Jump to content

Photo

Vilka Tv serier äger ni på DVD, Blu-Ray eller VHS ?

• Please log in to reply
779 replies to this topic

#601 Vorlon

Vorlon

Ensign

• Members
  • 49 posts

Posted 05 April 2010 - 15:39

Oppdatert liste:

Stargate SG-1 season 1-10 boksen (DVD - season 8 til 10 innspilt fra HD kamera)

Stargate Atlantis 1-5 boksen (DVD - innspilt fra HD master)

Babylon 5 boksen (DVD - alle seasons samt filmene og Crusader)

Battlestar Galactica (Season 1-3 på Blu-ray inkludert pilot, season 4 på DVD)

Star Wars Clone Wars Season 1 (animert, Blu-ray)

Twin Peaks DVD boksen

Star Trek Enterprise (DVD, Season 1-4)

Har også tenkt å samle Star Trek Voyager og DS9 på nytt, såfremt det engang utgis i 16:9.

#602 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 09 April 2010 - 10:22

min tv-serie samling

nya:
It's Always Sunny in Philadelphia - säsong 1 o 2 (i en box)
Criminal Minds - Säsong 1

Criminal Minds - säsong 3 (julklapp av min brorsa. han vågade inte köpa första säsongen, trodde väl att jag hade den redan. :P)

Nya:

Dexter säsong 2
NCIS säsong 2
JAG Säsong 1 och säsong 2

Criminal Minds säsong 2
Alias säsong 1 och 2
Lie to Me - Säsong 1
Law & order: Criminal intent - Säsong 2
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#603 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 18 April 2010 - 03:29

Dexter - Säsong 1 (4 disc)
The Untouchables - Säsong 1 (del 2)(3 disc)
Dynastin - Säsong 2 (6 disc)

Jag fick en lite överaskning när jag upptäckte att "The Untouchables" var den gammla serien, inte den nya. Men jag har redan köpt ena halvan av säsong 1 så då kan jag likagott fortsätta.
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#604 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 20 April 2010 - 11:00

Knight Rider säsong 1 (måste ju bara ha några avsnitt med favvon KIT :P)

Babylon 5 box
Babylon 5 pilotavsnittet

Yes, snart kör jag igång med den senare :popcorn:

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper

We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.

#605 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 20 April 2010 - 17:50

Babylon 5 är en riktigt bra serie. Jag hoppas att även du ska tycka det. Det är en som jag borde ha sett om för länge sedan, men den som väntar på något gott och allt det där. ;)

Det ska bli intressant att få läsa vad du tycker om den och med lite tur kan jag bidra med en tanke eller två om mitt minne inte sviker mig helt. :lol:

Edited by Cartman, 20 April 2010 - 17:51.

#606 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 20 April 2010 - 23:37

Grymt bra serie som jag gärna skulle se om. Tyvärr har jag inte mina boxar här.

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter

#607 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 21 April 2010 - 14:26

Jag har inte tillgång till serien, men annars hade det varit kul om vi hade blivit ett lite gäng som hade sett/sett om serien tillsammans. :)

#608 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 21 April 2010 - 22:50

Knight Rider säsong 1 (måste ju bara ha några avsnitt med favvon KIT :P)

Discshop vårrean eller? Såg att de hade 99 kr per säsong. :)

När det gäller Babyon 5 så håller jag med. Det hade varit kul att se igenom serien tillsammans även om TV4 Science-Fiction nu visar den för säkert 10:e gången. Känns som om jag har sett serien ett dussin gånger nu. :P

Edited by Crusader, 21 April 2010 - 22:52.

Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts

#609 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 21 April 2010 - 22:53

Synon, nu har du gjort ditt livs köp! Inte Knight Rider då även fast den duger :P
Jag önskar jag kunde radera mitt minne och se om B5 för första gången igen!

Winter is Coming

#610 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 21 April 2010 - 23:28

Crusader: japp, våryra på Discshop :thumbsup:

Babylon 5: ja, jag ser verkligen fram emot att bita tag i denna serie. Måste bara fundera när rätt tillfälle kan infinna sig. Har lite annat som jag behöver stöka undan först så att jag kan ägna den min fulla uppmärksamhet. Och som vanligt är det väl bara jag som inte sett den än? :P

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.

#611 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 21 April 2010 - 23:41

Och som vanligt är det väl bara jag som inte sett den än? :P

Troligen ja, fast det kanske bara tyder på att du har ett liv utanför datorn till skillnad från oss andra B)

Winter is Coming

#612 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 21 April 2010 - 23:47

Tack Rick, det lät riktigt bra :)

#613 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 22 April 2010 - 03:51

Köpte nu:

Knight Rider Säsong 3
Knight Rider Säsong 4

Nu fattas bara avsnitten från den nya serien sedan är min sammling komplett. :D
-Sora, Kingdom Hearts

#614 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 22 April 2010 - 11:13

Lovely, Crusader :D

#615 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 22 April 2010 - 14:23

Babylon 5: ja, jag ser verkligen fram emot att bita tag i denna serie. Måste bara fundera när rätt tillfälle kan infinna sig. Har lite annat som jag behöver stöka undan först så att jag kan ägna den min fulla uppmärksamhet. Och som vanligt är det väl bara jag som inte sett den än? :P

Stressa inte, utan ta det när det känns som ett bra läge. Men vänta inte för länge heller. ;)

Sedan tror jag att en del kan ha missat den, för om jag inte minns helt fel så var det väl Kanal 5 som visade den och att deras sändningar inte var dom mest optimala när det gällde tider/dagar. Bästa sättet att avjuta en serie ifrån början till slut är ju via dvd/blu-ray så att man kan ta det i den takt som man själv vill. :)

#616 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 22 April 2010 - 14:53

Precis, det sista håller jag fullständigt med om. Följer ju några serier på TV nu men det är ju ett helsike att komma ihåg när de går plus frustrerande att behöva vänta en vecka på nästa avsnitt. Suck. Får väl se hur länge jag står ut. En dumpade jag iaf: Merlin, för den kom jag aldrig ihåg när den gick eller så passade inte tiden. Och nej, jag har fortfarande inte blivit med en inspelningsbar digitalbox...

Jag hoppas att jag snart kan komma igång med Babylon, kanske efter helgen? Skulle vara kul, för jag behöver fylla upp tomrummet efter BSG (jag vet, det kanske aldrig går men kanske kan dämpa det lite?) :)

Edited by Synon, 22 April 2010 - 14:54.

#617 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 22 April 2010 - 16:15

Hehe, lustigt att du visste att jag skulle nämna inspelningsbar digitalbox. Men eftersom det är avklarat så kan jag istället tips om att det även finns bra DVR. För du trodde väl inte att du skulle slippa undan. :P Titta bara vilken fin DVR som XC och jag har. Jag köpte min lite senare dock, efter att XC hade fått vara lite av en testpatrull och när hon var nöjd, så slog jag till.

Det där med tv-serier var jag bättre på förr. Dels att följa dom, men även att det många gånger var trevligt att vänta en vecka på att få se ett nytt avsnitt. Tiden då jag följde VOY på SVT var en sådan, för då hade man tid till att reflekera lite över avsnittet och jag hade aldrig det behovet som jag har idag, av att se i min egen takt. Samma sak med Xena när jag följde den. Då var det bara skönt att få sin dagliga dos en gång i veckan, men nuförtiden är det riktigt svårt att göra så. Sedan är det som du säger, bra svårt att hålla reda på tider, dagar och kanaler om man följer flera serier samtidigt.

Efter helgen kan vara en bra idé. Känn efter om du tror att du kommer att ha tid framöver för att se den i en bra takt. Slå till om det känns så. Vänta lite om det behövs. För när du väl sätter igång så blir du inte missnöjd. Det hoppas jag iaf inte. Den är inte lika bra som BSG i min mening, men fortfarande en bra bit över vad vi är vana vid att få serverat. En bra serie att se efter att du precis har sett och avnjutit BSG. :)

#618 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 26 April 2010 - 19:07

Battlestar Galactica (moderna) Season 1 för en billig slant på Amazon.
Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#619 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 26 April 2010 - 20:07

Gjorde mig av Med JAG - säsong 1 och införskaffade Bones säsong 1 och 2 istället.
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#620 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 26 April 2010 - 21:35

Titta bara vilken fin DVR som XC och jag har.

Tack, men jag är inte intresserad av en sån. Jag nöjer mig med en inspelningsbar digitalbox (HD lutar det åt) :)

#621 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 27 April 2010 - 18:42

Rea på Discshop :)

Eureka s.1
Dark Angel s.1-2
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.

#622 Magnus

Magnus

Fleet Captain

• Aktiv member
  • 1,097 posts

Posted 27 April 2010 - 19:05

Crusader: japp, våryra på Discshop :thumbsup:

Jag kan då säga att jag har inte sett den.

Serier jag har på DVD är
Arkiv X säsong 1-9 plus filmen -senaste filmen
Buffy Säsong 1-7
BSG
Doctor Who det mesta från "nya serien"
och blandade avsnitt från "gamla serien"
Simpsons säong 1-12

Det är allt jag kan komma på nu.

#623 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 28 April 2010 - 18:18

Dark Angel s.2 var visst slut på lagret så den får jag vänta på :(
Igår när jag beställde Eureka s.1 så kostade den 149kr, idag kostar den 199kr på Discshop :unsure:
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.

#624 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 28 April 2010 - 18:39

Fast 149 kronor för dark Angel är dyrt, för övrigt. Inte mycket rea där inte. Både ICA och Ginza har haft den för 100 kronor.
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#625 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 28 April 2010 - 18:48

Man borde få 149:- för att ta emot den serien. :P