(Liten spoiler tagg - eftersom jag inte kommer ihåg namnet)Alias May Get Resuscitated
http://www.sliceofsc...suscitated.html
TV Guide says that J.J. Abrams, the creator of Alias, believes it still has life in some form after the end of the Season Five series finale episode.
Executive producer Jeff Pikner hinted that they may not be done looking at the different directions they could take the franchise. "There are versions of this show which could exist after this season. There are plenty of stories we'd love to tell," Pikner said in an interview.
While no official talks have taken place with the ABC network chiefs, Abrams has considered the possibility of doing a series spin-off with villains Sark, Peyton and Sloane as the central characters. Pinker calls them the "...triumvirate of evil!"
While the spin-off, if it were to happen will probably not include Jennifer Garner, Abrams and Pinker are toying with the idea of bringing Ms. Garner to a big screen adaptation of her most famous role.
Alias
Started by Forever Xena, Dec 20 2004 14:21
603 replies to this topic
Posted 22 December 2005 - 20:21

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.
»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)
Posted 17 January 2006 - 20:54
Alias har börjat igen...
Ja, det är sant...Jag spelade in avsnittet förra tisdagen vilket visade sig vara färskt...Det har inte varit någon reklam eller snack men Alias är tillbaka varje tisdag på en usel sändningstid, runt halv tolv, och därför kommer jag nog spela in varje avsnitt för att se senare. Förra veckan var det ganska bra och spännande, men aningen rörigt, eftersom det var ett tag sen sist...
Ja, det är sant...Jag spelade in avsnittet förra tisdagen vilket visade sig vara färskt...Det har inte varit någon reklam eller snack men Alias är tillbaka varje tisdag på en usel sändningstid, runt halv tolv, och därför kommer jag nog spela in varje avsnitt för att se senare. Förra veckan var det ganska bra och spännande, men aningen rörigt, eftersom det var ett tag sen sist...
With great power comes great responsibility. This is my gift and my curse. I am Spider-man.
last.fm Filmtipset
last.fm Filmtipset
Posted 18 January 2006 - 00:47
Fast det har ju egentligen inte hänt så hemskt mycket i säsong 4 hittills, tänk om det varit säsong 1 eller 2 istället.
Men det är ändå en usel sändningstid, plus att de bröt mitt i säsongen. That's Tv4 for you.
Men det är ändå en usel sändningstid, plus att de bröt mitt i säsongen. That's Tv4 for you.
Posted 18 January 2006 - 10:12
I ärlighetens namn så skall det ju sägas att det inte bara är TV4 som gör på det viset.plus att de bröt mitt i säsongen. That's Tv4 for you.
Gårdagens avsnitt.
Nadia. Jag gillar den karaktären, men hon är hopplöst naiv och tycks inte respektera Syds förflutna med Sloane lika mycket som hon vill att Syd skall respektera att han är hennes far. (Jag antar att hon förtfarande inte känner till vem hennes mamma verkligen var). Men säga vad man vill om henne - långsint verkar hon inte vara.
Syd. Mja. Jag tror hon skyddar sin syster för mycket. Och hon verar vara mindre paranoid än vad Dixon är - med tanke på den kalldusch ho fick med SD6 så är det lite märkligt att hon nästan behövde övertalas.
Sloane. Lömsk, dubbel lojalitet. Fler liv än en katt. Men han verkar ärligt dyrka sin dotter.
Jack. Rättvisans förkämpe - men den där sista scenen fick mig och undra - vad har jack oc Soane i görningen nu. Är kanske Jack på den goda sidan ändå?
Vaughn. Så Pappa Vaughns mjöl kanske inte var så där snövitt ändå? Annars ett Vaughn light avsnitt. Det gillar jag.
Weiss. Har alldeles för liten plats, en bra mycket bättre karaktär än Vaughn.
Marchall. Ehh... På tok för lite tid. Och jag saknade ett litet "Q-Moment" inför uppdraget. Skärpning nu va??
Sändningstiden. Suger. Jag gillade 22:35 tiden. Få se om jag ha ork nog och fortsätta följa serien. Den är fortfarande bra - men knappast lika engagerande och fängslande som den var säsong 1 och 2.
BETYG: OK. Men den riktiga Alias-känslan ville inte infinna sig riktigt.
Edited by XC-SE, 18 January 2006 - 10:13.

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.
»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)

This topic is locked