Budskapet tycker jag går fram ändå. Trots att det är en väldigt krånglig historia fylld av facktermer och olika sorters organisationer som gör olika saker huller om buller så är det ändå ett ganska klart budskap. Ett väldigt cyniskt sådant som jag uppfattade det, trots slutorden. Man blir helt enkelt lite mer uppgiven över hur politik fungerar efter att ha sett den här filmen. Demokrati schemokrati liksom. Iaf i USA, men det är säkert sant i Sverige också till viss del. Men det tråkiga är som sagt att om man verkligen vill förstå mekaniken i det hela så bör man ha gått en kurs i nationalekonomi och det helt enkelt för att det är en ruskigt komplicerad historia. Jag tror dock att man hade kunnat det mer begripligt men Ferguson valde helt enkelt en högre nivå för filmen och däremed en mycket smalare målgrupp vilket är trist.Men det här låter som att de inte alls lyckades med filmen och få fram sitt budskap. I synnerhet när det handlar om en dokumentär. För du är ju faktiskt ganska allmänbildad tycker jag mig ha noterat och begriper inte du dig på filmen så...
Inside Job
...
Betyget blir dock lägre än vad filmen kanske egentligen förtjänar men jag känner mig helt enkelt lite för okunnig för den här filmen. Är man däremot kunnig i ämnet tror jag att man får ut mycket mer av filmen. Jag tror dock att Michael Moores Capitalism. A love story nog är mer på min nivå. Jag återkommer när jag har sett den.
Underbart, Wylie - SFNs alldeles egna lilla entertainer!
True Grit
...
Där pratade jag omkull mig själv och för eran underhållning skriver jag inte om inledningen heller.Tack för att du muntrade upp min trötta morgon!
Hihi. Varsågod.

This topic is locked