Jump to content

Photo

Hoffes bildtråd

• Please log in to reply
662 replies to this topic

#626 Hofling

Hofling

The Hoff

• Moderator
  • 3,277 posts

Posted 26 February 2011 - 23:01

Dammade av scannern, så här kommer lite bilder:
Pitt, som är en remake av denhär från -07
Posted Image

och här är Darth Maul vs Wolverine-bilden i fullscannad härlighet.
Posted Image

Min bildtråd - Min dA-sida - Min facebook-sida

>>Årets manlige medlem 2006<<

#627 Hofling

Hofling

The Hoff

• Moderator
  • 3,277 posts

Posted 22 May 2011 - 23:33

Posted Image
Gjord för en utmaning på PencilJack-forumet - gör en redesign på en superhjälte.
Först försökte jag designa om Spiddes dräkt, utan större framgång. Så såg jag att min motståndare satte Deadpool i en noir-miljö.
Så då kom denna idén.
Har lite fler idéer för Western-versumet. De i bakgrunden är icke namngivna än, tänkte göra färdigt deras konceptbilder först.
Men det är westernversioner av SPiddes ärkefiende, och en avlägsen släkting till denne, om minnet inte sviker mig.

#628 PredaBot

PredaBot

Rear Admiral

• Moderator
  • 2,983 posts

Posted 23 May 2011 - 01:31

Green Goblin och Sandman då, va? :D

Det här är lite lustigt... för jag har i flertalet år tyckt det hade varit riktigt häftigt om Marvel/Stephen King nånsin gjorde en crossover mellan New Avengers/Dark Tower! De två serierna startade inte så långt från varann, och hade hög profil där ett tag.

Tänker mig då första NA-gänget, det med Ronin och Sentry, som att dom transporteras till DT-världen, och måste smacka på sig cowboy-kläder för att smälta in. Hade varit intressant att se hur det hade kunnat tolkas! ^^

Hoppas du gör hela resten av NA-gänget Hoffe! Dom är ju då som bekant:
1.Wolverine
2.Spider-Woman
3.Sentry
4.Ronin
5.Iron Man
6.Captain America
7.Power Man

Åsså Spidde, som du redan gjort. Heh heh... ;)

#629 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 23 May 2011 - 10:37

Läckert Hoff! :D

fqq5BYam.jpg

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)

#630 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 23 May 2011 - 11:45

Kul idé och himla snyggt gjord!

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper

We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.

#631 Hofling

Hofling

The Hoff

• Moderator
  • 3,277 posts

Posted 23 May 2011 - 21:44

Pred; Pfft. Det är ju JJJ och Spider-girl. Syns inte det? :(

:P

Jag har tänkt göra westernversioner av några superhjältar och -skurkar, inte någon speciell grupp eller så dock. Bara lite på måfå. Några från NA är dock planerade :)

Synon & XC; Tackar. Kul att ni gillade den :)

#632 Hofling

Hofling

The Hoff

• Moderator
  • 3,277 posts

Posted 04 June 2011 - 15:42

Posted Image
sketch för WSG på PJ. egentligen skulle man väl ta någon ur X-mens rooster och rita dem som om de varit med i gamla First Class från 60-talet.
Men jag tar mig såklart friheter... :P
Fight the power!

Edited by Hofling, 04 June 2011 - 20:28.

#633 TFels

TFels

Svarta hålet i galaxens centrum

• Moderator
  • 2,975 posts
  • Interests:Serier
    Konst
    Musik
    Pedagogik
    Formel 1

Posted 09 November 2011 - 20:47

Hallå Hofling! I SSS forum snackas det lite om Vengeance dräkt i en tråd. Serien NS vs Vengeance ska nu färgläggas och jag undrar om jag får ta bort hans mantel i den processen. Den är ju tydligen borttagen i din senaste version. Jag undrar även hur du ställer dig till färgläggningen av hans dräkt. Se sid 8 (långt ner) och sid 9 i den tråden. http://www.scifinytt...pic=9999&st=175
Tack på förhand!

PS: Manteln syns bara i några rutor eftersom tecknaren glömde att rita den i vissa.

Edited by TFels, 09 November 2011 - 20:50.

Posted Image<br />
Thomas<br />
Svenska Superserier

#634 Hofling

Hofling

The Hoff

• Moderator
  • 3,277 posts

Posted 25 November 2011 - 20:17

Tjenare. Något sent svar här, men jag hade lyckats glömma lösenord till både sfn OCH mejlen. Nu är det fixat, efter att ha testat alla gamla lösenord sen ja, 2005, kanske :P

Anyhoo, som svar på frågan, så är det helt ok att skippa manteln. Och färgläggningen har jag inga probs med. Marios stil passar bra på Vengeance, då han är en typ som ska hålla sig i skuggorna. Dräkten är är mer eller mindre bara i tre olika färger; Mörkgrå på bröstet, ljusgrå på mittenpartiet och benen, samt svart dör vid biceps och lår. Plus vitt bälte och "V" då. Så fyra färger :)

#635 PredaBot

PredaBot

Rear Admiral

• Moderator
  • 2,983 posts

Posted 28 November 2011 - 20:40

Är jag helt borta, eller hade inte en tidigare version av Vengeance röd färg i sitt schema också? :o

#636 Hofling

Hofling

The Hoff

• Moderator
  • 3,277 posts

Posted 30 November 2011 - 14:54

Pred; Jo jag hade för mig detta också, men jag kan inte hitta bilden någonstans. Men det kvittar, för jag håller på med en lite moddad design (igen :P), med helt andra färger

#637 Den Gröne Hämnaren

Den Gröne Hämnaren

l'Empereur des Lumières

• Moderator
  • 2,579 posts

Posted 30 November 2011 - 23:09

Är jag helt borta, eller hade inte en tidigare version av Vengeance röd färg i sitt schema också? :o

Det hade jag också för mig, men jag kanske blandar ihop honom med handendärandresomserlikadanut.

#638 Hofling

Hofling

The Hoff

• Moderator
  • 3,277 posts

Posted 09 July 2012 - 23:44

ba-dump(ordvitsar är alltid roligt :P)

Gjorde två tavlor till syrran i en något(4 månader....) försenad 40-årspresent. Hon och gubben hennes älskar GnR och Bruce.
Bruce fick tyvärr inga ögon då de hade hamnat för nära kanten och det var alldeles för sent att fixa när jag väl märkte detta. Men men, man lever och lär.

Men att måla tavlor gav lite blodad tand, så tacklade en av mina favoriter från Batman: TAS.
Behöver lära mig att inte slösa med färg så hiskeligt bara. Klämmer ju ut halva tuben för att måla ett öga och tänder, typ... :P
Posted Image
Posted Image

Pred; Du blir inte sur nu när jag lite försiktigt ger mig in på ditt område, va? ;)

Edited by Hofling, 09 July 2012 - 23:46.

#639 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 10 July 2012 - 11:26

Tyckte Bruce blev bra ändå. :) Båda är bra, det är något visst med de gamla klassiska metoderna va? :)

fqq5BYam.jpg

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)

#640 Hofling

Hofling

The Hoff

• Moderator
  • 3,277 posts

Posted 10 July 2012 - 16:36

Tack, Xc. :)
Jo, det är riktigt skoj att testa på att måla lite. Smått jobbigt när man gör fel som inte går att åtgärda bara. Har två slängda målardukar som vittnar om detta... :P

#641 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 10 July 2012 - 19:18

Antar att det är bara fegisar som skissar på papper först? :P

Det är ju avgjort svårare att åtgärda fel med verktyg som knappt kvalar in som analoga... :)

fqq5BYam.jpg

#642 Hofling

Hofling

The Hoff

• Moderator
  • 3,277 posts

Posted 11 July 2012 - 12:28

Fegisar? haha, nja, det skulle jag inte vilja påstå... :P

Ja när det blir fel saknar jag photoshop, helt klart :D

#643 TFels

TFels

• Moderator
  • 2,975 posts
    Konst
    Musik
    Pedagogik
    Formel 1

Posted 09 August 2012 - 16:00

Lång tid, ingen sjö (ursäkta). Roliga presenter!

Jag skulle vilja aktualisera Vengeance lite här, närmare bestämt färgen på hans dräkt. Ska snart återuppta färgläggningen av serien NS vs Vengeance. Och ditt svar på min fråga om färgläggningen av hans dräkt tycker jag är lite svårtolkat. (se inlägg #633 - #636 ovan)

-Dels så är du nöjd med den som den är (svart, mörkgrå, ljusgrå, vit).
-Dels så är du nöjd med det exempel jag visat (gul, ljusmarinblå, brun).
-Dels så håller du på med en helt annan version (med rött?).

Vilken version vill du att jag ska göra till albumet med Nordens Stjärnor?
Posted Image<br />
Thomas<br />
Svenska Superserier

#644 Hofling

Hofling

The Hoff

• Moderator
  • 3,277 posts

Posted 15 August 2012 - 20:56

heh, ja jag är en velig människa :P (Känns säkert betryggande att jag 5 dagar i veckan bestämmer vad en grupp på 7 människor ska göra på jobet, va? ;))

Nu kommer jag inte direkt ihåg vilken version av dräkten som var med i NSvV, men om det var denna, så matchar färgschemat även hans mantellöse version

Och ja, jag håller på med den uppdaterad variant av dräkten, som går mer i rött/svart och orange, fast då är det betydligt större skillnad i designen på den. Lyckades faktiskt hitta den nu när jag röjde lite i mina 375 pappershögar jag har utspridda på mina 52 kvadrat.

Så jag skulle vilja påstå att det enklaste är att ni kör på den gråa dräkten. :)

#645 TFels

TFels

• Moderator
  • 2,975 posts
    Konst
    Musik
    Pedagogik
    Formel 1

Posted 15 August 2012 - 21:20

Då ser han i stort sett likadan ut som Plågaren. De blir mycket svåra att skilja åt. Jag ska se vad jag kan göra med färgläggningen för att skilja dem åt.

Tecknar du några serier Hofling?

Vad har du för jobb?
Posted Image<br />
Thomas<br />
Svenska Superserier

#646 Hofling

Hofling

The Hoff

• Moderator
  • 3,277 posts

Posted 15 August 2012 - 22:25

Kan slänga upp den bild jag har på den nya dräkten imorgon eftermiddag.
Men kan säga som så att färgschemat i den nya är att de mörkgrå partierna är blodröda, och de ljusgrå är lite orange-aktiga. Funderar dock på att ge honom en helt orange dräkt, bara för att det är en färg som ganska sällan används till tights i superserier (vad jag kan minnas just nu iaf).
Tecknar inte några serier i nuläget. Eller någonsin heller, för den delen. Det enda jag gjort är de två sidor jag gjorde till Lons introducering i nr 10.
Tror jag har en mildare form av adhd eller något, för jag kan helt enkelt inte jobba med en sak konstant. (min egen lekmannadiagnos dock.)

Ställföreträdande skiftledare på ett lager här i Borås. Nothing fancy :P

#647 TFels

TFels

• Moderator
  • 2,975 posts
    Konst
    Musik
    Pedagogik
    Formel 1

Posted 16 August 2012 - 06:43

Jag tyckte dina två sidor om Lon var mycket bra! Och allt bättre varje gång jag läser dem! Skulle det vara möjligt att du gör fler korta serier, typ 1-3 sidor?

Ser fram emot nya versionen av Vengeance! Övervägande orange på en hjälte, det är nog lite nytt!
Posted Image<br />
Thomas<br />
Svenska Superserier

#648 Den Gröne Hämnaren

Den Gröne Hämnaren

l'Empereur des Lumières

• Moderator
  • 2,579 posts

Posted 16 August 2012 - 10:07

Nu kommer jag inte direkt ihåg vilken version av dräkten som var med i NSvV, men om det var denna, så matchar färgschemat även hans mantellöse version

Så här ser han ut på omslaget:
Posted Image

Funderar dock på att ge honom en helt orange dräkt, bara för att det är en färg som ganska sällan används till tights i superserier (vad jag kan minnas just nu iaf).

Så där utan vidare är nog den ende oranschdräktade superhjälten jag kommer på Rekorderlige Mannen. Men det finns säkert fler att hitta om man funderar och letar...

#649 TFels

TFels

• Moderator
  • 2,975 posts
    Konst
    Musik
    Pedagogik
    Formel 1

Posted 04 May 2013 - 17:35

Kan slänga upp den bild jag har på den nya dräkten imorgon eftermiddag.
Men kan säga som så att färgschemat i den nya är att de mörkgrå partierna är blodröda, och de ljusgrå är lite orange-aktiga. Funderar dock på att ge honom en helt orange dräkt, bara för att det är en färg som ganska sällan används till tights i superserier (vad jag kan minnas just nu iaf).
Tecknar inte några serier i nuläget. Eller någonsin heller, för den delen. Det enda jag gjort är de två sidor jag gjorde till Lons introducering i nr 10.
Tror jag har en mildare form av adhd eller något, för jag kan helt enkelt inte jobba med en sak konstant. (min egen lekmannadiagnos dock.)

Ställföreträdande skiftledare på ett lager här i Borås. Nothing fancy

Mors Hoffe!

Tänkte ta och reda ut detta med Vengeance dräktfärg en gång för alla. Jag sitter nämligen och färgläggr till NS-albumet nu. Manteln tar jag bort. Men för övrigt, är det orange som gäller, så som du nämner här ovan? Hela serien är färglagd, inkl Vengeance som blivit blå, men det kan jag lätt ändra på. Satsar vi på orange?

Edited by TFels, 04 May 2013 - 17:37.

Posted Image<br />
Thomas<br />
Svenska Superserier

#650 Hofling

Hofling

The Hoff

• Moderator
  • 3,277 posts

Posted 18 May 2013 - 16:14

Har ju varit väldigt inaktiv dels i min egen tråd och på forumet rent generellt, så ber om ursäkt för det, TFels. Men den senaste dräkten ska jag lägga upp så snart jag kan.

Är datorlös tills vidare, så kan inte scanna in den, tyvärr.

Men dräkten skiljer sig en hel del på den senaste designen, så om dina citat gäller huruvida du ska färglägga honom grå eller orange, så säger jag kör på grå. :)

Skulle ha svarat direkt när du skrev i tråden, men verkar som att min prenumeration på tråden har krånglat, så fick inget mejl om det. Sorry än en gång.