Jump to content

Photo

Vilken film köpte du senast?

• This topic is locked This topic is locked
1029 replies to this topic

#651 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 05 March 2008 - 12:24

Tack vare Wylies post som hyllade Cartman gjorde jag också ett svep på Ginza och plockade upp:

Vilken kedjereaktion... :thumbsup:

Hellraiser: Hellseeker (den bästa filmen i serien?)

Nope, inte om du frågar mig. Del 1 och 2 kommer alltid vara dom bästa för mig men även del 5 (Inferno) är rätt bra.

--

Idag var jag förbi den lokala DVD-butiken för att kolla vad som kommit in bland importsektionen och snubblade mer eller mindre av misstag på Picnic At Hanging Rock - Criterion Collection på avdelningen för begagnad köpfilm. Tittade över utgåvan noga och den höll IMO nyskick. Tittade på prislappen... Tittade en gång till... Frågade personalen om den var felmärkt... Det var den inte... Köpte filmen... Har svårt att förstår att det är sant... Svävar fortfarande på moln... 75:- för den filmen i den utgåvan är IMO ett riktigt fynd. :D

Edited by Cartman, 05 March 2008 - 12:24.

#652 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 05 March 2008 - 12:45

Tack vare Wylies post som hyllade Cartman gjorde jag också ett svep på Ginza och plockade upp:

Vilken kedjereaktion... :thumbsup:

:)

Idag var jag förbi den lokala DVD-butiken för att kolla vad som kommit in bland importsektionen och snubblade mer eller mindre av misstag på Picnic At Hanging Rock - Criterion Collection på avdelningen för begagnad köpfilm. Tittade över utgåvan noga och den höll IMO nyskick. Tittade på prislappen... Tittade en gång till... Frågade personalen om den var felmärkt... Det var den inte... Köpte filmen... Har svårt att förstår att det är sant... Svävar fortfarande på moln... 75:- för den filmen i den utgåvan är IMO ett riktigt fynd. :D

Wow, ett riktigt bra fynd. Criterion utgåvorna brukar inte vara billiga just för att dom är så omsorgsfullt gjorda. Sen är det en fantastiskt bra film också. Jag köpte den där utgåvan för nåt år sen och jag kan säga att jag betalade betydligt mer än 75 kr.

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter

#653 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 05 March 2008 - 12:51

Wow, ett riktigt bra fynd. Criterion utgåvorna brukar inte vara billiga just för att dom är så omsorgsfullt gjorda. Sen är det en fantastiskt bra film också. Jag köpte den där utgåvan för nåt år sen och jag kan säga att jag betalade betydligt mer än 75 kr.

Jag har egentligen på tok för få Criterion utgåvor, men dom är som du säger, rätt dyra och en del är även svåra att få tag på då dom är OOP. Men jag köper dom när jag springer på dom som jag brukar säga och hoppas få möjlighet att bygga ut mitt filmbibliotek med fler av deras utgåvor framöver. Sedan kan jag inte annat än att hålla med dig, filmen är riktigt bra och mycket vacker. Den bästa filmen som Peter Weir hittills har gjort IMO och frågan är om han någonsin kommer att överträffa sig?

Kul att det finns flera här som tycker om den filmen. :)

Edited by Cartman, 05 March 2008 - 12:52.

#654 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 05 March 2008 - 13:39

Nope, inte om du frågar mig. Del 1 och 2 kommer alltid vara dom bästa för mig men även del 5 (Inferno) är rätt bra.

Raka motsatsne till mig då. De första filmernak anske har en liten nostalgikänsla, men särsakilt bra tyckler jag inte dem var. Det är först med de senare filmerna då de blir lite mer intelligenta och mindre gore som jag tycker genren blivit intressant. :)
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#655 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 05 March 2008 - 13:54

Ja, vi kan ju inte ha samma smak i allt. :D

Jag tycker att dom går från konceptet med dom senaste filmerna och det känns mer som att dom bara vill casha in istället för att göra bra film.

Edited by Cartman, 05 March 2008 - 14:48.

#656 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 05 March 2008 - 14:38

Jo, visst avviker dem från originalfilmerna men jag ser det snarare som de utvecklar konceptet.

Fast jag tycker ju inte första filmerna var bra - det fanns splatter och gore, men inte så mycket mer. De nyare är mer sammanhållna, snygga och inte lika meningslöst blodiga (kan knappt tro att jag skrev det där :o ;) ).

Men du har rätt, någon gång måste vi ju tycka olika också. :P
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#657 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 05 March 2008 - 14:56

Jag tycker ju det finns mycket mer att hämta i orginalfilmerna utöver det faktum att dom innehåller blod och gore. :)

Jo, visst avviker dem från originalfilmerna men jag ser det inte som att dom utvecklar konceptet.

Fast jag tycker ju att första filmerna var bra - det fanns splatter och gore och så mycket mer. De nyare är mer innehållsfattiga, fula och inte tillräckligt blodiga (kan knappt tro att jag skrev det där :o ;) ).

Men du har rätt, någon gång måste vi ju tycka lika också.

Tycker det ser ut som att du har samma åsikter som mig och det är ju bara bra... :P ;) muheheheheheh <-- diktatoriskt skratt

#658 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 06 March 2008 - 16:03

Rambo Trilogy: 6 Disc Ultimate Special Limited Collectors Tin Edition

Edited by Crusader, 07 March 2008 - 14:28.

Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#659 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 14 March 2008 - 18:32

Stardust och Transformers på discshops påskrea. :)
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#660 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 18 March 2008 - 18:06

Köpt lite grann på senare tid
Elektra (för 59 kr gör det mig inget om den så usel som alla säger :P )
Resident Evil Extinction
Bourne Ultimatum
DET
Pestens Tid
Langoljärerna

Winter is Coming

#661 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 18 March 2008 - 18:23

Elektra (för 59 kr gör det mig inget om den så usel som alla säger :P )

Jag har både den vanliga versionen samt director's cut. Tycker att den fått lite väl oförtjänt dåligt rykte.

--

Lite begagnad hyrfilm, mest att ge bort i present till en vän som fyller år.

Ultraviolet
Clerks II
Princess *
Blade II
Paraplyerna I Cherbourg
Dark Water (US Remake)

* Den ska jag i alla fall behålla själv. :)

#662 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 18 March 2008 - 18:40

Primeval: The Hunt for a Killer
The Shaggy Dog

Det var Primeval jag ville åt (2 för 199) och Shaggy Dog var den ända andra film som jag var intreserad av.
Primeval är baserad på den verkliga historien om en grupp Documentärfilmare som försökte fånga den legendariske 65 år gammla 7,5 meter långe mördar Krokodilen Gustave som sägs ha dlödat 300 människor i Afrika men ingen har ännu lyckats fånga eller döda honom.

Om någon är intreserad så är här documentären om den riktiga Gustave och när de skulle fånga honom då filmen har gjorts lite mer actionfylld. :P

Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts

#663 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 18 March 2008 - 20:37

Lite begagnad hyrfilm, mest att ge bort i present till en vän som fyller år.

Ultraviolet
Clerks II
Princess *
Blade II
Paraplyerna I Cherbourg
Dark Water (US Remake)

* Den ska jag i alla fall behålla själv. :)

Tycker du ska behålla Paraplyerna I Cherbourg också om du inte redan har den. :)

-Gangstagrass

#664 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 19 March 2008 - 12:31

Jag har redan den filmen samt även Clerks II. :)

Dom hade utförsäljning på lite annan kvalitétsfilm (både ny som begagnad i fint skick) så jag ska nog shoppa loss lite när jag får lön.

#665 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 26 March 2008 - 22:26

På CDON rean hittade jag lite billig Hitchcock. :)

Family Plot
Saboteur
The Trouble With Harry
Rope

Bläckfisken (La Piovra) - Säsong 1

Edited by Wylie Times, 26 March 2008 - 22:27.

-Gangstagrass

#666 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 27 March 2008 - 12:25

Lite begagnad hyrfilm i fint skick. 1 för 49:- / 3 för 99:-

The Host
Them
Bron till Terabithia

#667 Erika

Erika

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,783 posts
  • Interests:Böcker, serier, film, TV-serier, TV-spel m.m.

Posted 31 March 2008 - 11:57

La Planète sauvage

#668 SwedishSuperhero

SwedishSuperhero

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,175 posts
  • Interests:Serier, tv, film, spel. Gillar även att skriva och ämnar att bli författare. Gör mina egna videor: http://youtube.com/user/dakostro http://dakostro.blogspot.com

Posted 31 March 2008 - 19:12

Look, Up In the Sky! It's the Amazing Story of Superman! Bryan Singers dokumentär om Stålmannen som han producerade i samband med Superman Returns. Kostade bara 66 kr. på CDON eftersom det var rea och jag fick dessutom en rabattkod så att det var fraktfritt. :thumbsup:
"Nu blir jag upprörd! Min sambo och jag brukar ibland äta fil och flingor till frukost. Vi samsas då om ett paket fil. Nu måste vi köpa två paket fil och ha varsin. Varför då undrar ni kanske? Jo för jag har hört att Antipiratbyrån har polisanmält folk för fildelning så nu törs vi inte göra det längre."
Insändare ur Gefle Dagblad 17/10 2005.

"Tyvärr förvandlas han ideligen till en löjligt brinnande dödskalle"
Filmrecensenten Kristian Ekenberg om Nicholas Cage som Ghost Rider, ur Gefle Dagblad 17/3 2007

#669 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 01 April 2008 - 03:58

Robin Hood - Prince of thieves (2-disc Extended Version)
Äntligen fick jag tag på ett exemplar. :thumbsup: Utgåvan släpptes bara under en mycket kort period och har utgått överallt. Mycket sällsynt så jag är överlycklig att jag fick tag på ett exemplar även om priset var lite högre än jag hoppats. :popcorn:
-Sora, Kingdom Hearts

#670 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 01 April 2008 - 20:40

TMNT
Bourne Identity
Bourne Supremacy

Crusader, får man fråga vart du fick tag på den nånstans?

Winter is Coming

#671 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 01 April 2008 - 20:55

Tradera.
-Sora, Kingdom Hearts

#672 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 01 April 2008 - 21:55

Tradera.

Aha, du har inte lust att sälja ditt ex? ;)

Winter is Coming

#673 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 02 April 2008 - 01:24

Tradera.

Aha, du har inte lust att sälja ditt ex? ;)

Skulle inte tro det. :P Men jag kan hojta till om jag skulle snubbla över ett. :)
-Sora, Kingdom Hearts

#674 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 02 April 2008 - 12:48

Lite begagnad hyrfilm i fint skick. 1 för 49:- / 3 för 99:-

1408
Hot Fuzz
300

#675 Spacer

Spacer

Senior Captain

• Members
  • 591 posts

Posted 03 April 2008 - 10:53

Har en västern period just nu, och tyckte det var dags att införskaffa klassikern How The West Was Won. Skitbra västern!