Jump to content

Photo

ARGH!/*snyft* v.2

• This topic is locked This topic is locked
1003 replies to this topic

#626 Prue

Prue

Commander

• Members
  • 174 posts
  • Interests:Böcker, sova,rpg & Varulvar.

Posted 26 February 2010 - 14:42

Georgia: De är sant. Tyvärr tror jag det värsta om kontrollant från radiotjänst.
Senast i går trakasserade en kontrollant från radiotjänst grannen & försökte ge sig på mig.Till en viss del fattar jag att det är ett hårt jobb, men att stå vid dörrar & lyssna efter tvljud, kolla in fönster efter tv är så överdrivet,så det slår om det.
Frågan är hur långt de får gå innan det blir övertramp. En annan har ju vart laglydig & ändå känner sig påhoppad & anklagad.
Jaja, ska inte gå in på den gröten idag.
Lyckades fixa tv.en efter flera timmar.

Därimot har jag fått krångel med skrivaren. Känner mej inte teknisk alls.
Men skam den som ger sig i första taget ^^

Posted Image

FenriUlven Forumet ~ Deviantart Konto

"I will love the light for it shows me the way, yet I will endure the darkness for it shows me the stars."

#627 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 27 February 2010 - 18:25

näe, dumma CBC, lägger ner The Border efter den cliffhangern. :angry:
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#628 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 27 February 2010 - 18:27

Nej :upset: vad är det du säger :(
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.

#629 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 03 March 2010 - 17:56

Dator död. :upset:

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter

#630 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 03 March 2010 - 18:10

Stackare! Och sån usel tajmning :(

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper

We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.

#631 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 03 March 2010 - 18:15

Ja verkligen. Den kunde inte ha hållit sig till på måndag? <_<

-Gangstagrass

#632 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 03 March 2010 - 18:18

:hug: till Wylie
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.

#633 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 03 March 2010 - 18:19

Så jäkla surt ja. Kunde väl ha väntat tills helgen var över... Så nästa dator blir en mac ;)

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.

#634 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 03 March 2010 - 18:23

Tack Georgia.

Nej det blir ingen Mac. Jag gillar att tortera mig själv alldeles för mycket. :P

-Gangstagrass

#635 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 03 March 2010 - 18:29

Vad tråkigt Wylie. :(
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#636 Brisingr

Brisingr

Senior Commander

• Members
  • 332 posts
  • Interests:Blommor och Bin

Posted 10 March 2010 - 17:27

kvinnor
Haha, hittade in på profilsidan ;) Titta in på mitt bildgalleri :D

#637 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 10 March 2010 - 17:40

Gick det inte bra? :(

#638 Brisingr

Brisingr

Senior Commander

• Members
  • 332 posts

Posted 10 March 2010 - 18:20

Ingen aning, helt plötsligt så blev det helt dött i kommunikationsväg från hennes håll. Var man för på, för lite på, förväntade hon sig mer komplimanger, mindre komplimanger??
Kvinnor, så svåra att förstå sig på!

#639 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 10 March 2010 - 18:26

Trist :hug:

Pst. Fast alla är vi inte knepiga. Tror jag iaf :P

#640 Kizmiaz

Kizmiaz

Wanderer of the Wastes

• Aktiv member
  • 1,880 posts

Posted 10 March 2010 - 19:40

Nädå, inte alla. Mamma var OK.:P
../l、 Getting old is when a narrow waist and a broad mind change places!
(゚、 。 7
 l、 ~ヽ You can be on the right track and still get hit by a train!
 じしf_,)ノ

#641 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 10 March 2010 - 21:13

Bra där :D

#642 Brisingr

Brisingr

Senior Commander

• Members
  • 332 posts

Posted 13 March 2010 - 15:36

Så lösningen på problemet är att 1. Börja dejta din mamma 2. Bli eremit i alaska. Vad har hon för telefonnummer? :wub: :thumbsup: :rolleyes:

#643 Brisingr

Brisingr

Senior Commander

• Members
  • 332 posts

Posted 17 March 2010 - 18:23

Näe vafan, nu tar jag och blir eremit. Behöver bara ett passande skal och ett akvarium.

Less på tjejer som förväntar sig prinsen på den vit springaren som ska komma. Varför ska killen göra allt jobb när det kommer till dating? Lite initiativ skulle inte vara fel :huh:

#644 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 17 March 2010 - 18:38

Ehum. Jag har en vän som klagar över att han är för snäll och gör allt ånt där, vilket inte tjejerna uppskattar. Ni kanske ska byta plats?
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#645 Brisingr

Brisingr

Senior Commander

• Members
  • 332 posts

Posted 17 March 2010 - 19:48

Jag är en av de snälla killarna :ph34r: Men jag trodde att vid 30 års ålder så skulle sånt inte vara en vägande faktor längre.

Jag gillar inte att hålla låda i 3 timmar under en date. Får en att undra om tjejen inte har några egna intressen eller åsikter här i livet.
Eller tror tjejer på det som står i de där tidningarna (amelia eller vad tidningen hette) "Låt killen föra konversationen, det får honom att känna sig viktig" (???) WUT! Det får mig att känna mig som en idiot.
(notera att jag inte är någon bufflig typ som tar stor plats här i livet utan försöker föra konversationer så att den andra parten kan ta över tråden)

QQ-MAN over and out

(well, snart är man väll ute där igen :blink: )

#646 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 18 March 2010 - 10:08

Du har bara träffat fel sorts tjejer. Tycker du ska fortsätta vara en snäll kille ^_^

#647 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 18 March 2010 - 11:25

Åhh... *Suck*

Fick problem med att RSS-ikonen i adressfältet försvann i Firefox. Misstänkte att det var FooBar som var boven och inaktiverar det, visade sig att det inte var det... Inaktiverar alla 36 tillägg och återaktiverar dem ett efter ett... INGA FEL... Konstaterar att FooBar tydligen inte är helt kompatiblelt med mitt tema Yogurttree. <_< :lol: Ser ut som om jag får köra default-temat ett tag nu iaf fast jag inte gillar det. :P

Edited by XC, 18 March 2010 - 11:26.

fqq5BYam.jpg

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)

#648 Hofling

Hofling

The Hoff

• Moderator
  • 3,277 posts

Posted 18 March 2010 - 18:05

Åkt på halsfluss :cry:
Penicillinet har iaf börjat hjälpa, nu kan jag dricka vatten utan att det gör så ont så jag vill gråta....

Enda "fördelen" är väl att jag tappat typ 5 kg.

Min bildtråd - Min dA-sida - Min facebook-sida

>>Årets manlige medlem 2006<<

#649 Brisingr

Brisingr

Senior Commander

• Members
  • 332 posts

Posted 06 April 2010 - 16:17

Fick just ett sms från min exfru där hon säger att hon skickat ett mail med innehåll som jag kanske inte vill veta och att jag inte ska hata henne efteråt. :huh:

Vågar fan inte öppna mailen :(

#650 Fiskrens

Fiskrens

Social kameleont

• Moderator
  • 4,025 posts
  • Interests:Fantasy, Familj, Rollspel, Sci-Fi, Karate, Film, Musik, Gitarrspelande i varierande ordning.

Posted 06 April 2010 - 16:28

Huvva. Men det blir ju svårt att undvika. Om du inte klarar att bara radera mejlet oläst (skulle nog inte jag fixa) får du be henne förklara sig efteråt. Hon skickade det ju ändå av en anledning?

Sen undrar jag varför du postar det här? Låter mer som "motsatstråden" tycker jag.
"It's only called paranoia if you can't prove it" - William Gibson

"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower

"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin