Jump to content

Photo

Uppgradering...

• Please log in to reply
705 replies to this topic

#626 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 19 July 2010 - 15:37

Jag tycker att den är det behagligaste skinnet själv, men är det många som är av annan åsikt så kan jag ju alltid ändra mig (Hade Dark Blue/BoHeGeHA som standard under 2.x-serien också, om jag minns rätt).

Jag använde Dark Blue minns jag när den fanns i v.2
Nu kommer jag antagligen växla mellan denna och Gothic efter humör :)

Så jag är nöjd med att Dark Blue 2 är standard skin :D
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.

#627 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 19 July 2010 - 18:46

Gothic skinet ser lite hoptryckt ut :unsure: eller det kanske ska vara så smalt

Sen så är det ett semikolon som synsstör vid din tradera reklam
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.

#628 Peak

Peak

Dear Leader

• Admin
  • 11,184 posts

Posted 19 July 2010 - 18:52

Det skall nog "vara" så smalt, men jag skall försöka att bredda den ändå eftersom bakgrunden utanför är kass.. :P

Kan alla som kan nåt om html vara snälla och välja "view source" och tala om exakt vad det är som bestämmer bredden på forumet i Gothic så är jag tacksam. Jag har letat lite nu, och inte hittat det än.

//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."

#629 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 19 July 2010 - 19:30

#ipbwrapper har bredden 96% så den kan du ändra till 100%. Tyvärr kör de även marginaler så dem måste du ta bort och de hittar du i: #border-left och #border-right

Vill du behålla bredden kan du annars lägga till en style på body-taggen: background-color: #000000; så blir det iaf svart bakgrund :P

PS. I Gothic-skinnet så är knapparna ljusgrå med vit text i snabbsvaret/redigera vilket gör dem väldigt svårlästa... vid hover så blir de svarta i stället med vit text. Eller var det det här Marie påpekade kanske? :unsure:

Edited by Synon, 19 July 2010 - 19:35.

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper

We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.

#630 Marie Morot

Marie Morot

Deputy Admiral

• Members
  • 10,069 posts
  • Interests:fantasy noir
    cyberpunk
    crime
    shapeshifters
    vamps

Posted 19 July 2010 - 20:44

Ja, fast det var i Dark Blue-skinnet det såg ut så och det ändrade Peak. Samma fel i Gothic tydligen.
Support your local search and rescue unit - get lost.

#631 Peak

Peak

Dear Leader

• Admin
  • 11,184 posts

Posted 19 July 2010 - 23:24

Det där med notifiering vid PM var väl lite tårta på tårta, tycker jag. Antar att det går att stänga av om man orkar dock, men ändå.. :P

Kul att man får en PM-liknande notifiering att man fått ett PM.

Fixat lite med Gothic-skinnet, så får vi se om det blir bättre.

För iPhoneanvändare och andra suspekta typer: http://www.invisionp...om/suite/iphone

//Peak

sixty six."

#632 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 20 July 2010 - 20:48

Ja nu ser ju Gothic bättre ut. Ok jag är väl en suspekt typ då jag sen tidigare laddat ner appen :P

Någon som förstår vitsen med att låsa sin egen kommentar i statusen? Tillkommit länkarna "Delete" och "Lock/Unlock".

Max antal status verkar vara 10 sen åker man ut . Så jag antar att man kan låsa sin status för att inte åka ur listan.

Gäller inte listan på forumsidan iaf för nu åkte jag precis ut därifrån :D
Hm ,undrar varför man då ska låsa den? *kliar mig förbryllat i huvudet*

Edited by Synon, 20 July 2010 - 20:49.

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.

#633 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 20 July 2010 - 21:18

Kan man så ska man? ;)
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#634 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 20 July 2010 - 21:40

Såg att du hade låst din status så som XC hade låst en av sina i går, det jag märkte var att man inte kunde kommentera den.
Så jag antar att det är därför. Man vill inte ha några kommentarer :huh:

Edited by Georgia, 20 July 2010 - 21:41.

#635 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 20 July 2010 - 21:47

Aha, därför den funktionen finns! Tack för att du löste gåtan, Georgia, för nu slipper jag ligga sömnlös på nätterna... ^_^

#636 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 20 July 2010 - 22:12

:lol:
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#637 dukeofnewyork

dukeofnewyork

Fleet Captain

• Aktiv member
  • 1,140 posts

Posted 21 July 2010 - 14:17

Saknar IP Duo. Best skin ever... men jag antar jag får försöka gå vidare. :)

Kör nu faktiskt Comfy som är helt annorlunda mot IP Duo, typ ett slags latte-skin, men trots att jag är inte är någon fan av brunt så är det det mest lättlästa och "snyggaste" just nu.
"I mean, violence is a big problem in our society today and I will not support it. That is the primary reason why I won't do anal. " – Krysta Now, Southland Tales

"Ingen magi, ingen profil, ingen stil, bara tjong i tvättbrädan och morr i mustaschen. " – Göran Sommardal om Xmen Origins: Wolverine (Kulturnytt 20090430)

"There is hopeful symbolism in the fact that flags do not wave in a vacuum." – Arthur C. Clarke

---

--- | filmtipset | ---

#638 Marie Morot

Marie Morot

Deputy Admiral

• Members
  • 10,069 posts
    cyberpunk
    crime
    shapeshifters
    vamps

Posted 21 July 2010 - 15:33

Jag håller med, använder också Comfy för Light är helt enkelt hemskt. :( Tycker inte om något av de ljusa alternativen i den här versionen.

#639 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 21 July 2010 - 16:26

Jag kör också Comfy. Ser hyfsat bra ut och låter trevligt. :)

Edited by Wylie Times, 21 July 2010 - 16:26.

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter

#640 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 21 July 2010 - 16:58

Det var inget skin som var direkt, WOW vad snyggt. Jag har inte någon favorit just nu, använder nu vanliga IP Board skinnet.
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#641 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 21 July 2010 - 18:33

Förvånad att så många gillar Comfy för själv tycker jag färgerna i den är bara burr (och knappast något jag skulle förknippa med Sci-fi :D). Som GaterGirl säger: inget som var direkt Wow, varken snyggt eller användarmässigt. Kör även jag tråkiga IP Board i brist på annat (för där är texten fullt läsbar iaf).

Och jag håller med duke: saknar också IP Duo :(

Edited by Synon, 21 July 2010 - 18:34.

#642 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 21 July 2010 - 20:27

Jag fastnade för Dark Blue som jag tycker är underbar. Mjuk, enkel och lagom ljus (jag vägrar kalla det ett mörkt skinn... :P ).
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#643 Marie Morot

Marie Morot

Deputy Admiral

• Members
  • 10,069 posts
    cyberpunk
    crime
    shapeshifters
    vamps

Posted 21 July 2010 - 20:27

Jag gillar inte heller Comfy, men hellre det än Light som sagt. Skulle helst se att vi inte låser oss vid två ljusa skin i det här läget, utan avvaktar och bevakar om inte IP Duo kommer i en uppgraderad version. Vi är några stycken som hellre set det än nåt annat ljust skin.

De mörka får ni hållas med bäst ni vill, ni örebroare. :P

#644 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 21 July 2010 - 20:28

Jag önskar jag kunde lägga upp en egen css så blir det som jag vill ha det! :P

#645 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 21 July 2010 - 22:44

Och jag önskar att det fanns en skin customizer så att alla kunde bli nöjda. :)

Idealist? Javisst!

Edited by Wylie Times, 21 July 2010 - 22:44.

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter

#646 Peak

Peak

Dear Leader

• Admin
  • 11,184 posts

Posted 21 July 2010 - 22:54

Ni får väl köra med nån plugin till Firefox som tillåter er göra vilken CSS som helst.. ;)

//Peak

sixty six."

#647 Marie Morot

Marie Morot

Deputy Admiral

• Members
  • 10,069 posts
    cyberpunk
    crime
    shapeshifters
    vamps

Posted 22 July 2010 - 10:07

I Gothic-skinnet är både "skicka" och "använd fullständig editor" med vit text på nästan vit bakgrund i snabbsvarsrutan.

#648 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 22 July 2010 - 10:33

Ni får väl köra med nån plugin till Firefox som tillåter er göra vilken CSS som helst.. ;)

XC, var är du? :P

#649 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 22 July 2010 - 10:56

Här! :D

Stylish borde väl vara det du är ute efter. :)

fqq5BYam.jpg

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)

#650 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 22 July 2010 - 11:40

Yay, XC is back! Tack, måste kolla upp det hemma! Eller har du själv testat det? (Visste väl att du skulle lyckas nosa fram något :D)