Jump to content

Photo

Vad spelar du just nu?

• This topic is locked This topic is locked
1000 replies to this topic

#626 Tom_Hell

Tom_Hell

Senior Commander

• Members
  • 300 posts
  • Interests:Kiss, Star Trek, Spel, Film, Sci-Fi, Fantasy

Posted 29 October 2008 - 04:31

I väntan på nästa version går FM08 väldigt mycket just nu.
"Var får US Gold alla galna namn till spel ifrån? Jo, varje gång ett obetitlat spel dyker upp håller de en företagstävling med ett lämpligt pris. Det var så Psycho Pigs UXB fick sitt namn, och priset var ett kilo prima bacon."
/Nyhetstext i den engelska tidningen Crash, nr 57 1988

--> Retroguiden - ger dig mervärde på dina gamla spel

#627 DanielSchenström

DanielSchenström

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,025 posts
  • Interests:Serier, rollspel, scifi, fantasy

Posted 29 October 2008 - 07:00

Köpte GUN och Far Cry 2till Xbox 360 igår och jag måste troligen göra mig av med Far Cry 2 då det gör mig illamående att spela, jag blir åksjuk, oavsett om jag åker eller går. Jag ska testa om det blir bättre att spela det med mindre bild och i ljus innan jag ger upp helt men som det var igår pallar jag kanske max en timme. Det är det enda fps som jag får såna känslor av och jag tror det är guppandet upp och ned när man går som bidrar till det och när man kör bil går det också upp och ner över packar och ojämna vägpartier. Snyggt är det förstås men det visste väl alla redan.

GUN däremot är riktigt fult (ser ut som de bara tagit samma modeller för saker som till vanliga Xbox och ibland uppdaterat med nya texturer) men så långt som jag spelat är det en story som griper tag i en och spelkänslan är bra så det är jag riktigt nöjd med. Det är ett sandlådespel i Westernmiljö, som ett 1800-talsGTA ungefär.

Är uppe i ca 40 timmar i Fable nu och har precis börjat ta tag i huvuduppdraget igen efter att ha betat av alla roliga sidouppdrag som fanns tillgängliga. Även utan sidouppdrag så kan jag inte förstå hur en del lyckats ta sig genom spelet på mindre än 15 timmar.

#628 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 29 October 2008 - 10:44

GUN däremot är riktigt fult (ser ut som de bara tagit samma modeller för saker som till vanliga Xbox och ibland uppdaterat med nya texturer) men så långt som jag spelat är det en story som griper tag i en och spelkänslan är bra så det är jag riktigt nöjd med. Det är ett sandlådespel i Westernmiljö, som ett 1800-talsGTA ungefär.

Det är årecis vad de har gjort. :) GUN är ett kläm-spel som släpptes samtidigt som XBox 360 men var ingentligen utvevcklad till XBox (som GUN också finns till). De har bara lagt till nya texturer, lite nytt matrial och viktigast, ny fysik.
Kul att du gillade spelet. Det är ett mycket underskattat spel.
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#629 PredaBot

PredaBot

Rear Admiral

• Moderator
  • 2,983 posts

Posted 29 October 2008 - 21:03

Själv klarade jag ut Golden Axe idag, med den kvinnliga karaktären, och jag måste säga att jag är ICKE imponerad. ;)

Spelet har hyllats som en av dom bästa action-liren till Sega Genesis, men jag tyckte det var ganska blekt jag. Spelkontrollen och hur man kan skada fiender och hur dom kan skada en själv beroende på position, var minst sagt frustrerande.

Då tycker jag nog att Final Fight och Ninja Turtles 2 är båda betydligt bättre.

Neh, får bli Vector Man härnäst istället, det verkar faktiskt roligt.

Edited by PredaBot, 29 October 2008 - 21:03.

#630 Tom_Hell

Tom_Hell

Senior Commander

• Members
  • 300 posts

Posted 30 October 2008 - 04:34

Själv klarade jag ut Golden Axe idag, med den kvinnliga karaktären, och jag måste säga att jag är ICKE imponerad. ;)

Spelet har hyllats som en av dom bästa action-liren till Sega Genesis, men jag tyckte det var ganska blekt jag. Spelkontrollen och hur man kan skada fiender och hur dom kan skada en själv beroende på position, var minst sagt frustrerande.

Då tycker jag nog att Final Fight och Ninja Turtles 2 är båda betydligt bättre.

Neh, får bli Vector Man härnäst istället, det verkar faktiskt roligt.

Jämfört med många andra arkadportningar är GA faktiskt bra. Men det krävs att man verkligen gillar arkadspel. Nu har du ju visserligen klarat det, men ska du verkligen ge dig själv chansen att uppskatta ett spel som GA på rätt sätt ska du precis innan spela ett arkadspel som Cadash. Efter det har många spel bra spelkontroll. :thumbsup:

Vector Man är riktigt kul. Är du inne på plattformsaction kan jag rekommendera Comix Zone och Toki som är ganska hyfsade.

---------------

Själv lirar jag just nu (eller nyss då) Fallout 3. Det har börjat lovande men det känns inte riktigt som att det lever upp till hajpen än. Inte om man spelat Oblivion innan.
"Var får US Gold alla galna namn till spel ifrån? Jo, varje gång ett obetitlat spel dyker upp håller de en företagstävling med ett lämpligt pris. Det var så Psycho Pigs UXB fick sitt namn, och priset var ett kilo prima bacon."

#631 PredaBot

PredaBot

Rear Admiral

• Moderator
  • 2,983 posts

Posted 30 October 2008 - 04:59

Jämfört med många andra arkadportningar är GA faktiskt bra. Men det krävs att man verkligen gillar arkadspel. Nu har du ju visserligen klarat det, men ska du verkligen ge dig själv chansen att uppskatta ett spel som GA på rätt sätt ska du precis innan spela ett arkadspel som Cadash. Efter det har många spel bra spelkontroll. :thumbsup:

Vector Man är riktigt kul. Är du inne på plattformsaction kan jag rekommendera Comix Zone och Toki som är ganska hyfsade.

Får erkänna att jag inte spelade den rena Genesis-versionen, utan jag smackade på med 64-bitars Mame ( oerhört roligt att mame-teamet är en av dom få Emulator-utvecklarna som kontinuerligt jobbar på en 64-bitars version, det gör livet gött för oss med 64-bitars plattform).

Arkad-versionen är ju inte identisk med Genesis, lite häftigare grafik, men färre banor har jag läst nu i efterhand. Så kanske att mitt utlåtande var lite orättvist. Ska begrunda att köra det tillsammans med en polare via Kaillera-klient för Genesis, ( kanske Kega Fusion) kan bli en helt annan spelupplevelse.

Comix Zone har jag faktiskt kört för några år sen! :) Var ett spel som jag gärna skulle haft när jag var liten, såg det i en katalog, och såg en recension på TV4 då jag var en ung parvel. Serie-fan som man är, och allt. Blev lite besviken då Comix Zone är ganska så svårt, och just det bra slutet, då man faktiskt vinner, är väldigt svårt att få till. Kan hända att man plockar upp det igen, då det sägs att man inte behöver hitta alla hemligheter för att få det bra slutet, utan "bara" slå slutbossen riktigt, riktigt snabbt. ;)

#632 DanielSchenström

DanielSchenström

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,025 posts

Posted 30 October 2008 - 07:04

Jag har Sega MegaDrive Collection till PS2 där Golden Axe, Vector Man och Comix Zone är med tillsammans med en bunt andra spel. Golden Axe-spelen var knappt kul när de kom och de är inte bättre idag. Tycker spinoffen Golden Axe Warrior är bra mycket bättre. (Det är en Zeldaklon, mer än lite lik, men roligare.) Vector Man och Comix Zone däremot står sig väl med sina unika stilar och idéer.

Har nu klarat Fable II. Det tog ca 43 timmar och då gjorde jag alla sidouppdrag som inte följer med till efter man klarat huvudstoryn. Jag visste inte att de uppdragen skulle göra det men de var bara pengasamlingsuppdrag eller poseringsuppdrag så det kändes inte som nåt nödvändigt. Jag kommer återkomma till spelet senare för att öppna demondörrar, ta alla gargoyler och göra alla kvarvrande sidouppdrag.
Slutet känns som upplagt för DLC eller en grund för Fable III.

Mådde mindre illa i Far Cry igårkväll så det får vara kvar. Man får verkligen vara mer alert i det här spelet än de flesta andra fps jag spelat då fienden älskar att cirkla runt en. Man bör också scouta ut var det står exploderande saker i fiendeläger. En träff kan räcka för att göra ruin av ett fiendeläger.

#633 Tom_Hell

Tom_Hell

Senior Commander

• Members
  • 300 posts

Posted 31 October 2008 - 09:55

Jag har Sega MegaDrive Collection till PS2 där Golden Axe, Vector Man och Comix Zone är med tillsammans med en bunt andra spel. Golden Axe-spelen var knappt kul när de kom och de är inte bättre idag.

Njae, de är väl så kul som arkad-action i plattformsformat kan bli...typ. Men kände mig nödgad att prova GA nu på morgonen och jag fann inga större fel på spelkontrollen. Kanske är det något i arkadversionen, eller något som inte översatts bra i emulatorn.

Tycker spinoffen Golden Axe Warrior är bra mycket bättre. (Det är en Zeldaklon, mer än lite lik, men roligare.)

Hmm, ok ett spel till att snabbtesta. Tror faktiskt att jag missade det totalt när det begav sig. Förmodligen för att det hette Golden Axe. <_<

#634 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 31 October 2008 - 10:39

DLC? Du menar inte TLC som i The Lost Chapters?
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#635 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 31 October 2008 - 12:29

DLC? Du menar inte TLC som i The Lost Chapters?

Nej. DLC = DownLoadable Content.
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts

#636 Insikt

Insikt

Lieutenant

• Members
  • 98 posts

Posted 04 November 2008 - 17:40

Just nu är det mycket på spelfronten. Klarade precis Red Alert 3 och håller på för fullt med Fallout 3 och Valkyria Chronicles. Ska även börja på Dead Space strax, håller på att se igenom Dead Space downfall och lagar mat sen blir det troligtvis en helkväll med spelet. Måste även få tummarna loss och ta mig igenom MGS4. mellan allt detta blir det ett par matcher NHL09 med bröderna också. Jobbigt med höst/vinter när det gäller spel, kommer alltid en massa bra lir nu. Men det är ett ganska angenämt I-lands problem :)
RögleBK i elitserien!

#637 DanielSchenström

DanielSchenström

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,025 posts

Posted 04 November 2008 - 22:13

Åksjukan som jag kände av i början av Far Cry 2 har släppt helt. Har loggat en ca 30 timmar och avklarat 54% av storyn.
Jag ger spelet hittills medel i betyg, kul och snyggt när det inte är transportsträckor, vilket det väldigt ofta är, lika mycket köra bil/båt som att skjuta.

Alternerar det nu främst med Command & Conquer 3: Tiberium Wars till 360:n och det går bra hittills. Kör på easy vilket ger mig en lagom utmaning.

GUN får ligga åt sidan lite tills jag har tid att ägna det mer uppmärksamhet. Som ovanstående nämnt är det en jäkla massa bra spel som kommer nu. Tur att min inkomst dalat så man inte har råd med allt. Skulle behöva ta ett sabbatsår bara för att spela klart alla spel jag håller på med.

#638 PredaBot

PredaBot

Rear Admiral

• Moderator
  • 2,983 posts

Posted 05 November 2008 - 21:09

Har spelat ut Vectorman, och jag kan bara hålla med om att det är ett riktigt kul spel. :)

Unik design och look. Ser fram emot att ta mig an uppföljaren inom kort. Dock blir det om ett tag, för jag har nyss börjat spela på en gömd juvel... TURRICAN 2! Jajjemen, som en mix av Super Probotector och Metroid. Ett gammalt Amiga-spel, så det var väl därför jag aldrig hört talas om denna lilla godbiten.

Kör den just nu på den något enerverande emulatorn WINUAE. Är lite svår att ha att göra med, men det är nog för att Amigan ju inte var nån konsoll i vanlig mening, utan mer en Persondator.

#639 Insikt

Insikt

Lieutenant

• Members
  • 98 posts

Posted 06 November 2008 - 01:49

Åksjukan som jag kände av i början av Far Cry 2 har släppt helt. Har loggat en ca 30 timmar och avklarat 54% av storyn.
Jag ger spelet hittills medel i betyg, kul och snyggt när det inte är transportsträckor, vilket det väldigt ofta är, lika mycket köra bil/båt som att skjuta.

Anledningen till att jag lade ner Far Cry 2 var just transportsträckorna som jag tyckte blev på tok för många och långa i förhållande till den action man fick vara med om. Blev även något lack på alla #*!?#@%& vägspärrar där det alltid var arga vakter oavsett om man rensat ett par minuter tidigare. Ovanpå det så tyckte jag sidouppdragen kändes enformiga och tråkiga efter ett tag.

Väldigt synd att jag inte pallar stå ut med dessa saker för spelet är riktigt kul när man börjar leka med högt gräs och molotovs :D
RögleBK i elitserien!

#640 DanielSchenström

DanielSchenström

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,025 posts

Posted 06 November 2008 - 06:59

Anledningen till att jag lade ner Far Cry 2 var just transportsträckorna som jag tyckte blev på tok för många och långa i förhållande till den action man fick vara med om. Blev även något lack på alla #*!?#@%& vägspärrar där det alltid var arga vakter oavsett om man rensat ett par minuter tidigare. Ovanpå det så tyckte jag sidouppdragen kändes enformiga och tråkiga efter ett tag.

Väldigt synd att jag inte pallar stå ut med dessa saker för spelet är riktigt kul när man börjar leka med högt gräs och molotovs :D

Pröva att bara köra huvuduppdragen istället. Det är fortfarande transportsträckor men det är lite mer variation på uppdragen och platserna man besöker. Jag tror spelet passar bättre i små doser, men det hade varit guld om de skippat realismen med resandet för fast travel till närmare uppdragens platser. Det finns överlag mycket man kunnat förbättra. GRAW 1+2 fortsätter vara min favoritshooter på 360:n.

#641 Insikt

Insikt

Lieutenant

• Members
  • 98 posts

Posted 06 November 2008 - 09:01

Pröva att bara köra huvuduppdragen istället. Det är fortfarande transportsträckor men det är lite mer variation på uppdragen och platserna man besöker. Jag tror spelet passar bättre i små doser, men det hade varit guld om de skippat realismen med resandet för fast travel till närmare uppdragens platser. Det finns överlag mycket man kunnat förbättra. GRAW 1+2 fortsätter vara min favoritshooter på 360:n.

Jag körde i stort sett bara huvuduppdragen. Körde nog bara ett eller två uppdrag hos vapenhandlarn, men det höll ändå inte för min del. Transportsträckorna hade inte varit några problem om det inte vore för att dom är så ointressanta och att alla verkar hata dig. Alla skjuter på dig så fort dom får syn på dig, föredrar isåfall fallout 3 där man kan möta neutralt folk också lite random.
RögleBK i elitserien!

#642 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 06 November 2008 - 18:10

Efter en mycket försenad leverans spelar jag nu ÄNTLIGEN Fallout 3! :thumbsup:
Hitils possitivt överaskad även om jag tycker att man väte upp för snabbt. Jag hade velat spenderat några timmar med att utforska 101 under min uppväxt.
V.A.T.S är bra, kul och funkar bättre än jag väntade mig. AP kommer tillbaka lagom snabbt och man hinner göra rätt mycket under en attack. Det ända jag är besviken av där är att man inte kan sikta på skrevet, ögon osv som i tidigare spel. Men jag kan förstå att de tog bort det då man i de gammla Fallout spelen ofta siktade på skrevet pga den smärta det orsakar och inte av taktiska själ. Här får man mer en chans att sikta taktiskt.
Hitils, utöver grafiken och motorn, så påminner det inte så mycket om Oblivion precis. Jag har bara precis börjat spela men hitils verkar det bättre än Oblivion som jag annars tycker är ett mycket bra spel.

Blodigt och splattrigt. Men klassiska Bloddy Mess, som var ett måste i gammla Fallout spelen, funkar inte lika bra i First Person. Medans man kunde axeptera att folk sprängdes i småbitar när man sköt dem i benet i de gammla spelen så känns det lite förmycket i Fallout 3. Men de gjorde deffinitivt rätt i att ha med Bloddy Mess för det hör till Fallout och jag ska säkert pröva det nästa gång jag spelar men inte första omgången.

Edited by Crusader, 06 November 2008 - 19:17.

-Sora, Kingdom Hearts

#643 Insikt

Insikt

Lieutenant

• Members
  • 98 posts

Posted 06 November 2008 - 19:27

Glömde nämna det innan men jag håller med dig Crusader om att man borde kunna sikta på ögon/skrev också. Var ju bland det roligaste man kunde göra i dom gamla spelen. Men det är inget som förstör spelet alltför mycket, fortfarande kul att spela, det hade bara spetsat till det ännu mer. En annan sak jag saknar lite från dom gamla är den lilla textrutan där statusmedelanden dök upp. I denna lilla ruta dök några av dom roligaste skämten i spelet upp. Minns speciellt när man sköt en kvinna i skrevet och medelandet "She takes it like a man... It hurts like hell!" dök upp i rutan :D
RögleBK i elitserien!

#644 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 06 November 2008 - 20:26

Ja, de medelanden saknar jag med. De finns där fortfarande men de är bara ren info som t ex "Görans arm är bruten". Sedan så var ju problemet med att kunna skjuta i skrevet att man ofta gjorde det för det var coolt, istället för att skjuta taktiskt. Jag tror nästan aldrig att jag sköt på armar och ben i de gammla spelen. :P
-Sora, Kingdom Hearts

#645 Tom_Hell

Tom_Hell

Senior Commander

• Members
  • 300 posts

Posted 08 November 2008 - 02:43

Unik design och look. Ser fram emot att ta mig an uppföljaren inom kort. Dock blir det om ett tag, för jag har nyss börjat spela på en gömd juvel... TURRICAN 2! Jajjemen, som en mix av Super Probotector och Metroid. Ett gammalt Amiga-spel, så det var väl därför jag aldrig hört talas om denna lilla godbiten.

Kör den just nu på den något enerverande emulatorn WINUAE. Är lite svår att ha att göra med, men det är nog för att Amigan ju inte var nån konsoll i vanlig mening, utan mer en Persondator.

Ah, ett av mina favoritspel vad det gäller musik. Klassiska Chris Hülsbeck-låtar... men det är skapligt kul plattofrmslir i övrigt också!

Vad det gäller WinUAE finns det ju en Quickstart-flik med reducerade inställningar som är lite lättare att få grepp om. Problemet är ju att den försöker emulera alla Amiga-maskiner var för sig. Därför måste man vet precis vilken konfiguration man vill ha.

#646 Fiskrens

Fiskrens

Social kameleont

• Moderator
  • 4,025 posts
  • Interests:Fantasy, Familj, Rollspel, Sci-Fi, Karate, Film, Musik, Gitarrspelande i varierande ordning.

Posted 08 November 2008 - 14:35

TURRICAN 2 & 3 är två av anledningarna till att ladda upp WinUAE. Samt Rick Dangerous och Moonstone, då.
"It's only called paranoia if you can't prove it" - William Gibson

"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower

"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin

#647 DanielSchenström

DanielSchenström

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,025 posts

Posted 09 November 2008 - 13:30

Turrican lirade man en hel del på Amigan när det begav sig, jag gillade att den hade med en låtväljare och jag tror jag lyssnade mer på dem än spelade spelet.

Har nu klarat Far Cry 2 och sluten var ganska oväntade måste jag säga. Jag tror spelet hade vart bättre i mina ögon ifall det varit mer uppdrag av samma slag som slutspurten istället för som det nu är. Skönt att ha det avklarat till att Fallout 3 dyker upp här snart.

Har kört lite Oblivion också och håller på med huvuduppdraget i Shivering Isles men jag tycker det är mer jobbigt än roligt för det mesta.

Apropå jobbigt så klarade jag ett uppdrag i Secret Weapons Over Normandy, ett WWII-flygarspel av LucasArts. Det märks att det är dem för det är som vanligt tokjobbiga och långa uppdrag med mycket trial and error innan man lyckas. Det enda som inte fick mig att strypa Xboxkontrollen var generösa checkpoints. Önskar de hade sådana i Star Wars Rogue Squadron också.

Man kanske skulle släpa fram amigan ur garderoben?

#648 DanielSchenström

DanielSchenström

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,025 posts

Posted 14 November 2008 - 07:18

Jag drog faktiskt fram Amigan (en 500) och spelade lite efter att först ha rensat den på virus. Det blev James Pond II och Midnight Resistance. Det är den enda av mina stationära spelmaskiner som inte står framme permanent då den har för korta joysticksladdar och att man ofta måste kunna nå tangenterna från sin sittplats. Det skulle vara läkert att ha en dedikerad spelplats för den med en riktig skärm. Kanske ska försöka hitta en Amiga CD32 istället.

Har fått hem Fallout 3 jag med men har inte hunnit köra så mycket för att vara mig. Jag är ingen fan av det splattriga våldet och det öppna landskapet är inte till Oblivionmotorns fördel men som helhet är det ett kul spel. Av de nyligen släppta spelen som börjar på Fa och slutar med en siffra så tycker jag att det är det bästa. Hittills (ca 7-8 timmar in i spelet) så har det en väldigt bra ekonomisk balans, annars brukar man vara tokfattig i början men jag klarar mig hyffsat på att sälja skräp så att jag kan köpa medicin och ammunition.
Om Far Cry 2:s karta hade vart lika rolig att springa omkring och upptäcka på så hade det spelet varit guld, det är såhär ett "fritt" spel bör vara.

#649 PredaBot

PredaBot

Rear Admiral

• Moderator
  • 2,983 posts

Posted 14 November 2008 - 14:27

Jo ni, Tom och David, Turrican 2 har ett enastående soundtrack. :D Amigan tycks ha haft ett mycket bra ljudchip av allt att döma.

Har haft en hel del problem och buggar med Turrican2 dock, mestadels pga fel i konfigurationen, många spel funkar bara med just en sorts konfiguration, till och med ökning av ram-minnet kan påverka kompatibiliteten... Har dock fått hjälp av English Amiga-forum, som har lite utvecklare och annat kunnigt folk som hänger där.

Och Schenström har en RIKTIG Amiga 500?? Det var som attans! Och fungerar än gör den tydligen, på min ära.

#650 DanielSchenström

DanielSchenström

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,025 posts

Posted 14 November 2008 - 17:23

Yes, en hel A500, och en där diskettsstationen är trasig som reserv. Sen fick jag reda på att en arbetskollega jobbat på Commodores support i Sverige så han har massa gammalt gear hemma. Har haft en 2000 också men den dog för ett par år sedan.

På tradera och ebay så kan man fortfarande köpa nya A500:or (och spel/program) och priset är ungefär vad de gick för när det begav sig...

Jag vill helst ha alla maskiner jag har spel till då emulatorer förutom att vara i lagliga gråzoner sällan fungerar smidigt. Jag vill ha alla maskiner också, och alla spel, och en herrgård med plats för alla. Nån som kan fixa?