Jump to content

Photo

*wheee*/*whohoo*

• This topic is locked This topic is locked
1006 replies to this topic

#626 Brisingr

Brisingr

Senior Commander

• Members
  • 332 posts
  • Interests:Blommor och Bin

Posted 15 April 2010 - 18:23

Har hittat mig en lägenhet som jag står först i kö till, inflyttning nästa sommar :thumbsup: :thumbsup:
Haha, hittade in på profilsidan ;) Titta in på mitt bildgalleri :D

#627 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 15 April 2010 - 18:24

Grattis! :)

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper

We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.

#628 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 15 April 2010 - 18:42

Kul :)
Men väntetid över 1 år :unsure:
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.

#629 Brisingr

Brisingr

Senior Commander

• Members
  • 332 posts

Posted 15 April 2010 - 19:09

Kul :)
Men väntetid över 1 år :unsure:

Det är perfekt för mig, då hinner jag spara ihop till handpenningen och liknande :D

http://www.hemnet.se...ning/599582?r=3 :D Bottenvåning med uteplats och sydvästligt läge bådar för härliga sommarkvällar :wub:

#630 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 15 April 2010 - 19:20

Aha, trodde först det handlade om hyreslägenhet. I see. Najs. Har du gröna fingrar då? ;) Ja, du får väl säga till när vi ska komma på grillparty och beundra din blu-ray samling :P

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.

#631 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 15 April 2010 - 19:34

Ah, då förstår jag, trodde som Synon att det var frågan om en hyres.
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.

#632 Brisingr

Brisingr

Senior Commander

• Members
  • 332 posts

Posted 15 April 2010 - 19:39

Mina händer är gröna som hulken, och det ingår en liten odlingslott; så jag får väll ta och skaffa mig en gungstol och en hagelstänkare. Sitta där och vakta mina grödor från de klåfingriga barnen. Och en kylväska ska man ha, ala Gran Turino :D

Ska nog odla tumbleweed också

#633 Kizmiaz

Kizmiaz

Wanderer of the Wastes

• Aktiv member
  • 1,880 posts

Posted 15 April 2010 - 20:59

Mina händer är gröna som hulken, och det ingår en liten odlingslott; så jag får väll ta och skaffa mig en gungstol och en hagelstänkare. Sitta där och vakta mina grödor från de klåfingriga barnen. Och en kylväska ska man ha, ala Gran Turino :D

Ska nog odla tumbleweed också

Meh, kylväska. Stengodskrus me' majswhisky ska de' va'. ;)

Posted Image
../l、 Getting old is when a narrow waist and a broad mind change places!
(゚、 。 7
 l、 ~ヽ You can be on the right track and still get hit by a train!
 じしf_,)ノ

#634 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 15 April 2010 - 21:18

Om jag får blanda mig i här så vill jag bara säga att självklart ska man ju få konstruktiv kritik när man praktiserar (ja, öht), MEN samtidigt är det jätteviktigt att få positiv feedback för annars blir det ju precis som du säger att det är självförtroendet som tar stryk och det är ju absolut inte det optimala framförallt när man är ny och grön. Tråkigt att höra att du har det så, Kermit. Går det inte att tala med handledaren eller byta? För självklart ska du ha stöd av den personen, annars är den personen på helt fel plats.

Ja, och självklart vill jag också ha konstruktiv kritik. Problemet är väl att jag inte har fått någon inför lektionerna, inga "men har du tänkt på det här?", utan det har bara blivit "jaja, gör som du vill" och sen något stressat litet omdöme efteråt. Det handlar om tiden hon inte lägger ner på mig, jag hade hellre fått mycket "negativ" kritik varje dag än som det är nu, där man upplever att hon inte ens har tid att ha en lärarkandidat. En annan lärare som sitter i ett rum bredvid pratade med mig härom dagen, och hon sa ungefär samma sak. Alltså att hon undrade om min handledare verkligen klarade av att vara det just nu, och att hon tycker hon varit för tuff eller helt enkelt inte gett respons alls.

Självklart bryr jag mig. :)

Jag har varit i en liknande situation själv då jag var ute på praktik tidigare under gymnasietiden. Sista året då jag hade praktik inom psykiatrin. Jag vet inte riktigt vart det gick fel då, mer än att vi hade en väldigt kort genomgång i skolan innan praktiken började och sedan förväntades det att man skulle stå extra mycket på egna ben då det var den viktigaste praktiken av dom alla under utbildningen och dessutom den sista. Sedan hade jag oturen att ha en fullständigt ointresserad handledare. En sådan som man kan misstänka har varit kvar inom yrket ett par år för länge och där mycket dessutom gick på ren rutin. Så det blev väldigt mycket egenansvar där och ens självförtroende började att vackla. Någonstans inom mig visste jag att det jag gjorde var rätt och att jag skulle klara av det, men samtidigt ville man liksom får det bekräftat (till en början iaf) av ens handledare att man var inne på rätt spår själv. Det var ju trots allt en ny arbetsplats, med rutiner och föreskrifter. Så det var lite obekvämt att vara i den rollen där man å ena sidan kände att man visste vad man skulle göra, och å den andra sidan trots allt var osäker för man kände sig något alienerad på arbetsplatsen i sig och handledaren hjälpte inte direkt till. Okej, det här skiljer sig en del ifrån din situation, men jag kan känna att jag förstår hur det kan kännas för dig och mitt tips är väl att du inte ska ge upp, utan arbeta med dom mindre bra delarna men även se till det du faktiskt är bra på. Det får du inte glömma bort. Vi har ju lärt känna varandra här under årens lopp, kanske inte lika bra som vi båda har lärt känna andra, och även om man hela tiden väger av hur privat man ska vara, så har jag fått intrycket av att du kommer bli en bra lärare och att du är en go kille med hjärtat på rätt ställe. Så fortsätt att kämpa så ska du se att det blir bra i slutänden. :)

Det kanske hör till också, alltså man får prova sina egna idéer eller i alla fall treva sig fram och även om allt inte går prickfritt så får man göra det bästa av det hela. Men praktik är en speciell situation, man förväntas till sist kunna göra i stort sett lika mycket som de som arbetar där, med skillnaden att arbetsplatsen, rutinerna, ja, omgivningen helt enkelt är ny för en och man har tusen olika intryck. Dessutom brukar man ju kunna bolla med någon eller några kollegor.

Tack för de uppmuntrande orden också. Det är kul att du är tillbaka. :)
Vad gäller det man är bra på får jag väl i mitt fall dra mig min förra VFU-plats till minnet. Där fungerade kontakten med både lärar-"kollegor" och elever otroligt bra, och jag fick så mycket bra respons i slutet att det t.om fuktade sig i ögat på mig. Både från lärare och en del elever som försökte få mig att börja jobba där. Fast sådär ska man ju inte vänta sig att lärarjobbet kommer att vara heller, jag tror att den här VFU-perioden är en mer rättvis bild. :)
*Hockey och superhjältar*

#635 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 16 April 2010 - 12:24

Beauty has finally arrived:

Posted Image

Så jäkla läcker (ja, och skön att använda för den delen) :wub: Material girl? Jag? :blink:

#636 Brisingr

Brisingr

Senior Commander

• Members
  • 332 posts

Posted 17 April 2010 - 08:57

Ganska ovanligt att tjejer postar bilder på sina leksaker... Eller är det där en mus ^_^

#637 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 17 April 2010 - 09:22

Måste det ena utesluta varandra? :P ;)

BTW jag tyckte det såg ut som ett fat först...

Edited by XC, 17 April 2010 - 09:23.

fqq5BYam.jpg

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)

#638 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 17 April 2010 - 10:49

Ganska ovanligt att tjejer postar bilder på sina leksaker...

Well, now you know me ;)

XC: fat?!?! hrmf.

Kan för övrigt meddela att, förutom att den är grymt snygg, så funkar den alldeles perfekt och mycket skönare att använda än en vanlig. Love it! :thumbsup:

Edited by Synon, 17 April 2010 - 11:15.

#639 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 17 April 2010 - 10:57

XC: fat?!?! hrmf.

Jag tyckte den buktade inåt först och påminde om ett fruktfat (typ stor tallrik där två motsatta sidor "böjts" upp lite) som en släkting har. :lol: Sedan såg jag att det var Apples Mighty Mouse.

Hmm... Så kanske var det ett "ostfat" snarare än ett "fruktfat" som jag såg? ;)

(Och nej, det var inte ämnat som ett Apple-skämt, jag såg verkligen fel).

fqq5BYam.jpg

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)

#640 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 17 April 2010 - 11:16

Ok, XC, du är ursäktad denna gång. Men du förstår min misstänksamhet? Jag menar, Apple + XC :lol2:

#641 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 17 April 2010 - 11:25

Tack. :hug: :lol: Jag vet att jag hoppar på Apple-skämt väldigt fort - men här var det bara en tillfällighet att Apple var inblandat. :) Bilden är f.ö. väldigt vit. ;)

fqq5BYam.jpg

#642 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 17 April 2010 - 12:02

Yes, I know. Men du vet att jag älskar vårt gnabb om världens godaste äpple (för endera dagen vet jag ju att dimridån inom dig kommer att skingras och du ser ljuset och inser att du bara måste ha de fantastiska Apple-produkterna) :cool2:

Edited by Synon, 17 April 2010 - 12:03.

#643 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 17 April 2010 - 12:06

Du har antagligen rätt... Det lär väl vara ungefär samtidigt som Äpple-produkterna kräver både Brandvägg och Antivirus. ;)

fqq5BYam.jpg

#644 Brisingr

Brisingr

Senior Commander

• Members
  • 332 posts

Posted 18 April 2010 - 13:20

Yes, jag är bara "slightly insane" :D

If you call Raz's short - though slightly insane - pieces of his mind (which actually make me smile every time I read one)

#645 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 19 April 2010 - 09:45

iPad 3G släpps 7 maj!!! :thumbsup:

#646 Brisingr

Brisingr

Senior Commander

• Members
  • 332 posts

Posted 21 April 2010 - 22:00

Kick off med jobbet i fjällen, Torsdag fredag lördag söndag :D :D Och vi ska äta på en restaurang med en EU stjärna :popcorn:

Borgafjäll here I come

#647 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 22 April 2010 - 12:37

Najs! :D

Se till att ha det så trevligt nu då.

Synon: vilken snygg design det var på datormusen (lika bra att skriva ut det hela vägen så att ingens fantasi skenar iväg ;)). Man får lite futuristiska Star Trek-vibbar av den. :)

Edited by Cartman, 22 April 2010 - 12:38.

#648 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 22 April 2010 - 12:44

Så Brisingr lär lysa med sin frånvaro här ett tag... EU stjärna? Eh, jag förmodar att du menar Michelin? ;) Se till att äta så mycket som möjligt av vad som bjuds där och njuuuuut :thumbsup:

Carty: visst är den läcker? Oj oj. Just love it. Inte bara vacker utan störtskön att använda. Dock ska jag installera två program till den för att kunna fixa fler funktioner till den. Finns massor med skoj man kan göra med den då! Wow! Apple is da shit! Och inom en snar framtid kan jag - förhoppningsvis - njuta av en skön iPad :wub:

#649 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 22 April 2010 - 13:04

iPad? Najs även där. :thumbsup: Du får se till att skriva lite om dina intryck när det väl blir dags. Härligt att du är nöjd med din datormus och att den är så bra som du hade hoppats på. Jag har inte så stor erfarenhet av Apple, men murarna börjar att falla har jag märkt dom senaste åren och när jag har haft chans att testa t.ex. en Mac så tycker jag att det känns bra och användarvänligt. Dessutom brukar Apple vara bra på att få till riktigt snygga produkter. :)

#650 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 22 April 2010 - 13:08

Bra där, Carty. Du börjar inse vad som gäller (ser mig över axeln om XC lurar där i bakgrunden) :thumbsup: Apple har ju inte bara fruktansvärt snygga produkter, de är ju även användbara ;) Jag ska se till att du får prova på lite av Apples produkter så kanske den dagen kommer när du överger Bill Gates :)

Pst. Snart kommer nya iPhone 4G... Vem vet, du kanske kan ta över min gamla om jag köper den nya?