Lost Säsong 1
Posted 01 September 2005 - 07:05
Ett helt okej avsnitt i alla fall, jag ser helt klart fram emot nästa onsdag!
last.fm Filmtipset
Posted 01 September 2005 - 13:56
Veckans Hurleykommentar: "Vad du ser gothig ut" (kanske inte exakt) till Jack när han dränerats på blod... ok avsnitt ändå
"Laura Daughtery" -Surface
My name is John Loengard. I'm recording this because we may not live through the night. They're here, they're hostile, and powerful people don't want you to know about it. History as we know it is a lie ......
"John Loengard"-Dark Skies
I'm federal agent Jack Bauer, and today is the longest day of my life.
"Jack Bauer"-24
Posted 01 September 2005 - 14:23
Chris Claremont, Scott Lobdell, Fabian Nicieza, Grant Morrison och Joss Whedon skriver X-Men BÄST!
"I caught a glimpse now it haunts me"
Posted 01 September 2005 - 16:51
Dock var det en fin slutscen när alla kommer för att titta på Claires unge. Tyckte det var rätt komiskt/gulligt att en sån som Sawyer, som hittills gjort sig känd som tjuv, bråkmakare, skitstövel, mördare etc. kunde skina upp med den där "Åh titta en bebis!"-minen.
Insändare ur Gefle Dagblad 17/10 2005.
"Tyvärr förvandlas han ideligen till en löjligt brinnande dödskalle"
Filmrecensenten Kristian Ekenberg om Nicholas Cage som Ghost Rider, ur Gefle Dagblad 17/3 2007
Posted 01 September 2005 - 17:54
Dock förstod jag aldrig vad Jacks bröllops-flashbackar hade med saken att göra. De kändes lite malplacerade.
Jag trodde aldrig det skulle bli något bröllop, men det blir intressant att se vad som händer...
Dock var det en fin slutscen när alla kommer för att titta på Claires unge. Tyckte det var rätt komiskt/gulligt att en sån som Sawyer, som hittills gjort sig känd som tjuv, bråkmakare, skitstövel, mördare etc. kunde skina upp med den där "Åh titta en bebis!"-minen.
![]()
Det håller jag med om. Ingen av karaktärerna är fullständigt ond, vilket är skönt...
Var det nån som såg TV4 dokumentären om LOST i tisdags? Den var ganska bra, men kändes samtidigt som ett billigt knep att locka nya tittare...Intervjuerna var ju trots allt en väldigt liten del av programmet, som ju mest bestod av nån slags lång resumé.
last.fm Filmtipset
Posted 01 September 2005 - 18:10
Posted 01 September 2005 - 18:15
Jag tror att hans flashbacks hade att göra med det hans far sa, att han hade svårt att släppa taget. något han sen själv sa i sina bröllopslöften till sin (blivande) fru.
När Boone låg på dödsbädden vägrade Jack ge upp, han gav honom av sitt blod, han visste att han var en "gone-er" när hon visade honom trasan med blod han hostat upp.
allt tydde ju på att han skulle dö, men Ståldoktorn Jack skulle ändå rädda honom.
Men tillslut fattade han ju och lät Boone släppa taget (så att säga), och därmed lärde han sig själv att släppa taget...
Antar att det var vad Jacks flashacks hade med toryn att göra
Min bildtråd - Min dA-sida - Min facebook-sida
>>Årets manlige medlem 2006<<
Posted 01 September 2005 - 18:42
Posted 01 September 2005 - 18:51
Posted 01 September 2005 - 20:57
Insändare ur Gefle Dagblad 17/10 2005.
"Tyvärr förvandlas han ideligen till en löjligt brinnande dödskalle"
Filmrecensenten Kristian Ekenberg om Nicholas Cage som Ghost Rider, ur Gefle Dagblad 17/3 2007
Posted 07 September 2005 - 21:04
Chris Claremont, Scott Lobdell, Fabian Nicieza, Grant Morrison och Joss Whedon skriver X-Men BÄST!
"I caught a glimpse now it haunts me"
Posted 07 September 2005 - 21:26
Hurley var som vanligt guld
Sayid är fortfarande min favorit bland karaktärerna - alldeles förutom dregelfaktorn (
Posted 07 September 2005 - 21:55
Det som var roligast med avsnittet var verkligen att man fick se Sawyer sita och läsa ur en motortidning för babyn (ok för att alla pojkar ska vara intresserade av motorer, men för tusan
Speciellt som att man fick se honom i sina moderiktiga brillor.
Var så snyggt när man såg Charlie följa efter Sawyer från båten, såg ju ut som att sawyer försökte springa ifrån honom
Men men. Det var roligt att se mer om Sayid, så var lugn Dan, jag tror att de flesta karaktärerna kommer få fler flashbacks
Jag vill se mer om Sawyer och Hurley
Posted 08 September 2005 - 01:03
Annars ett hyggligt avsnitt med Hulreys försök att trösta babyn som höjdpunkt.
"That's all I got man"
"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass
last.fm | filmtipset | twitter
Posted 08 September 2005 - 06:16
Men detta är givetvis bara en tam ursäkt för att Mr. Andrews inte (ska/bör) kunna arabiska då han bott i London hela sitt liv och har indiskt påbrå
Posted 08 September 2005 - 06:50
Får jag gissa att säsongen kommer avslutas med att de öppnar luckan?
last.fm Filmtipset
Posted 08 September 2005 - 07:43
Det tror inte jag. Jag tror vi ska anta att rollfigurerna egentligen talade arabiska i alla scener, men man spelade in det med engelskt tal eftersom skådespelarna inte kan språket. Jämför med Sayids första bakgrundsavsnitt, där hela dialogen hölls på engelska även där.Håller med dig wylie, det är konstigt att de snackar engelska när de sitter i det där rummet, men jag gissar på att de snackar engelska utomhus för att smälta in bättre (de var trots allt i Sidney).
Snacka engelska utomhus för att smälta in? Att smälta in är nog bra, men med tanke på samtalsämnet så hade det varit enormt korkat att snacka engelska så att vem som helst kunde höra. Det var tillräckligt dumdristigt att snacka öppet överhuvudtaget - det hade räckt med en enda arabisktalande förbipasserande för att allting skulle spricka.
Edited by Groundsplitter, 08 September 2005 - 07:43.
Posted 08 September 2005 - 08:10
Posted 08 September 2005 - 11:13
Det tror inte jag. Jag tror vi ska anta att rollfigurerna egentligen talade arabiska i alla scener, men man spelade in det med engelskt tal eftersom skådespelarna inte kan språket. Jämför med Sayids första bakgrundsavsnitt, där hela dialogen hölls på engelska även där.Håller med dig wylie, det är konstigt att de snackar engelska när de sitter i det där rummet, men jag gissar på att de snackar engelska utomhus för att smälta in bättre (de var trots allt i Sidney).
Snacka engelska utomhus för att smälta in? Att smälta in är nog bra, men med tanke på samtalsämnet så hade det varit enormt korkat att snacka engelska så att vem som helst kunde höra. Det var tillräckligt dumdristigt att snacka öppet överhuvudtaget - det hade räckt med en enda arabisktalande förbipasserande för att allting skulle spricka.
Det är mycket möjligt speciellt med tanke på att dom pratar arabiska i början av det första Sayid avsnittet och sedan går det bara utan förklaring över till engelska mitt i en dialog. Så visst kan det vara så och även om det är en riktigt dålig lösning så hade jag hellre kunna acceptera det om dom varit konsekventa med det. dvs att Jin och Jun pratat engelska i Korea, men det hade förstås sabbat hela grejen med Jun i hemlighet lärt sig engelska och således valde dom skådisar som kunde koreanska.
Kort sagt: Varför hade dom inte också kunnat anställa en skådis som kan arabiska?
"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass
last.fm | filmtipset | twitter
Posted 08 September 2005 - 11:23
Posted 08 September 2005 - 22:36
Hade säkert kunnat utrycka mig lite bättre / tänkt lite inna jag skrev
Posted 15 September 2005 - 06:54
Jag tyckte det var helt okej. Kate's förflutna är helt klart intressant och de andra grejerna som hände i avsnittet var också intressanta. Jag tycker Walt (Michaels son) är riktigt mystisk...det ska bli kul att få veta mer om honom, och hans "krafter".
Jag tror det är oundvikligt att de öppnar "the hatch", och det ska verkligen bli spännande att få se vad som döljer sig där...
Ser helt klart fram emot nästa avsnitt!
last.fm Filmtipset
Posted 15 September 2005 - 07:49
Att Walt har förmågor utöver de vanliga har vi ju fått veta tidigare. Nu fick vi också reda på att han enbart genom beröring får varsel om framtiden. Locke som förstått saker om Walt av sig själv kanske tar varning av det Walt sa?
Och vad betyder det som Walt sa till Michael om att de måste lämna ön? För deras egen skull eller för de andras eller av någon helt annan orsak?
Nu fick vi - kanske - se bakgrunden till Kates mordanklagelse. Vad jag inte förstod var om hon fick med sig det lilla flygplanet eller inte? Jag uppfattade det som att hon inte fick det och då är ju frågan hur hon fick tag i det sen?
Och kemin mellan Kate och Sawyer är magnifik. Det slår gnistor mellan dem i scenen vid elden.
Edited by Marie Morot, 15 September 2005 - 07:49.
Posted 15 September 2005 - 07:59
För sin egen, i allra minsta fall. Jag gjorde kopplingen att Walts uttalande hängde ihop med varslet han fick, och att han känner att de måste lämna ön på grund av det hot som lurar under luckan. Han anar att den kommer öppnas trots varningen han gav Locke, och när det sker måste han och Michael vara i säkerhet.Att Walt har förmågor utöver de vanliga har vi ju fått veta tidigare. Nu fick vi också reda på att han enbart genom beröring får varsel om framtiden. Locke som förstått saker om Walt av sig själv kanske tar varning av det Walt sa?
Och vad betyder det som Walt sa till Michael om att de måste lämna ön? För deras egen skull eller för de andras eller av någon helt annan orsak?
Posted 15 September 2005 - 14:01
Sayid till Jack och Locke;
"You notice anything about this hatch? There's no handle. Could the reason for that be more obvious? Maybe it was never meant to be opened from the outside."
Edit: Stavningen...
Edited by SavedByZero, 15 September 2005 - 14:02.
"Laura Daughtery" -Surface
My name is John Loengard. I'm recording this because we may not live through the night. They're here, they're hostile, and powerful people don't want you to know about it. History as we know it is a lie ......
"John Loengard"-Dark Skies
I'm federal agent Jack Bauer, and today is the longest day of my life.
"Jack Bauer"-24