Jump to content

Photo

Turnering: Tidernas Bästa TV-Serie

• This topic is locked This topic is locked
896 replies to this topic

#601 Catholic Block

Catholic Block

Commander

• Members
  • 202 posts

Posted 24 September 2006 - 19:34

Två favoriter med idag: Weeds och The Office!
eternal sunshine of the spotless mind
each pray'r accepted and each wish resign'd

#602 SavedByZero

SavedByZero

Fleet Captain

• Members
  • 1,173 posts
  • Interests:musik, film TV böcker, fotboll. ishockey, fri idrott<br />Allt som har med SF att göra.....<br />Arthur.C.Clarke<br />Isaac Asimov<br />Greg Bear<br />Peter Nilsson<br />Clifford D Simak<br />Poul Anderson<br />mm<br />-----<br />Babylon 5<br />Star Trek- alla<br />Firefly<br />Lost<br />The 4400<br />Arkiv X<br />MilleniuM<br />Surface

Posted 24 September 2006 - 19:37

Taken vidare :) tack FX för utslagsrösten :)
"It's a whole new world."
"Laura Daughtery" -Surface
My name is John Loengard. I'm recording this because we may not live through the night. They're here, they're hostile, and powerful people don't want you to know about it. History as we know it is a lie ......
"John Loengard"-Dark Skies
I'm federal agent Jack Bauer, and today is the longest day of my life.
"Jack Bauer"-24

#603 Marie Morot

Marie Morot

Deputy Admiral

• Members
  • 10,069 posts
  • Interests:fantasy noir
    cyberpunk
    crime
    shapeshifters
    vamps

Posted 24 September 2006 - 19:57

The Office med David Brent. Både :wub: och :ph34r: och många fler känslor inför honom. ;)

Weeds röstade jag på efter att ha sett ett avsnitt. Men Mary Louise Parker är bra vad hon än gör, så jag känner mig inte helt ute på hal is. ;)
Support your local search and rescue unit - get lost.

#604 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 25 September 2006 - 19:29

väntar otåligt på den sista omgången, vet redan vad jag ska rösta på.

Edited by GaterGirl, 25 September 2006 - 19:32.

Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#605 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 25 September 2006 - 19:39

:lol:

fqq5BYam.jpg

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)

#606 Catholic Block

Catholic Block

Commander

• Members
  • 202 posts

Posted 25 September 2006 - 19:58

Yay, Weeds vidare. Men The Office går och förlorar mot såpan Chicago Hope. :(

Lätta val idag också: Life on Mars och Northern Exposure
eternal sunshine of the spotless mind
each pray'r accepted and each wish resign'd

#607 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 25 September 2006 - 20:02

Äntligen är första omgången slut :D
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.

#608 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 25 September 2006 - 20:06

Synd för er att det togs ett enhälligt beslut igår och göra en veckas uppehåll innan rond 2 startar. :)

Skojar bara... Herregud. Lugna ned er.

fqq5BYam.jpg

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)

#609 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 25 September 2006 - 20:23

Synd för er att det togs ett enhälligt beslut igår och göra en veckas uppehåll innan rond 2 startar. :)

kände på mig att det var ett skämt :lol:
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#610 Illyria

Illyria

Commodore

• Members
  • 1,533 posts

Posted 25 September 2006 - 20:36

Tyvärr fick Life on Mars inte min röst, alldeles för många bra serier i omgången.

Northern Exposure var lättaste valet.

#611 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 25 September 2006 - 21:05

...att välja bort, ja ;)
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#612 Illyria

Illyria

Commodore

• Members
  • 1,533 posts

Posted 25 September 2006 - 21:08

Att rösta på! En av de charmigaste serierna som finns, enligt mig.

#613 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts

Posted 25 September 2006 - 21:33

Bättre eller sämre än Veronica Mars? Än Buffy? (Ge mig ett riktmärke?)

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#614 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 25 September 2006 - 21:42

:lol2:
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.

#615 Marie Morot

Marie Morot

Deputy Admiral

• Members
  • 10,069 posts
    cyberpunk
    crime
    shapeshifters
    vamps

Posted 25 September 2006 - 21:47

:lol2:

Ska ni vara obstinata tar vi två veckors semester och struntar i er allihop under tiden. :P

#616 SavedByZero

SavedByZero

Fleet Captain

• Members
  • 1,173 posts
  • Interests:musik, film TV böcker, fotboll. ishockey, fri idrott<br />Allt som har med SF att göra.....<br />Arthur.C.Clarke<br />Isaac Asimov<br />Greg Bear<br />Peter Nilsson<br />Clifford D Simak<br />Poul Anderson<br />mm<br />-----<br />Babylon 5<br />Star Trek- alla<br />Firefly<br />Lost<br />The 4400<br />Arkiv X<br />MilleniuM<br />Surface

Posted 26 September 2006 - 05:22

Northern Exposure :wub: en mycket charmig serie om en nyexaminerad läkare som sätter upp en ny praktik i en liiten stad i Alaska :) många excentriska karaktärer och en miljö lyfter denna serie som har en måbrakänsla över sej :)
"It's a whole new world."
"Laura Daughtery" -Surface
My name is John Loengard. I'm recording this because we may not live through the night. They're here, they're hostile, and powerful people don't want you to know about it. History as we know it is a lie ......
"John Loengard"-Dark Skies
I'm federal agent Jack Bauer, and today is the longest day of my life.
"Jack Bauer"-24

#617 Illyria

Illyria

Commodore

• Members
  • 1,533 posts

Posted 26 September 2006 - 16:20

Bättre eller sämre än Veronica Mars? Än Buffy? (Ge mig ett riktmärke?)

Inte alls samma sorts serie och jag skulle inte kunna jämföra med t ex Buffy. Som SavedByZero nämner är det en charmig feelgood-serie, och i den genren är den fantastiskt bra.

#618 Marie Morot

Marie Morot

Deputy Admiral

• Members
  • 10,069 posts
    cyberpunk
    crime
    shapeshifters
    vamps

Posted 26 September 2006 - 16:28

Tror att jag sett delar av ett par avsnitt på trean någon gång för läääänge sedan och minnesbilden är en söt och trevlig serie, som jag sett för lite av för att minnas karaktärer och händelser av dock.

#619 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 26 September 2006 - 16:32

MM: Jag med, fast för in del var det nog bara ett par inuter här och där. Du minns möjligtvis inte den svenska titeln?

Edited by XC, 26 September 2006 - 16:32.

fqq5BYam.jpg

#620 Illyria

Illyria

Commodore

• Members
  • 1,533 posts

Posted 26 September 2006 - 16:44

Svensk titel: Det ljuva livet i Alaska. :lol:

#621 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 26 September 2006 - 16:50

Ahhh. Tack Illyria. Då är det den jag tänker på. Har inte sett mycket, och kan inte lämna något riktigt omdömme om serien. :)

Måste berömma översättatna för ytterligare en, perfekt översättning. <_< :P

fqq5BYam.jpg

#622 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts

Posted 26 September 2006 - 16:57

w00t en ny runda på gång. :D

Edited by GaterGirl, 26 September 2006 - 16:58.

#623 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts

Posted 26 September 2006 - 17:14

Inte alls samma sorts serie och jag skulle inte kunna jämföra med t ex Buffy. Som SavedByZero nämner är det en charmig feelgood-serie, och i den genren är den fantastiskt bra.

Ja ja... Avdelning fegissvar! Jag tolkar det som sämre då ;)

#624 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 26 September 2006 - 17:15

:hurrah: :hurrah:
Nu kommer det börja hända saker här ;)
Mutor, slagsmål, intriger mm. :lol:
allt blir tillåtet för att bästa serierna ska gå vidare till rond 3. :evil:

;) :P

#625 Illyria

Illyria

Commodore

• Members
  • 1,533 posts

Posted 26 September 2006 - 17:20

Ja ja... Avdelning fegissvar! Jag tolkar det som sämre då ;)

Eftersom Buffy är den bästa serien genom tiderna för mig så är den sämre då ja. Allt på tv är så dåligt jämfört med den! ;)