Årets film 2009 - Diskussionstråd
Posted 06 April 2010 - 09:04

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.
»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)
Posted 06 April 2010 - 19:34
Posted 06 April 2010 - 20:37
Posted 06 April 2010 - 21:04
»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«
Posted 06 April 2010 - 22:31
Batman Begins
2005&2008 Year of the Bat
2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns
The Dark Knight
Posted 07 April 2010 - 00:56
Jag håller med. Kändes väldigt surt att jag missade den med så liten marginal. Och där åkte årets film ut.Visst är det en viss besvikelse när man ser vilka som är i finalen. Jäkligt surt att jag missade utslagsrösten ikväll... Magnus då!
![]()
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 07 April 2010 - 12:34
Tänkte själv att Avatar skulle ta hem segern.
I ärlighets namn fanns inte Avatar på banan när jag gjorde mitt uttalande så det var onekligen därför.
»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«
Posted 07 April 2010 - 17:55
Listan nedan visar hur de blev placerade.
Placering / Film / Nominerare / Totalt antal röster under hela turneringen
(de med samma placering är sorterade efter antal röster och i bokstavsordning)
«1» Watchmen (Rick Hunter) [63] (Sök: IMDb)
«2» District 9 (Rick Hunter) [62] (Sök: IMDb)
«3» Avatar (Georgia) [52] (Sök: IMDb)
«3» Star Trek (Georgia) [52] (Sök: IMDb)
«4» Inglourious Basterds (FX) [32] (Sök: IMDb)
«4» Hurt Locker, the (Wylie Times) [30] (Sök: IMDb)
«4» Zombieland (Rick Hunter) [24] (Sök: IMDb)
«4» Outlander (XC) [23] (Sök: IMDb)
«5» Harry Potter och Halvblodsprinsen/Harry Potter and the Half Blood Prince (XC) [20] (Sök: IMDb)
«5» Revolutionary Road (Synon) [19] (Sök: IMDb)
«5» 9 (Wylie Times) [18] (Sök: IMDb)
«5» 2012 (Georgia) [18] (Sök: IMDb)
«5» Terminator Salvation (GaterGirl) [18] (Sök: IMDb)
«5» Frozen River (Cartman) [16] (Sök: IMDb)
«5» Eden Lake (Synon) [15] (Sök: IMDb)
«5» Synecdoche, New York (Cartman) [13] (Sök: IMDb)
«6» X-Men Origins: Wolverine (GaterGirl) [14] (Sök: IMDb)
«6» Benjamin Buttons Otroliga Liv/The Curious Case of Benjamin Button (XC) [13] (Sök: IMDb)
«6» Gran Torino (Cartman) [13] (Sök: IMDb)
«6» Män Som Hatar Kvinnor (Rick Hunter) [13] (Sök: IMDb)
«6» Slumdog Millionaire (Synon) [13] (Sök: IMDb)
«6» Wrestler, the (Synon) [13] (Sök: IMDb)
«6» Knowing (Rick Hunter) [11] (Sök: IMDb)
«6» In the Loop (Fiskrens) [10] (Sök: IMDb)
«6» Mutant Chronicles (Cartman) [9] (Sök: IMDb)
«6» Boat That Rocked, the (Wylie Times) [8] (Sök: IMDb)
«6» Jag Har Älskat Dig Så Länge/Il y a longtemps que je t'aime (Wylie Times) [8] (Sök: IMDb)
«6» My Name is Bruce (Cartman) [8] (Sök: IMDb)
«6» Still Walking/Aruitemo aruitemo (Fiskrens) [8] (Sök: IMDb)
«6» Strangers, the (Cartman) [8] (Sök: IMDb)
«6» Död Snö (dukeofnewyork) [7] (Sök: IMDb)
«6» Friday the 13th (Georgia) [6] (Sök: IMDb)
«7» Bläckhjärta/Inkheart (XC) [6] (Sök: IMDb)
«7» Drag Me to Hell (Synon) [6] (Sök: IMDb)
«7» Tvivel/Doubt (dukeofnewyork) [6] (Sök: IMDb)
«7» Brothers Bloom, the (Wylie Times) [5] (Sök: IMDb)
«7» GI Joe: Rise of the Cobra (GaterGirl) [5] (Sök: IMDb)
«7» Ponyo på klippan vid havet/Gake no ue no Ponyo (Cartman) [5] (Sök: IMDb)
«7» Box, the (Wylie Times) [4] (Sök: IMDb)
«7» Flickan Som Lekte Med Elden (Crusader) [4] (Sök: IMDb)
«7» Milk (dukeofnewyork) [4] (Sök: IMDb)
«7» Natt På Museet 2/Night at the Museum 2: Battle of the Smithsonian (GaterGirl) [4] (Sök: IMDb)
«7» Pandorum (dukeofnewyork) [4] (Sök: IMDb)
«7» SAW VI (Sentinel) [4] (Sök: IMDb)
«7» Transformers: De Besegrades Hämnd/Transformers: Revenge of the Fallen (Georgia) [4] (Sök: IMDb)
«7» 500 Days of Summer (dukeofnewyork) [3] (Sök: IMDb)
«7» Antichrist (Cartman) [3] (Sök: IMDb)
«7» Funny People (Rick Hunter) [3] (Sök: IMDb)
«7» Luftslottet som Sprängdes (Crusader) [3] (Sök: IMDb)
«7» Resident Evil: Degeneration (XC) [3] (Sök: IMDb)
«7» Seven Pounds (Rick Hunter) [3] (Sök: IMDb)
«7» Änglar och Demoner/Angels & Demons (Crusader) [3] (Sök: IMDb)
«7» A Serious Man (dukeofnewyork) [2] (Sök: IMDb)
«7» Baksmällan/The Hangover (Rick Hunter) [2] (Sök: IMDb)
«7» Beck I Stromens Öga (Crusader) [2] (Sök: IMDb)
«7» Final Destination, the (Rick Hunter) [2] (Sök: IMDb)
«7» My Bloody Valentine (Georgia) [2] (Sök: IMDb)
«7» Taken (Crusader) [2] (Sök: IMDb)
«7» Trick'r Treat (Georgia) [2] (Sök: IMDb)
«7» Broken, the (Cartman) [1] (Sök: IMDb)
«7» Brustna omfamningar/Los Abrazos Rotos (Wylie Times) [1] (Sök: IMDb)
«7» New Moon/The Twilight Saga's New Moon (FX) [1] (Sök: IMDb)
«7» Paranormal Activity (dukeofnewyork) [1] (Sök: IMDb)
«7» Prison Break: The Final Break (Sentinel) [1] (Sök: IMDb)
Edited by Georgia, 07 April 2010 - 17:56.
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005
* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<< >>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<
Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.
...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.
...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.
Posted 07 April 2010 - 18:07
Posted 07 April 2010 - 18:10
Jag har ju (givetvis) inte fått ändan ur vagnen och sett Watchmen ännu, men kul att District 9 nådde så högt!
Tack till både Georgia och Wylie som slitit med turneringen.

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)
Posted 07 April 2010 - 18:10
Posted 07 April 2010 - 18:17
Sentinel är förstås bäst på att berätta för folk att han är bäst.
Och ett stort grattis till Watchmen som mot alla tänkbara odds (som jag inte kommer på just nu) vann årets film på SFN.
Slutligen stort tack till alla som röstat. (även alla glasögonrydda smiley röster
"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass
last.fm | filmtipset | twitter
Posted 07 April 2010 - 18:27

Posted 07 April 2010 - 18:33
Intressant för min del att få ta del av vilka filmer ni gillar här på forumet. Förvånad att så pass många gillade filmer som Revolutionary Road, kunde jag aldrig tro. Fördomar? Selfclear, vi är ju ändå på ett genre forum.
Till sist grattis till Watchmen som ni röstade fram som Årets film 2009 (inte för att jag håller med er där
Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.
Filmtipset | Live Long and Prosper
We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.
Posted 07 April 2010 - 18:35
Posted 07 April 2010 - 19:02
Kul att watchmen vann och att District 9 kom tvåa trots att både Star Trek och Avatar verkade vara större favoriter.
Hmm min utslagsröst till fördel för Watchmen verkar ha givit mig både vänner och nemesis.
Så nu är ju frågan ser prispallen rätt ut eller har det varit röstfusk i turneringen? ;p
Posted 07 April 2010 - 19:28
Alltid kul att hålla i en turnering
Hade det inte varit för XCs berömda Excel ark (som uppdateras efter önskemål
Det nya i arket är att nominerarna även finns med på ett hörn
Snart blir det väl dags att börja klura på nästa turnering men det behövs lite vila innan.
Vi har faktiskt haft lite funderingar att göra en turnering för Decenniets Film (2000-2009).
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<< >>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<
Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.
...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.
...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.
Posted 07 April 2010 - 19:28
det slog mig under min senaste turnering att det skulle vara kul att kunna gå tillbaka i efterhand och se vem som nominerade vad - så jag knackade in den möjligheten...

Posted 07 April 2010 - 19:37
Posted 07 April 2010 - 19:41
Posted 07 April 2010 - 19:43
Posted 07 April 2010 - 20:10
Quiet you.I synnerhet den förstnämnda som fick rycka in några gånger då en viss person vart lite glömsk av sig
![]()
"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass
last.fm | filmtipset | twitter
Posted 07 April 2010 - 20:13
Edited by XC, 07 April 2010 - 20:13.

Posted 07 April 2010 - 20:17
Sorry, Wylie, kunde inte låta bli
Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.
Filmtipset | Live Long and Prosper
We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.
Posted 07 April 2010 - 20:19