Jump to content

Photo

ARGH!/*snyft* v.2

• This topic is locked This topic is locked
1003 replies to this topic

#601 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 27 January 2010 - 14:01

Jag sörjer med dig Crusader :(
Det är alltid lika tråkigt när ens fyrfotade kamrat är tvungen att gå vidare.

:hug:
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.

#602 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 27 January 2010 - 14:03

Så trist att läsa Crusse. :(

Mina tankar är hos dig. :hug:

#603 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 27 January 2010 - 14:20

@Crusader. :hug:
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#604 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 27 January 2010 - 18:08

Tack! :hug:
Det gör så otroligt ont och man blir påmind av det överallt i huset. Svårast är i köket när man ser hans plats.
Det gör bara så ont att tänka på att han är borta för alltid och att jag aldrig mer kommer kunna se honom, aldrig mer klappa honom och vi kommer aldrig mer se varandra i ögonen.
Vad jag saknar honom. :(
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#605 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 27 January 2010 - 18:23

Försök att tänka på allt positivt istället. På alla fina stunder som ni fick tillsammans. Allt roligt som ni gjorde. Kanske lätt för mig att sitta här och skriva, men jag fick själv det tipset när jag var tvungen att avliva min katt för några år sedan. Att även om det är lätt att tänka på allt det negativa, som att ett älskat husdjur inte längre finns, så kan de hjälpa att flytta lite av tankarna till dom mer positiva bitarna. Givetvis är det svårt och olika från person till person, men det är ett tips till dig iaf. Sedan måste man ju få sörja också, givetvis.

Vi finns iaf här för dig om du skulle behöva en hjälpande hand Crusse. Det är vad vänner är till för. Glöm inte bort det. :hug:

#606 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 27 January 2010 - 18:33

Tack så mycket. Det värmer verkligen att veta. Jag är glad att jag har er alla som stöd. :hug:
Jag försöker att bara tänka på det bra men jag saknar bara honom så otroligt mycket och det gör så ont att han är borta. Jag har så svåt att greppa att det verkligen är så. Det känns så tomt.

Jag ska försöka titta på Chuck. En rolig serie kanske är det rätta för att skingra tankarna lite.
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts

#607 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 27 January 2010 - 21:30

Så ledsen för din skull :( Jättetråkigt att höra för de små liven är ju en del av familjen och så tragiskt när de inte finns med oss längre. Blev så rörd av det du skrev. Fint skrivet.

:hug:

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper

We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.

#608 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 27 January 2010 - 22:31

Jag lider med dig Crusader :hug:

Winter is Coming

#609 Marie Morot

Marie Morot

Deputy Admiral

• Members
  • 10,069 posts
  • Interests:fantasy noir
    cyberpunk
    crime
    shapeshifters
    vamps

Posted 28 January 2010 - 09:16

:hug: Crusader :hug:

Jag har tårar i ögonen efter att läst din berättelse. Stackars dig och stackars er. :(
Support your local search and rescue unit - get lost.

#610 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 28 January 2010 - 18:15

Tack, alla. :hug:

Det känns lite bättre idag. Värst är det när vi sitter och äter middag. Idag blev det pankakor över för vi hade ingen Conjac att ge resten till som vi brukar.
Men igår var verkligen en hemsk tom smärtsam dag. Men det känns skönt att veta att det finns de som tänker på en under sådana här tider. :hug:
-Sora, Kingdom Hearts

#611 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 28 January 2010 - 19:37

Skönt att det känns lite bättre idag Crusse. :hug: Det kommer säkert att gå i vågor. Vissa dagar blir lite svårare och andra lite lättare. Att vara med om något sådant som du nu är med om, är ju ingenting som kommer att bli bra på ett par dagar. Det får ta den tid det tar. Men du ska veta att vi finns här om du vill och behöver prata av dig eller så. Ibland kan det kännas skönt. Att veta att någon annan bryr sig och finns där för en. Så det är bara att säga till, här i tråden eller skicka ett PM eller så. Tänk på det om det känns tungt. :hug:

#612 Hofling

Hofling

The Hoff

• Moderator
  • 3,277 posts

Posted 01 February 2010 - 23:54

Bleh. TV:n har gått sönder. Inte ens ett år sen jag köpte den, och den krånglar.... Känns bra... :rolleyes:

Min bildtråd - Min dA-sida - Min facebook-sida

>>Årets manlige medlem 2006<<

#613 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 01 February 2010 - 23:56

Låter inte kul.
Du har väl kvittot kvar? Måste väl gå på garantin?
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.

#614 Hofling

Hofling

The Hoff

• Moderator
  • 3,277 posts

Posted 02 February 2010 - 16:30

Jadå, kvitton sparar jag alltid i en pärm. Men fortfarande väldigt frustrerande

Min bildtråd - Min dA-sida - Min facebook-sida

>>Årets manlige medlem 2006<<

#615 Kizmiaz

Kizmiaz

Wanderer of the Wastes

• Aktiv member
  • 1,880 posts

Posted 02 February 2010 - 18:03

Saknar Axess TV... :(
../l、 Getting old is when a narrow waist and a broad mind change places!
(゚、 。 7
 l、 ~ヽ You can be on the right track and still get hit by a train!
 じしf_,)ノ

#616 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 06 February 2010 - 20:52

Har åkt på en dunderförkylning :upset:
Någon har smittat mig, ingen aning om vem. Kan ju ha blivit smittad i söndags, eller i affären när man varit och handlat och så ett par dagar senare är det min tur :(
Tre dagar nu har jag gått runt och snörvlat och slösat en massa pappersnäsdukar. Inte kul.

#617 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 06 February 2010 - 21:48

Krya på dig!
Pst. Nu är vi väldigt tacksamma att vi ej fick en utförlig rapport vad som egentligen hände i samband med DM konserten... ;)

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.

#618 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 06 February 2010 - 22:31

:lol:

Tack :)

#619 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 07 February 2010 - 09:25

Krya på dig Georgia!

:lol: @ Synon. Näe det är kanske inte bäst

fqq5BYam.jpg

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)

#620 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 08 February 2010 - 23:48

jag uppgraderade VLC nu går det inte att spela upp region 1 dvder längre. :(
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#621 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 14 February 2010 - 02:31

NejnejnejnejNEEEEEJ!!! Jag kollade på My Bloody Valentine 3D, som jag hyrt på Blu-ray, på mitt PS3 och plötsligt hängde sig filmen. Jag tyckte det var konstigt eftersom Blu-ray skivor är kända för aldrig hänga sig än hur mycket repor och skit det är på skivan.
Jag kollade skivan och där var inga repor. Jag prövade igen och då hände samma sak. 3:e gången så startar inte ens filmen. Jag prövar en annan Blu-ray DVDfilm och den funkar inte heller.
Med fruktran för det värsta prövade jag ett PS3 spel och då hängde sig hela skiten.
Med andra ord: Det verkar som att lasern på mitt PS3 har slutat att funka. :upset:

Jag som får nya Aliens vs. Predator spelet nästa vecka och Heavy Rain veckan efter. 2 spel jag verkligen ser fram mot. :(
Jag har ingen aning om hur långt tid det här kommer ta att laga. Dessutom tror jag att min garenti gick ut i höstas så det lär kosta också.
Varför alltid mig. :skull:

Edit: Nu funkade filmen plötsligt igen bara för att hänga sig efter några minuter. Det här påminner om när mlasern slutade funka på mitt PS2 och inte längre kunde spela PS2-skivor utan bara DVD-skivor.
Den kan inte vara överhettad heller för jag satte inte igång den fören när jag skulle börja se filmen och jag hann bara se själva introdelen av filmen.

Edited by Crusader, 14 February 2010 - 02:47.

-Sora, Kingdom Hearts

#622 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 22 February 2010 - 05:07

Fruktansvärt uttråkad och less på att vara förkyld. Enough is enough.

#623 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 23 February 2010 - 19:26

Jag fick Heavy Rain idag. Ett spel jag har plågsamt längtat efter i flera år!!! Och första man ska göra är att ladda ned en uppdatering på 226 MB som aldrig vill starta! :skull:
Jag vill SPELA!!! :(
-Sora, Kingdom Hearts

#624 Prue

Prue

Commander

• Members
  • 174 posts
  • Interests:Böcker, sova,rpg & Varulvar.

Posted 26 February 2010 - 01:22

Var ute som omväxling hela dagen.
Men vid 20.00 stor krånglade tv. Volymen gick högt då man skulle byta till film på ps3.
Film går det att se, men inte se på tv kanalerna.
Vi betalar tv licensen, men jag funderar på om det är krångel med det.
Man bor tillfälligt i en annan lägenhet (pga av mordbrand, så man kan inte bo i vår första lägenhet)
I förra veckan var det en kontrollant från radiotjänst & jag undrar fall denna satt käppar i hjulet. Så att säga.
Förhoppningsvis är det snö som ställer till det. Men då ska inte alla kanaler poff försvinna eller ?
Har provat att sökt efter kanalerna några gånger, men ingen framgång.

Kollade upp ang Radiotjänst på nätet & deras sida funkar inte så bra.
Får upp felmeddelande ..

Irriterande & lagom till helgen.

Posted Image

FenriUlven Forumet ~ Deviantart Konto

"I will love the light for it shows me the way, yet I will endure the darkness for it shows me the stars."

#625 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 26 February 2010 - 07:37

Har ingenting med TV-Licensen eller radiotjänst att göra.
Kan vara strul med det tv-kabelbolag som huset använder kolla deras hemsida om det är störningar i området.
Eller så är det TVn :ph34r: