra tänderna.
Om det är så så får man planera vidare med tandläkaren, å se vad de har för lösningar.
Annars om det handlar om att man har värk pga visdomständerna är på väg upp & de ligger rätt så kan tandläkaren spola tänderna med antibakteriemedel (minns inte vad det heter). Man får käka värktabletter om det gör riktigt ont.
Det i sin tur kan pågå allt från nån dag till veckor, hemskt.
Prata med din tandläkare, du kan ju också ta & fråga/prata med andra tandläkare ect.

--
Själv har man problem med tandköttet, speciellt där jag drog ut en tand med riktiga rötter .
Måste nog ta & ringa min tandläkare för att få en tid.
Förrvisso sa man att det skulle ta upp till sex månader för hålet att läka, men tycker det börjat blöda mer nu (på sista tiden).

Ett annat problem är att värmen/elementen krånglar.
I helgas då man åkte bild var det -27 c på motorvägen & när man kom hem var det svinkallt.
Fick hålla på att röra på sig för att få upp värmen. Måste vart kallaste natt i lyan.
Syn att man inte kunde kolla hur många grader de var inne.

Edited by Prue, 13 January 2010 - 16:03.

Posted Image

"I will love the light for it shows me the way, yet I will endure the darkness for it shows me the stars."

#596 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts

Posted 13 January 2010 - 17:56

Mina tänder är det inget fel på alls, de har röntgat och allt ser bra ut. Tandläkaren sa att det var käkmuskeln som är överarbetad och att det kunde kännas som om man hade tandvärk. Jag var till tandläkaren idag igen och gjorde avgjutning av mina tänder till det där nattbettet. Det skulle inte bli lika dyrt som jag skrev i förra inlägget, det skulle gå på ca 1800. Jag hoppas verkligen det hjälper för jag vill inte ha så här ont längre. Jag kunde knappt ligga ner när jag skulle sova för det gjorde så ont. Det värsta är att det skulle ta två veckor innan det var färdigt, så jag får väl stå ut så länge då. :(

#597 SwedishSuperhero

SwedishSuperhero

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,175 posts
  • Interests:Serier, tv, film, spel. Gillar även att skriva och ämnar att bli författare. Gör mina egna videor: http://youtube.com/user/dakostro http://dakostro.blogspot.com

Posted 21 January 2010 - 21:40

Satt och spelade Batman Arkham Asylum och hamnade på ett ställe där man ska använda en s.k. Sequencer och måste trycka på två tangenter och båda musknapparna jättefort, och PC'n är så jäkla trög att det tar ett tag för den att reagera. Fick jätteont i vänsterarmen (den värker fortfarande) och som det inte var illa nog, halvfryser spelet på nåt vis så jag inte kan styra Batman men tiden tickar fortfarande så att time limiten rinner ut och jag förlorar. :angry: Drygt.
"Nu blir jag upprörd! Min sambo och jag brukar ibland äta fil och flingor till frukost. Vi samsas då om ett paket fil. Nu måste vi köpa två paket fil och ha varsin. Varför då undrar ni kanske? Jo för jag har hört att Antipiratbyrån har polisanmält folk för fildelning så nu törs vi inte göra det längre."
Insändare ur Gefle Dagblad 17/10 2005.

"Tyvärr förvandlas han ideligen till en löjligt brinnande dödskalle"
Filmrecensenten Kristian Ekenberg om Nicholas Cage som Ghost Rider, ur Gefle Dagblad 17/3 2007

#598 Prue

Prue

Commander

• Members
  • 174 posts

Posted 27 January 2010 - 10:39

Har vart i telefonen ett tag nu på morgonen, fått lite dåliga nyheter.
Pratade med bostadsförmeddlingen ang min granna jag har problem med.
Dels att denna person har festar,hög musik på olika tider (som tre på natten), fester, möblerningar på natten , ect.
Hemskt nog verkar det som att denna person också har bestämt sig att parfym i trappuppgången. Vilket inte är bra för mig som är allergisk mot just parfymer (speciellt de starka).
Bostadsförmedlingen kan inte göra nått åt parfymen, men om denna person festar/uppträder störande så ska man ringa störningsjouren.
Har försökt ta kontakt med grannen, men inte lyckas än. Ska försöka igen senare i dag.

Har beställt en telfontid för att prata med distriktssköterska och få råd. Funderar även på att få en tid för undersökning & se hur kännslig/stor allergi man har. Har för mej man kan göra det.
Lika bra att få det på papper om det värsta skulle hända.Bättre att vara förbered, just ifall det skulle hända nått.

Igår efter man handlat så kom man upp i trappuppgången & fly in i lägenheten eftersom det känndes som nån tappat en parfym flaska i marken. Inte undar på att man vart svullen,täppt & haft problem med andningen (inte extremt än så länge).

Plus sidan så har man lyckats prata med min nya handledare på arbetsförmedlingen & fått en tid för möte.
Ska bara åter igen ha med mej papper som jag tidigare gav min förra handledare (verkar som denna slarvat bort papper,intyg ect .
Känns lite skönt att man har det sorterat i pärmar det man ska ta med sig. Känns bara lite tröttsamt att ta med sig papper/intyg ectigen eller var det för tredje gången, minns inte.

Posted Image

#599 Noveau

Noveau

Commander

• Members
  • 211 posts

Posted 27 January 2010 - 12:58

Jobbiga grannar suger. Har själv en alkoholiserad och förstörd man som bor ovanför mig som skriker och vrålar åt gud vet vad. Som tur är har han oftast sina värsta anfall under dagstid och endast mycket mycket sällan på sen kväll/nattetid. Det jobbiga är ju att bostadsbolaget har väldigt svårt för att kasta ut folk så länge dessa fortsätter att betala hyran. Det rådet jag fick sist var också att ringa störningsjour (vaktbolag) eftersom det då blir pappersarbete som dokumenterar det och därefter kan användas för att underlätta vräkning.

Medan lagarna skyddar ens egna boende väldigt trevligt så gör de det tyvärr allför effektivt angående andras boende också :(

#600 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 27 January 2010 - 13:55

Igår var den värsta dagen i mitt liv! Min hund, Conjac, min bästa vän i 14 år fick hjärnblödning och avlivades. :upset:
Det hela var en hemsk upplevelse. Ena stunden var han pigg som vanlig och fick en smörgås. Plötsligt börjar han vingla och förlorar kontrollen över bakdelen. Själv förstod han inget och tittade undrande på bakdelen. Sedan kom krämporna. Smärtor i magen som fick magen att dra ihop sig (som när man har hemsk magknip). Han flåsade och grymtade till varje gång det hände. Sedan förlorade han rörelsen i frambenen och plötsligt blev hans blick stel och det var uppenbart att han nu var blind.
Han var så rädd när han blev blind. Eftersomn han redan hörde dåligt så kunde han inte höra oss och började gnälla hjärtskärande. Men så fort man satte handen framför hans nos så han fick känna lukten av en och veta att man var hos honom så lugnade han sig. Jag satt där bredvid honom och klappade honom alla dessa 3,5 timmar innan vi äntligen fick tag på vetrinären. Vid det laget ville vi bara att det skulle vara över så att han slapp lida.

När vi bar ut honom till bilen så rörde han sig inte en milimeter. Frambenen stod stela rätt ut och tungan hängde ur munnen. Hade det inte varit för att han rörde på ögonen och andades så hade man trott att han redan var död. Helt förlamad.
När vetrinären skulle ge honom sprutan i frambenet så hittar han inte ådran. Där var inget blod i frambenen. Så han gav Conjac en extra bedövningspruta och försökte sticka honom i hjärtat istället. Det tog nästan 20 stick innan han hittade hjärtat. Sedan var det snabbt över.

Det hela var som en mardröm. Först var han pigg och glad. 4 timmar senare fanns han inte mer. Och sättet, allt han fick genomlida...
Hela kvällen igår så såg jag bara framför mig när han gav Conjac sprutan och hur han letade efter hjärtat och det höga plopp-ljudet när han stack med den stora tjocka nålen. :urk:

Idag var begravningen. Hela familjen är i sorg likaså alla andra som någonsin träffat Conjac. Det fanns ingen som inte älskade honom. Tillochmed folk som vanligtvis inte gillar hundar blev helt förälskade i honom. Han var unik och jag säger det inte bara för att han var min hund. Jag har träffat många hundar i mitt liv menb ingen av dem var som han eller hade det medvetandet som han hade. Den intelligensen. Hur han tittade in i ögonen på en och man såg hur tankarna rörde sig där inne. Han var en person, inte bara en hund. Fanns det någon hund som har en själ så var det han. :wub:

Vad jag saknar dig, mitt hjärta, min gosse, min voffsi-noffse-snoffse, min vän, mitt allt. Det bästa jag har gjort med hela mitt liv var att köpa dig för ynka 1000 kr och du har verkligen förgyllt det. :(

Nu är mitt hjärta tungt. Det är så tomt här hemma och allt påminner om Conjac. Jag bävrade för den dagen i många år men det var ändå så ofattbart när den kom. Jag kan inte begripa det, jag kan inte förstå, att han är borta. För alltid. Jag kommer aldrig mer kunna klappa honom, krama honom, ge honom resterna av maten vi just ätit, ge honom smörgås, känna hans nos mot min arm när han vill bli klappad och framför allt, aldrig mer att han kommer se mig djupt i ögonen. Jag skulle göra nästan vad som helst för att en sista gång få möta hans blick.

CONJAC! 20/02/1996 - 26/01/2010 R.I.P

Posted Image

Edited by Crusader, 27 January 2010 - 13:58.

Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif