Nästan så att jag kan säga att det är egentligen INGEN som helst ide att läsa WWH utan att ha läst Planet Hulk.
Vad läser du just nu?
Posted 26 November 2007 - 16:35
Nästan så att jag kan säga att det är egentligen INGEN som helst ide att läsa WWH utan att ha läst Planet Hulk.
Posted 26 November 2007 - 19:44
Insändare ur Gefle Dagblad 17/10 2005.
"Tyvärr förvandlas han ideligen till en löjligt brinnande dödskalle"
Filmrecensenten Kristian Ekenberg om Nicholas Cage som Ghost Rider, ur Gefle Dagblad 17/3 2007
Posted 27 November 2007 - 11:07
Min bildtråd - Min dA-sida - Min facebook-sida
>>Årets manlige medlem 2006<<
Posted 27 November 2007 - 15:13
En riktigt underhållande serie faktiskt. Humorn är lite i samma stil Remenders andra serie Strange Girl fast mer in your face. Remender tar avstånd från nutidens vetenskapliga och realistiska Sc-fi och går istället tillbaka till actionfyllda äventyr med stora rymdmonster, onda robotar och damsels-in-disterss. I centrum står Heath Huston, en obrostad alkoliserad krigshjälte från Texas med ett brokigt förflutet. Tänk: John McClane in space. Allt är uppskruvat flera varv så att man aldrig hinner hämta andan. Non-stop action i princip.
Rekommenderas om ni vill ha lite lättsam actionfylld sci-fi som inte tar sig själv på så stort allvar.
"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass
last.fm | filmtipset | twitter
Posted 27 November 2007 - 15:17
Posted 27 November 2007 - 17:41
Själv läste jag nyss Moon Knight #13, och tja, det var ganska bra. MK lyckas lura myndigheterna på ett både läskigt och klurigt vis, och får sin "hjältelicens" trots att en person som han väl knappast är den typ av hjälte som USA-regeringen vill se ute på gatorna...Dock känns det lite sorgligt, för nästa nummer så är det ett helt nytt artistskap som tar över serien, och det känns som att Huston aldrig riktigt fick den långa bra omgången som han hade behövt ha på Moon Knight, helst då tillsammans med duglige David Finch, som jag tycker verkligen växte och sken upp på den här tidningen.
Dessutom så tappar Ghost Rider sin tecknare till Moon Knight...
Posted 27 November 2007 - 17:43
Boken gavs ursprungligen ut som tolv serietidningar mellan år 1995-2005 och skildrar genom "mutationerna" utanförskap på ett väldigt bra sätt. Det är många gångare mörkare än X-Men och liknande serier, med mycket droger, sex m.m (vanligtvis brukar jag tycka att skildringar av sex och droger känns väldigt konstiga i serietidningar men här känns det på något sätt väldigt naturligt). Men det finns också en del ljusare inslag som t.ex. en ganska fin kärlekshistoria. Charles Burns har framförallt lyckats skildra ungdomar på ett väldigt bra sätt. Det känns aldrig överdrivet eller krystat och man får verkligen känslan av att Burns "var där". Teckningarna är också väldigt bra. Svart-vita med riktigt schyssta kontraster, och oftast gymt snyggt och suggestivt. Jag är djupt imponerad av den här serien och kan rekommendera den till alla som är intresserade av serier (jag tror speciellt att Wylie skulle uppskatta den
last.fm Filmtipset
Posted 27 November 2007 - 19:14
"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass
last.fm | filmtipset | twitter
Posted 29 November 2007 - 20:40
Edited by super85, 29 November 2007 - 20:58.
Batman Begins
2005&2008 Year of the Bat
2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns
The Dark Knight
Posted 02 December 2007 - 12:15
1. Nytt nummer av Ultimate Spider-man. Jepp, jag har börjat läsa USM igen. Serien har verkligen tagit sig de senaste numren och nu är det utan tvekan den bästa Spidde-titeln out there
2. One more day, part 3. Faktiskt ett helt OK nummer som var ganska intressant och man förstår vad som menas med "One more day". Det känns rätt givet hur det här kommer sluta. Peter kommer göra en stor uppoffring, och jag hoppas att det på samma gång händer något som gör att allmänheten glömmer bort Spiddes identitet
3. Nytt nummer av Daredevil. Helt OK nummer, lite bättre än de senaste som har varit rätt så svaga. Mycket snygg action
4. Messiah Complex, part 5. Bah!
last.fm Filmtipset
Posted 02 December 2007 - 16:26
Posted 02 December 2007 - 18:41
Tja, fast House Of M måste man nog säga förändrade och skakade om X-men och hela Marvels universum rätt rejält, i en sorts domino-effekt.
Visst, på ett sätt...men ändå inte
last.fm Filmtipset
Posted 10 December 2007 - 21:06
Den kan dock inte rekommenderas för den som är ut efter bra berättelser och snygga teckningar utan mer den som är antingen väldigt Stålisintresserad eller en som är intresserad av hur en ikon växer fram eller en seriehistoriker.
Posted 15 December 2007 - 22:33
Alla är bra. Men speciellt Batman boken. Riktigt länge sedan jag läste en Batman story av den klassen. Vilka mästare!
Håller med. Fy fan vad bra den är. Får gushud bara jag tänker på den. Fantastisk serie på alla sätt och vis! Det finns en uppföljare av samma gäng som heter Batman: Dark Victory. Utan tvekan mina favorit Batman-serier, jag menar, Miller kan slängs sig i väggen i jämförelse med det här. Måste nog läsa serierna igen snart![]()
Måste genast kolla upp den!!!
Posted 17 December 2007 - 14:26
Posted 17 December 2007 - 15:35
Posted 17 December 2007 - 19:28
Sen säger jag bara.. "Nemesis"
edit: HAr nu beställt Batman hush vol 1 och Superman: Red Son.
Hush har jag läst, men vill haden i pappersform, om man säger så. och Red Son kan nog vara intressant. Jag gillar alternativa tidslinjer
Edited by Hofling, 20 December 2007 - 18:30.
Posted 21 December 2007 - 00:54
Alla är bra. Men speciellt Batman boken. Riktigt länge sedan jag läste en Batman story av den klassen. Vilka mästare!
Håller med. Fy fan vad bra den är. Får gushud bara jag tänker på den. Fantastisk serie på alla sätt och vis! Det finns en uppföljare av samma gäng som heter Batman: Dark Victory. Utan tvekan mina favorit Batman-serier, jag menar, Miller kan slängs sig i väggen i jämförelse med det här. Måste nog läsa serierna igen snart![]()
Måste genast kolla upp den!!!
Loebs och Sales serier I presume. Tycker fortfarande att trotts hur bra de är så är Millers Year One och DKR bättre (resten av Millers Batman verk är ju sen verkligen "up for debate") Speciellt eftersom så mycket av världen som presenteras i TLH och DV är redan etablerad av Miler i Y1. Bra är de absolut, bland mina Batman favoriter och ligger där i top 10 listan på Batman berättelser som gjorts tycker jag. Batman:Hush är hur underhållande som helst men även där så är Miller influensen stark, speciellt DKR med de många homagen och andra likheterna. Loeb är/var bra,men Miller på många sätt etablerade de grejer som Loeb och Sale utvecklade. Precis som t ex Millers Batman var nyskapande och revolutionerande och allt det här,men även den version var inspirerad av annat, i det fallet Neal Adams.
Batman Begins
The Dark Knight
Posted 21 December 2007 - 06:20
last.fm Filmtipset
Posted 21 December 2007 - 07:18
Hush är hyfsat kul och väldigt snygg, men i stort är det en besvikelse. Bra introduktion i Batmans "värld" dock.
Förresten har jag nyligen läst Thor 1-4 av JMS. Helt okej faktiskt, Coipels teckningar är snygga, Thor spöar skiten ur Iron Man i ett nummer och JMS har lyckats få ner mycket känsla i Marvels svar på Supermans nystart. Fick mig t om på lite, lite Supes-humör.
Edited by Kermit, 21 December 2007 - 07:21.
Posted 22 December 2007 - 02:26
super85, du kan verkligen dina grejer och jag tycker helt klart du har rätt i ditt resonemang.
Men jag tycker ändå att The Long Halloween är bättre än både Year One och DKR. Den är mer underhållande, snyggare, coolare och mer intressant. Fast sen är jag inte en klassiskt skolad Batman-fanatiker så det kan vara min dumhet som talar här
Nä dumhet är det nog inte
Heh, blir nästan lite off-topic såhär på kvällskvisten.
Har nu läst prologen plus de 6 första delarna av the Ressurection of R'as Al Ghul, bara finalen återstår.Intressant, vet inte om jag gillar vissa grejer de gjort där. Manusförfattandet har varit på en bra niva,teckningarna har varit lite ojämnt, Tony S Daniel som tecknat Morrisons delar av storyt har varit riktigt bra. Gillade även Don Kramer, en riktig arbetshäst som jobbat länge med diverse Batman titlar. Får se nu hur det slutar.
Batman Begins
The Dark Knight
Posted 23 December 2007 - 19:38
Läste nyligen ut Sinestro Corps War, och tja, det var väl ett slut med lite blandade "känslor" får man nog säga.
Började riktigt bra, men sen tappade den fart i mitten, inte minst på grund av att flera av gästtecknarna inte var några superstjärnor som Ethan Van Sciver direkt.., tog igen sig mot slutet, och sista delen gav lite blandade känslor som sagt.
Kändes som att den slutgiltiga boven besegrades lite väl lätt faktiskt.
Och då menar jag inte gnällspiken.
Edited by PredaBot, 23 December 2007 - 19:38.
Posted 30 December 2007 - 12:33
One more day är över, och i USA är många vansinniga av ilska och river sönder sina tidningar
Batman och Daredevil rullar på rätt bra men gör mig inte särskilt upphetsad
USM är bättre än den vanliga, icke ultimata, serien men inte särskilt bra den heller.
Captain America ska ju tydligen vara riktigt bra nuförtiden har jag fått höra. Testade några nummer, men gillade inte riktigt vad jag läste. Lite för mycket action för mig kanske ("WTF?!? Det är ju superhjälteserier du läser din jävla idiot! Klart de innehåller en massa action!"
Captain Marvel däremot är fina grejer
last.fm Filmtipset
Posted 30 December 2007 - 17:04
Nån som vet hur nära vi är World War Hulk i sveriepublicering? Torde vara ganska snart ändå? Astonishing X-men är ju lite sin egen grej, och den kommer ganska nära efter mitten av Back in Black, tror jag?
Vill så gärna få se den stora gröna börja "Hulka loss" igen! ^^ Hans egen serie Planet Hulk var nämligen såpass bra att jag verkligen vill läsa fortsättningen.
Edited by PredaBot, 30 December 2007 - 17:06.
Posted 30 December 2007 - 17:08
Jaså?? Captain Marvel är alltså ganska bra? Får väl ta och kolla in den om nån månad då.
Jag tycker den är helt OK. Inget mästerverk, men underhållande och välgjord. Och jag gillar verkligen att det bara(?) blir 5 nummer
Nästa år ser jag främst fram emot finalen av "Y" som dyker upp om en månad. Fixade en avatar i väntan på den mycket efterlängtade serien
last.fm Filmtipset