Vilka Tv serier äger ni på DVD, Blu-Ray eller VHS ?
Posted 05 April 2010 - 15:39
Stargate SG-1 season 1-10 boksen (DVD - season 8 til 10 innspilt fra HD kamera)
Stargate Atlantis 1-5 boksen (DVD - innspilt fra HD master)
Babylon 5 boksen (DVD - alle seasons samt filmene og Crusader)
Battlestar Galactica (Season 1-3 på Blu-ray inkludert pilot, season 4 på DVD)
Star Wars Clone Wars Season 1 (animert, Blu-ray)
Twin Peaks DVD boksen
Star Trek Enterprise (DVD, Season 1-4)
Har også tenkt å samle Star Trek Voyager og DS9 på nytt, såfremt det engang utgis i 16:9.
Posted 09 April 2010 - 10:22
Nya:
min tv-serie samling
nya:
It's Always Sunny in Philadelphia - säsong 1 o 2 (i en box)
Criminal Minds - Säsong 1
Criminal Minds - säsong 3 (julklapp av min brorsa. han vågade inte köpa första säsongen, trodde väl att jag hade den redan.)
Dexter säsong 2
NCIS säsong 2
JAG Säsong 1 och säsong 2
Criminal Minds säsong 2
Alias säsong 1 och 2
Lie to Me - Säsong 1
Law & order: Criminal intent - Säsong 2
Posted 18 April 2010 - 03:29
The Untouchables - Säsong 1 (del 2)(3 disc)
Dynastin - Säsong 2 (6 disc)
Jag fick en lite överaskning när jag upptäckte att "The Untouchables" var den gammla serien, inte den nya. Men jag har redan köpt ena halvan av säsong 1 så då kan jag likagott fortsätta.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 20 April 2010 - 11:00
Babylon 5 box
Babylon 5 pilotavsnittet
Yes, snart kör jag igång med den senare
Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.
Filmtipset | Live Long and Prosper
We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.
Posted 20 April 2010 - 17:50
Det ska bli intressant att få läsa vad du tycker om den och med lite tur kan jag bidra med en tanke eller två om mitt minne inte sviker mig helt.
Edited by Cartman, 20 April 2010 - 17:51.
Posted 20 April 2010 - 23:37
"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass
last.fm | filmtipset | twitter
Posted 21 April 2010 - 14:26
Posted 21 April 2010 - 22:50
Discshop vårrean eller? Såg att de hade 99 kr per säsong.Knight Rider säsong 1 (måste ju bara ha några avsnitt med favvon KIT
)
När det gäller Babyon 5 så håller jag med. Det hade varit kul att se igenom serien tillsammans även om TV4 Science-Fiction nu visar den för säkert 10:e gången. Känns som om jag har sett serien ett dussin gånger nu.
Edited by Crusader, 21 April 2010 - 22:52.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 21 April 2010 - 22:53
Jag önskar jag kunde radera mitt minne och se om B5 för första gången igen!
Winter is Coming
Posted 21 April 2010 - 23:28
Babylon 5: ja, jag ser verkligen fram emot att bita tag i denna serie. Måste bara fundera när rätt tillfälle kan infinna sig. Har lite annat som jag behöver stöka undan först så att jag kan ägna den min fulla uppmärksamhet. Och som vanligt är det väl bara jag som inte sett den än?
Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.
We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.
Posted 21 April 2010 - 23:41
Troligen ja, fast det kanske bara tyder på att du har ett liv utanför datorn till skillnad från oss andraOch som vanligt är det väl bara jag som inte sett den än?
Winter is Coming
Posted 21 April 2010 - 23:47
Posted 22 April 2010 - 03:51
Knight Rider Säsong 3
Knight Rider Säsong 4
Nu fattas bara avsnitten från den nya serien sedan är min sammling komplett.
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 22 April 2010 - 11:13
Posted 22 April 2010 - 14:23
Babylon 5: ja, jag ser verkligen fram emot att bita tag i denna serie. Måste bara fundera när rätt tillfälle kan infinna sig. Har lite annat som jag behöver stöka undan först så att jag kan ägna den min fulla uppmärksamhet. Och som vanligt är det väl bara jag som inte sett den än?
Stressa inte, utan ta det när det känns som ett bra läge. Men vänta inte för länge heller.
Sedan tror jag att en del kan ha missat den, för om jag inte minns helt fel så var det väl Kanal 5 som visade den och att deras sändningar inte var dom mest optimala när det gällde tider/dagar. Bästa sättet att avjuta en serie ifrån början till slut är ju via dvd/blu-ray så att man kan ta det i den takt som man själv vill.
Posted 22 April 2010 - 14:53
Jag hoppas att jag snart kan komma igång med Babylon, kanske efter helgen? Skulle vara kul, för jag behöver fylla upp tomrummet efter BSG (jag vet, det kanske aldrig går men kanske kan dämpa det lite?)
Edited by Synon, 22 April 2010 - 14:54.
Posted 22 April 2010 - 16:15
Det där med tv-serier var jag bättre på förr. Dels att följa dom, men även att det många gånger var trevligt att vänta en vecka på att få se ett nytt avsnitt. Tiden då jag följde VOY på SVT var en sådan, för då hade man tid till att reflekera lite över avsnittet och jag hade aldrig det behovet som jag har idag, av att se i min egen takt. Samma sak med Xena när jag följde den. Då var det bara skönt att få sin dagliga dos en gång i veckan, men nuförtiden är det riktigt svårt att göra så. Sedan är det som du säger, bra svårt att hålla reda på tider, dagar och kanaler om man följer flera serier samtidigt.
Efter helgen kan vara en bra idé. Känn efter om du tror att du kommer att ha tid framöver för att se den i en bra takt. Slå till om det känns så. Vänta lite om det behövs. För när du väl sätter igång så blir du inte missnöjd. Det hoppas jag iaf inte. Den är inte lika bra som BSG i min mening, men fortfarande en bra bit över vad vi är vana vid att få serverat. En bra serie att se efter att du precis har sett och avnjutit BSG.
Posted 26 April 2010 - 19:07
Batman Begins
2005&2008 Year of the Bat
2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns
The Dark Knight
Posted 26 April 2010 - 20:07
»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«
Posted 26 April 2010 - 21:35
Tack, men jag är inte intresserad av en sån. Jag nöjer mig med en inspelningsbar digitalbox (HD lutar det åt)Titta bara vilken fin DVR som XC och jag har.
Posted 27 April 2010 - 18:42
Eureka s.1
Dark Angel s.1-2
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005
* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<< >>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<
Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.
...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.
...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.
Posted 27 April 2010 - 19:05
Jag kan då säga att jag har inte sett den.Crusader: japp, våryra på Discshop
![]()
Serier jag har på DVD är
Arkiv X säsong 1-9 plus filmen -senaste filmen
Buffy Säsong 1-7
BSG
Doctor Who det mesta från "nya serien"
och blandade avsnitt från "gamla serien"
Simpsons säong 1-12
Det är allt jag kan komma på nu.
Posted 28 April 2010 - 18:18
Igår när jag beställde Eureka s.1 så kostade den 149kr, idag kostar den 199kr på Discshop
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005
* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<< >>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<
Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.
...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.
...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.
Posted 28 April 2010 - 18:39
»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«
Posted 28 April 2010 - 18:48