Jump to content

Photo

*wheee*/*whohoo*

• This topic is locked This topic is locked
1006 replies to this topic

#601 Brisingr

Brisingr

Senior Commander

• Members
  • 332 posts
  • Interests:Blommor och Bin

Posted 31 March 2010 - 18:09

Usch jag hatar påsk, kan inte sluta äta godis om jag väl börjar. :popcorn:
Mitt low mark var när jag satte i mig 1.5 kilo godis från fredag kväll till lördag kväll...

" :urk: Jag ska inte ha nå mer godis nu! nomnom :popcorn: :urk: Jag ska inte ha nå mer godis nu! omnomnom :popcorn: :urk: " repetera i några timmar
Haha, hittade in på profilsidan ;) Titta in på mitt bildgalleri :D

#602 Fiskrens

Fiskrens

Social kameleont

• Moderator
  • 4,025 posts
  • Interests:Fantasy, Familj, Rollspel, Sci-Fi, Karate, Film, Musik, Gitarrspelande i varierande ordning.

Posted 31 March 2010 - 20:46

Choklad är gott - också :). Men då ska det som sagt vara minst 50%. Den som brukar vara i påskäggen är inte mycket att ha.
"It's only called paranoia if you can't prove it" - William Gibson

"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower

"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin

#603 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 31 March 2010 - 21:10

Hämtade ut mitt godis idag :D
Men ska försöka hålla mig innan jag börjar äta på det, åtminstone tills i morgon ^_^
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.

#604 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 01 April 2010 - 08:12

Be strong, Georgia! May the force be with you.

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper

We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.

#605 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 04 April 2010 - 23:58

Är uppe hos min Mamma i Falun under påsken och idag hjälpte jag henne med tv-köp. Det blev denna Jäklar vilken bild! Och så mycket finesser och bra grejer det fanns på den. Tror jag flyttar in :P

Winter is Coming

#606 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 05 April 2010 - 09:52

Snäll du är med din mamma. Så länge du inte tar med dig tv:n när du åker därifrån bara... :P

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.

#607 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 05 April 2010 - 22:53

Så länge du inte tar med dig tv:n när du åker därifrån bara... :P

Det lär jag inte göra, den jäkeln blir jobbig att ta med på tåget B)

Winter is Coming

#608 Brisingr

Brisingr

Senior Commander

• Members
  • 332 posts

Posted 09 April 2010 - 16:13

:D :D :D
Äntligen har långsam träning gett resultat, skadade axeln får 3 år sedan när jag var dum nog att träna för en fitness tävling (chins, dips och hinderbana), 25 chins och sen sa det *klook* i axeln. Kom igen med träningen för 2 månader sedan, tränat väldigt lugnt, och har inte haft några problem med axeln :D :D Och idag kunde jag till och med belasta axeln med lite tyngre vikter. Kommer dock aldrig att vara så jävla dum igen.

Nu kan man jobba ordentligt också utan att be om hjälp när något tungt ska göras.

#609 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 12 April 2010 - 10:54

Fixade förhandsbiljetter till Clash of the 3D Titans. :D

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter

#610 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 12 April 2010 - 11:13

Du ska då alltid vara värst, Wylie :D När?

#611 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 12 April 2010 - 11:16

Jäpp. Jag blev lite nervös när jag kom dit för det var ganska lång kö och man får hämta ut 2 biljetter per person men det löst sig. :)

Imorgon kl 18 bär det av.

-Gangstagrass

#612 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 12 April 2010 - 11:23

Enjoy Sam for me ;) Själv hoppas jag att vi får tag på biljetter till på lördag...

#613 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 12 April 2010 - 11:26

Han får du nog njuta av själv. ;) Jag tänkter njuta av the Kraken. (Release the Kraken!)

-Gangstagrass

#614 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 12 April 2010 - 11:31

Ok, I will :P

Men ha en trevlig biokväll i morrn. Och som vanligt så förväntar vi oss en fullständig rapport här på forumet ;)

#615 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 12 April 2010 - 11:40

Of course. :)

-Gangstagrass

#616 Brisingr

Brisingr

Senior Commander

• Members
  • 332 posts

Posted 12 April 2010 - 12:46

Ska se KICK- :popcorn: :thumbsup: :thumbsup: ASS ikväll!!

#617 Fiskrens

Fiskrens

Social kameleont

• Moderator
  • 4,025 posts
  • Interests:Fantasy, Familj, Rollspel, Sci-Fi, Karate, Film, Musik, Gitarrspelande i varierande ordning.

Posted 12 April 2010 - 13:21

Han får du nog njuta av själv. ;) Jag tänkter njuta av the Kraken. (Release the Kraken!)

Ja, vi har ju alla våra böjelser. Att du kände sådan dragning till jättelika mollusker, Wylie var iaf nytt för mig ;).
"It's only called paranoia if you can't prove it" - William Gibson

"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower

"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin

#618 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 12 April 2010 - 13:23

Ja jag gillar att bli kramad. Hårt. :P

-Gangstagrass

#619 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 12 April 2010 - 13:52

Instämmer med Fiskrens. :wacko: Tror jag föredrar Sam ^_^

#620 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 12 April 2010 - 16:29

/../ Nu sitter jag bara och väntar på att bli registrerad fullt ut, så jag kommer åt texter vi ska läsa imorgon t.ex. /.../

/.../ Jo, idag var ju min deadline. Jag har gjort mitt nu, bara att hoppas på att de på skolan sköter sitt. /../

Hur gick det sedan Kermit? Går det bra med dina studier? Jag hoppas det. :)

#621 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 12 April 2010 - 18:16

Oj, det här var längesen. :)
Jo, men jag har liksom tuffat på, är ute på praktik nu även om den väl går sådär...mest beroende på en handledare som inte stöttar nog, eller ger någon feedback alls. Det är mer så att hon är konstant stressad och att hon inte har tid med en VFU-elev. Men ändå, jag gnetar på och lär mig massor tror jag. :)
*Hockey och superhjältar*

#622 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 14 April 2010 - 12:58

Ja, det var ett tag sedan. Men jag har inte varit så aktiv på SFN sedan dess, men kom ihåg att vi pratade om det här och jag har varit nyfiken på hur det gick sedan. :)

Det är ju riktigt glädjande att allt löste sig med registreringen och allt runt omkring den. Lite trist att handledaren inte verkar vara så bra som man hade kunnat önska, men du har ju den rätta inställningen till praktiken (precis som du hade när du tog tag i restkursen som du hade liggandes, som sedan ledde till det här) så jag tror att din praktik i slutänden kommer att bli lärorik. :)

#623 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 15 April 2010 - 11:52

Jo, jag förstår att det är mer nyligen för dig, jag blev mest glad att du brydde dig. :)
Alltså, jag försöker ju se det så att även om en lektion inte blev hundraprocentigt lyckad så kanske man t.om lär sig mer av det, men samtidigt naggar det ju på ens självförtroende. När jag under min förra praktik kände att jag växte och kände mig mer bekväm i lärarrollen handlar denna mer om att mina brister kommer fram. Och självklart är det bra att känna till dem så man kan arbeta med dem, och det är heller ingen katastrof att inte vara så klockren att de vill anställa en direkt på en praktik om man säger så, men...lite grubbel leder det ju till också.
*Hockey och superhjältar*

#624 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 15 April 2010 - 12:04

Om jag får blanda mig i här så vill jag bara säga att självklart ska man ju få konstruktiv kritik när man praktiserar (ja, öht), MEN samtidigt är det jätteviktigt att få positiv feedback för annars blir det ju precis som du säger att det är självförtroendet som tar stryk och det är ju absolut inte det optimala framförallt när man är ny och grön. Tråkigt att höra att du har det så, Kermit. Går det inte att tala med handledaren eller byta? För självklart ska du ha stöd av den personen, annars är den personen på helt fel plats.

#625 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 15 April 2010 - 15:27

Självklart bryr jag mig. :)

Jag har varit i en liknande situation själv då jag var ute på praktik tidigare under gymnasietiden. Sista året då jag hade praktik inom psykiatrin. Jag vet inte riktigt vart det gick fel då, mer än att vi hade en väldigt kort genomgång i skolan innan praktiken började och sedan förväntades det att man skulle stå extra mycket på egna ben då det var den viktigaste praktiken av dom alla under utbildningen och dessutom den sista. Sedan hade jag oturen att ha en fullständigt ointresserad handledare. En sådan som man kan misstänka har varit kvar inom yrket ett par år för länge och där mycket dessutom gick på ren rutin. Så det blev väldigt mycket egenansvar där och ens självförtroende började att vackla. Någonstans inom mig visste jag att det jag gjorde var rätt och att jag skulle klara av det, men samtidigt ville man liksom får det bekräftat (till en början iaf) av ens handledare att man var inne på rätt spår själv. Det var ju trots allt en ny arbetsplats, med rutiner och föreskrifter. Så det var lite obekvämt att vara i den rollen där man å ena sidan kände att man visste vad man skulle göra, och å den andra sidan trots allt var osäker för man kände sig något alienerad på arbetsplatsen i sig och handledaren hjälpte inte direkt till. Okej, det här skiljer sig en del ifrån din situation, men jag kan känna att jag förstår hur det kan kännas för dig och mitt tips är väl att du inte ska ge upp, utan arbeta med dom mindre bra delarna men även se till det du faktiskt är bra på. Det får du inte glömma bort. Vi har ju lärt känna varandra här under årens lopp, kanske inte lika bra som vi båda har lärt känna andra, och även om man hela tiden väger av hur privat man ska vara, så har jag fått intrycket av att du kommer bli en bra lärare och att du är en go kille med hjärtat på rätt ställe. Så fortsätt att kämpa så ska du se att det blir bra i slutänden. :)